بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی

مدت زمان مطالعه 8 دقیقه

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

پوست یکی از تاثیرگذارترین بخش های بدن انسان ها است که در طول عمر هر انسان تغییرات زیادی می کند. یکی از نشانه های مهم پیری انسان ها را می توان به وضوح از روی پوست آن ها تشخیص داد. بدون شک چنین بخش مهمی از بدن انسان نیاز به مراقبت و حفاظت در برابر عوامل مخرب دارد. به همین منظور و با پیشرفت علم و فناوری، روش های مختلفی برای مراقبت از پوست ابداع شده است که یکی از شایع ترین آن ها استفاده از محصولات مراقبت از پوست است که در اشکال مختلفی ساخته شده اند. کرم ها یکی از محصولات هستند که توسط انسان ها برای مراقبت از پوست صورت و بدن ساخته و مورد استفاده قرار می دهند. از پراستفاده ترین کرم ها می توان به کرم ضدآفتاب اشاره نمود.

ما در این مقاله به بررسی معیارهای مهم برای شناسایی یک ضدآفتاب خوب خواهیم پرداخت و بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی را معرفی خواهیم کرد. اما قبل از آن بهتر است با ماهیت ضدآفتاب و دلایل استفاده از آن آشنا شویم تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشیم.

چرا ضد آفتاب بزنیم؟

چرا ضد آفتاب بزنیم؟

چرا ضد آفتاب بزنیم؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که اصلا چرا باید ضدآفتاب بزنیم؟ چرا باید پول زیادی بابت خرید کرم ضدآفتاب پرداخت کنیم و هرروز از آن استفاده کنیم؟

جواب: با کاهش ضخامت لایه ازن اشعه های خطرناک خورشید از جمله UVA و UVB به پوست ما برخورد می کند. از طرفی هم بیشترین عوارض پوستی از جمله چین و چروک ، کک و مک، سوختگی پوست و … در اثر تابش اشعه های UVA و UVB است. عارضه های جبران ناپذیر ممکن است پس از سال ها ایجاد شوند و یا به صورت ناگهانی بروز کنند. به عنوان مثال چین و چروک پوست با گذر زمان و قرار گرفتن در معرض خورشید به مدت طولانی تشدید می شود ؛ اما آفتاب سوختگی به سرعت رخ می دهد. بنابراین برای در امان ماندن از این اشعه های خطرناک، باید از ضدآفتاب استفاده کنیم.

فرمولاسیون ضد آفتاب ها موجب دفع یا پخش شدن اشعه های خورشید می شوند.. به همین منظور باید دقت کنید که از چه ضد آفتابی استفاده می کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

به طور خلاصه می توان دلایل ضرورت استفاده از ضدآفتاب را به شرح زیر بیان نمود:

  1. جلوگیری از چین و چروک پوستی
  2. جلوگیری از ایجاد لکه های پوستی در اثر برخورد اشعه های خطرناک UVA و UVB
  3. جلوگیری از آفتاب سوختگی
  4. جلوگیری از پیری زودرس
  5. جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان های پوستی
  6. کمک به داشتن پوستی یکدست و سالم
  7. و …

در مورد قیمت کرم ضد آفتاب نیز می توان گفت حتما نیازی به خرید ضدآفتاب های خارجی نیست و می توانید با در نظر گرفتن معیارهایی ، بهترین ضدآفتاب ایرانی را شناسایی و با قیمت بسیار کمتر از نمونه های خارجی خریداری کنید. اگر در ادامه با ما همراه باشید این معیارها را به شما خواهیم گفت تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید ضدآفتاب را داشته باشید.

استفاده از ضد آفتاب در زمستان

باور عموم افراد جامعه و حتی افرادی که از اطلاعات نسبتاً خوبی برخوردارند این است که تنها زمانی نیاز به استفاده از ضدآفتاب داریم که در معرض مستقیم اشعه های خورشید هستیم. این دسته از افراد بر این باورند که در زمستان اشعه کمتری به پوست برخورد می کند و بنابراین دیگر نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست. واقعیت این است که این باور کاملاً اشتباه است و افرادی که بر این باور هستند با استفاده نکردن از ضدآفتاب در روزهای زمستانی ظلم بزرگی به پوست خود می کنند.

درست است که اشعه های خطرناک خورشید در روزهای زمستانی کمتر است اما همین میزان کم اشعه هم می تواند عوارض زیادی برای پوست ما داشته باشد. اگر در روزهای زمستانی از ضد آفتاب استفاده نشود، تمام اقدامات برای محافظت از پوست و استفاده از ضدآفتاب در روزهای تابستانی نیز هدر خواهد رفت. از طرف دیگر بازتاب نور خورشید در برخورد با برف و برخورد آن به پوست ما نیز تاثیرات مخربی دارد که می توانیم با استفاده از ضدآفتاب در روزهای زمستانی جلوی این تاثیرات را نیز بگیریم. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای گرفتن بهترین نتیجه در تمامی فصول سال از ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.

نکته ای که جالب است بدانید این است که حتی زمانی که در منزل هستید و در معرض نور خورشید نیستید هم به کرم ضدآفتاب نیاز دارید. اگر تمایل دارید دلیل این گفته را بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله آیا در خانه هم باید ضدآفتاب بزنیم، را مطالعه کنید.

بهترین ضدآفتاب ایرانی

حال که با اهمیت و ضرورت استفاده از ضدآفتاب آشنا شده اید بهتر است بدانید نیازی به خرید ضدآفتاب های گران قیمت خارجی ندارید. به عبارتی بالا بودن قیمت ضدآفتاب ها دلیلی بر تاثیر بهتر آن ها در حفاظت از پوست شما نیست بلکه باید معیارهای دیگری را در انتخاب ضدآفتاب لحاظ نمود. از بین انواع ضدآفتاب های موجود در بازار، ضدآفتاب های ایرانی با کیفیتی وجود دارد که قیمت این ضد آفتاب ها نسبت به ضد آفتاب های خارجی کمتر است اما از نظر کیفیت و کارایی قابل مقایسه با ضد آفتاب های خارجی هستند. در ادامه معیارهایی را برای شما آورده ایم تا خودتان بتوانید بهترین ضدآفتاب ایرانی را تشخیص دهید و از آن استفاده کنید.

معیارهای مهم انتخاب بهترین ضدآفتاب

انتخاب بهترین ضدآفتاب

انتخاب بهترین ضدآفتاب

در انتخاب محصولات مراقبت پوستی باید دقت بالایی را داشته باشید و با توجه به معیارهای علمی آن ها را انتخاب و اقدام به خرید و استفاده نمائید. این معیارها عبارتند از:

1. SPF ضد افتاب

SPF که مخفف Sun Protection Factor است نشان دهنده میزان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه UVB است.(نوعی از تابش که باعث آفتاب سوختگی و سرطان های پوستی می شود). در بین ضدآفتاب ها با اس پس اف های مختلف می توان بهترین و مناسب ترین ضد آفتاب را انتخاب و خریداری نمود.

اگر پوست شما بعد از 10 دقیقه در معرض آفتاب بودن می سوزد، استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 15 به شما این امکان را می دهد که تقریباً 150 دقیقه (بدون سوختگی پوست) در برابر آفتاب بمانید. البته این عدد، یک تخمین تقریبی است که به نوع پوست، شدت نور خورشید و مقدار ضد آفتاب استفاده شده بستگی دارد. SPF در واقع معیاری برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش است و به معنای تعیین مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیست.

به منظور بهترین محافظت، متخصصان استفاده از ضد آفتاب با حداقل SPF 15 و به مقدار مناسب (2 میلی گرم در سانتی متر مربع از پوست) و هر 2 ساعت استفاده مجدد را توصیه می کنند.

اگر نمی دانید از چه میزان SPF برای پوست خود استفاده کنید نگاهی به اطلاعات زیر در مورد میزان تاثیرگذاری SPFهای مختلف بیندازید:

  • SPF15 : کرم هایی با این میزان اس پی اف ۹۳ درصد از اشعه ها را دفع می کنند.
  • SPF30 : این کرم ها ۹۷ درصد از اشعه ها را دفع می کنند.
  • SPF50 : این کرم ها ۹۸ درصد از اشعه ها را دفع می کنند.

SPF ضد افتاب

2. طیف گسترده یا Broad Spectrum

به هنگام خرید ضد آفتاب دقت داشته باشید که روی جعبه چه عبارت هایی نوشته شده است. یکی از ویژگی های ضدآفتاب خوب ، طیف گسترده یا Broad Spectrum است. این ویژگی اشاره به توانایی کرم ضدآفتاب مورد نظر در دفع اشعه UVA دارد. داشتن موادی مانند اکسیدهای فلزی، آووبنزون (این ماده برای سلامتی مضر می باشد)، اکامسول، دی‌اکسید تیتانیوم و زینک اکسید و جاذب‌های شیمیایی، بموتریزینول و بیسکوتیوزول در فرمولاسیون کرم ضدآفتاب نشان از طیف گسترده بودن آن دارد و می تواند پوست را در برابر اشعه UVA محافظت نماید.

3. تناسب با نوع پوست

همانطور که می دانید پوست انواع مختلفی دارد. به همین دلیل در ساخت ضدآفتاب نیز به این موضوع توجه شده است و انواع مختلفی از ضدآفتاب ساخته شده است به عنوان مثال برای پوست های چرب بهتر است از ضدآفتاب Oil free استفاده شود. بنابراین در هنگام انتخاب ضدآفتاب دقت داشته باشید که آن را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید.

گاهی برخی از افراد تصور می کنند پوست های تیره تر نیازی به استفاده از ضدآفتاب ندارند اما این تصور اشتباهی است و برای انواع پوست، باید از ضدآفتاب مناسب استفاده کرد.

4. فرمولاسیون

مواد به کار رفته در ضد آفتاب را بررسی کنید و دقت داشته باشید که حتما حاوی دی ‌اکسید تیتانیوم، اکتیل متوقف کننده (OMC)، پارسول، اکسید روی و همچنین زینک و تیتانیوم باشد.

5. شکل های مختلف ضدآفتاب

ضدآفتاب ها در شکل های مختلفی از جمله کرم، ژل، اس تیک و اسپری ساخته و عرضه می شوند که هرکدام برای نوعی از پوست مناسب تر است. ضدآفتاب های کرمی را بهتر است افرادی با پوست خشک و روی پوست صورت استفاده کنند. ضدآفتاب هایی که به حالت ژل هستند روی بدن (به عنوان مثال قفسه سینه آقایان) و به طور کلی نقاط مودار بدن استفاده می شوند. ضدآفتاب های استیکی برای استفاده دور چشم بسیار مناسب هستند. ضدآفتاب های اسپری که استفاده ای بسیار راحت تر از سایر ضدآفتاب ها هم دارند برای انواع پوست مناسب هستند و برای پوست صورت و بدن قابل استفاده هستند.

6. قیمت ضد افتابها

قیمت ضدآفتاب نیز یکی از معیارهای انتخاب آن است. باید بگوییم از مهم ترین موادی که برای مراقبت از سلامت پوست خود تهیه می کنید می توان به کرم ضدآفتاب اشاره کرد. اما لزوماً هر کرم گران قیمتی را نمی توان کرم ضدآفتاب خوبی دانست بلکه باید معیارهای قبلی را برای تعیین کیفیت ضدآفتاب بررسی نمود و در آخر قیمت را نیز مدنظر داشت. ضدآفتاب های ایرانی می توانند گزینه بسیار خوبی باشند برای افرادی که می خواهند انتخابی با کیفیت و با قیمتی کم تر داشته باشند.

در ادامه بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست های مختلف را معرفی خواهیم نمود.

بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست های خشک

اکثر متخصصان پوست اعتقاد دارند که برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب بهتر است بهترین و مرغوب ترین ضدآفتاب را از بین برندهای ایرانی انتخاب نمود. زیرا این ضدآفتاب ها دقیقا مختص آب و هوای ایران تولید می شوند.

قرار گرفتن پوست خشک در برابر آفتاب سبب تشدید خشکی در اثر از بین رفتن آب پوست از طریق عرق کردن می شود بنابراین بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست خشک ضدآفتابی است که به این موضوع پرداخته باشد و جلوی تبخیر آب پوست را نیز بگیرد. هرچند توصیه ما به کسانی که پوست بسیار خشک دارند این است که قبل از استفاده کرم ضدآفتاب از آبرسان یا کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنند سپس ضدآفتاب خود را استفاده کنند. سینره برای پوست های خشک چاره ای اندیشیده است و کرم ضدآفتابی با ترکیبات گیاهی ضد التهاب تولید نموده است. این کرم ضدآفتاب دارای ویتامین E است که برای جلوگیری از چین و چروک هم بسیار مفید و موثر می باشد. کرم ضدآفتاب سینره با SPF60 از برخورد انواع اشعه های خورشید جلوگیری می کند و پیشنهاد می شود هر ۳ الی ۴ ساعت آن را تجدید نمائید. هم چنین نیم ساعت قبل از خروج از منزل نیز کرم را روی پوست خود بمالید تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد.

بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست های چرب

همان طور که قبلا هم گفته شد برای پوست های چرب بهتر است از ضدآفتاب های oil free استفاده نمود زیرا این نوع از ضدآفتاب ها مقدار کم تری چربی دارند و هم چنین به تنظیم چربی پوست نیز کمک می کنند و به همین دلیل از جوش پوست جلوگیری می کنند. از بهترین ضدآفتاب های ایرانی برای پوست های چرب می توان به کرم ضدآفتاب سینره اشاره کرد که با فرمولاسیونی بسیار مناسب از پوست در برابر نور خورشید به طور کامل محافظت می کند. اگر پوست چربی دارید و قصد استفاده از این ضدآفتاب را دارید بهتر است نیم ساعت قبل از خروج از منزل این کرم را روی پوست خود بمالید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این کرم بگیرید. یکی از معضلات همیشگی افرادی که پوست چرب دارند این است که از براق بودن پوست خود شکایت می کنند به همین منظور کرم ضدآفتاب سینره به گونه ای طراحی شده است که جلوه ای مات به پوست صورت شما می بخشد. این کرم محافظ در برابر هر دو اشعه خطرناک نور خورشید (UVA و UVB) است و با SPF50 ارائه شده است.

بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست های حساس

پوست افراد به دلایل مختلفی از جمله استفاده مکرر از صابون های قوی، باقی ماندن سلول های مرده روی سطح پوست و پاک نکردن آن ها، تحت استرس و فشار عصبی بودن،مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها، برخورد یا استفاده از گیاهان حساسیت زا و … ممکن است حساس شود و نسبت به عوامل خارجی به شدت واکنش دهد . پوست در معرض محرک های زیادی است که یکی از آن ها تابش نور خورشید است. تابش نور خورشید ممکن است موجب قرمزی، سوزش، سوختگی و … پوست شود به همین دلیل پوست های حساس باید در محافظت و مراقبت از پوست خود تلاش بیشتری داشته باشند. یکی از مفید ترین اقدامات برای پوست های حساس استفاده از ضدآفتاب است تا حساسیت پوست در معرض نور خورشید تشدید نشود. اما انتخاب یک ضدآفتاب مناسب برای پوست حساس هم کار مهمی است که افراد باید در آن دقت لازم را داشته باشند. در لینک زیر شما را با بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست های حساس آشنا کرده ایم.

به طور کلی ضدآفتاب مناسب پوست حساس دارای ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده هستند که از خشکی پوست جلوگیری می کنند همچنین در ساختار این ضدآفتاب ها از فیلترهای شیمیایی کمی استفاده شده است و حاوی مواد ضد التهابی هستند. بنابراین بهترین ضدآفتاب برای پوست های حساس ضدآفتابی است که شرایط گفته شده را داشته باشد.

بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست های مختلط

همانطور که احتمالاً می دانید نوعی از پوست وجود دارد که در برخی قسمت ها ویژگی های پوست چرب و در برخی قسمت ها ویژگی های پوست خشک ظاهر شده است. به این پوست ها مختلط می گویند و مواد آرایشی و بهداشتی مخصوصی را برای این نوع پوست تولید کرده اند که از جمله آن ها می توان به کرم ضدآفتاب اشاره کرد.

ضد آفتابی که فاقد چربی و آبرسانی قوی باشد برای این نوع پوست مناسب است که از لینک زیر می توانید بهترین ضدآفتاب ایرانی برای پوست های مختلط را مشاهده و مورد بررسی قرار دهید.

نکته : توجه داشته باشید که ضدآفتاب مخصوص پوست چرب سینره برای پوست های مختلط قابل استفاده است ولی قبل از استفاده از ضد آفتاب باید از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

پرفروش ترین ضدآفتاب ایرانی

شاید یکی از معیارهای سنجش بهترین ضدآفتاب ایرانی برای برخی افراد میزان فروش آن برند باشد اما باید توجه داشته باشید که عوامل مهمی در فروش یک برند تاثیرگذار هستند. در ایران برندهای بسیار خوبی اقدام به تولید ضدآفتاب برای انواع پوست (خشک، چرب، مختلط و حساس) کرده اند که می توان گفت همه آن ها از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردارند و مهم ترین مزیتی که ضدآفتاب ایرانی نسبت به سایر ضدآفتاب های خارجی دارد این است که متناسب با آب و هوا و سایر عوامل محیطی ایران ساخته شده است و برای پوست افرادی که در ایران زندگی می کنند بسیار مناسب است اما در اینجا ما به نقد و بررسی ۵ برند از پرفروش ترین ضدآفتاب های ایرانی پرداخته ایم که عبارتند از:

  1. کرم ضدآفتاب سینره : این کرم با توجه به ویژگی های فوق العاده ای از جمله قدرت محافظت بالا در برابر اشعه های UVA و UVB، دارا بودن ساختاری سبک و جذب سریع، فاقد پارابن بودن و هم چنین در نظر گرفتن انواع پوست در تولید کرم مخصوص هر پوست و سایر مزایایی که دارد، از محبوبیت خاصی بین ایرانی ها برخوردار است و به همین دلیل فروش بالایی را نیز به خود اختصاص داده است.
  2. کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم : این کرم ضدآفتاب نیز یکی از کرم های خوب ایرانی است که سه ویژگی رفع لک صورت، جلوگیری از افزایش لک ها و جلوگیری از تغییر رنگ پوست را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد. از مزایای این کرم ضدآفتاب می توان به جذب بالای آن، ضدچروک و مرطوب کننده بودن، جوان کننده و سرشار از ویتامین E بودن اشاره کرد و از معایب این کرم قیمت نسبتاً بالا نسبت به حجم (نسبت به قیمت سایر ضدآفتاب های ایرانی) را می توان بیان نمود.
  3. کرم ضدآفتاب شون (فاقد چربی با رنگی طبیعی) : کرم ضدآفتاب شون نیز از کرم های پرطرفدار به حساب می آید که خاصیت هایی از جمله فاقد پارابن، دارای کلاژن هیدرولیز شده و هم چنین دارای بافتی سبک است که سریع هم روی پوست پخش می گردد و از معایب آن می توان به رنگی بودن آن اشاره کرد که این ویژگی سبب می شود برای همه طیف رنگ پوست مناسب نباشد.
  4. کرم ضدآفتاب درمالیفت : این ضدآفتاب ایرانی برای پوست های چرب یکی از گزینه های مناسب می باشد زیرا با تنظیم چربی پوست از ایجاد جوش جلوگیری کرده و در کنار آن به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. هم چنین از دیگر مزایای این ضدآفتاب می توان به مقاومت بالا در برابر تعریق اشاره نمود. در کنار مزایای این کرم ضدآفتاب می توان به دو عیب این ضدآفتاب اشاره نمود : قیمت بالا و رنگ بژ (که مناسب تمامی رنگ پوست ها نیست)
  5. کرم ضد آفتاب مای : مای یکی از برندهای معروف ایرانی است که در تولید ضدآفتاب نیز فعالیت داشته است و کرم ضدآفتاب مای مناسب برای انواع پوست ها می باشد و با توجه به این که فاقد چربی می باشد در صورت استفاده بر روی پوست های چرب باعث ایجاد جوش نمی شود. از جمله مزایای این کرم ضدآفتاب می توان به قیمت مناسب و فاقد چربی بودن آن اشاره کرد و از معایب آن ماندگاری پایین را عنوان نمود.

سوالات خود در مورد هریک از ضدآفتاب های ایرانی را در بخش کامنت های همین صفحه برای ما درج نمائید.

مکمل های کرم ضدآفتاب

هرچند استفاده از ضدآفتاب تا حد بسیار زیادی از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می کند. اما می توان با استفاده از وسایل دیگری مثل کلاه آفتاب گیر و عینک آفتابی میزان آسیب نور خورشید به پوست را به حداقل ممکن رساند. این مکمل ها می توانند اثربخشی کرم ضدآفتاب را بیشتر کنند هم چنین از چشم ها نیز در برابر نور خورشید که اذیت کننده است محافظت می نمایند.

امیدواریم از مطالعه مقاله آیا میدانید بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی کدامند؟ استفاده لازم را برده باشید و بتوانید از پوست خود نهایت مراقبت را داشته باشید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات