بهترین ضد آفتاب روشن کننده پوست

مدت زمان مطالعه 2,6 دقیقه

استفاده از کرم ضد آفتاب یک ضرورت است، خصوصاً در فصل هایی که نور خورشید شدت بیشتری دارند یا طول زمان تابش آن ها بیشتر از حالت عادی است؛ هم چنین در مناطقی که به خط استوا نزدیک تر هستند، میزان تابش آفتاب شدیدتر است و نیاز به استفاده از کرم های ضد آفتاب بیشتر احساس می شود. در کشور ما، ایران هم به دلیل برخورداری از اقلیم گرم و خشک در اغلب مناطق، استفاده از انواع کرم های ضد آفتاب ضروری است. خوشبختانه امروزه کرم های ضد آفتاب انواع گوناگونی دارند که علاوه بر ایجاد محافظت از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، با مواد تشکیل دهنده متناسب با انواع پوست ها می توانند خواص درمانی متفاوتی نیز داشته باشند. در این مقاله سعی کرده ایم در مورد یکی از پرطرفدارترین و بهترین ضد آفتاب روشن کننده پوست مطالبی را برایتان بازگو کنیم، پس با ما همراه باشید.

کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باعث تیره شدن رنگ پوست می شود و علت این مسأله تولید ملانین در پوست است، ملانین ها ذرات رنگی ریزی هستند که در پایین ترین لایه های پوست تشکیل می شوند تا از پوست در مقابل آسیب بیشتر آفتاب محافظت کنند. بسیاری از مردم مایل هستند در کنار محافظت از پوست خود، از کرم های ضد آفتابی استفاده کنند که به آن ها پوستی روشن و درخشان هدیه کند. البته باید به این نکته توجه شود که اغلب این کرم های ضد آفتاب تأثیر موقت دارند و تنها در هنگام استفاده باعث شفاف تر شدن و روشن تر شدن رنگ پوست می شوند. این کرم های ضد آفتاب عمدتاً دارای عصاره های طبیعی گیاهانی نظیر لیمو و خیار هستند و با استفاده از ویتامین هایی مانند ویتامین های گروه B و E، قابلیت روشن کنندگی پیگمنت های پوست را دارند.

مشخصات و ویژگی های یک کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

مشخصات و ویژگی های یک کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

مشخصات و ویژگی های یک کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

برای انتخاب یک کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست مناسب، اول از همه باید مشخصات آن را بدانیم. همان طور که گفتیم کرم ضد آفتاب به طور کلی علاوه بر محافظت از پوست در مقابل آسیب هایی که اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست صورت وارد کند، به فعالیت کمتر تولید ملانین کمک می کند، افزایش ملانین در پوست، باعث تیرگی پوست می شود پس یک ضد آفتاب مناسب، باید دارای محافظت بالایی باشد. ضریب محافظت ضد آفتاب را SPF یا Sun Protection Factor می گویند.

به طور کلی یک کرم ضد آفتاب که دارای SPF برابر 15 باشد، می تواند 93% از امواج ماوراء بنفش را از سطح پوست شما دور کند، در کرم های ضد آفتاب با SPF برابر 30 و 50 این میزان به ترتیب به 97% و 98% می رسد.

کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست بهتر است دارای SPF برابر 50 یا بیشتر باشد و حتماً در مواد تشکیل دهنده آن از مواد مغذی و آبرسان استفاده شده باشد تا از این طریق مانع خشک شدن پوست شما شود، وجود اسید هیالورونیک و مواد کلاژن ساز در ترکیبات یک کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست از ضروریات است؛ هم چنین باید بتواند از پوست شما در مقابل هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش مضر برای پوست یعنی UVA و UVB محافظت کند.

روش استفاده از کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

روش استفاده از کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

روش استفاده از کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست

اول از همه خوب است بدانیم که طول عمر یک کرم ضدآفتاب از زمان ساخت آن سه سال است و اگر کرم ضد آفتابی دارید که بیشتر از سه سال از تاریخ ساخت آن گذشته است، بهتر است آن را دور بیندازید و مجدداً با توجه به نوع پوست خود یک کرم ضد آفتاب دیگر تهیه کنید.

مراقب باشید که از کرم های ضد آفتاب بلافاصله قبل از بیرون آمدن از منزل استفاده نکنید چرا که مواد موجود در کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست نیاز به زمان دارد تا به پوست شما نفوذ کند و محافظت از پوست شما را به صورت کامل انجام دهد. این زمان بهتر است حداقل نیم ساعت قبل از خروج از منزل باشد.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که استفاده از کرم ضد آفتاب یک بار در روز کافی است، در صورتی که برای بهره بردن از خواص آن، حتماً باید آن را هر دو تا سه ساعت یک بار تکرار کنید. اگر از کرم ضد آفتاب قبل از رفتن به استخر استفاده کرده اید، حتماً بعد از بیرون آمدن از استخر و خشک شدن پوست صورت و بدن، مجدداً آن را تمدید کنید.

برای هر بار استفاده از کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست مقدار مناسبی از آن را به صورت و بقیه قسمت های بدن مانند دست ها، گردن، گوش ها و روی پای خود بمالید؛ این میزان باید به اندازه ای باشد تا سطح مورد نظر شما کاملاً به کرم ضدآفتاب آغشته شود، در غیر این صورت تأثیر کمتری از مصرف آن دریافت خواهید کرد. هم چنین توجه داشته باشید که پوست صورت به نسبت سایر اعضای بدن نیاز بیشتری به کرم ضد آفتاب دارد.

کرم های ضدآفتاب کرم پودری

کرم های ضدآفتاب کرم پودری

کرم های ضدآفتاب کرم پودری

دسته دیگری از کرم های ضدآفتاب روشن کننده پوست هم هستند که در ترکیبات خود رنگدانه هایی دارند که علاوه بر محافظت از پوست صورت شما در مقابل آفتاب، باعث می شوند لایه نازکی از مواد رنگی روی سطح پوست شما قرار بگیرد و دقیقاً مانند مواقعی که از کرم پودر استفاده کرده اید، می توانند رنگ پوست را تغییر دهند. این کرم های ضد آفتاب نیز طرفداران بسیاری دارند چراکه استفاده از آن ها در حقیقت زدن یک تیر برای دو نشان است. کسانی که پوست های حساس دارند و مایل نیستند از چند لایه کرم برای محافظت از پوست و پوشاندن نقاط تیره و لک های پوستی استفاده کنند، می توانند از کرم های ضدآفتاب کرم پودری بهره ببرند، البته رنگ های موجود برای این ضد آفتاب ها محدود است و بسیاری از آن ها تنها یک رنگ روشن یا حداکثر دو رنگ دارند.

سخن پایانی

اگر می خواهید پوستی سالم، شفاف، روشن و به دور از هرگونه لک و نقاط تیره داشته باشید، استفاده از کرم های ضدآفتاب یک ضرورت است. کرم های ضد آفتاب انواع گوناگونی دارند و برخی از آن ها علاوه بر محافظت از پوست، به روشن شدن پوست شما هم کمک می کنند. کرم های ضدآفتاب روشن کننده پوست صورت عموماً دارای ویتامین ها و مواد مغذی هستند ولی تأثیر آن ها بر روشن کنندگی پوست موقتی است. نوع دیگری از کرم های روشن کننده پوست، دارای رنگدانه هایی است که مانند کرم پودر عمل می کنند و با استفاده از آن ها دیگر نیازی ندارید برای پوشاندن لک ها یا نقاط تیره روی پوست صورت، از کرم پودر استفاده کنید.

سعی کنید برای گرفتن نتایج بهتر، از کرم ضد آفتاب روشن کننده پوست با SPF برابر 50 یا بیشتر استفاده کرده و هر دو تا سه ساعت یک بار آن را تجدید کنید. از کرم های ضدآفتابی که بیش از سه سال از تاریخ تولید آن ها گذشته است، استفاده نکنید و در جاهایی که میزان تابش نور خورشید زیاد است یا مجبور هستید ساعات زیادی را در خارج از خانه سپری کنید، علاوه بر استفاده از کرم ضدآفتاب روشن کننده پوست، از کلاه و دستکش هم استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات