کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار

مدت زمان مطالعه 2,9 دقیقه

آیا می دانستید که دشمن اصلی جوانی و زیبایی پوست صورت شما چیست؟ آیا دوست دارید به سادگی و با رعایت چند نکته از شر این دشمن خلاصی پیدا کنید و صاحب پوستی شفاف، درخشان، جوان و بدون چین و چروک و لک و نقاط تیره باشید؟

اگر پاسخ شما به سؤال های بالا بله است پس بهتر است بدانید که اولین، بهترین و اصلی ترین دوست پوست شما کرم ضد آفتاب است. کرم های ضد آفتاب با موادی ساخته می شوند که می توانند مانند سپری مستحکم در مقابل اشعه UV نور خورشید از پوست شما محافظت کنند. اشعه UV در واقع همان اشعه ماوراء بنفش است که به دو نوع UVA و UVB تقسیم بندی می شود. بر طبق تحقیقات انجام گرفته، اشعه UVA باعث پیری زودرس پوست می شود و اشعه UVB عوارضی از جمله آفتاب سوختگی را به همراه دارند. با این حال برای گرفتن نتیجه مطلوب باید بدانید متناسب با پوست خود، از چه کرم ضد آفتابی استفاده کنید تا بتوانید علاوه بر اینکه از پوست خود محافظت می کنید، باعث تشدید حساسیت های پوستی خود نیز نشوید.

در این مقاله در مورد بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

مشخصات پوست چرب و جوشدار چیست ؟

مشخصات پوست چرب و جوشدار

بسیاری از افراد دارای پوست چرب و جوشدار هستند که به صورت ژنتیکی یا به دلایل مختلفی همچون تغییرات هورمونی، استرس، استفاده بیش از حد از مواد آرایشی محرک و… عارض می شود. این نوع پوست دارای یکسری ویژگی های ظاهری است از جمله منافذ پوستی متعدد و عمدتاً باز، براق بودن سطح پوست و ضخامت بالای پوست به گونه ای که رگ های خونی پوست به سختی دیده می شوند. اغلب پوست های چرب مستعد جوش و آکنه هستند به همین دلیل انتخاب ضد آفتاب مناسب برای این پوست ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 چگونه یک ضد آفتاب خوب برای پوست های چرب انتخاب کنیم؟

اگر دارای پوست چرب هستید، سعی کنید قبل از خرید کرم ضد آفتاب، این نکات را مدنظر داشته باشید:

  1. از ضد آفتاب های غیرکومدون زا (non-comodogenic) استفاده کنید.

وقتی منافذ پوست بسته می شود، روی پوست برجستگی های کوچکی ایجاد می شود که می توانند به آکنه تبدیل شوند. بسیاری از مواد آرایشی و کرم های ضد آفتاب در اصطلاح کومدون زا هستند، یعنی منافذ پوستی را می بندند و باعث ایجاد جوش می شوند، محصولات غیرکومدن زا یا غیر جوش زا در حقیقت منافذ پوست را مسدود نمی کنند و از این طریق به شما کمک می کنند پوستی سالم و بدون جوش داشته باشید.

  1. از ضدآفتاب های سبک که بر پایه آب ساخته شده اند، استفاده کنید.

از کرم های ضد آفتاب سنگین استفاده نکنید، همچنین لایه ضخیمی از کرم ضدآفتاب را بر پوست خود نمالید و اجازه دهید پوست صورتتان نفس بکشد، بهتر است به جای ضد آفتاب هایی که به صورت کرم هستند، از ضد آفتاب هایی که بر پایه آب ساخته شده اند و به صورت ژل هستند، استفاده کنید. این گونه کرم های ضد آفتاب در حالی که پوست را زیباتر و لطیف تر می کنند، هیچگونه رد گچی نیز بر پوست باقی نمی گذارند و اصولاً به راحتی جذب پوست می شوند.

  1. به دنبال ضد آفتابی با رنگ مات باشید.

بهتر است به دنبال کرم های ضد آفتاب بدون چربی (Oil Free) باشید، در مواد تشکیل دهنده این گونه ضدآفتاب ها معمولاً اکسید روی و اکتینوکسات یافت می شود که به تنظیم چربی پوست کمک می کنند و  التهاب را تسکین می دهد و رنگ مات (نه براق و روغنی) را در طول روز حفظ می کند.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب و جوشدار

ضد آفتاب پوست های چرب

گفتیم که پوست های چرب بیشتر در معرض بروز جوش و آکنه هستند، طبیعتاً عارضه های پوستی از این دست به لایه های مختلف پوست آسیب می رساند و حتی پس از بهبودی هم تا مدتی جای آن ها به صورت لک های تیره رنگ روی پوست مشاهده می شود. خوشبختانه این نقاط تیره رنگ، در صورت رعایت برخی نکات و مراقبت، به مرور محو می شوند. هم چنین  نور خورشید باعث ایجاد لک و پر رنگ تر شدن آن ها روی پوست می شود، پس می تواند یک عامل مؤثر برای افزایش ماندگاری لک های تیره به حساب آید، به همین دلیل بهتر است به طور مرتب از کرم های ضد آفتاب استفاده شود. کرم های ضد آفتاب برای پوست های چرب و جوشدار باید دارای SPF مدت زمانی را که شما می توانید پیش از آفتاب سوختگی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، اندازه گیری می کند. بهترین کرم های ضدآفتاب برای پوست های چرب باید حداقل دارای SPF پنجاه یا بیشتر باشند تا بتوانند از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند.

استفاده از کرم ضدآفتاب برای پوست های چرب و جوشدار

پس از اینکه ضدآفتاب متناسب با پوست خود را تهیه کردید، نوبت به استفاده مرتب از آن می رسد، به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب صورت خود را با آب ولرم و یک ماده پاک کننده بشویید و خشک کنید و سپس به میزان یک بند انگشت از کرم ضد آفتاب را روی تمام قسمت های پوست خود بجز دور چشم‎ ها بمالید. به این نکته توجه کنید که برای بهره بردن از فواید کرم های ضدآفتاب، بهتر است هر 2 تا 3 ساعت یک بار آن ها را تکرار کنید.

سخن پایانی

نور خورشید عامل اصلی بسیاری از عوارض پوستی نظیر پیری زودرس، چین و چروک و ایجاد کک و مک و نقاط تیره روی پوست است، برای پیشگیری از این عوارض بهتر است به طور مکرر از کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست استفاده شود، کرم های ضد آفتاب سبک که بر پایه آب ساخته شده اند و در اصطلاح با عنوان بدون چربی یا Oil Free شناخته می شوند، از بهترین گزینه ها برای کسانی هستند که از پوست های چرب و جوش دار رنج می برند. SPF مناسب برای پوست های چرب 50 یا بالاتر است و بهتر است کرم ضد آفتاب هر 2 تا 3 ساعت یک بار روی پوست تجدید شود.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات