بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

مدت زمان مطالعه 1,2 دقیقه

مهم نیست چه زمانی از سال باشد، هوا ابری باشد یا آفتابی، کرم ضد آفتاب یکی از مهمترین عوامل مراقبت از پوست است که باید به صورت مداوم استفاده شود. اشعه UVA/UVB خورشید برای پوست بسیار مضر است و انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب می تواند پوست شما را از لکه های ناشی از نور خورشید حفظ کند.

انتخاب ضدآفتاب رابطه مستقیمی با نوع پوست دارد و باید نیازهای آن را برطرف کند. اگر پوست شما لک دار و خشک است، باید کرم ضدآفتاب آبرسان و مرطوب کننده خریداری کنید تا در راستای حل مشکل شما باشد. اگر محصولات بهداشتی موجب دهیدراته شدن پوست شوند، پوسته شدن، قرمزی، خارش و سوزش را به همراه خواهند داشت. در این مقاله اطلاعات لازم برای انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب پوست های خشک و لک دار به شما ارائه خواهد شد.

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

انتخاب کرم ضد آفتاب

به منظور انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست های خشک و لک دار، موارد زیر را مدنظر داشته باشید.

  • SPF30: کرم ضدآفتاب باید دارای SPF بالای 30 باشد تا بتواند از پوست شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت کند.
  • آنتی اکسیدان و مواد ضد چروک: ضدآفتاب مناسب برای پوست های خشک و لک دار باید حاوی آنتی اکسیدان و مواد ضدچروک باشد. آنتی اکسیدان موجود در کرم، خشکی پوست را از بین برده و آن را لطیف و درخشان می کند.
  • مرطوب کننده و آب رسان: کرم ضدآفتاب مخصوص پوست خشک و لک دار باید حتما دارای مواد مغذی و نرم کننده باشد؛ معمولا این کرم ها دارای روغن های گیاهی غیرمعطر و چرب هستند. کرم های ضدآفتاب مرطوب کننده موجب آب رسانی و محافظت از پوست می شوند و مواد ترمیم کننده مثل سرامید و پپتید دارند که ضدچروک بوده و لطافت و نرمی پوست را افزایش می دهند.
  • فاقد مواد تحریک کننده: کرم ضدآفتاب پوست های خشک باید ملایم و فاقد مواد تحریک کننده از جمله مواد معطر، الکل، اسانس های روغنی، اسانس مرکبات و عصاره های گیاهی محرک باشد. این مواد باعث خشکی و التهاب پوست می شوند.
  • انتخاب محصول استاندارد: انتخاب نادرست کرم ضدآفتاب می تواند به پوست شما آسیب رسانده و باعث ایجاد لک شود؛ کرم ضدآفتاب سینره مخصوص پوست خشک و لک دار موجب لطافت و شفافیت پوست شما می شود.

طریقه مصرف کرم ضد آفتاب برای پوست های خشک و لک دار

کرم ضد آفتاب

  • میزان مصرف کرم ضد آفتاب

نور آفتاب می تواند باعث پررنگ تر شدن لکه های پوستی در نواحی مختلف بدن شود؛ بنابراین کرم باید تمام سطح پوست، گردن و دستان شما را بپوشاند و لایه نازکی از آن به صورت یکنواخت روی پوست باقی بماند.

  • زمان صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

بهتر است تمام روز، لایه ای از کرم ضدآفتاب روی پوست شما باشد؛ اما معمولا سی دقیقه قبل از خارج شدن از منزل کرم را بمالید تا فرصت لازم برای جذب شدن را داشته باشد. معمولا کرم تا دو ساعت اثر دارد و بعد از آن باید دوباره تجدید شود.

  • استفاده از ضد آفتاب برای بخش های مختلف بدن

قبل از لباس پوشیدن، برای تمام قسمت های بدن که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. صورت، گردن، پشت گردن، گوش ها، دست ها و بازوها را کاملا با لایه ای از کرم ضدآفتاب از آسیب نور آفتاب محفوظ نگه دارید.

  • نوع فعالیت

هنگام فعالیت های خارج از منزل و ورزش هایی مثل کوهنوردی، تنیس و شنا که پوست در معرض آسیب بیشتر قرار دارد، حتما به صورت مداوم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید؛ تابش مستقیم نور خوشید موجب سوختن و لک دار شدن پوست می شود.

  • سن

 از کرم ضدآفتاب برای کودکان زیر شش ماه به هیچ عنوان استفاده نکنید.

نکات مهم قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب رنگی

  • آلرژی: در صورت آلرژی به مواد شیمیایی خاص و مواد نگهدارنده، حتما قبل از انتخاب کرم با دکتر متخصص پوست مشورت کنید؛ زیرا حساسیت موجب خشک شدن و التهاب شدید پوست می شود.
  • تداخل دارویی: اگر از داروی خاصی برای برطرف کردن خشکی یا لک پوست استفاده می کنید، باید کرم ضدآفتاب شما در جهت بهبود روند درمان باشد؛ در نتیجه باید کرم مناسب پوست خود را شناسایی و تهیه کنید.
  • شستشوی پوست: قبل از مصرف ضدآفتاب پوست خود را با لوسیون ها یا مواد شوینده ملایم شسته و کاملا خشک کنید؛ سپس یک لایه از کرم ضدآفتاب را روی پوست بمالید. اگر پوست شما خشک است، برای شستشو از آب سرد یا ولرم استفاده کنید؛ گرمای بیش از اندازه آب موجب پوسته پوسته و خشک شدن پوست می شود.
  • حساسیت به کرم ضدآفتاب: در صورت بروز خشکی، خارش، جوش و سوزش، مصرف کرم را متوقف کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب همراه با مرطوب کننده

SPF در ضد آفتاب

به طور کلی بهتر است دو محصول به صورت همزمان مورد استفاده قرار نگیرند؛ شما می توانید کرم های ضدآفتاب مخصوص پوست های خشک سینره را که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارند، خریداری کرده و محافظت و لطافت پوست را در کنار هم تجربه کنید.

اگر برای درمان پوست خود باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • کرم ضدآفتاب شیمیایی: کرم های ضدآفتاب شیمیایی حاوی مواد شیمیایی فعال هستند و برای جذب بهتر باید مستقیم روی پوست قرار بگیرند. در صورتی که از این نوع ضدآفتاب استفاده می کنید، ابتدا باید لایه ای از آن را روی پوست بمالید و بعد از سی دقیقه کرم مرطوب کننده را مصرف کنید.
  • کرم ضدآفتاب فیزیکی: کرم های ضدآفتاب فیزیکی از مواد معدنی ساخته می شوند و برای محافظت از پوست نیاز به تماس مستقیم با آن ندارند؛ در صورت انتخاب آنها می توانید ابتدا کرم آبرسان و مرطوب کننده را روی پوست ماساژ داده و بعد از سی دقیقه کرم ضدآفتاب را مصرف کنید.
سخن پایانی

یکی از مهمترین نکات در انتخاب صحیح کرم ضدآفتاب، تشخیص نوع پوست است؛ اگر کرم با پوست شما سازگار نباشد می تواند ایجاد لک، جوش، آکنه، التهاب و خارش کند. برای پوست خشک و لک دار باید از کرم های ضدآفتاب آبرسان و دارای پوشانندگی بالا استفاده کنید. حتما هنگام خرید کرم توجه کنید که SPF آن بالای 30 باشد.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات