ضد افتاب فلوئیدی چیست

مدت زمان مطالعه 1,5 دقیقه

پوست اولین سد دفاعی بدن است که در صورت آسیب دیدن عوامل خارجی بسیاری، از این طریق وارد بدن ما خواهند شد. به منظور آسیب ندیدن پوست، یکی از ساده‌ترین راه‌های پیش روی ما استفاده از انواع ضدآفتاب‌ها است.

ضدآفتاب‌های فلوئیدی یکی از انواع ضدآفتاب‌ها هستند که این روزها طرفداران زیادی دارند. این نوع از ضدآفتاب‌ها بر پایه آب ساخته شده‌اند و بافت سبکی دارند. اگر پوست شما چرب است، با سینره همراه باشید تا در این مطلب به بررسی مفصل اینکه ضد افتاب فلوئیدی چیست، بپردازیم.

ضد افتاب فلوئیدی چیست؟

ضد آفتاب‌های فلوئیدی (Fluid) انواعی از ضد آفتاب‌ها هستند که بافت مایع و سبکی دارند. این ضدآفتاب‌ها به‌سرعت جذب پوست می‌شوند و چربی صورت را به‌خوبی کنترل می‌کنند. از این رو ضد آفتاب‌های فلوئیدی، یک انتخاب مناسب برای افرادی است که پوست چرب دارند.

از آنجایی که ضد آفتاب‌های کرمی بافت سنگین و غلیظی دارند، منافذ را مسدود می‌کنند و باعث بروز بیشتر جوش و آکنه می‌شوند، برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه انتخاب مناسبی نیستند؛ اما ضدآفتاب‌هایی که از نوع فلوئیدی هستند، برخلاف ضدآفتاب‌های کرمی، منافذ را مسدود نمی‌کنند؛ در نتیجه پس از استفاده، خبری از جوش و آکنه نخواهد بود و بیشتر مناسب پوست‌های چرب و مستعد جوش هستند.

فلوئید چیست؟

حالا که متوجه شدید فلویید ضد آفتاب چیست بیایید بیشتر به تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب بپردازیم.

تفاوت فلوئید و کرم ضدآفتاب

ضدآفتاب‌های فلوئیدی بافت بسیار سبک‌تری نسبت به ضد آفتاب‌های کرمی دارند و بر پایه آب هستند.

ضد آفتاب‌های کرمی، چربی بیشتری دارند و در نتیجه برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب‌تر است. ضدآفتاب‌های فلوئیدی مناسب افرادی هستند که چربی پوست بالایی دارند و در صورت استفاده از محصولات کرمی دارای جوش و آکنه خواهند شد.

البته ضد آفتاب‌های فلوئیدی به‌اندازه ضد آفتاب‌های کرمی موثر هستند و باید هر دو ساعت یک‌بار تمدید شوند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که از نظر مراقبتی، هیچ یک از ضد آفتاب‌ها بر دیگری برتری نداشته و هر دو نوع به‌ اندازه قابل قبولی از پوستتان محافظت خواهند کرد. (در مقاله دیگری از بلاگ سینره درباره پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی به طور کامل صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را بخوانید)

 

ضد آفتاب فلوئیدی ضد آفتاب کرمی
مناسب افرادی که پوست چرب دارند مناسب افرادی که پوست خشک دارند
بر پایه آب ساخته شده‌اند بر پایه چربی ساخته شده‌اند
بافت غلیظی دارند بافت غلیظی دارند

 

در ادامه می‌خواهیم ببینیم مزایای فلویید ضد آفتاب چیست.

مزایای استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی

افرادی که پوست چرب دارند، پس از استفاده از ضد آفتاب‌های کرمی به‌شدت روی پوستشان احساس سنگینی می‌کنند. دقیقا ضد آفتاب‌های فلوئیدی برای چنین مواقعی ساخته شده‌اند.

از آنجایی که بافت ضد آفتاب‌های فلوئیدی بر پایه آب است، پس از استفاده از آن‌ها به هیچ عنوان روی پوستتان حس سنگینی نخواهید داشت.

ضدآفتاب‌هایی که فلوئیدی هستند و بافت مایعی دارند، چربی پوستتان را جذب می‌کنند. از آنجایی که ضد آفتاب‌های فلوئیدی منافذ را مسدود نمی‌کنند، جوش و آکنه به سراغتان نخواهد آمد.

ضدآفتاب‌ فلوئیدی برای چه کسانی مناسب است؟

پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم که فلوئید ضدآفتاب چیست. این نوع ضدآفتاب مخصوص افرادی است که پوست چربی دارند؛ چون منافذ را مسدود نمی‌کنند. بیایید کمی جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم. یکی از دلایل بروز جوش و آکنه، مسدود شدن منافذ است، اما منافذ توسط چه چیزی مسدود می‌شوند؟

در صورتی که چربی در منافذ تجمع پیدا کند، یا باکتری‌های سطح پوست بیش از پیش رشد کنند، منافذ مسدود می‌شوند. در نتیجه آکنه و جوش بروز پیدا خواهد کرد. این نکته بسیار مهم است که به‌صورت روزانه پوست خود را با شوینده مناسب بشوییم و روتین پوستی درستی داشته باشیم تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنیم.

برخی افراد به دلیل اینکه چربی زیادی از غدد سبوم پوست آن‌ها ترشح می‌شود، پوست چربی دارند. حالا تصور کنید با یک ضد آفتاب کرمی که بافت غلیظی دارد، منافذ پوست را در حالی که چربی زیادی ترشح می‌کنند، مسدود کنیم. می‌توانید فاجعه را تصور کنید؟ شروع انواع جوش و آکنه دقیقا همینجاست.

پس اگر ضد آفتاب کرمی استفاده نکنیم، دقیقا کدام ضد آفتاب‌ها مناسب پوست چرب هستند؟ ضد آفتاب‌های فلوئیدی برای همین افراد با همین شرایط پوستی ساخته شده‌اند تا هم از پوستشان محافظت شود و هم از بروز جوش و آکنه جلوگیری شود.

مقاله پیشنهادی: علت و راه‌های درمان جوش‌های زیر پوستی

بهترین ضدآفتاب فلوئیدی

برندهای مختلف، ضدآفتاب‌های فلوئیدی زیادی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند؛ اما بهترین ضد افتاب فلوئیدی چیست؟ بیایید با بهترین فلوئید ضد آفتاب آشنا شویم که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اگر پوست چربی دارید، ضدآفتاب فلوئیدی سینره می‌تواند به یکی از اعضای روتین روزانه شما تبدیل شود. ضدآفتاب فلوئیدی سینره بر پایه آب ساخته شده است. این محصول بدون تست حیوانی است و هیچ گونه چربی در ترکیبات خود ندارد.

ضد آفتاب فلوئیدی سینره

این مدل از ضد آفتاب سینره با SPF 50 و PA++++ و ساختاری بسیار سبک، بیشترین حفاظت را در برابر اشعه‌های مضر خورشید به شما هدیه می‌کند.

از ترکیبات این ضد آفتاب می‌توان به هیالورونیک اسید برای آبرسانی عمیق و پری‌بیوتیک با خاصیت ضد چروک و مغذی برای پوست اشاره کرد.

با این محصول در نهایت به ظاهری مات می‌رسید که یکی از ویژگی‌های مطلوب ضد آفتاب برای بسیاری از افراد است.

برای افرادی که پوست چرب دارند، این گزینه یکی از بهترین‌ فلوئیدهای ضد آفتاب است. از طرفی این ضدآفتاب قیمت مناسبی نسبت به نمونه‌های خارجی دارد و همین امر باعث شده تا افرادی زیادی از ضدآفتاب فلوئیدی سینره استقبال کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار

 

ضدآفتاب فلوئیدی، یک انتخاب سبک و همیشگی

تا به اینجا هر آنچه که نیاز بود در مورد فلوئید ضدآفتاب و اینکه اصلا ضد آفتاب فلوئیدی چیست بدانید، به شما گفتیم و الان باید کامل متوجه شده باشید که ضد آفتاب فلوئید چیست.

ضدآفتاب‌های فلوئیدی مناسب افرادی هستند که پوست چربی دارند؛ اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که فرقی ندارد از چه نوع ضدآفتابی استفاده می‌کنید، باید به‌صورت مرتب ضدآفتاب خود را تمدید کنید؛ زیرا تمامی ضدآفتاب‌ها جذب پوست می‌شوند و پس از گذشت چند ساعت، تاثیر ساعات اولیه خود را نخواهند داشت.

سوالات متداول

آیا استفاده از ضدآفتاب فلوئیدی باید همانند کرم ضدآفتاب دو بند انگشت باشد؟

اگر روزهای خود را در محیط باز و زیر نور خورشید می‌گذرانید، نیاز به ضدآفتاب بیشتری دارید. فلوئید ضدافتاب از آنجایی که بافت رقیق‌تری دارد، باید به مقدار بیشتری از کرم ضدآفتاب استفاده شود.

 

چقدر ضدآفتاب بزنم؟

سوال خوبی است! اگر از ضدآفتاب کرمی استفاده می‌کنید هر بار دو انگشت کامل و اگر از ضدآفتاب فلوئیدی استفاده می‌کنید، چهار انگشت کامل ضدآفتاب بزنید.
هر چند ساعت یک بار باید ضدآفتاب فلوئیدی را تمدید کنیم؟

هر سه یا چهار ساعت یکبار به اندازه کافی از ضدآفتاب استفاده کنید تا تاثیر اولیه خود را حفظ کند. اما ضدآفتاب‌های فلوئیدی سریع‌تر جذب می‌شوند پس باید آن‌ها را در فواصل کوتاه‌تری ترمیم کنید.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات