بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک

مدت زمان مطالعه 19,8 دقیقه

پوست خشک به دلیل کمبود چربی در لایه‌های پوست، آسیب‌پذیری بیشتری در برابر اثرات مضر اشعه‌های خورشید دارد. این آسیب‌ها می‌تواند منجر به خشکی، چین‌وچروک زودرس و حتی ایجاد لک در پوست شود.

بنابراین استفاده از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌دار، یکی از مهم‌ترین گام‌های مراقبت از پوست‌های خشک به شمار می‌رود.

انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌دار، کار دشواری است. این پوست‌ها به محصولاتی نیاز دارند که هم از پوست در برابر اشعه‌های UV محافظت کنند و هم از خشکی و ایجاد لک جلوگیری نمایند.

برای همین در این مقاله، قرار است بهترین ضد آفتاب‌های مناسب پوست خشک را معرفی کنیم.

معرفی‫ بهترین ضد ‫آفتاب‌های مناسب ‫پوست ‫خشک

در این بخش قصد داریم چند نمونه را که به عنوان بهترین ضد آفتاب‌ برای پوست خشک شناخته می‌شوند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید باتوجه‌به نیازهای پوستتان و بودجه‌ای که در نظر دارید، برای خرید کرم ضدآفتاب مناسب اقدام نمایید.

بهترین ضد آفتاب ایرانی پوست خشک

بیایید ابتدا گزینه‌های ایرانی و در دسترس را بررسی کنیم.

1. کرم ضدآفتاب سینره +SPF60 بدون رنگ

کرم ضدآفتاب سینره spf60 بدون رنگ

برای پوست‌های خشک و حساس، کرم ضدآفتاب سینره +SPF60 بدون رنگ، بهترین گزینه محسوب می‌شود. این محصول که بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک است، طیف گسترده‌ای از محافظت در برابر تشعشعات مضر UVA و UVB را فراهم می‌کند.

همچنین این ضد آفتاب از ترکیبات ضد التهاب گیاهی تشکیل شده که به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند. وجود ویتامین E در فرمول این محصول نیز باعث محافظت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شود. این ضدآفتاب فاقد چربی و پارابن بوده و ضد آب و مقاوم در برابر تعریق است.

به لطف داشتن SPF ۶۰، محافظت بسیار بالایی در برابر اشعه‌های مخرب خورشید ارائه می‌دهد و از بروز هرگونه لکه ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند. این دلایل این ضد آفتاب را به بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک تبدیل می‌کند.

 

2. کرم ضدآفتاب سینره رنگی SPF 30

کرم ضدآفتاب سینره رنگی SPF 30

ضدآفتاب سینره رنگی قطعا در زمره بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک قرار می‌گیرد؛ زیرا ویژگی‌هایی مثل فاقد پارابن بودن، محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های UVB و UVA و پوشانندگی بالا دارد. علاوه بر این، حاوی ویتامین E است و از اثر مخرب رادیکال‌های آزاد روی پوست جلوگیری می‌کند. این ضد آفتاب، پوششی مشابه با کرم پودر دارد و به هیچ وجه روی پوست سنگینی نمی‌کند.

 

3. کرم ضدآفتاب ژوت SPF50 بژ طبیعی

کرم ضدآفتاب ژوت SPF50 بژ طبیعی

برند ایرانی ژوت، کرم ضدآفتاب SPF50 را به‌ویژه برای افرادی با رنگ پوست طبیعی بژ عرضه کرده است. این محصول در دو تنوع رنگی موجود بوده و طرف‌داران بسیاری را به خود جلب کرده است.

رنگ‌دانه‌های این کرم ضدآفتاب به‌طور هماهنگ عمل می‌کنند تا رنگ چهره را یکدست کرده و پوشش ملایم و طبیعی را ایجاد کنند. همین این ضد آفتاب را به یکی از گزینه‌های لیست ما برای معرفی بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست خشک تبدیل کرده است. رنگ بژ طبیعی برای افرادی با پوست مایل به گندمی و سبزه، گزینه مناسبی است.

کرم ضدآفتاب ژوت برای پوست‌های خشک و لک‌دار طراحی شده است. این محصول با بافتی سبک، از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB و IR به‌خوبی محافظت می‌کند. همچنین سرشار از ویتامین E و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری و ظاهری جوان را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، عصاره آووکادوی موجود در این ضد آفتاب، اسیدهای چرب ضروری را برای تغذیه پوست تأمین می‌کند، درحالی‌که آلوئه‌ورا آن را مرطوب نگه داشته و از خشکی و کم‌آبی پوست جلوگیری می‌کند.

4. ضدآفتاب آردن SPF ۲۵

 ضدآفتاب آردن SPF ۲۵

برای افراد با پوست خشک، کرم ضد آفتاب آردن SPF ۲۵ یک انتخاب مناسب است. این محصول از بازتاب‌دهنده‌های معدنی با فیلترهای ضدآفتاب قوی تشکیل شده و از این طریق از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این کرم برای پوست‌های خشک، ماندگاری آن است. به این معنا که حتی پس از شست‌وشو یا تعریق، این کرم همچنان روی پوست باقی می‌ماند و از آن محافظت می‌کند. همچنین قابلیت پخش آسان این محصول نیز مزیت دیگری برای استفاده افراد با پوست خشک است.

در مجموع، کرم ضدآفتاب آردن SPF ۲۵ با ترکیب مناسب برای پوست‌های خشک و ویژگی‌های مطلوب آن، گزینه مطلوبی برای محافظت روزانه پوست از اشعه‌های آفتاب است.

 

5. ضدآفتاب پرایم Matex Tinted Rejuvinating SPF ۵۰

ضدآفتاب پرایم Matex Tinted Rejuvinating SPF ۵۰

کرم ضدآفتاب پرایم مدل Matex Tinted Rejuvinating SPF ۵۰ یک انتخاب عالی برای افراد با پوست خشک است و در لیست بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک قرار می‌گیرد. این محصول دارای اس‌پی‌اف ۵۰ بوده و از پوست در برابر پرتوهای مضر UVA و UVB به‌خوبی محافظت می‌کند.

یکی از مزایای مهم این کرم ضدآفتاب، عملکرد چندکاره آن است. به‌طوری که با استفاده از این محصول، نیاز به کرم‌پودر و پنکک نیز برطرف می‌شود؛ زیرا این کرم ضدآفتاب هنگام استفاده، به رنگ بژ درآمده و ظاهری آرایش‌شده به پوست می‌دهد.

وجود عصاره انگور در فرمولاسیون این کرم ضدآفتاب، به خاصیت ضدچروک و جوان‌کنندگی پوست کمک می‌کند. همچنین این محصول حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین E بوده و به‌سرعت در پوست جذب می‌شود.

 

بهترین ضد آفتاب خارجی پوست خشک

حال به بررسی ضد‌آفتاب‌های خاجی می‌پردازیم.

1. کرم ضدآفتاب الارو

کرم ضدآفتاب الارو

شرکت الارو با طراحی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک و معمولی، به‌دنبال ارائه محصولی کامل و مناسب برای این نوع پوست‌ها است. این کرم ضدآفتاب با SPF ۵۰، قادر به فیلتر کردن بیش از ۹۸٪ از اشعه‌های ماورای‌بنفش و مادون‌قرمز است.

یکی از مهم‌ترین ترکیبات این محصول، ماده ضد چین‌وچروک به نام درماکسیل (Dermaxyl) است. این ماده با تحریک فعالیت مواد رطوبت‌رسانی و آب‌رسان پوست، موجب افزایش میزان رطوبت پوست‌های خشک می‌شود.

همچنین این کرم فاقد پارابن بوده و در برابر آب و تعریق نیز مقاوم است. از سایر ویژگی‌های برجسته کرم ضدآفتاب الارو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های UV و IR
  • حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد
  • دارای خواص ضدچروک و پیری پوست

 

2. کرم ضدآفتاب بایودرما Photoderm Spot

کرم ضدآفتاب بایودرما Photoderm Spot

بایودرما به‌عنوان یکی از برندهای پیشرو در حوزه محصولات مراقبت از پوست، کرم ضدآفتاب Photoderm Spot را به‌عنوان گزینه‌ای عالی برای افراد با پوست خشک معرفی کرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کرم ضدآفتاب، توانایی آن در درمان لکه‌های پوستی و کاهش قرمزی و التهاب است. این ویژگی آن را به انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس تبدیل کرده است. همچنین خاصیت روشن‌کنندگی و یکدست‌سازی رنگ پوست از دیگر مزایای آن به شمار می‌آید.

علاوه بر این، کرم ضدآفتاب بایودرما Photoderm Spot فاقد هرگونه عصاره و پارابن بوده و مناسب برای استفاده در نواحی حساس مانند دور چشم نیز است. همچنین با توجه به ماهیت ضد‌آب و تعریق آن، استفاده از آن در فعالیت‌های ورزشی و آب‌تنی نیز امکان‌پذیر است.

3. کرم ضدآفتاب اوریاژ Bariesun

 کرم ضدآفتاب اوریاژ Bariesun

در میان انواع کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار، کرم ضدآفتاب اوریاژ Bariesun به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد با پوست خشک و حساس شناخته می‌شود. این محصول فرانسوی با SPF ۵۰، از پوست در برابر اشعه‌های مخرب UVA و UVB به نحو شایسته‌ای محافظت می‌کند.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کرم ضدآفتاب، ترکیب آن با مواد رطوبت‌رسان قوی است. این امر موجب بازیابی رطوبت ازدست‌رفته پوست خشک و همچنین التیام زبری و قرمزی آن می‌شود. علاوه بر این، وجود ویتامین C در فرمول این محصول، باعث روشن‌سازی پوست و کاهش ظهور چین‌وچروک‌ها می‌شود.

کرم ضدآفتاب اوریاژ Bariesun همچنین دارای خصوصیات دیگری همچون تسکین التهاب‌های پوستی، افزایش آبرسانی، مقاومت در برابر تعریق و آب، رفع لکه‌ها و کک‌ومک، و محافظت در مقابل رادیکال‌های آزاد است.

 

4. کرم ضدآفتاب سان سنس

کرم ضدآفتاب سان سنس

برند استرالیایی سان سنس یکی از برترین تولیدکنندگان کرم‌های ضدآفتاب مناسب برای پوست‌های خشک است. کرم ضدآفتاب این شرکت از پوشانندگی بالایی برخوردار بوده و همچنین حاوی ویتامین E است.

یکی از نکات برجسته این محصول، فقدان هرگونه چربی، الکل و عصاره‌های گیاهی یا شیمیایی در ترکیب آن است. این ویژگی موجب می‌شود تا کرم ضدآفتاب سان سنس به نحو مؤثری از پوست در برابر اثرات مخرب پرتوهای UV محافظت کند.

علاوه بر این، این کرم ضدآفتاب از دوام بالایی در برابر آب برخوردار بوده و به طور مؤثر مانع از پیری زودرس پوست می‌شود. همچنین با تقویت سد دفاعی پوست و افزایش رطوبت‌رسانی به آن، نرمی و لطافت پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

 

5. کرم ضدآفتاب کوزارکس

کرم ضدآفتاب کوزارکس

ضدآفتاب کوزارکس مدل آلوئه‌ورا یک محصول عالی برای پوست‌های خشک، حساس و مستعد به جوش است. این ضدآفتاب بی‌رنگ، سبک و زود جذب با ترکیبات ضدالتهاب و مرطوب‌کننده تشکیل شده است. فرمول این محصول کره‌ای علاوه بر محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB، پوست را آرام و تسکین می‌دهد.

ضدآفتاب کوزارکس آلوئه‌ورا فاقد ترکیبات مضر بوده و با SPF ۵۰ پوست را در مقابل آفتاب به‌خوبی محافظت می‌کند. این کرم ضدآفتاب با حجم ۵۰ میل، گزینه‌ای ایده آل برای پوست‌های خشک، حساس و مستعد به جوش است.

 

6. کرم ضدآفتاب رنگی بیودرما

کرم ضدآفتاب رنگی بیودرما

برای پوست‌های خشک، کرم ضدآفتاب رنگی بیودرما ضدالتهاب یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این محصول همچنین در دسته بهترین کرم‌های ضدآفتاب ضد قرمزی قرار دارد؛ زیرا با رنگ بژ متوسط و بافت مات خود، به‌خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB خورشید محافظت می‌کند.

کرم ضدآفتاب بیودرما دارای برخی ویژگی‌های مطلوب دیگر نیز هست. حجم آن ۳۰ میلی‌لیتر و وزن آن ۳۰ گرم است. این محصول فرانسوی دارای SPF ۵۰ است که آن را به یکی از گزینه‌های خوب فهرست بهترین ضد آفتاب برای پوست حساس و خشک تبدیل می‌کند.

 

7. ایزدین فلوئید سری فوتو الترا

ایزدین فلوئید سری فوتو الترا

ایزدین فلوئید سری فوتو الترا نیز می‌توان در لیست بهترین برند ضد آفتاب برای پوست خشک جای داد. این محصول فرانسوی جزو بهترین گزینه‌ها برای انواع پوست‌ها از جمله معمولی و خشک محسوب می‌شود.

ضدآفتاب ایزدین فلوئید سری فوتو آلترا دارای بسته‌بندی تیوپی با محفظه پلاستیکی است که به‌خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB خورشید محافظت می‌کند.

در مجموع، ایزدین فلوئید سری فوتو آلترا به‌عنوان یکی از بهترین کرم‌های ضدآفتاب برای پوست‌های خشک شناخته می‌شود که با بسته‌بندی مناسب و ترکیبات ایمن خود، می‌تواند حفاظت مطلوبی از پوست در برابر اشعه‌های خورشید فراهم آورد.

 

8. ضدآفتاب ویشی

ضدآفتاب ویشی

ضدآفتاب ویشی سری Ideal Soleli مدل Dry Touch بهترین ضد آفتاب برای پوست‌ خشک و حساس در بین سایر برندهای خارجی است. این محصول فرانسوی با بسته‌بندی تیوپی، دارای SPF ۵۰ بوده و به‌خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند.

ویشی را همچنین جزو بهترین مارک‌های ضدآفتاب برای پوست‌های مختلط نیز می‌شناسند. این ضدآفتاب با حجم ۵۰ میلی‌لیتر و وزن ۱۰۰ گرم، به‌عنوان یک محصول مطلوب برای افراد با پوست خشک و حساس شناخته می‌شود.

ضدآفتاب ویشی سری Ideal Soleil مدل Dry Touch با ترکیبات مناسب و ویژگی‌های محافظتی قابل ‌توجه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مراقبت از پوست‌های خشک و حساس در برابر اشعه‌های خورشید است.

9. ضدآفتاب لایسل

 ضدآفتاب لایسل

لایسل یکی از بهترین مارک‌های کرم ضدآفتاب برای پوست‌های خشک است. این برند سوئیسی مناسب پوست‌های خشک و نرمال بوده و به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن، روند پیری پوست را کند می‌کند.

ضدآفتاب لایسل به دلیل داشتن خاصیت مرطوب‌کنندگی، به مدت طولانی پوست را مرطوب نگه داشته و از آن در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. این محصول همچنین جزو بهترین ضد آفتاب‌های مقاوم در برابر آب و تعریق است، بنابراین انتخاب مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی و شنا به شمار می‌رود.

لایسل در سه‌رنگ T۱، T۲ و T۳ عرضه می‌شود. نسخه بی‌رنگ این ضدآفتاب با SPF ۵۰ نیز در بازار موجود است که عملا یکی از برترین گزینه‌های فهرست بهترین ضد آفتاب بی‌رنگ برای پوست خشک است. این محصول سوئیسی علاوه بر جلوگیری از پیری زودرس، باعث کاهش تیرگی پوست و بهبود روند کلاژن‌سازی در آن می‌شود.

در مجموع، لایسل به‌عنوان یک ضدآفتاب همه‌کاره با بافت نرم، سبک و لطیف، گزینه مطلوبی برای پوست‌های خشک و حساس محسوب می‌شود.

 

ویژگی‌های‫ بهترین‫ ضد ‫آفتاب ‫برای ‫پوست ‫خشک

ویژگی های بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک

 

پوست خشک در معرض آسیب بیشتری است. همچنین ماندگاری ضدآفتاب روی این پوست کمتر است. بنابراین ضدآفتابی که برای این نوع پوست‌ها مصرف می‌‌شود باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند از پوست در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کند.

در ادامه نکات مهمی را که باید در انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک مدنظر داشت، بیان می‌کنیم.

ضدآفتاب با سطح حفاظت قوی

پوست‌های خشک به‌دلیل آسیبپذیری بیشتر نیاز به محافظت بیشتری دارند. بنابراین باید ضدآفتاب انتخابی برای پوست خشک سطح حفاظتی بالایی داشته باشد و بتواند پوست را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB خورشید محافظت کند.

به همین دلیل پیدا کردن بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضدآفتابی با ترکیبات خاص

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک باید حاوی ترکیباتی باشد که در ضدآفتاب‌های معمولی استفاده نشده باشد. برای پیشگیری از خشکی پوست، می‌توان از امولسیون‌های مرطوب‌کننده استفاده کرد.

برخی گزینه‌های مناسب عبارتند از: روغن‌های گیاهی بدون عطر و کره میوه‌ها. این محصولات به‌طور مؤثر پوست را مرطوب نگه می‌دارند و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند.

همچنین برای نرم کردن پوست و از بین بردن چروک، استفاده از ترکیبات بازسازی و ترمیم‌کننده‌ای مانند سرامید و پپتیدها مفید است. برای جلوگیری از دهیدراته و کم‌آب شدن پوست نیز ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید در ضدآفتاب بسیار موثر هستند.

برای اینکه پوست سالم و صاف بماند باید از ضدآفتاب‌هایی که حاوی خواص ضد پیری هستند، استفاده کرد. بهترین ضد آفتاب‌ برای پوست خشک باید دارای مقادیری از آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات ضد التهاب و ضد قرمزی‌ باشند تا بتوانند پوست خشک را در برابر اشعه‌های آفتاب محافظت کنند.

برای پوست خشک که فاقد لایه چربی محافظتی و بسیار حساس است، بهترین گزینه ضد آفتابی ملایم و فاقد ترکیبات حساسیت‌زا است. ضدآفتاب‌های حاوی عطر، الکل، روغن‌های گیاهی و اسانس مرکبات برای این پوست‌ها مناسب نیستند؛ زیرا می‌توانند باعث تحریک و خشکی بیشتر پوست شوند. همچنین ترکیبات محرک در ضدآفتاب‌ها نیز برای پوست خشک مضر هستند و باید از آن‌ها اجتناب شود.

 

با انتخاب ضد آفتاب مناسب، از پوست خشک خود محافظت کنید

سینره یکی از بهترین برندهای ایرانی در حوزه محصولات مراقبت پوستی است که همیشه سعی کرده با ارائه محصولات درجه یک، رضایت‌مندی مشتریان را بالا ببرد. در سینره با توجه به نیازهای پوست خشک، بهترین و باکیفیت‌ترین ضدآفتاب‌های مناسب را تولید و عرضه کرده‌ایم.

در این مقاله فهرستی از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک را بررسی کردیم. با خرید ضد آفتاب مناسب و باکیفیت از پوست خشک خود در برابر پرتوهای خطرناک آفتاب محافظت کنید.

 

سوالات متداول

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک باید ضد آب، ضدتعریق، SPF ۳۰+ و حاوی مواد روشن‌کننده نظیر ویتامین C و نیاسینامید باشد.

 

آیا استفاده از ضدآفتاب فقط در بیرون از منزل کافی است؟

خیر، استفاده از ضدآفتاب در داخل منزل نیز ضروری است.

 

چرا استفاده از ضدآفتاب حتی در داخل منزل نیز ضروری است؟

چون اشعه‌های مضر خورشید می‌توانند از پنجره‌ها وارد شوند و به پوست آسیب برسانند.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات