بهترین روش رویش مجدد مو

مدت زمان مطالعه 1,9 دقیقه

موی سر یکی از مهم ترین عوامل زیبایی صورت است. ریزش مو در بسیاری از افراد اعم از زنان و مردان یک دغدغه اساسی محسوب می شود. داشتن موهای زیبا و پرپشت علاوه بر آن که صورت شما را گرم و صمیمی می کند، باعث می شود سن شما کم تر به نظر بیاید و ظاهری جوان تر داشته باشید. ریزش موی سر می تواند در مردان و زنان، هر دو اتفاق بیفتد؛ البته این عارضه در مردان بیش از زنان است. برای پیشگیری و درمان این مشکل، معمولاً راه های بسیاری پیشنهاد می شود. این درمان ها می توانند شیمیایی، سنتی و خانگی باشند. در این مقاله سعی خواهیم کرد به علل ریزش مو، روش های کمک به رویش مجدد آن، درمان های خانگی و… اشاره کنیم.

علل ریزش مو

علل ریزش مو

علل ریزش مو

از دست دادن 100 تار مو در شبانه روز طبیعی است ولی اگر این میزان به یک باره چند برابر شود، آن گاه باید علت آن را بررسی کنید و علاوه بر اینکه سعی در برطرف کردن آن دارید، به بهترین درمان ریزش مو بپردازید. یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو، وراثت است که در مردان بیش از زنان دیده می شود. در ادامه به طور مختصر به سایر عوامل خواهیم پرداخت:

  • استرس: استرس های روحی و فیزیکی می توانند یکی از عوامل شایع ریزش مو باشند، اگر خواب ناکافی دارید یا به هر دلیلی تحت عمل جراحی قرار گرفته اید یا به تازگی به بیماری مبتلا شده اید که باعث بروز تب شدید در شما شده است، ریزش موی شما دور از انتظار نیست.
  • شیمی درمانی: یکی از شایع ترین عوارض شیمی درمانی، ریزش مو است. این شیوه درمان معمولاً برای کنترل انواع سرطان کاربرد دارد ولی تأثیرات جدی بر میزان ریزش مو می گذارد.
  • آسیب به پیاز مو: استفاده از شیوه های نادرست نگهداری و بستن موها از قبیل کشیدن موی سر به عقب یا استفاده طولانی مدت از کش سر می تواند باعث ریزش مو شود.
  • سن: سن یک فاکتور مهم در کاهش رشد مو، نازک شدن و شکنندگی آن و هم چنین ریزش موی سر است.
  • رژیم غذایی نامناسب: اگر به میزان کافی از پروتئین و آهن در رژیم غذایی خود استفاده نکنید، طبیعتاً با ریزش مو مواجه خواهید شد.
  • بیماری های تیروئید: کم کاری و پرکاری تیروئید، هر دو، می توانند اثرات نامطلوبی بر موهای شما بگذارند و باعث ریزش موی شما شوند.
  • عفونت های قارچی پوست سر: این مشکل بیشتر در کودکان دیده می شود و باعث ریزش مو در سنین پایین می شود.

آیا موهای ریخته شده مجدداً رشد خواهند کرد؟

آیا موهای ریخته شده مجدداً رشد خواهند کرد؟

آیا موهای ریخته شده مجدداً رشد خواهند کرد؟

درمان قطعی ریزش مو بستگی به علل آن دارد، به عنوان مثال اگر ریزش موی شما دلیل ارثی دارد، نباید انتظار داشته باشید با استفاده از روش های درمانی، موی شما دقیقاً مانند سابق شود، معمولاً در چنین شرایطی درمان تنها می تواند بخشی از موهای شما را بازگرداند و از ریزش بیشتر موها جلوگیری به عمل آورد. اگر علت ریزش موی شما ابتلا به برخی امراض نظیر بیماری های تیروئید، مصرف برخی داروها یا استرس و … باشد، معمولاً پس از برطرف کردن مشکل، موی شما مجدداً مانند سابق خواهد شد ولی در صورتی که بعد از برطرف کردن علت ریزش مو، نتیجه دلخواه حاصل نشد، بهتر است از درمان های مختلف موجود استفاده کنید.

این درمان ها می توانند خانگی و با استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی باشند یا اینکه به وسیله مصرف داروهای شیمیایی حاصل شوند، در برخی موارد هم برای رفع طاسی سر ناشی از ریزش موی ارثی از روش هایی مانند کاشت پیاز مو استفاده می شود. بهتر است در زمان انتخاب نوع درمان، اول از روش های کم خطرتر استفاده شود و سپس با نظارت پزشک سایر روش ها امتحان شوند.

استفاده از طب سنتی برای درمان ریزش موی سر

استفاده از طب سنتی برای درمان ریزش موی سر

استفاده از طب سنتی برای درمان ریزش موی سر

درمان های خانگی ریزش موی سر ریشه در طب سنتی دارند. در این شیوه درمانی معمولاً از گیاهان و فرآورده های طبیعی به صورت ترکیبی یا مجزا استفاده می شود. استفاده از انواع روغن های گیاهی، ماسک های مختلف و عصاره گیاهان گوناگون در این شیوه درمانی کاربرد فراوان دارند. این روش درمانی معمولاً کم هزینه و قابل دسترس است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. البته به دلیل استفاده از مواد طبیعی، طبعاً طول درمان به نسبت شیوه های دیگر بیشتر است و نیاز به صبر و حوصله دارد. در ادامه به ذکر برخی از این شیوه های درمانی می پردازیم:

  • استفاده از آب پیاز

استفاده از آب پیاز

استفاده از آب پیاز

پیاز منبع غنی گوگرد است. این ماده به طور طبیعی به رشد موی سر کمک می کند و از ریزش آن جلوگیری به عمل می آورد. در واقع یکی از دلایل ریزش موی سر، کمبود پروتئین و گوگرد در بدن است. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که استفاده از آب پیاز می تواند به جلوگیری از ریزش مو و درمان آن کمک کند. خوردن مرتب پیاز و سیر می تواند تا حدودی به شما در درمان ریزش مو کمک کند ولی اگر می خواهید سریع تر به نتیجه برسید، بهتر است یک پیاز درشت را رنده کنید و آب آن را بگیرید، آب پیاز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست سر شما بماند و سپس سر خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و موهایتان را خشک کنید. برای حصول نتیجه بهتر می توانید در هفته دو بار، ازاین شیوه استفاده کنید.

  • استفاده از سیر

استفاده از سیر

استفاده از سیر

سیر هم مانند پیاز، سرشار از گوگرد است و هم خوردن آن می تواند به ریزش موی شما کمک کند و هم استفاده از ماسک آن. برای استفاده از خواص سیر می توانید چند حبه سیر را له کنید و با مقداری روغن نارگیل ترکیب کرده و به کف سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت به همان حال باقی بماند و سپس موهای خود را بشویید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

  • استفاده از ماسک شیر و جو

استفاده از ماسک شیر و جو

استفاده از ماسک شیر و جو

شیر، حاوی پروتئین و چربی های مورد نیاز پوست است و جو هم سرشار از ویتامین های خانواده B است، ترکیب شیر و جو می تواند به ریزش موی سر شما پایان دهد. به این منظور می توانید یک قاشق غذاخوری روغن بادام را به همراه سه قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری آرد جو ترکیب کنید و خمیر حاصله را به پوست سر خود بمالید و اجازه دهید برای ده دقیقه روی پوست سر شما بماند و سپس با آب فراوان و شامپو بشویید.

  • استفاده از زرده تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از ویتامین هایی است که برای رویش مجدد موها مناسب هستند بنابراین می تواند به درمان ریزش مو کمک کند؛ به این منظور زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید و آن را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید برای 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس موی سر خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. می توانید از این شیوه درمان خانگی هفته ای دو بار استفاده کنید.

  • استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل

نارگیل حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب مفید، پروتئین ها و مواد معدنی است و علاوه بر اینکه باعث رشد مجدد موها می شود، ظاهر آن ها را درخشان و نرم می کند. این ماده، پتاسیم و آهن فراوانی دارد و ترکیب آن با شیر هم برای درمان ریزش مو بسیار مفید است. برای استفاده از خواص درمانی نارگیل، می توانید مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و روی ریشه موهایتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را بشویید. هم چنین چنانچه نارگیل طبیعی در دسترس است می توانید از شیر نارگیل برای ماساژ کف سر و ساقه موها استفاده کنید و پس از گذشت یک شب آن را از روی سر خود بشویید.

  • استفاده از حنا

استفاده از حنا

استفاده از حنا

حنا یکی از درمان های قدیمی ریزش مو است که علاوه بر جلوگیری از کم شدن موها، به نرم شدن موهای سر و رشد مجدد آن ها هم کمک می کند. شما می توانید 60 گرم برگ حنای خشک را با 250 میلی لیتر روغن خردل ترکیب کنید و آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانید و از صافی عبور دهید، سپس اجازه دهید تا خنک شود و پوست سر خود را با مقداری از آن ماساژ دهید. باقیمانده این ترکیب را در ظرفی نگهداری کنید. از این ترکیب هم می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید.

  • استفاده از گیاه ختمی

استفاده از گیاه ختمی

استفاده از گیاه ختمی

گیاه ختمی نه تنها در درمان ریزش مو مؤثر است بلکه شوره سر را نیز درمان می کند و اجازه نمی دهد موهای شما دچار سفیدی زودرس شود. برای استفاده از مزایای این گیاه، چند عدد گل ختمی را له کنید و سپس با روغن کنجد یا بادام ترکیب کنید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی پوست سر شما باقی بماند و سپس آن را بشویید. از این ترکیب هفته ای دو بار استفاده کنید.

قوی ترین محلول رویش مجدد مو

قوی ترین محلول رویش مجدد مو

قوی ترین محلول رویش مجدد مو

اگر ریزش موی شدید دارید یا برای درمان آن عجله دارید و به اندازه کافی صبر و تحمل ندارید تا به وسیله طب سنتی ریزش موی خود را درمان کنید، می توانید از داروهای شیمیایی استفاده کنید. یکی از قوی ترین محلول هایی که به درمان ریزش مو کمک زیادی می کند، محلول ماینوکسیدیل است. این محلول یکی از قدیمی ترین داروهای ضد ریزش مو است که می تواند پیاز مو را تحریک کند و رویش مجدد موها را باعث شود.

قرص های ماینوکسیدیل در ابتدا برای درمان فشار خون تجویز می شدند چراکه این دارو باعث گشاد شدن عروق می شود ولی این دارو در مصرف کنندگان باعث پرمویی هم می شد و این عارضه دانشمندان را به استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای رویش مجدد موها ترغیب کرد.

محلول ماینوکسیدیل خون رسانی به ریشه موها را افزایش می دهد و همین امر هم موجب می شود که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به موها برسد و به تقویت و رویش مجدد موها منجر شود. هم چنین بهتر است از این دارو در قسمت هایی از سر که موهای ضعیف و نازک دارند، بیشتر استفاده شود.

یکی از معایب استفاده از ماینوکسیدیل این است که در صورت قطع مصرف آن، ریزش مو مجدداً باز می گردد؛ در صورتی که می خواهید این مشکل را نداشته باشید، می توانید از لوسیون تقویت موی سینره استفاده کنید که فاقد هرگونه ماده نگهدارنده است و عوارض ماینوکسیدیل را هم ندارد. هم چنین، برند سینره دارای سرم تقویتی و ضدریزش مو است که سرعت جذب بالایی دارد و حاوی عصاره های گیاهی و پپتیدهای موردنیاز تقویت مو است.

بهترین محرک رویش مجدد مو

بهترین محرک رویش مجدد مو

بهترین محرک رویش مجدد مو

در کنار مصرف ماسک های گیاهی یا داروهای شیمیایی، می توانید یک سری از کارها را انجام دهید تا رشد مجدد موهای شما را تحریک کند؛ در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • شانه زدن مرتب موی سر

شانه زدن مرتب موی سر

شانه زدن مرتب موی سر

شانه کردن موهای سر دقیقاً مانند ماساژ سر عمل می کند و باعث افزایش جریان خون در پوست سر می شود که همین امر موجب می شود مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به پیاز مو برسد و باعث تحریک رشد موها می شود.

  • تغذیه پیاز موی سر

تغذیه پیاز موی سر

تغذیه پیاز موی سر

برخی از ویتامین ها نه تنها از ریزش مو پیشگیری می کنند بلکه باعث رشد مجدد موها و پر پشت شدن آن ها نیز می شود. یکی از این ویتامین ها، بیوتین یا ویتامین B7 است. مواد غذایی مانند مغزها، برخی حبوبات و زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند زینک و سلنیوم هستند که به پیشگیری از ریزش مو و رویش مجدد موها کمک می کنند.

  • ماساژ موی سر

ماساژ موی سر

ماساژ موی سر

ماساژ پوست سر یکی از بهترین محرک ها برای رویش مجدد موی سر است به شرطی که با روغن نارگیل یا کرچک همراه باشد. بهتر است ماساژ در قسمت های کم مو بیشتر انجام شود و بعد از اتمام آن سر به مدت 10 دقیقه توسط یک حوله پوشانده شود و سپس برای افزایش خون رسانی به پوست سر، سر خود را میان دو پای خود قرار دهید.

  • قرص رویش مجدد مو

قرص رویش مجدد مو

قرص رویش مجدد مو

اکثر ما نمی توانیم با استفاده از مواد غذایی، تمام نیازهای تغذیه ای بدن خود را برآورده کنیم، از این رو باید حتماً از قرص ها و مکمل های لازم برای پیشگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد موها کمک بگیریم.

یکی از مهم ترین ویتامین ها برای رویش مجدد موی سر، بیوتین است که به صورت کپسول و قرص در دسترس است. هم چنین استفاده از قرص های امگا 3 و امگا 6 هم برای سلامتی کلی پوست سر و کمک به رویش مجدد موها مهم هستند.

به همین منظور از مکمل های تقویت پوست، مو و ناخن ساپلاس مدز هم می توانید استفاده کنید. برند ساپلاس و همین طور برند سینره، از برندهای هلدینگ طبیعت زنده هستند.

استفاده از قرص های زینک هم علاوه بر اینکه ریزش مو را کاهش می دهد، در درمان و حفظ سلامتی مو، پوست و ناخن مؤثر است.

به خاطر داشته باشید با اینکه داروهای مذکور همگی بی ضرر هستند و تهیه آن ها بدون تجویز پزشک امکان پذیر است با این حال بهتر است با مشورت پزشک مصرف شوند.

  • آمپول رویش مجدد موی سر

آمپول رویش مجدد موی سر

آمپول رویش مجدد موی سر

یکی دیگر از راه های سریع برای رویش مجدد موی سر استفاده از آمپول بیوتین یا بپانتن است. این آمپول دارای ویتامین خانواده B است. نقش بیوتین تا حدی در رویش مجدد موها ثابت شده است که به آن ویتامین H هم گفته می شود. این دو ماده هم به صورت قرص و هم آمپول در دسترس است و با وجود اینکه مصرف خوراکی آن ها راحت تر است ولی ممکن است برای افرادی که در جذب این ماده مشکل دارند، تزریق آمپول راه حل بهتری باشد.

بهتر است استفاده از آمپول های ریزش مو زیر نظر پزشک باشد و از استفاده بیش از حد از آن ها خودداری کنید.

  • شامپو رویش مجدد موی سر

شامپو رویش مجدد موی سر

شامپو رویش مجدد موی سر

خوشبختانه امروزه شامپوهای بسیار متنوع و مفیدی برای پیشگیری از ریزش موی سر و همین طور کمک به رویش مجدد موها در بازار وجود دارد که یکی از معروف ترین و اثرگذارترین این شامپوها، انواع شامپوهای تقویتی موی سینره است که با استفاده از مواد طبیعی و ویتامین های گوناگون علی الخصوص ویتامین خانواده B از ریزش مو جلوگیری کرده و به برخورداری از موهای سالم، قوی و پرپشت کمک می کند. نکته حائز اهمیت در ساخت این شامپوها این است که به روش کاملاً اخلاقی و بدون تست روی حیوانات ساخته شده اند.

سخن آخر

امروزه به راحتی و با استفاده ازروش های درمانی گوناگون می توان به درمان ریزش موی سر پرداخت و به رشد مجدد موها کمک کرد. اولین قدم برای درمان این عارضه، یافتن دلیل آن است، در بسیاری از مواقع، برطرف کردن دلیل یا دلایل ریزش مو می تواند خود به خود باعث بهبود شرایط شود ولی چنانچه این اتفاق رخ ندهد، می توان از درمان های سنتی، دارویی یا حتی کاشت مو استفاده کرد. درمان های سنتی نیاز به صبر و حوصله بیشتری نسبت به درمان با داروهای شیمیایی دارند؛ با این حال بهتر است پیش از شروع هر نوع درمانی، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

35 دیدگاه

  1. سلطانی 15 تیر 1401 در 6:29 ق.ظ - پاسخ

    ممکنه یه پزشک خوب به من معرفی کنید متاسفانه مشکل ریزش مو برای من یک دغدغه بزرگ شده و تا حالا هیچ پزشکی نتونسته بهم کمک کنه ، همه فکر جیب خودشون هستند ، حدود یکی دو سالی هست که مزو ، پی آر پی رو تجربه کردم اما متاسفانه روز به روز موهام کمتر میشه لطفا راهنماییم کنید

    • پشتیبانی سایت 23 شهریور 1401 در 3:31 ب.ظ - پاسخ

      پیشنهاد می کنیم به متخصص غدد مراجعه کنید.

    • شراره 8 اردیبهشت 1402 در 5:29 ق.ظ - پاسخ

      بهتون پیشنهاد میکنم به دکتر گرین متخصص علوم دارویی در اینستاگرام مراجعه کنین محصولاتش بی نظیره منو نجات داد دکترای تخصصی هم دارن

  2. Sara 15 تیر 1401 در 6:30 ق.ظ - پاسخ

    ممکنه یه پزشک خوب به من معرفی کنید متاسفانه مشکل ریزش مو برای من یک دغدغه بزرگ شده و تا حالا هیچ پزشکی نتونسته بهم کمک کنه ، همه فکر جیب خودشون هستند ، حدود یکی دو سالی هست که مزو ، پی آر پی رو تجربه کردم اما متاسفانه روز به روز موهام کمتر میشه لطفا راهنماییم کنید

    • پشتیبانی سایت 23 شهریور 1401 در 3:19 ب.ظ - پاسخ

      سلام، آزمایش خون انجام دادین؟ پیشنهاد می کنیم به پزشک غدد مراجعه کنید.

  3. ali 8 بهمن 1401 در 8:38 ب.ظ - پاسخ

    سلام قسمتی از مو های من کنده شده بهترین روش خانگی چیست

    • پشتیبانی سایت 9 بهمن 1401 در 4:51 ق.ظ - پاسخ

      سلام بر اثر چه چیزی قسمتی از موهاتون کنده شده؟ به دکتر مراجعه کردین؟

      • صاحب 7 دی 1402 در 3:11 ق.ظ - پاسخ

        سلام اون روغنی که همش تبلیغ میکنه به نام روغن روزماری برای ریش مو چرا شما اصلا تعریف نکردی

  4. امید 30 بهمن 1401 در 9:22 ب.ظ - پاسخ

    اگر این درمانها جواب میداد که خیلی از دکترای پوست و مو خودشون کچل نبودن پس بهترین راه حل کاشت مو هست

    • محمدباقر 27 مرداد 1402 در 2:04 ب.ظ - پاسخ

      علم پزشکی با علم‌طب سنتی فرق داره..وعلم‌پزشکی برای پرکردن‌جیب خودشون چیزهایی که علم‌طب سنتی میگه که خیلی موثر وطبیعی وهیچ‌گونه شیمیایی نداره میگن اشتباه وفقط چسبیدن‌به موکاشتن..دراصل اکرشما به طب سنتی مراجعه کنی وصبر داشته باشی ودندون‌روجگربزاری وانجام بدی..میفهمی که کاشت مو نه فقط تنها راه‌حل نیست بلکه عوارض زیادی داره…پس‌ازخودت‌حرف‌درنیار

  5. آرش 1 اسفند 1401 در 9:17 ق.ظ - پاسخ

    سلام اول باید دید علت ریزش مو چیه و بعد درمانش کرد اون دوستمون که گفته اگه روشا جواب میداد بعضی دکترا کچل نبودن باید اول بدونه که ریزش ارثی که باعث از دست رفتن فیلیکول و ریشه مو میشه با بقیه انواع ریزش فرق داره بهتره قبل از نظر دادن فکرکنیم تا یه عده رو گمراه نکنیم . موفق باشید

    • محمدرضا 8 اسفند 1402 در 8:27 ب.ظ - پاسخ

      ریزش مو ارثی هم قابل درمانه

      • mohegh 9 اسفند 1402 در 4:41 ب.ظ - پاسخ

        با سلام و وقت بخیر
        بله، ریزش مو ارثی هم قابل درمانه. میتونید از تونیک ریزش مو استفاده کنین که باعث تقویت مو میشه:
        https://cinere.ir/product/mens-revitalising-hair-tonic/

  6. صدرا 12 اسفند 1401 در 10:59 ق.ظ - پاسخ

    سلام خسته نباشید، من حدود ۲،۳ سال پیش یک رژیم سرخود گرفتم و وعده شام رو حذف کردم و ناهار رو نصف کردم، بعده ۲ سال موقع برخورد اب به سرم کفه سرم به واضحی معلوم میشه، موهام کم پشت شده، راهش چیشه، و اینکه سنم هم ۱۶ هشت

  7. صدرا 12 اسفند 1401 در 12:39 ق.ظ - پاسخ

    سلام من حدود ۲،۳ سال پیش رژیم سرخود گرفتم و الان وقتایی که اب به سرم برخورد میکنه کفه سرم معلوم میشه و در حالت عادی هم جلوی سرم دیده میشه، چه راه حلی هست
    سنم هم ۱۶ هست

    • پشتیبانی سایت 13 اسفند 1401 در 11:57 ق.ظ - پاسخ

      سلام پیشنهاد میشه حتما به پزشک مراجعه کنید. از مکمل بیوتین و لوسیون های تقویتی مو می تونید در کنار تجویزات پزشک استفاده کنید.

  8. ممد 22 اسفند 1401 در 12:23 ق.ظ - پاسخ

    سلام من تو خدمت موهامو اصلا نزدم همش کلاه گذاشتم بعد خدمت تو ی روز 4بار رنگ کردم بعد اون دیدم موهام ریزش می‌کنه بعد یدونه عموم با دوتا داییم کچلن نمی‌دونم ارثیه یا از رنگی ک گذاشتم 26سالمه روم نمیشه دیگ جای برم تقریبا مث افسرده ها شدم دکترم نرفتم تا حالا چون میگم الکیه همشون فکر جیب خودشونن مام تو این وضعیت گرونی پول اضافی نداریم الکی خرج کنیم اگ کسی واقعا دکتر خوب سراغ داره با مام بگه ممنون

    • پشتیبانی سایت 22 اسفند 1401 در 8:06 ق.ظ - پاسخ

      سلام، پیشنهاد می کنیم حتما به پزشک مراجعه کنید دوست عزیز

    • شیوا 17 آبان 1402 در 12:04 ق.ظ - پاسخ

      سلام.من دچار ریزش سکه ای در اثر یک شوک در یک شب شدم و قسمت زیادی از موهای جلوی سرمو کامل از دست دادم.دوسال هر نوع درمانیو انجام دادم.کاملا بی فایده بود.تا اینکه روغن پیازه عنصل رو خریدم.۲ هفته بعد از استفاده موهام مجدد دراومد.نمیگم ۱۰۰٪ولی ۸۰٪از موهام دراومد و الان موهای بلند و قشنگی دارم.کچلی سرم هم از بین رفت.روغن پیاز عنصل شاید ۲۰هزارتومن باشه.اینم تجربه ی من

    • یاس 14 اسفند 1402 در 2:22 ق.ظ - پاسخ

      سلام و عرض ادب،چند سال پیش منم ریزش مو داشتم و دکتر پوست و مو برام یک شامپو فوق العاده تجویز کرد که خدارو شکر جای خالئ موهام با استفاده از اون شامپو رویش مجدد داشت،اگه هنوز دنبال راهش هستید و خواستید تهیه کنید من اسم شامپو فوق العاده رو بگم خدمتتون.

  9. سیدناصر 12 فروردین 1402 در 1:41 ق.ظ - پاسخ

    سلام من یه سال پیش موهام خیلی پرپشت بود ولی الان خیلی ریزش دارد و موهام خیلی کم شده چی کار کنم موهام دوباره رشد کنه

    • پشتیبانی سایت 14 فروردین 1402 در 1:46 ب.ظ - پاسخ

      سلام، به پزشک مراجعه کردید؟ کم خونی یا ویتامینی در بدنتون کم نیست؟

  10. سپهر 22 فروردین 1402 در 11:03 ق.ظ - پاسخ

    سلام
    من یه دور برداشتم موهامو فر کردم …بعد اون حجم موهام کم شده البته از قبل اونم تارهای موهام نازک بودن (یه مقداریم ارثیه کم مویی چونکه بابام حتی موهمکاشت بازم موهاش کم پشته)
    آزمایش هم دادم هیچ ویتامین و اینجور چیزا کم و زیاد نبود تو بدنم
    نمیدونم چیکار کنم🥲

    • پشتیبانی سایت 26 فروردین 1402 در 9:20 ق.ظ - پاسخ

      سلام حتما به پزشک مراجعه کنید ولی در کنارش می تونین از لوسیون گیاهی تقویت موی سینره استفاده کنید.

      • علی 19 شهریور 1402 در 10:27 ق.ظ - پاسخ

        سلام پدرم موهاش از طرف شقیقه ها ریخته و من هم که 22 سالمه الان همین جوری شدم آیا روشی برای ریزش مو ارثی هست
        خواهشاً راهنمایی کنین

        • پشتیبانی سایت 20 شهریور 1402 در 7:50 ق.ظ - پاسخ

          سلام محصولاتی که مناسب ریزش مو هستن تاثیری که روی ریزش موی ارثی میذارن اینه که روند ریزش مو رو کندتر می کنن. برای این مورد پیشنهاد می کنم به پزشک مراجعه کنید و برای کند شدن روند ریزش موهاتون می تونید از لوسیون گیاهی تقویت مو استفاده کنید.

    • حمید 28 خرداد 1402 در 4:30 ب.ظ - پاسخ

      سلام…
      من ریزش موی ارثی دارم و از سن کم موهام شروع به عقب رفتگی کردن طوری که وسط سرم مو هست امــا از بغل ریزش ارثی دارم… حدودا چهار ماهه که از ماینوکسیدیل استفاده میکنم تازه داره از خط ریزش موهام شروع به رویش موهای نازک میکنه… باید هر دوازده ساعت زده بشه تا اثر خوبی نشون بده… درکل واسه کسایی که ریزش ارثی دارن ماینوکسیدیل راه خوبیه.!! بعد گرفتن نتیجه هم نباید یکدفعه محلول قطع بشه و همچنان هر دو روز یبار استفاده بشه تا موها عادت کنن و تاره موهای دراومده ریزش نکنن ؛ قطع یکباره محلول خوب نیست… در کناره درمان شیمیایی ماینوکسیدیل هم میشه از روغن های گیاهی که برای تقویت مو بسیار مفید هستن مثه روغن نارگیل یا روغن رزماری یا روغن بادام یا روغن استوخودوس یا روغن مُورد یا روغن هسته زردالو یا روغن زیتون یا روغن کرچک یا روغن دانه کتان واسه مکمل استفاده کرده اما از این روغن ها زیاده استفاده نشه و هفته ای یکــی دو بار کافیه.!!هرکس میخواد موهاش پر و پشت بشن و رشد مجدد داشته باشه باید صبر داشته باشه وگرنه صبر نباشه همون بره بکاره بهتره.. ممنون از وبسایــت خوبتــون❤

  11. دانیال 1 اردیبهشت 1402 در 9:52 ب.ظ - پاسخ

    سلام من از اون موقع که یادم نمیاد(۱سالگی)
    داشتم دارو مصرف میکردم و العانم که ۳۰ سالم شده همینطور و کلی از موهای سرم ریزش داشته بلعخص دو گوشه پیشونی که بخشی تا العان تاس شده کدوم روش رو پیشنهاد میکنید

    • پشتیبانی سایت 4 اردیبهشت 1402 در 8:22 ق.ظ - پاسخ

      سلام پیشنهاد میشه حتما به پزشک مراجعه کنید دوست عزیز

  12. حسین سلیمی 30 تیر 1402 در 11:15 ق.ظ - پاسخ

    سلام.من تاپارسال حجم موی خیلی زیادی داشتم.به طوری که حتی ازدخترهاهم موهای من بیشتربود.ولی براثرسکته عانی گوش درخواب وداروهایی که اغلب کورتون بودندوآمپولهای مختلف،متاسفانه یکی ازگوشهای من ناشنواشده واینکه حجم موهای من یک چهارم شده،خیلی توروحیه واعتمادبه نفسم تاثیرگذاشته،لطفاراهنمایی کنید.سپاس ازشما

    • پشتیبانی سایت 31 تیر 1402 در 9:53 ق.ظ - پاسخ

      سلام پیشنهاد می کنم از لوسیون تقویت و ضد ریزش موی سینره مخصوص آقایان استفاده بفرمایید.

  13. امید 9 مرداد 1402 در 10:34 ب.ظ - پاسخ

    سلام من ۱سال پیش قارچ کچلی گرفتم و خوب شدم ولی موهام ریخت و بعد از ۱سال لکه ها مونده مو های سرم هم هنوز در نیومدن لطفا راهنماییم کنید چکار کنم کنم موهام در بیان

  14. مجید 21 مرداد 1402 در 6:00 ب.ظ - پاسخ

    سلام
    آیا شامپوی وجود دارد کمک کند به رویش مجدد مو؟
    متاسفانه موهای سر من خیلی کم پشت شده‌بودن همان اوایلبه دکتر معروفی مراجعه کردم یکسال زیر نظرش بود و شامپو و محلول و… استفاده میکردم اما هیچ تاثیری نداشت جواب درست حسابی نمیداد که این همه هزینه نکنم فقط بفکر رد کردن زودتر مشتریهاش بود بعد از ۶ سال آهسته حدود ۹۰٪ موهای سرم ریخت
    متاسفانه الان تبلیغات زیاد شده تبلیغ گران محصولات رویش مجدد موی سر میکنند و چند عکس گذاشتن قبل از استفاده از پکیج و بعد تز استفاده از پکیچ معلوم نیست حقیقت دارد یا خیر ؟
    متاسفانه هیچ کدام سایت مشخصی ندارن که بتوانیم نظر افرادی که از محصولات انها استفاده کردن بخوانیم و راهنمایی بگیریم
    معلوم نیست حقیقت کدام است ؟
    یا همش کلک پول است ؟
    اگر واقعاً چنین شامپو یا پکجی نیست کمک کند به رویش مجدد مو اعلام کنید که دیگران این همه هزینه نکنند

  15. سید 14 آذر 1402 در 1:47 ق.ظ - پاسخ

    از قدیم گفتن کل اگر طبیب بود سر خودمداوا میکرد اکثر پزشک های پوست ومو خودشان کچلندکاسبی راه انداختن

  16. مریم 1 بهمن 1402 در 1:42 ق.ظ - پاسخ

    سلام معذرت میخوام میشه سوال کنم از خدمتتون که علت ریزش موی شما چی بوده؟منظورم اسم بیماریه
    سکه ای بود یا لیکن پلانو پلاریس؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات