بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی

مدت زمان مطالعه 16,4 دقیقه

استفاده از یک ضد آفتاب خوب ایرانی، اصلی‌ترین راه برای جلوگیری از عارضه‌های پوستی است که در اثر نور آفتاب ایجاد می‌شوند. شناخت بهترین ضدآفتاب متناسب با نوع پوستتان می‌تواند در جلوگیری و بهبود عارضه‌های ایجادشده موثر باشد.

خوشبختانه در میان برندهای ایرانی، می‌توانید ضد آفتاب‌های خوب و موثری را برای حفاظت از پوست خود پیدا کنید که متناسب با نیازهای پوست شما هم باشند.

با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین ضد آفتاب ایرانی را متناسب با نیاز و ویژگی پوست‌های مختلف به شما معرفی کنیم.

بهترین ضدآفتاب‌های ایرانی

بهترین ضدآفتاب‌های ایرانی

بهترین ضد آفتاب ایرانی همان محصولی است که در درجه اول با نیازهای پوست شما متناسب است. ضد آفتاب‌ها برای پوست‌های خشک، معمولی، حساس، کودکان و آقایان و معمولا در ۲ نوع رنگی و بی‌رنگ عرضه می‌شوند. (اگر هنوز درباره ضرورت و فواید ضد آفتاب برای پوست خود ابهام دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله از بلاگ سینره را بخوانید تا بیشتر با خواص این کرم آشنا شوید)

در ادامه، بهترین ضد آفتاب‌های ایرانی را برای نیازهای مختلف معرفی می‌کنیم.

ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب

برای پوست های چرب بهتر است از ضدآفتاب های oil free استفاده نمود زیرا این نوع از ضدآفتاب ها مقدار کم تری چربی دارند و هم چنین به تنظیم چربی پوست نیز کمک می کنند و به همین دلیل از جوش پوست جلوگیری می کنند.

محصولات برندهای معتبر و با کیفیت تولید‌‌کننده بهترین ضد آفتاب ایرانی پوست چرب عبارتند از:

1. کرم ضد آفتاب بی‌رنگ مناسب پوست چرب سینره SPF50

کرم ضد آفتاب بی‌رنگ مناسب پوست چرب سینره SPF50

با استفاده از ضد آفتاب بی رنگ سینره برای پوست چرب، جلوه‌ای مات روی پوست شما ایجاد می‌شود. به‌دلیل وجود دی اکسی‌تیتانیوم و ویتامین E در این محصول، از نفوذ اشعه‌های UV به پوست جلوگیری می‌شود و سلول‌های آسیب‌دیده ترمیم می‌شوند.

اگر پوست چربی دارید و قصد استفاده از این ضدآفتاب را دارید بهتر است نیم ساعت قبل از خروج از منزل این کرم را روی پوست خود بمالید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این کرم بگیرید.

گفتنی است که محصولات برند سینره بر پایه گیاهی و بدون تست حیوانی تولید می‌شوند.

2. کرم ضد آفتاب بی‌رنگ سیسرسا SPF50

کرم ضد آفتاب بی‌رنگ سیسرسا SPF50

ویتامین C، ترانگزامیک اسید و نیاسین آمید موجود در ترکیبات این محصول باعث جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی و نفوذ اشعه‌های مضر آفتاب به سطح پوست می‌شود. بافت سبک، خاصیت مرطوب‌کنندگی، روشن‌کنندگی و ضد‌پیری از دیگر خواص این محصول هستند.

3. کرم ضد آفتاب رنگی برایت مکس SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی برایت مکس SPF50

بدون عطر و چربی‌بودن این محصول باعث شده است که بتوان برای تمامی سطح پوست بدون براق شدگی و ایجاد جلوه‌ای مات از آن استفاده کرد. کاهش چین و چروک‌های پوستی ایجاد شده توسط نور خورشید با رطوبت‌رسانی بالا، از دیگر ویژگی‌های اصلی ضد‌آفتاب رنگی برایت مکس است.

4. ضد آفتاب فلوئید بی‌رنگ درماتیپیک SPF50+

ضد آفتاب فلوئید بی‌رنگ درماتیپیک SPF50+

این ضد آفتاب به پوست شما محافظت حداکثری در برابر اشعه خورشید را هدیه می‌کند. ضد‌آب، ضد‌جوش، کاهش‌دهنده روند پیری، فاقد‌چربی و مات‌ بودن بخشی از ویژگی‌های این محصول است. (اگر می‌خواهید بدانید که ضد افتاب فلوئیدی چیست و مناسب چه کسانی است حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید)

5. کرم ضد آفتاب بی‌رنگ ام کیو

کرم ضد آفتاب بی‌رنگ ام کیو

ضد‌میکروب‌ بودن و مقاومت در برابر تعریق از بهترین ویژگی‌های این ضد‌آفتاب ایرانی است. با استفاده از این ضد‌آفتاب، چربی پوست خود را تنظیم کرده و از آن در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کنید.

6. کرم ضد آفتاب و ضد لک بی‌رنگ لافارر SPF50

کرم ضد آفتاب و ضد لک بی‌رنگ لافارر SPF50

این محصول با داشتن فرمولاسیون سبک و پوشش‌دهی بالا به‌عنوان یک ضد‌لک هم عمل می‌کند. همچنین روند پیری پوست را نیز کاهش می‌دهد. (در مقاله‌ای دیگر از بلاگ سینره چند نمونه از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار را معرفی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را بخوانید)

 

ضد آفتاب‌های ایرانی برای پوست خشک و معمولی

برای محافظت از پوست خشک در برابر خورشید، به یک محصول مراقبتی بسیار باکیفیت نیاز دارید. اکثر متخصصان پوست اعتقاد دارند که برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب بهتر است بهترین و مرغوب ترین ضدآفتاب را از بین برندهای ایرانی انتخاب نمود. زیرا این ضدآفتاب ها دقیقا مختص آب و هوای ایران تولید می شوند.

قرار گرفتن پوست خشک در برابر آفتاب سبب تشدید خشکی در اثر از بین رفتن آب پوست از طریق عرق کردن می شود بنابراین بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست خشک ضدآفتابی است که به این موضوع پرداخته باشد و جلوی تبخیر آب پوست را نیز بگیرد. هرچند توصیه ما به کسانی که پوست بسیار خشک دارند این است که قبل از استفاده کرم ضدآفتاب از آبرسان یا کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنند سپس ضدآفتاب خود را استفاده کنند

در این بخش برندهای خوبی را که سعی دارند بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و معمولی را تولید کنند، معرفی می‌کنیم.

1. کرم ضد آفتاب سینره SPF60+

کرم ضد آفتاب سینره SPF60+

اگر دارای پوست معمولی تا خشک هستید، بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی بی‌رنگ با خاصیت آبرسانی، برای شما، کرم ضد افتاب سینره SPF60 بی رنگ است.

ترکیبات گیاهی، رنگ طبیعی و ویتامین E موجود در این محصول باعث می‌شود نور آفتاب کمترین آسیب را به پوست شما برساند. این محصول به درمان چین و چروک‌های پوست شما کمک و از بروز چین و چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند.

همچنین، پوست شما با استفاده از این محصول آبرسانی خواهد شد. به دلایلی که ذکر شد، سینره در صدر لیست بهترین ضد آفتاب ایرانی پوست خشک قرار گرفته است.

2. کرم ضد آفتاب SPF۵۰ پیکسل

کرم ضد آفتاب SPF۵۰ پیکسل

وجود ویتامین E و هیالورونیک اسید در این محصول باعث جلوگیری از آسیب‌رسانی به پوست از طریق اشعه‌های UVA و UVB می‌شود. آبرسانی و نرم‌کنندگی پوست دیگر ویژگی‌های این محصول پیکسل هستند.

3. کرم ضد آفتاب SPF۵۰ درمالیفت

کرم ضد آفتاب SPF۵۰ درمالیفت

این محصول برای پوست‌های معمولی و خشک قابل استفاده است. افزایش طراوت و شادابی، جلوگیری از بروز آکنه و جوش، رطوبت‌رسانی لایه‌ای و مقاومت بالا در برابر شست‌وشو و تعریق، اصلی‌ترین ویژگی‌های ضدآفتاب درمالیفت هستند.

4. کرم ضد آفتاب SPF۳۰، فیزیکال و SPF۹۰ مای

. کرم ضد آفتاب SPF۳۰، فیزیکال و SPF۹۰ مای

از این محصول می‌توانید به‌عنوان پایه برای آرایش روزانه استفاده کنید. پیشگیری از چین و چروک، پیری زودرس و لکه‌های تیره پوستی بخشی از ویژگی‌های این محصول است.

5. کرم ضد آفتاب دابل شیلد شون SPF۵۰

کرم ضد آفتاب دابل شیلد شون SPF۵۰

اگر به‌ دنبال یک کرم ضد آفتاب قوی با بافت سبک هستید، از این مدل استفاده کنید. عصاره چای سبز و آنتی‌اکسیدان موجود در این محصول باعث جلوگیری از سرطان پوست و پیری زودرس می‌شود.

اگر دارای پوست معمولی هستید، باید مشخص کنید که پوست شما به چرب نزدیک‌تر است یا خشک. در‌ این‌ صورت می‌توانید بهترین کرم ضد آفتاب و آبرسان ایرانی و کاربردی برای خودتان را خریداری کنید.

6. کرم ضد آفتاب آردن SPF25

کرم ضد آفتاب آردن SPF25

اگر دارای پوست معمولی تا خشک هستید، به‌دلیل ویژگی‌هایی نظیر سبک‌بودن می‌توانید از این محصول نیز به‌صورت روزانه استفاده کنید. ماندگاری بالای این محصول باعث شده است در اثر تعریق و شست‌وشو به سادگی پاک نشود.

7. کرم ضد آفتاب فاقد چربی سی گل

کرم ضد آفتاب فاقد چربی سی گل

این محصول برای پوست‌های معمولی تا چرب مناسب است. کرم ضد آفتاب سی گل با SPF۶۰، ویتامین E، عصاره آلوئه‌ورا و جوانه گندم از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

8. ضد آفتاب و ضد لک لافارر مدل Normal To Dry Medium

ضد آفتاب و ضد لک لافارر مدل Normal To Dry Medium

استفاده از این محصول برای پوست‌های معمولی تا خشک به‌دلیل وجود ترکیبات آبرسان در آن بسیار توصیه می‌شود. پوشش‌دهی این محصول فوق‌العاده است.

نکته: از ضد آفتاب‌های تولیدشده برای پوست معمولی تا خشک، می‌توان برای پوست معمولی هم استفاده کرد؛ تنها درصورتی‌که توسط برندهای معتبری نظیر سینره تولید شده باشند. در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

ضد آفتاب‌های ایرانی برای پوست‌های حساس

اگر پوست شما بسیار سریع نسبت به ضد آفتاب واکنش نشان می‌دهد، بهتر است ضد آفتابی مخصوص برای پوست حساس از برندهای معتبر خریداری کنید.

به طور کلی ضدآفتاب مناسب پوست حساس دارای ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده هستند که از خشکی پوست جلوگیری می کنند همچنین در ساختار این ضدآفتاب ها از فیلترهای شیمیایی کمی استفاده شده است و حاوی مواد ضد التهابی هستند.

در ادامه، چند محصول خوب را معرفی می‌کنیم.

1. کرم ضدآفتاب مینرال SPF30 سینره

کرم ضدآفتاب مینرال SPF30 سینره

کرم ضد آفتاب مینرال SPF30 سینره به‌طور اختصاصی برای پوست‌های نازک و حساس تولید می‌شود و پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست‌های حساس برند سینره است. جلوگیری از التهاب، تحریک پوستی، سبک‌بودن و جذب سریع بخشی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این مدل به شمار می‌رود.

کودکان و بزرگسالانی که دارای پوست حساس و نازک هستند، می‌توانند برای محافظت از پوست خود از این محصول استفاده کنند. این محصول به دلیل ترکیبات گیاهی، خاصیت ضد التهابی دارد. ویتامین E موجود در این محصول رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کند و اثر آن‌ها را از بین می‌برد.

2. کرم ضد آفتاب All Good SPF۳۳

کرم ضد آفتاب All Good SPF۳۳

این محصول دارای بافت سبک، ترکیبات ارگانیک، ترکیبات مغذی برای رطوبت‌رسانی به پوست است. به‌دلیل فرمولاسیون ملایم به‌کار‌رفته در این محصول، ضد آفتاب All Good، در دسته ضدآفتاب‌های مناسب برای پوست حساس قرار گرفته است.

3. کرم ضد آفتاب Sunology SPF۵۰

کرم ضد آفتاب Sunology SPF۵۰

این کرم ضدآفتاب دارای کیفیت بالایی است. می‌توانید به‌طور روزمره از آن استفاده کنید. ضد آفتاب Sunology از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کند و رطوبت‌رسانی و نرمی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

ضد آفتاب‌های ایرانی رنگی

بعضی افراد ضد آفتاب‌های رنگی را ترجیح می‌دهند؛ به همین دلیل در ادامه چند تا از ضد آفتاب‌های خوب ایرانی را معرفی می‌کنیم.

1. کرم ضد آفتاب رنگی سینره SPF30

کرم ضد آفتاب رنگی سینره SPF30

کرم ضد آفتاب رنگی سینره SPF30 در ۲ رنگ و برای پوست‌های چرب با رنگی مات تولید می‌شود. علاوه بر این، فاقد پارابن است و ماندگاری طولانی مدت دارد. پوشانندگی مناسب و طبیعی این ضد آفتاب، آن را به یکی از پرطرفدارترین ضدآفتاب‌های رنگی برند سینره تبدیل کرده است.

2. کرم ضد آفتاب رنگی سینره SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی سینره SPF50

پیشگیری از پیری زودرس، حفاظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید و ایجاد جلوه مات بخشی از ویژگی‌های ضد آفتاب رنگی SPF50 از برند سینره است. این محصول فاکتور PA+++ دارد و در ۲ رنگ تولید می‌‎شود.

ضد آفتاب ایرانی برای آقایان

برخی برندها ضدآفتاب‌هایی مخصوص آقایان هم تولید می‌کنند.

کرم ضد آفتاب SPF45 سینره مخصوص آقایان

کرم ضد آفتاب SPF45 سینره مخصوص آقایان

سینره ضد آفتاب مخصوص آقایان را با کیفیتی بالا و SPF۴۵ تولید می‌کند. جلوگیری از آفتاب‌سوختگی، التهابات پوستی و سایر آسیب‌دیدگی‌های ناشی از اشعه‌های خورشید، از کاربردهای مهم این محصول است.

عصاره مورینگای به‌کار رفته در این ضد آفتاب مردانه سینره از آلودگی پوست جلوگیری می‌کند. این محصول در برابر شستشو مقاوم است و به‌سادگی نمی‌ریزد.

بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

ملاک‌هایی برای انتخاب بهترین ضد آفتاب ایرانی وجود دارد. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • استفاده از بهترین ضد آفتاب نباید نیازی به صرف هزینه هنگفت برای خرید نسبت به محصول مشابه خارجی داشته باشد؛ چون این محصول باید به‌طور مداوم استفاده شود
  • ضد آفتاب‌ها باید با SPFهای مختلف تولید شوند و محافظت بالایی در برابر اشعه‌های خورشید داشته باشند
  • ضد آفتاب‌های خوب باید Broad Spectrum باشند؛ به این معنی که قدرت دفع تمامی اشعه‌های مضر خورشید را داشته باشند
  • ضد آفتاب‌ باید تنوع داشته باشد و برای پوست‌های مختلف، محصول مناسبی داشته باشد
  • استفاده از ترکیبات گیاهی، بدون پارابن‌ بودن، جذب سریع و سبک‌ بودن از دیگر ویژگی‌های بهترین ضد آفتاب ایرانی است

سینره به‌عنوان بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی شناخته می‌شود؛ زیرا ضد آفتاب‌های تولیدشده توسط این برند دارای تمام ویژگی‌های بالا هستند و خیال شما را از حفاظت از پوستتان راحت می‌کند.

معیارهای مهم انتخاب بهترین ضدآفتاب

انتخاب بهترین ضدآفتاب

در انتخاب محصولات مراقبت پوستی باید دقت بالایی را داشته باشید و با توجه به معیارهای علمی آن ها را انتخاب و اقدام به خرید و استفاده نمائید. این معیارها عبارتند از:

1. SPF ضد آفتاب

SPF که مخفف Sun Protection Factor است نشان دهنده میزان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه UVB است.(نوعی از تابش که باعث آفتاب سوختگی و سرطان های پوستی می شود). در بین ضدآفتاب ها با اس پس اف های مختلف می توان بهترین و مناسب ترین ضد آفتاب را انتخاب و خریداری نمود.

اگر پوست شما بعد از 10 دقیقه در معرض آفتاب بودن می سوزد، استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 15 به شما این امکان را می دهد که تقریباً 150 دقیقه (بدون سوختگی پوست) در برابر آفتاب بمانید. البته این عدد، یک تخمین تقریبی است که به نوع پوست، شدت نور خورشید و مقدار ضد آفتاب استفاده شده بستگی دارد. SPF در واقع معیاری برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش است و به معنای تعیین مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیست.

به منظور بهترین محافظت، متخصصان استفاده از ضد آفتاب با حداقل SPF 15 و به مقدار مناسب (2 میلی گرم در سانتی متر مربع از پوست) و هر 2 ساعت استفاده مجدد را توصیه می کنند.

اگر نمی دانید از چه میزان SPF برای پوست خود استفاده کنید نگاهی به اطلاعات زیر در مورد میزان تاثیرگذاری SPFهای مختلف بیندازید:

  • SPF15 : کرم هایی با این میزان اس پی اف ۹۳ درصد از اشعه ها را دفع می کنند.
  • SPF30 : این کرم ها ۹۷ درصد از اشعه ها را دفع می کنند.
  • SPF50 : این کرم ها ۹۸ درصد از اشعه ها را دفع می کنند.

SPF ضد افتاب

2. طیف گسترده یا Broad Spectrum

به هنگام خرید ضد آفتاب دقت داشته باشید که روی جعبه چه عبارت هایی نوشته شده است. یکی از ویژگی های ضدآفتاب خوب ، طیف گسترده یا Broad Spectrum است. این ویژگی اشاره به توانایی کرم ضدآفتاب مورد نظر در دفع اشعه UVA دارد. داشتن موادی مانند اکسیدهای فلزی، آووبنزون (این ماده برای سلامتی مضر می باشد)، اکامسول، دی‌اکسید تیتانیوم و زینک اکسید و جاذب‌های شیمیایی، بموتریزینول و بیسکوتیوزول در فرمولاسیون کرم ضدآفتاب نشان از طیف گسترده بودن آن دارد و می تواند پوست را در برابر اشعه UVA محافظت نماید.

3. تناسب با نوع پوست

همانطور که می دانید پوست انواع مختلفی دارد. به همین دلیل در ساخت ضدآفتاب نیز به این موضوع توجه شده است و انواع مختلفی از ضدآفتاب ساخته شده است به عنوان مثال برای پوست های چرب بهتر است از ضدآفتاب Oil free استفاده شود. بنابراین در هنگام انتخاب ضدآفتاب دقت داشته باشید که آن را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید.

گاهی برخی از افراد تصور می کنند پوست های تیره تر نیازی به استفاده از ضدآفتاب ندارند اما این تصور اشتباهی است و برای انواع پوست، باید از ضدآفتاب مناسب استفاده کرد.

4. فرمولاسیون

مواد به کار رفته در ضد آفتاب را بررسی کنید و دقت داشته باشید که حتما حاوی دی ‌اکسید تیتانیوم، اکتیل متوقف کننده (OMC)، پارسول، اکسید روی و همچنین زینک و تیتانیوم باشد.

5. شکل‌های مختلف ضدآفتاب

ضدآفتاب ها در شکل های مختلفی از جمله کرم، ژل، اس تیک و اسپری ساخته و عرضه می شوند که هرکدام برای نوعی از پوست مناسب تر است. ضدآفتاب های کرمی را بهتر است افرادی با پوست خشک و روی پوست صورت استفاده کنند. ضدآفتاب هایی که به حالت ژل هستند روی بدن (به عنوان مثال قفسه سینه آقایان) و به طور کلی نقاط مودار بدن استفاده می شوند. ضدآفتاب های استیکی برای استفاده دور چشم بسیار مناسب هستند. ضدآفتاب های اسپری که استفاده ای بسیار راحت تر از سایر ضدآفتاب ها هم دارند برای انواع پوست مناسب هستند و برای پوست صورت و بدن قابل استفاده هستند.

6. قیمت ضد آفتاب‌ها

قیمت ضدآفتاب نیز یکی از معیارهای انتخاب آن است. باید بگوییم از مهم ترین موادی که برای مراقبت از سلامت پوست خود تهیه می کنید می توان به کرم ضدآفتاب اشاره کرد. اما لزوماً هر کرم گران قیمتی را نمی توان کرم ضدآفتاب خوبی دانست بلکه باید معیارهای قبلی را برای تعیین کیفیت ضدآفتاب بررسی نمود و در آخر قیمت را نیز مدنظر داشت. ضدآفتاب های ایرانی می توانند گزینه بسیار خوبی باشند برای افرادی که می خواهند انتخابی با کیفیت و با قیمتی کم تر داشته باشند.

 

با انتخاب بهترین ضد آفتاب ایرانی، از پوست خود محافظت کنید

برای حفظ زیبایی صورت باید نوع پوست خود را تشخیص دهید، سپس براساس آن بهترین ضد آفتاب ایرانی کنید.

در این مقاله با بهترین ضدآفتاب‌های ایرانی بازار آشنا شدید. سعی کنید با استفاده از ضدآفتاب، همیشه از پوست خود در برابر پرتوهای مضر آفتاب، محافظت کنید.

 

سوالات متداول

ضد آفتاب ایرانی چه مارکی خوب است؟

برندهایی معتبری نظیر سینره که توانسته‌اند میزان رضایت بالایی از مشتریان به‌دست آورند، به‌عنوان ضد آفتاب ایرانی خوب شناخته می‌شوند.

پرفروش‌ترین ضد آفتاب ایرانی چیست؟

بر اساس دسته‌بندی محصولات و در تاریخ‌های مختلف میزان فروش ضد آفتاب هر برند تغییر می‌یابد، اما سینره به‌دلیل کیفیت بالایی که دارد، هرساله یکی از پرفروش‌ترین ضد آفتاب‌های ایرانی است.

ضد آفتاب ایرانی بهتر است یا خارجی؟

محصولات پوستی هر کشوری با توجه به اقلیم آن تولید می‌شود. با استفاده از محصولات پوستی مناطق دیگر ممکن است دچار مشکلات پوستی شوید. به‌همین‌دلیل بهتر است ضد آفتاب ایرانی خوب و معتبر استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات