بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

مدت زمان مطالعه 3,2 دقیقه

مارک های مختلفی از کرم های ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی موجود است. اما دقت کنید که اگر پوست خشک و حساسی دارید با مشورت پزشک ضد آفتاب مخصوصی را خریداری کنید. یکی از بهترین مارک های ضد آفتاب برای پوست خشک کرم ضد آفتاب سینره است که در نوع بی رنگ و رنگی در بازار موجود می باشد. در این مقاله ضمن آشنایی با ویژگی های پوست خشک و اهمیت استفاده از ضد آفتاب، به معرفی بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک نیز پرداخته می شود.

ویژگی ‌های پوست خشک چیست؟

ویژگی ‌های پوست خشک

زمانی که لایه سطحی پوست یا اپیدرم آب خود را از دست بدهد سبب خشکی پوست شده و فرد را دچار مشکلات پوستی می کند. اما پوست خشک دارای ویژگی های زیر می باشد.

  • زبر و خشن به نظر رسیدن پوست
  • وجود منافذ ریز و کم
  • قرمزی و التهاب پوست
  • ترک خوردن پوست
  • پوسته شدن برخی نواحی
  • وجود چین و چروک‌های ریز
  • مستعد خارش و سوزش
  • احساس کشیده شدن پوست به خصوص پس از شستشو

ویژگی های بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

ضد آفتاب برای پوست خشک

پوست خشک در معرض آسیب بیشتری است و باعث کاهش ماندگاری ضد آفتاب روی پوست می شود. بنابراین ضد آفتابی که برای این نوع پوست ها مصرف می شود باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت کند. در ادامه نکات مهمی را که باید در انتخاب ضد آفتاب برای پوست خشک مدنظر داشت بیان می کنیم.

  • ضد آفتاب با سطح حفاظت قوی

پوست های خشک به دلیل آسیب پذیری بیشتر نیاز به محافظت بیشتری دارند. بنابراین باید ضد آفتاب انتخابی برای پوست خشک سطح حفاظتی بالایی داشته باشد و بتواند پوست را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB خورشید محافظت کند.

  • ضد آفتابی با ترکیبات خاص

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک باید حاوی ترکیباتی باشد که در ضد آفتاب های معمولی استفاده نشده باشد. برای محافظت از پوست در برابر خشکی می توان از امولوسیون‌های مرطوب کننده مانند روغن‌های گیاهی فاقد عطر یا کره میوه ها استفاده کرد. همچنین نرم کردن پوست و از بین بردن چروک استفاده از ترکیبات بازسازی و ترمیم کننده‌ای مانند سرامید و پپتیدها مفید می باشند. برای جلوگیری از دهیدارته و کم آب شدن پوست نیز ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید در ضد آفتاب بسیار موثر است.

برای اینکه پوست سالم و صاف بماند باید از ضد آفتاب هایی که حاوی خواص ضد پیری هستند استفاده کرد. ضد آفتاب های مناسب پوست خشک باید دارای مقادیری از آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات ضد التهاب و ضد قرمزی‌ باشند تا بتوانند پوست خشک را در برابر اشعه های آفتاب محافظت کنند.

پوست خشک فاقد لایه چربی محافظتی بوده و بسیار حساس می باشد بنابراین بهترین ضد آفتاب برای این گونه پوست ها، ضد آفتابی است که ملایم بوده و فاقد ترکیبات حساسیت زا باشد. برای پوست خشک از ضد آفتاب هایی که حاوی ترکیباتی حساسیت زا مانند عطر (Fragrance)، الکل، روغن‌های گیاهی و اسانس مرکبات حساسیت زا نباید استفاده کرد. همچنین ضدآفتاب هایی که دارای ترکیبات تحریک کننده‌ای که سبب خشک تر و قرمز تر شدن پوست می‌شوند برای پوست خشک بسیار مضر می باشند.

معرفی بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

ضد آفتاب

در ادامه مقاله به معرفی چند نوع از بهترین مارک های ضد آفتاب برای پوست خشک اشاره می کنیم.

  • کرم ضد آفتاب سینره مخصوص پوست خشک

کرم ضد آفتاب سینره مخصوص پوست خشک از جمله بهترین مارک های ایرانی ضد آفتاب است که حاوی ELIX-IR (عصاره نت گرس) بوده و می تواند پوست را در مقابل  اثرات مخرب IR محافظت نماید. همچنین وجود عصاره نت گرس در آن از ایجاد چین و چروک ناشی از Photo Aging و پیری زودرس و لکه های پوستی جلوگیری می کند.  ضد آفتاب برند سینره فاقد ترکیبات چربی و پارابن بوده و به همین سبب ساختاری سبک دارد و به سرعت جذب پوست می شود. این ضد آفتاب ایرانی برای پوست های خشک و حساس و پوست های مستعد کک و مک بسیار مناسب می باشد. این  ضد آفتاب به دلیل دارا بودن فاکتور محافظتی +++ PA می تواند بالاترین خواص مراقبتی و حفاظتی را برای پوست داشته باشد.

  • ضد آفتاب و مرطوب کننده سی گل مدل Sunpro

ضد آفتاب سی گل دارای فرمولاسیون مناسب برای پوست های خشک است و به دلیل خاصیت مرطوب کننده ای آن برای پوست خشک و حساس بسیار مفید است. ضد آفتاب سی گل دارای

فیلتر محافظی در برابر UVA ،UVB و IR می باشد همچنین این ضد آفتاب با خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E غنی سازی شده است.

  • ضد آفتاب مکس فتودرم 50 بایودرما

ترکیب انحصاری Bio Protection ضد آفتاب بایودرما سبب محافظت پوست در برابر اشعه های مضر خورشید می شود. ضد آفتاب مکس فتودرم 50 بایودرما به دلیل داشتن بافت نرم و کرمی سبب لطافت پوست شده و به سرعت جذب پوست می شود. این ضد آفتاب هیچ گونه حس سنگینی  و چسبناکی روی صورت ایجاد نمی کند؛ بنابراین می تواند به عنوان بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک توصیه شود.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات