مدت زمان مطالعه 6 دقیقه

بهترین کرم ضدآفتاب و ضد چروک برای کدام برند می باشد؟

بهترین کرم ضدآفتاب و ضد چروک

به دنبال یک کرم ضد چروک خوب می گردید که پوست شما را جوان و شاداب نگه دارد؟ ما به شما می گوییم که مهم ترین محصول موضعی ضد پیری که می توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید، ضد آفتاب است. شما می توانید میلیون ها تومان برای خرید کرم های ضد پیری گران قیمت هزینه کنید، اما اگر از کرم ضد آفتاب در برنامه روزانه خود استفاده نکنید، تمام آن پول ها به هدر می روند، بنابراین گام نخست برای مبارزه با چین و چروک پوست صورت، استفاده از کرم ضدآفتاب است. همان طور که می دانید برخی از کرم های ضدآفتاب علاوه بر ترکیبات اصلی، دارای ویژگی های دیگر هم هستند، مانند کرم های ضدآفتاب روشن کننده یا کرم های ضد آفتاب ضد چروک. از این رو در این مقاله برآن شدیم که کمی راجع به تأثیر آفتاب بر ایجاد چین و چروک صورت بگوییم و چند کرم ضدآفتاب خوب به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

چرا باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

کرم ضدآفتاب

تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید مهم ترین فاکتور خارجی است که پوست شما را پیر می کند. اشعه ماوراء بنفش کلاژن و الاستین را در لایه های عمیق پوست تجزیه می کند و باعث ایجاد چین و چروک می شود. اشعه ماوراء بنفش تشکیل رنگدانه را تحریک می کند و باعث ایجاد رنگ برنزه می شود، اما هم چنین می تواند باعث ایجاد لکه های قهوه ای ناخواسته، به ویژه در صورت شود. اشعه ماوراء بنفش باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و این امر باعث می شود رگ های قرمز کوچکی در اطراف بینی و گونه ها ظاهر شوند. اشعه ماوراء بنفش باعث آسیب های سلولی قابل توجهی به پوست می شود که در نهایت به سرطان پوست می انجامد (اغلب ممکن است برای درمان آن نیاز به جراحی باشد). بنابراین اگر می خواهید روند پیری پوست را کند کنید، باید از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص به زمان هایی که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارید، نمی شود بلکه وقتی بچه های خود را به مدرسه می برید یا وقتی پشت میز کار خود کنار پنجره نشسته اید و حتی وقتی در یک روز ابری بیرون از خانه به سر می برید هم در معرض اشعه های مضر خورشید قرار دارید. به همین دلیل باید به طور مرتب، در تمام طول سال، از ضد آفتاب استفاده کنید و آن را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. برای محافظت بهینه از اشعه ماوراء بنفش از کرم ضدآفتابی با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید. از ضد آفتابی استفاده کنید که از هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش UVA  و UVB محافظت می کند چراکه هر دو اثرات مخربی روی پوست دارند. هم چنین به خاطر داشته باشید که استفاد از کرم ضد آفتاب یک بار در روز کافی نیست و باید هر دو تا سه ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

یک ضد آفتاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی ضد آفتاب

اکنون که از ضرورت استفاده از کرم های ضدآفتاب گفتیم، نوبت به این می رسد که ببینیم یه ضد آفتاب خوب به چه ضد آفتابی گفته می شود. محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB خورشید به عنوان یکی از بهترین روش ها برای جوان و سالم نگه داشتن پوست شناخته شده است. از چین و چروک گرفته تا افتادگی پوست و افزایش رنگدانه ها، محافظت از پوست در برابر اشعه UVA و UVB ساده ترین و کم هزینه ترین درمان ضد پیری است که امروزه در دسترس است. با این وجود، مهم تر از مبارزه با علائم پیری زودرس در پوست این است که از پوست در برابر آفتاب محافظت به عمل بیاید تا در برابر سرطان پوست که در سطح جهان در حال افزایش است، پیشگیری شود.

همچنین اگر پوست چرب دارید حتما بخوانید :

آب میسلار پاک کننده ای است شفاف و شبیه به آب که پر از ذرات «میسل» است. میسل ها مانند مغناطیس ذرات آلودگی و چربی های اضافه را که در منافذ پوست قرار دارد جذب می کنند و آن ها را از بین می برند. آب میسلار واتر برای پوست های چرب بسیار مناسب است زیرا یک روش بسیار ملایم برای پاکسازی است که در عین تا اندازه ای چربی های را از سطح پوست حذف می کند که باعث تحریک پوست نمی شود.

ویژگی های مهم یک ضد آفتاب خوب

برای محافظت خوب از پوست، کرم ضد آفتاب باید دارای ویژگی های خاصی باشد:

ویژگی ضد آفتاب

  1. اشعه های UVB اشعه های کوتاه تری هستند که باعث برنزه شدن و آفتاب سوختگی می شوند. این اشعه ها بیشتر در تابستان و بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر آسیب زننده هستند؛ در این ساعات روز، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، محافظت در برابر اشعه UVB ضروری است. اشعه UVA ، در طول سال شایع است، در زمستان و حتی در روزهای ابری. این اشعه می تواند از طریق پنجره ها نفوذ کند و در لایه های زیرین پوست باعث بروز آسیب های جبران ناپذیری شود. این آسیب ها شامل بروز معضلات پوستی مانند چین و چروک، پیری زودرس پوست، افتادگی پوست و مشکلات رنگدانه ای می شود. هر دو نوع اشعه با ابتلا به سرطان پوست ارتباط دارند.
  2. ضد آفتاب باید ایمن باشد. پایداری نوری به توانایی یک ضد آفتاب برای حفظ یکپارچگی خود در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید اشاره دارد، به این معنی که در تمام مدت زمانی که روی پوست صورت شماست، از یک میزان حفاظت برخوردار باشد. ممکن است در برخی از انواع ضدآفتاب، مواد اولیه ای به کار رفته باشد که تابش نور خورشید بعد از مدتی آن ها را بی اثر کند. به همین دلیل قبل از خرید ضد آفتاب برچسب روی آن را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید ار ضدآفتاب های طیف وسیع استفاده کنید.
  3. ضد آفتاب باید روی پوست احساس خوبی ایجاد کند. اگرچه این ویژگی شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما نمی تواند بسیار مهم است. چراکه شما در صورتی از یک ضدآفتاب به صورت مرتب استفاده خواهید کرد که پس از مصرف آن احساس خوبی داشته باشید.

SPF ضدآفتاب چیست؟

SPF چیست

نور خورشید تا از اشعه های UVA و UVB تشکیل شده است که هر دو آن ها می توانند برای پوست مضر باشند. SPF نشان می دهد که در صورت استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب، چقدر طول می کشد تا اشعه UVA پوست شما را دچار آفتاب سوختگی کند.

به بیانی دیگر فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) نشان می دهد که ضد آفتاب تا چه میزان از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند. بنابراین، از لحاظ تئوری، اگر پوست شما معمولاً بعد از 10 دقیقه می سوزد، استفاده از مقدار کافی کرم ضد آفتاب با  SPF 15، شما را 15 برابر بیشتر، یعنی برابر 150 دقیقه، در برابر اشعه UVB محافظت می کند. این بدان معناست که در بیشتر موارد، هرچه SPF بیشتر باشد، پوست شما بیشتر از در برابر آفتاب سوختگی دوام می آورد.

در واقع، شدت اشعه های خورشید در طول روز متفاوت است  و این بر طول مدت محافظت از SPF تأثیر می گذارد. عوامل دیگری مانند فرمول محصول و مقدار استفاده شما از آن نیز بر میزان زمان ایمن برای قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید تأثیر می گذارد.

SPF در ضد آفتاب چه کاری انجام می دهد؟

SPF در ضد آفتاب

یکی از اهداف استفاده از کرم های ضد آفتاب کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است. از هر پنج آمریکایی یک نفر در طول عمر خود به سرطان پوست مبتلا می شود و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش یکی از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری است. کرم های ضد آفتاب و سایر محصولات با SPF مناسب به کاهش این خطر کمک می کند.

هدف دیگر جلوگیری از پیری زودرس پوست است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید روند پیری پوست را تسریع می کند. اشعه ماوراء بنفش باعث آفتاب سوختگی شده و به پروتئین های حیاتی مانند الاستین و کلاژن که مسئول شادابی پوست و جوان ماندن هستند، آسیب می رساند.

این آسیب به عنوان پیری پوست به دلیل آفتاب شناخته می شود و منجر به ایجاد رنگدانه بیشتر در پوست، بروز لکه های پیری، چین و چروک و افتادگی پوست چرمی می شود. برخی نواحی بدن مانند صورت، گردن و دست ها معمولاً علائم پیری را زودتر نشان می دهند، زیرا این مناطق بیشتر در معرض آفتاب هستند.

سرانجام، اشعه خورشید هیپرپیگمانتاسیون را بدتر می کند. هنگامی که بدن در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ملانین اضافی تولید می کند، مسأله به دلیل محافظت طبیعی پوست در برابر قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه ماوراء بنفش اتفاق می افتد و در نتیجه برخی بخش های پوست تیره تر می شود.

SPF چگونه عمل می کند؟

ضد آفتاب

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش با استفاده از مسدود کننده های فیزیکی یا موانع شیمیایی حاصل می شود. مسدود کننده های فیزیکی با استفاده از اکسید تیتانیوم یا اکسید روی به عنوان مواد فعال، اشعه ماوراء بنفش را منعکس و پراکنده می کنند.

موانع شیمیایی با جذب اشعه و تبدیل آن ها به گرما قبل از رسیدن به پوست و ایجاد آسیب عمل می کنند. کرم های ضد آفتاب شیمیایی می توانند حاوی تعدادی جاذب باشند، اما رایج ترین آن ها اکسی بنزون ​​یا آووبنزون ​​هستند.

برخی از کرم های ضد آفتاب در فرمولاسیون خود از عوامل محافظ نوری فیزیکی و شیمیایی استفاده می کنند.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی کدام برند و مارک می باشد؟

یک سری خصوصیات و ویژگی هایی در کرم های ضدآفتاب وجود دارد که به نوع آن ها (فیزیکی یا شیمیایی)، فرمولاسیون آن ها (بسته به نوع ضدآفتاب متغیر است) و میزان SPF موجود در آن ها بستگی مستقیم دارد.

وقتی از نوع پوست خود مطمئن شدید حالا نوبت انتخاب بهترین ضد آفتاب و مناسب ترین آن ها است. پیشنهاد ما به شما استفاده از یک کرم ضد آفتاب خوب ایرانی است، اول از همه به این دلیل که ضدآفتاب های ایرانی با توجه به اقلیم این سرزمین و همین طور ملاحظات ژنتیکی ساخته می شوند بنابراین برای پوست افراد ایرانی مفیدتر و مؤثرتر هستند و دوم به این دلیل که با توجه به کیفیت بالایی که دارند، نسبت به ضدآفتاب های خارجی، از قیمت پایین تری برخوردار هستند. با این وصف اگر به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی هستید، پیشنهاد ما به شما، ضد آفتاب cinere است. این شرکت برای انواع مختلف پوست اقدام به تولید ضد آفتاب کرده است و هنگام انتخاب و خرید محصولات این شرکت می توانید از مشاوره متخصصان آن نیز بهره مند شوید.

بهترین کرم ضد چروک

کرم ضد چروک

کرم های ضدچروک برای تأثیرگذاری حتماً باید دارای یکسری ویژگی ها باشند از جمله اینکه دارای ترکیباتی باشند که کلاژن سازی را در سلول های پوست موجب شوند؛ هم چنین بتوانند به پوست به میزان کافی آبرسانی انجام دهند و از آن در مقابل خشکی و آلودگی های محیطی محافظت کنند. معمولاً در این کرم های ضد آفتاب از انواع ویتامین ها و مواد مغذی خصوصاً E، امگا 3 و 6 و اسید هیالورونیک استفاده می شود.

کرم ضد چروک سینره، علاوه بر دارا بودن قابلیت های فوق با استفاده از جدیدترین فرمولاسیون موجود یکی از بهترین و باکیفیت ترین کرم های ضدچروک موجود در بازار است.

بهترین کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

به طور کلی کرم ضد آفتاب اشعه ماوراء بنفش را غیرفعال می کند و بنابراین پوست را از آسیب آن محافظت می کند. در نتیجه کاهش تولید ملانین، رنگدانه تیره کننده پوست، رنگ پوست با گذشت زمان روشن تر می شود. این مسأله یکی از دلایلی است که متخصصان زیبایی بنا به آن، مرتباً مردم را به استفاده از انواع ضدآفتاب توصیه می کنند. پس آنچه مسلم است تمام ضدآفتاب ها به نوعی پوست را روشن و درخشان می کنند. با این وجود، کرم های ضدآفتابی وجود دارند که پوست را کمی روشن تر از حالت معمول کرده و لکه های پوستی را کمرنگ می کنند. ویتامین های گروه B  و ویتامین E و همین طور عصاره طبیعی گیاهانی مانند لیمو و خیار از جمله مواد اصلی تشکیل دهنده این کرم های ضد آفتاب هستند که می توانند باعث روشن تر شدن پیگمنت های پوست شوند.

از جمله بهترین کرم های ضد آفتاب روشن کننده پوست می توان کرم ضد آفتاب نیوآ، آون و سان سیف اشاره کرد.

سخن پایانی

به دنبال این هستید که همیشه ظاهری جوان با پوستی صاف، بدون چروک و درخشان داشته باشید، پس روزهای خود را در تمام طول سال با کرم ضد آفتاب شروع کنید. کرم های ضدآفتاب تنها از پوست شما در مقابل اشعه های مضر نور خورشید محافظت نمی کنند، بلکه اثرات ثانویه بسیاری هم دارند، از جمله اینکه باعث می شوند در پوست شما چین و چروک کمتری ایجاد شود و همین طور پس از استفاده مرتب از آن ها با محدود تر شدن تولید رنگدانه های پوست، خود بخود پوست روشن تری خواهید داشت. در واقع کرم های ضدآفتاب، کار چند کرم را تنها در یک محصول انجام می دهند؛ پس از آن ها غافل نشوید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات