میسلار واتر چیست

مدت زمان مطالعه 1,4 دقیقه

اگر به کمد لوازم بهداشتی افراد مشهور (یا هرکسی که از سلامت و زیبایی پوست برخوردار است) نگاهی بیاندازید احتمالاً یک بطری میسلار واتر خواهید دید. میسلار واتر که ظاهراً بسیار شبیه به آب طبیعی است، از فرمولاسیونی برخوردار است که در مدت زمانی بسیار کوتاه می تواند آرایش صورت شما را در مرحله اولیه پاک کند.

در فرانسه سالیان زیادی است که استفاده از میسلار واتر برای تمیز کردن پوست محبوبیت پیدا کرده است. این محصول چند سالی است که به کشور ما ایران نیز وارد شده که مراحل پاک کردن آرایش پوست بسیاری از خانم های ایرانی نیز با استفاده از میسلار واتر آغاز می شود.

یکی از مهم ترین شیوه های مراقبت از پوست، تمیز کردن سطح آن از مواد آرایشی، آلودگی های محیطی و تعریق و چربی های اضافی است. به این منظور مواد پاک کننده زیادی به بازار آمده است که برخی از آن ها تنها برای مقاصد خاصی مفید هستند و کاربرد محدودی دارند، از طرفی به دلایل فراوان، همیشه امکان استفاده از آب و ژل های شستشو برای ما فراهم نیست بنابراین استفاده از یک پاک کننده قوی و در عین حال بدون عوارض جانبی می تواند به ما کمک کند تا در هر شرایطی که هستیم، پوستی شاداب و تمیز داشته باشیم. از این رو در این مقاله درخصوص یکی از بهترین پاک کننده های پوست به نام میسلار واتر (Micellar Water) یا آب میسلار مطالبی را عرضه خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟ 

"<yoastmark

میسلار واتر یک پاک کننده صورت است که به حذف چربی اضافی و آلودگی ها از روی پوست شما کمک می کند و باعث می شود پوستی نرم و زیبا داشته باشید. آب میسلار از میسل یا ذراتی بر پایه روغن تشکیل شده است.

میسل ها آلودگی ها و مواد زائد را جذب کرده و پوست شما را پاکسازی می کنند. میسلار واتر یک محلول پاک کننده با طیف گسترده است و می تواند انواع محصولات آرایشی از جمله کرم های فونداسیون صورت و محصولات آرایشی چشم را پاک کند. هم چنین عرق و چربی اضافی پوست را هم از میان برمی دارد. در اغلب موارد، محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و پاک کننده های مواد آرایشی از هم مجزا هستند، ولی با استفاده از میسلار واتر در حقیقت با یک تیر دو نشان می زنید.

ترکیبات یا فرمولاسیون میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر آب تصفیه شده به همراه مواد آبرسانی مانند گلیسیرین و غلظت کمی از سورفاکتانت های بسیار ملایم می باشد. مولکول های این سورفاکتانت های ملایم به طور طبیعی با هم ترکیب می شوند و کُره های میکروسکوپی موسوم به میسل را تشکیل می دهند که خاک و روغن را جذب می کند.

هنگامی که یک پنبه یا پد آغشته به میسلار واتر را در امتداد صورت خود می کشید، میسل ها آرایش، سبوم و هرگونه آلودگی دیگری را از روی پوست جذب می کنند. فرمول میسلار واترها آنقدر سبک و ملایم هستند که دیگر نیازی به شستشو نیست اما متخصصین پوست پیشنهاد اکید می کنند که پس از استفاده از میسلار واتر حتما بار دیگر پوست خود را با شوینده مخصوص شستشو دهید تا باقی مانده مواد آرایشی پوست شما به طور کامل تمیز شود.

به وسیله میسلار واترها، حتی سخت ترین آرایش های ضد آب نیز به راحتی و بدون تحریک پوست تمیز می شود. دبرا جلیمانن متخصص پوست، در مورد میسلار واترها می گوید: این مواد فاقد الکل هستند و فقط از مولکول های میسل (جذب کننده گرد و غبار و آلودگی) تشکیل شده اند که برای جذب آرایش و پاک کردن آن از روی پوست بسیار مناسب هستند.

مواد تشکیل دهنده آب میسلار چیست؟ 

مواد تشکیل دهنده آب میسلار

مواد تشکیل دهنده آب میسلار

در آب میسلار از میسل ها، مولکول های کوچک پاک کننده چربی که در آب معلق هستند، ساخته می شود.

  • میسل ها آبگریز هستند و با همین ویژگی است که آلودگی ها، مواد زائد و آرایش را از صورت شما پاک می کنند. این ترکیبات مانند آب شفاف هستند ولی وقتی از آن استفاده می کنید متوجه تفاوت و پیچیدگی فرمولاسیون آن می شوید.
  • میسل های موجود در آب میسلار عملکرد مختلفی دارند و از پاک کردن آرایش گرفته تا پاکسازی صورت و آبرسانی به پوست را انجام می دهند.
  • میسل ها مانند آهن ربا، خاک، چربی و مواد آرایشی را بدون مالش شدید از سطح پوست جدا می کنند و از بین می برند و بدون خشک کردن بیش از حد پوست، آن را تمیز، هیدراته و شاداب می کنند.
  • عملکرد میسل ها به اندازه ای گسترده است که حتی می توانند به از بین بردن مواد آرایشی ماندگار مانند ریمل های ضد آب هم کمک کنند.
  • چه چیزی آب میسلار را از سایر پاک کننده ها و تونرها متفاوت می کند؟
  • آب میسلار به عنوان یک نوع جدید پاک کننده صورت طراحی شده است که با سایر تونرها و پاک کننده های صورت متفاوت است.
  • برخلاف شوینده های فومی یا لوسیون ها و تونرهای پاک کننده، میسلار واتر ظاهری شبیه آب دارد و پس از استفاده از آن نیازی به آبکشی صورت نیست.
  • میسلار واتر به عنوان یک پاک کننده ملایم برای صورت ساخته شده است و در حالی که سایر پاک کننده ها ممکن است رطوبت پوست شما را از بین ببرند، آب میسلار می تواند پوست شما را هیدراته کند و به آن نرمی و لطافت ببخشد.
  • چنانچه به دلایل کاری و غیره زیاد به سفر می روید، استفاده از میسلار واتر نسبت به استفاده از چندین پاک کننده برای مقاصد متفاوت، می تواند در چمدان شما جای کمتری را اشغال کند و در نتیجه سبک تر سفر کنید.

میسلار واتر برای انواع پوست

میسلار واترها برای انواع مختلف پوست با فرمولاسیون های متفاوت ظاهر شده اند و انواعی از میسلار واتر را می توان یافت که مخصوص پوست های متفاوت است. Francesca Fusco ، متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره، در رابطه با میسلار واترها می گوید: این مواد مخصوصاً برای پوست های مستعد آکنه بسیار مناسب هستند، به هیچ وجه پوست را خشک نمی کنند و باقی مانده آرایش را از روی پوست پاک می کنند. ایشان می گویند که برای بیماران خود استفاده از میسلار واتر را برای تمیز نمودن پوست و تجدید ضد آفتاب در تابستان پیشنهاد می دهند.

کدام نوع پوست می تواند از آب میسلار استفاده کند؟ 

نوع پوست

نوع پوست

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مناسب انواع پوست نیستند. با این حال، آب میسلار یکی از معدود محصولات بهداشتی است که می تواند صرف نظر از این که پوست شما معمولی، حساس، مختلط یا چرب باشد، به کار بیاید.

  • میسلار واتر مخصوص انواع پوست: این نوع از میسلار واترها برای پاکسازی مؤثر، پاک کردن آرایش و شادابی پوست تولید شده اند و برای انواع پوست، حتی پوست های حساس مناسب هستند.
  • میسلار واتر مخصوص پوست های چرب: ساخته شده برای کمک به پاکسازی منافذ پوست و کاهش برق پوست ناشی از چربی اضافی آن.
  • میسلار واتر مخصوص انواع پوست حساس: آب میسلار به دلیل خاصیت پاک کنندگی ملایم و خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، به یک محصول محبوب مراقبت از پوست در سراسر جهان تبدیل شده است. آب میسلار نه تنها برای پوست های حساس مناسب است، بلکه به دلیل اینکه هنگام مصرف آن، نیازی به مالش برای پاکسازی نیست، به نواحی حساس پوست مانند زیر چشم آسیب نمی رساند. از همه مهم تر اینکه، آب میسلار برای انواع پوست مناسب است، حتی برای افرادی که دارای پوست حساس هستند.
  • میسلار واتر برای دوستداران آرایش: اگر طرفدار زیبایی هستید و اغلب اوقات آرایش سنگین می کنید، از انواعی از آب میسلار استفاده کنید که می تواند ریمل ضد آب را پاک کند. این نوع از آب میسلار به اندازه ای قوی است که می تواند محصولات آرایشی ماندگار و ضدآب را از بین ببرد، اما همچنان حتی برای پوست های حساس می توان از آن ها استفاده کرد. هنگام خرید آب میسلار، به برچسب روی بطری آن توجه کنید. معمولاً روی برچسب ها نوشته می شود که این محصول مناسب چه نوع پوستی است. مطمئن شوید که محصولی را انتخاب کرده اید که با نیازهای خاص پوست شما مطابقت دارد.

نحوه استفاده از میسلار واتر 

 استفاده از میسلار واتر

استفاده از میسلار واتر

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت میسلار واترها سادگی استفاده از آن است. تصور کنید شب هنگام، خسته از کار و فعالیت روزانه می خواهید به رختخواب بروید که به یاد صورت آرایش کرده خود می افتید و خستگی بیش از حد اجازه شستن صورت را به شما نمی دهد. میسلار واتر در این مواقع بسیار کاربردی و مفید است زیرا علاوه بر کارایی فوق العاده ای که دارد نیاز به آب کشی نیز ندارد و تنها با آغشته کردن یک پد یا تکه ای پنبه و کشیدن آن بر روی صورت در کمتر از ۵ دقیقه می توانید تمامی آرایش صورت خود را تمیز کنید و با خیالی آسوده به رختخواب بروید. البته لازم به ذکر است که این نوع پاک کردن آرایش را برای همیشه نمی توانید استفاده کنید بلکه بهتر است برای پاک کردن پوست خود زمان بیشتری اختصاص دهید تا از مشکلات آتی در امان باشید.

برای تمیز کردن چشم ها و لب ها به وسیله میسلار واتر بهتر است پد را به مدت چند ثانیه روی چشم یا لب نگه دارید تا مواد آرایشی به خوبی پاک شود و نیازی به محکم کشیدن پد و آسیب زدن به چشم و لب نباشد. پس از انجام این کار خواهید دید که چه تاثیر فوق العاده ای در تمیز کردن و محافظت از پوست شما خواهد داشت.

نکته ای که در مورد میسلار واتر بایستی بدانید این است که اگر یک روز آرایش نکرده اید تصور نکنید که نمی توانید یا نباید از میسلار واتر استفاده کنید. همه ما چه آرایش داشته باشیم و چه نداشته باشیم در معرض آلودگی های محیطی هستیم که این آلودگی به وسیله پوست ما جذب می شوند و باید در انتهای روز آن ها را از پوست پاک کنیم. میسلار واتر برای پاک کردن آلودگی از پوست صورت نیز استفاده می شود و به همین دلیل آقایان (مخصوصا زمانی که فعالیت بدنی زیادی داشته اند و سموم از طریق پوست دفع شده است) هم می توانند برای پاکسازی پوست خود از میسلار واتر استفاده کنند.

نحوه استفاده از آب میسلار 

نحوه استفاده از آب میسلار

نحوه استفاده از آب میسلار

آب میسلار را می توانید با استفاده از پدهای پنبه ای یا توپ های پنبه روی صورت بمالید.

میسلار واتر (مانند سایر پاک کننده های صورت) از مهم ترین محصولات برای مراقبت از پوست است. برای استفاده از این محصول بهداشتی کافی است:

  1. پد پنبه ای یا یک تکه پنبه را از پاک کننده اشباع کنید. پد را روی تمام صورت خود بکشید و این کار را تا جایی تکرار کنید که هیچ گونه آلودگی یا آرایش روی پد مشاهده نکنید.
  2. شما می توانید از همین میسلار واتر برای پاک کردن آرایش چشم خود نیز استفاده کنید، به این صورت که ابتدا مطمئن شوید که پد را کاملاً با آب میسلار واتر اشباع کرده اید. سپس از روش «فشار دادن و نگه داشتن» استفاده کنید. به این صورت که پد را به آرامی روی پلک خود فشار دهید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. روش «فشار دادن و نگه داشتن» به میسل ها کمک می کند تا مانند آهن ربا عمل کنند و آرایش و آلودگی ها را از پوست شما پاک کنند.

میسلار واتر علاوه بر این که به عنوان پاک کننده روزانه صورت کاربرد دارد، برای سایر جنبه های روتین زیبایی نیز مؤثر است و پوست شما را روشن و شفاف می کند. اکنون که می دانیم چگونه از آب میسلار استفاده کنیم، بیایید به زمان استفاده از آن هم بپردازیم:

  • آیا در زمینه کانتورینگ خود اشتباه کرده اید؟ یا احساس می کنید ریمل و خط چشم نامنظمی کشیده اید؟ در این گونه موارد به جای اینکه مجبور باشید صورت خود را به طور کامل بشویید، میسلار واتر به شما کمک می کند که تنها به رفع نواقص بپردازید. در این صورت تنها کافی است یک پد پنبه ای را به میسلار واتر آغشته کنید و نواحی از آرایش را که مشکل دارد، پاک کنید.
  • حتی در روزهایی که آرایش نمی کنید، آب میسلار می تواند با پاکسازی پوست، ظاهری پرطراوت به شما دهد. هنگام کوهنوردی یا ورزش در خارج از منزل، آن را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم ظاهر خود را تر و تازه کرده و هرگونه آلودگی را از سطح پوست برطرف کنید. حتی اگر در یک فعالیت طبیعت گردی سنگین هم شرکت می کنید، آب میسلار می تواند به شما کمک کند تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید و در صورت لزوم به راحتی ضدآفتاب خود را پاک کرده و مجدداً آن را تمدید کنید.
  • پدهای آغشته به آب میسلار برای بعد از ورزش در باشگاه، در روزهایی که تعریق زیادی دارید یا در مواقعی که پوست شما نیاز به تقویت دارد، مناسب است. برای پاک کردن آرایش ضد آب در شب یا قبل از ورزش از میسلار واترهای مخصوص آرایش های ضدآب استفاده کنید.
  • آب میسلار می تواند راهی آسان برای از بین بردن لکه های رنگ مو از پوست شما باشد (از روی دست و اطراف خط مو در پیشانی). تنها کافی است یک پنبه یا پد را با آب میسلار خیس کرده و روی لکه ها بمالید تا برطرف شوند، در این صورت حتی نیازی به آبکشی هم نیست.
  • قبل از اپیلاسیون، آب میسلار را روی ناحیه موردنظر بکشید تا سطح پوست تمیز شود و آلودگی ها و چربی های اضافی پوست از بین برود تا موم به خوبی به موهای زائد بچسبد.
  • بعد از اینکه از کرم های برنزه کننده استفاده کردید، می توانید برای تمیز کردن دستان خود از آب میسلار استفاده کنید تا کرم برنزه کننده اضافی را پاک کند.
  • آیا می خواهید برس های آرایشی خود را تمیز کنید؟ کمی آب میسلار در یک کاسه بریزید، سپس برس های آرایش را در آن بچرخانید تا آلودگی و باقیمانده مواد آرایش از روی آن ها پاک شود. برس ها را تکان دهید تا آب میسلار اضافی آن ها خارج شود و سپس بگذارید تا خشک شوند. این کار را هر دو هفته یکبار (یا بیشتر، بسته به میزان مصرف از برس ها) انجام دهید تا برس های خود را در وضعیت خوبی نگه دارید.

قیمت میسلار واتر

قیمت میسلار واتر وابسته به معیارهای مختلفی از جمله برند، حجم و کیفیت آن متغیر است که می توانید با توجه به بودجه خود ارزان قیمت ترین میسلار واتر یا گران قیمت ترین میسلارواتر را خریداری کنید.

البته لازم به ذکر است که با توجه به افزایش نرخ دلار در یک سال اخیر، برندهای خارجی میسلار واتر افزایش قیمت بسیار زیادتری را نسبت به برندهای داخلی داشته اند اما نمونه های بسیار خوب میسلار واتر ساخت داخل را می توانید با قیمت های پایین تهیه کرده و استفاده نمائید.

خرید میسلار واتر

خرید میسلار واتر باید با توجه به نوع پوست هر فرد انجام شود. میسلار واتر برای انواع پوست های خشک، چرب و مختلط تولید و ارائه شده است.

خرید میسلار واتر سینره

میسلار واتر سینره

میسلار واتر سینره

میسلار واتر سینره

سینره یکی از برترین برندهای ایرانی در زمینه محصولات مراقبت از پوست و مو به شمار می رود و میسلارواتر سینره از محبوبیت زیادی برخوردار است.

سخن پایانی
میسلار واتر

میسلار واتر

میسلار واتر یک محصول منحصر به فرد برای پاکسازی پوست از آلودگی های محیطی است. هم چنین می توان از این محصول بهداشتی برای پاک کردن آرایش صورت و چشم استفاده کرد. این محصول بدون اینکه پوست صورت را خشک کند، مواد آرایشی سنگین، ضدآفتاب، آلودگی های ناشی از تعریق و چربی اضافی پوست را از بین می برد و پوست را شاداب و شفاف می کند. پس از استفاده از این محصول هیچ نیازی به آبکشی وجود ندارد بنابراین به راحتی می توان از آن در خارج از خانه، در طبیعت، باشگاه ورزشی و… استفاده کرد.

 

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات