ماسک های سفیده تخم مرع

مدت زمان مطالعه 37,4 دقیقه

اغلب مردم مشکلات پوستی‌شان را گردن زمستان می‌اندازند. خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش از جمله مسائلی است که در این فصل گریبان‌گیر افراد می‌شود. اما با افزایش سن، می‌بینید که این مشکلات در تابستان هم وجود دارند که کمتر خودشان را نشان می‌دهند. اولین اقدام مهم در همه روزها، چه تابستان و چه زمستان، حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید است. این کار را شما می‌توانید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و دارای SPFهای مختلف انجام دهید. اما کافی نیست. آسیب‌های ناشی از نورخورشید تنها به سوختگی‌های عمیق خلاصه نمی‌شود. ریشه تجمع چربی‌های اضافی، آکنه و اگزما هم این اشعه‌های مضر هستند. بنابراین تغذیه پوست، یک امر کاملا ضروری است. استفاده از سفیده تخم مرغ راهی مؤثر برای رساندن مواد مغذی به گسترده‌ترین اندام بدن محسوب می‌شود.

ماسک سفیده تخم مرغ
خواص ماسک سفیده تخم مرغ

خواص سفیده تخم‌مرغ برای پوست چیست؟

فهرست مطالب

سفیده تخم مرغ دارای مقادیر زیادی کلاژن و سایر پروتئین‌های مورد نیاز پوست است. استفاده از آن به صورت موضعی می‌تواند به احیای پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی آن، درمان و پیشگیری از چین و چروک‌ها کمک کند. این ماده منافذ باز را به میزان چشمگیری می‌بندد، ترشحات چربی را کنترل کرده و علاوه بر لیفت، به کاهش التهابات پوستی، سوزش و خارش کمک می‌کند. به عبارت بهتر، سفیده تخم‌مرغ خواص درمانی زیادی برای پوست دارد.

استفاده از سفیده تخم‌مرغ در ترکیبات ماسک‌های خانگی، توصیه می‌شود

ممکن است تعجب کنید، وقتی هزاران گزینه در فروشگاه‌ها وجود دارد تا شما با آن از پوست خود محافظت کنید؛ چرا ما استفاده از سفیده تخم‌مرغ را پیشنهاد می‌کنیم؟ استفاده از مواد ساده و ارگانیک باعث می‌شود ما روی مواد ارزشمندی که به پوست می‌رسانیم، کنترل داشته باشیم. فراموش نکنید، این بزرگترین اندام بدن، آنچه را که در اختیارش قرار می‌دهید، جذب می‌کند. بنابراین خواص ارزشمند سفیده تخم‌مرغ را می‌توانید به صورت ماسک‌های صورت خانگی و کارخانه‌ای به پوست برسانید.

به این قسمت که رسیدید، کافیست یک عدد تخم‌مرغ سالم را از یخچال بیرون بیاورید، بشکنید، سفیده آن را جدا کنید و ادامه مطلب را بخوانید…

اول: سفیده تخم‌مرغ را بیشتر بشناسیم

اینکه چرا سفیده تخم‌مرغ تا این حد برای پوست توصیه می‌شود، شرح مفصلی دارد. تخم‌مرغ یک نیروگاه تغذیه برای بزرگترین اندام بدن به شمار می‌رود و از 100 سال پیش تا امروز در تولید محصولات زیبایی از آن استفاده می‌شود. یک عدد سفیده تخم‌مرغ، حاوی چهار گرم پروتئین، مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فولات است. این مواد به شدت برای پوست مفید هستند و به محکم شدن پوست کمک می‌کنند. بیشتر کرم‌های ضدپیری و محکم کننده‌‌های معتبر، دارای سفیده تخم‌مرغ هستند. همچنین این ماده منافذ پوست را تا جایی که ممکن باشد، جمع می‌کند. اغلب به افرادی که منافذ پوست بازی دارند، استفاده از انواع ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ (که جلوتر درباره‌شان می‌خوانید) توصیه می‌شود. از سوی دیگر کسانی که به دلیل تجمع چربی زیر پوست، جوش می‌زنند، بهتر است از این ماده استفاده کنند تا از شر آکنه‌ها خلاص شوند. این را بدانید که ترکیب این ماده با مواد طبیعی دیگر، تأثیرات متفاوتی روی پوست می‌گذارد.

سفیده تخم مرغ
دستورالعمل ساخت ماسک‌های سفیده تخم مرغ در خانه

دستورالعمل‌های ساخت انواع مختلفی از ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ

در این پاراگراف درباره ساخت ماسک‌های مختلف حاوی سفیده تخم‌مرغ در خانه می‌خوانید. اما برای استفاده از آن‌ها زیاد عجله نکنید:

1-     ماسک مخصوص پوست‌های چرب:

پوست‌های چرب در هر آب و هوایی، منافذ باز زیادی دارند که برای کنترل سلامتی و زیبایی‌شان باید دست به اقدامات هوشمندانه‌ای زد. یکی از این کارها ترکیب سفیده تخم‌مرغ، آبلیمو و عسل است. این ماسک علاوه بر دارا بودن خاصیت آنتی‌باکتریایی، پوست را روشن می‌کند، منافذ را می‌بندد و موجب تسکین پوست‌های جوش‌دار می‌شود.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  • نصف لیمو ترش تازه
  • یک قاشق چایخوری عسل

دستورالعمل:

مواد را با هم مخلوط کنید، روی پوست بمالید و 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید. سپس پوست را با آب گرم بشوئید.

2-     ماسک پاک‌کننده آلودگی‌ها:

منافذ باز پوست، نه تنها ظاهر ناخوشایندی دارند، بلکه آلودگی‌های محیطی را بیشتر و بهتر به خود جذب می‌کنند. اگر سفیده تخم‌مرغ را با شکر و نشاسته ذرت مخلوط کنید و به پوست بمالید، علاوه بر بستن منافذ، پوست‌تان را از آلودگی‌ها پاک کردید.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  • یک قاشق غذاخوری شکر سفید
  • دو قاشق چایخوری نشاسته ذرت

دستورالعمل:

مواد را با هم مخلوط کرده و روی صورت بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بگذرد و سپس به آرامی و با احتیاط تکه‌های خشک شده ماسک را از صورت جدا کنید. پوست را با آب ولرم بشوئید و پس از خشک کردن از ژل فرآوری شده‌ آلوئه‌ورا استفاده کنید.

3-     ماسک تسکین دهنده پوست‌های حساس:

سفیده تخم‌مرغ در کنار دمنوش بابونه و ژل طبیعی برگ آلوئه‌ورا، برای پوست‌های حساس، معجزه می‌کند. این ماسک باعث تسکین قرمزی و التهابات شده و به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  • یک قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا
  • یک قاشق چایخوری دمنوش بابونه (این دمنوش را بگذارید به دمای اتاق برسد، پس از آن به ترکیبات اضافه کنید.)

دستورالعمل:

مواد را در یک کاسه کوچک بریزید و خوب به هم بزنید. روی پوست تمیز بمالید و 20 دقیقه بعد آن را با آب خنک بشوئید.

توجه داشته باشید: این ماسک نباید برای پوست‌های آفتاب سوخته مورد استفاده قرار گیرد. اما در صورتی که پوست‌تان التهاب جزئی دارد استفاده از آن مشکلی به وجود نمی‌آورد.

4-     ماسک روشن‌کننده پوست:

اگر می‌خواهید پوست روشن و شفافی به خصوص در ناحیه دور چشم داشته باشید. می‌توانید این ماسک را امتحان کنید، که تنها از سه ماده ناقابل تهیه شده و نتیجه استفاده از آن، درخشش نواحی مختلف پوست است. یادتان باشد این ماسک را نباید برای رفع تیرگی پوست نواحی حساس بدن، استفاده کرد.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری آب پرتقال
  • یک و نیم قاشق چایخوری پودر زردچوبه

زردچوبه در این مخلوط قدرت تغییر رنگ پوست را دارد. علاوه بر سیاهی دور چشم می‌تواند آثار تیره باقی مانده از جوش‌ها را هم بهبود بخشد. در کنار آن آب پرتقال هم نقش یک سرم ویتامینC عالی را بازی می‌کند و پوست روشن و یکدستی تحویل‌تان می‌دهد.

5-     ماسک صورت آبرسان:

افراد زیادی به دنبال ماسک‌های صورت آبرسان هستند. آن‌ها اغلب پوست بسیار خشکی دارند که مدام پوسته پوسته می‌شود. تخم‌مرغ را هنگامی که با آووکادو مخلوط کنید، یک ماسک رطوبت‌رسان خوب ساختید.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  • یک چهارم آووکادوی رسیده
  • یک قاشق چایخوری ماست

آووکادو یک میوه آبرسان است و درکنار ماست، پوست خشک و پوسته پوسته شده را تغذیه می‌کند. همچنین ماست ساده همیشه پوست را از باکتری‌های مولد آکنه پاکسازی می‌کند.

6-     ماسک پاکسازی صورت از جوش‌های سر سیاه

آلبومین موجود در سفیده تخم‌مرغ می‌تواند جوش‌های سر سیاه را از بین ببرد. به جای خرید ماسک‌های گران قیمت، برای برداشتن جوش‌های سر سیاه، می‌توانید یک بار هم که شده از این ماسک شگفت‌انگیز استفاده کنید.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  • دستمال کاغذی

دستورالعمل:

  1. سفیده تخم‌مرغ را آنقدر هم بزنید تا سفت شود. (اگر از همزن‌های برقی استفاده کنید، سریع‌تر به نتیجه می‌رسید.)
  2. یک برس آرایشی را به سفیده تخم‌مرغ آغشته کرده و روی صورت بمالید. دستمال کاغذی را به صورت نوارهای باریک بریده و به صورت افقی روی صورت بچسبانید.
  3. برای بار دوم برس را به مقدار بیشتری از سفیده تخم‌مرغ آغشته کنید و روی نوارهای دستمال کاغذی بمالید.
  4. بعد از 5 دقیقه، برای بار سوم، باقی مانده سفیده تخم‌مرغ را روی صورت‌تان بمالید.
  5. وقتی ماسک کاملا خشک شد، می توانید نوارهای دستمال کاغذی را جدا کنید و صورت خود را با آب ولرم بشوئید.

7- ماسک برای رفع چین و چروک صورت

کلاژن موجود در سفیده تخم‌مرغ خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین روغن موجود در این ماسک به صاف شدن هر چه بیشتر این اندام گسترده کمک می‌کند. با این ماسک می‌توانید امید به از بین بردن خطوط خنده و پنجه کلاغی داشته باشید.

  • یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  • یک قاشق چایخوری روغن کرچک
  • یک قاشق چایخوری آلوئه‌ورای تازه                                                                                                               

دستورالعمل:

  1. سفیده تخم‌مرغ را با روغن کرچک و آلوئه‌ورا مخلوط کنید.
  2. سه ماده را با همزن بزنید تا پفکی شود.
  3. ماسک را با یک تکه پنبه تمیز یا برس آرایشی روی صورت پهن کنید.
  4. برای اثربخشی، بهتر است 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید.
  5. صورت را با آب گرم بشوئید.

در مقالات معتبر نوشته شده که استفاده از این ماسک، سه روز در هفته، در بازه زمانی یک ماه و نیم، به درمان چین و چروک‌های صورت کمک می‌کند.

8-     ماسک صورت مخصوص پوست‌های حساس

پوست‌های حساس، با نور خورشید، غذاهای مختلف و تماس با آلودگی‌ها و مواد آلرژی‌زای دیگر، به سرعت تحریک می‌شوند. احساس سوزش، التهاب و خارش اصلا چیز جالبی نیست. برای تسکین این احساس ناخوشایند، استفاده از ماسک تخم‌مرغِ مخصوص پوست‌های حساس توصیه می‌شود. مواد تشکیل دهنده این ماسک، پوست را بازسازی و درخشان می‌کند.

مواد لازم:

  1. یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  2. یک قاشق چایخوری عسل
  3. یک قاشق چایخوری ماست
  4. یک قاشق چایخوری آب خیار

دستورالعمل:

  1. سفیده تخم‌مرغ را آنقدر هم بزنید تا کف کند.
  2. خیار را رنده کرده و سپس تکه‌های باریک را فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود.
  3. آب خیار و سفیده تخم‌مرغ کف کرده را با هم مخلوط کنید.
  4. عسل را در دمای کم حرارت دهید تا مایع شود و آن را به مخلوط اضافه کنید.
  5. ماسک را روی پوست تمیز بمالید و 15 دقیقه به آن فرصت دهید تا اثرکند.
  6. سپس با آب ولرم بشوئید.
  7. یادتان نرود حتما پس از شستشو از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

عسل به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی خود، سوزش و خارش را از بین می‌برد. از آثار ناشی از آفتاب سوختگی می‌کاهد و به عنوان یک مرطوب کننده قوی، از پیری پوست جلوگیری می‌کند. آب خیار نیز به کاهش التهابات پوستی کمک کرده و از ایجاد جوش‌های زیرپوستی جلوگیری می‌کند.

ماسک سفیده تخم مرغ
مضرات استفاده از ماسک های سفیده تخم مرغ

ریسک استفاده از ماسک‌های سفیده تخم مرغ

شما با استفاده از ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ به سادگی، نتیجه نمی‌گیرید. در ابتدای مصرف از آن‌ها، ممکن است احساس کنید لطافت و نرمی به پوست‌تان بازگشته، اما پس از شستن پوست، خواهید دید که به سرعت به حالت اول خود بر می‌گردد. بنابراین یکی، دو بار استفاده از این ماسک جواب نمی‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر حوصله استفاده مداوم از آن‌ها را دارید، دست به ساخت‌شان در خانه بزنید.

استفاده از ماسک سفیده تخم‌مرغ، چند بار در هفته؟

افرادی که تا اینجای مقاله با ما همراه هستند، شاید در این نقطه بپرسند: «ماسک سفیده تخم مرغ را هر چند وقت یک بار باید استفاده کنند؟» متخصصان پوست توصیه می‌کنند که این نوع ماسک‌های صورت، بهتر است یک بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد. اما می‌توانید بر اساس واکنش پوست‌تان تعداد دفعات را کاهش یا افزایش دهید.

مردان هم از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده کنند

با توجه به تمام ویژگی‌های مثبت سفیده تخم‌مرغ، مردانی هم که به دنبال داشتن پوستی سالم و شفاف هستند باید از انواع ماسک‌های حاوی آن استفاده کنند. شما می‌توانید بر اساس نوع پوست و آثار موجود روی آن، که اغلب از آن‌ها خوش‌تان نمی‌آید، (مانند تیرگی دور چشم، چین و چروک، خشکی و…) یکی از ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ را برای استفاده انتخاب کنید.

هشدار: مواد طبیعی می‌توانند حساسیت‌زا باشند، حتی تخم‌مرغ

اگر قصد استفاده از ماسک‌های طبیعی را دارید و می‌خواهید طبق دستورالعمل‌های گفته شده یکی از ماسک‌های خانگی سفیده تخم‌مرغ را امتحان کنید، به یاد داشته باشید، انواعی از پوست‌ها به مواد طبیعی و خالص مانند عسل، آووکادو و… واکنش‌های تند و تیزی نشان می‌دهند. بنابراین قبل از پهن کردن هر ماسکی روی صورت، آن را در ناحیه کوچکی از پوست گردن تست کنید.

نکاتی برای استفاده از ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ

مواردی که در این پاراگراف می‌خوانید به شما کمک می‌کند تا پس از استفاده از ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ، به نتیجه بهتری دست یابید. بنابراین این بند را با دقت بیشتری دنبال کنید.

  • قبل استفاده از ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ یک تی‌شرت قدیمی بپوشید. چرا که ممکن است مواد تشکیل دهنده ماسک‌ها از جمله سفیده تخم‌مرغ، زردچوبه و ماست روی لباس‌تان بریزد.
  • قبل از استفاده از این ماسک‌ها جواهرات خود را از روی سر و گردن بردارید.
  • سعی کنید از ماسک سفیده تخم‌مرغ در حمام استفاده کنید، چون در صورت چکه کردن روی فرش و داخل آشپزخانه بوی نامطبوعی می‌پیچد و آثار آن سخت تمیز می‌شود.
  • اگر موهای بلندی دارید، پیش از استفاده از ماسک‌ها، حتما موهای خود را جمع کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک‌ها، صورت خود را با انواع ژل‌های استاندارد، بشوئید.
  • یادتان باشد این ماسک‌ها نقش اسکراب را بازی نمی‌کنند. برای همین آن‌ها را با حرکات ملایم روی صورت قرار دهید. برای قرار دادن آن‌ها روی پوست، از خط فک شروع کرده و با حرکات ملایمِ دایره‌ای، به سمت پیشانی پیش بروید.
  • از تماس تمامی ماسک‌ها با نواحی حساس مانند دهان و چشم‌ خودداری کنید.
  • به یاد داشته باشید ماسک‌های سفت‌کننده می‌توانند خشکی بیشتری به پوست بدهند، بنابراین پس از استفاده از آن‌ها حتما از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.
  • به عنوان یک نکته‌ی بسیار مهم، قبل و بعد از ریختن مواد داخل کاسه، از پاکیزگی آن کاملا مطمئن شوید.

با استفاده از تخم‌مرغ با انواع بیماری‌های پوستی مبارزه کنید

علاوه بر فوایدی که شمردیم، با استفاده از تخم‌مرغ می‌توانید با انواع بیماری‌های پوستی نیز مبارزه کنید.

  1. تبخال را از بین ببرید. برای افرادی که ویروس تبخال در بدن‌شان فعال است، بسیار اتفاق افتاده، زمانی که به یک مهمانی یا قرار مهمی دعوت می‌شوند، زخم تبخال کنار لب‌شان نمایان می‌شود. شاید باورتان نشود اما با استفاده از پوسته تخم‌مرغ می‌توانید تبخال را از بین ببرید. به این صورت که، مقداری از پوسته تخم‌مرغ را به مدت چند دقیقه روی زخم قرار دهید.
  2. در صورت ابتلا به بیماری روزاسه (التهاب مزمن پوستی)، استفاده از انواع ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ پیشنهاد می‌شود.
  3. درمان زگیل در دستان سفیده تخم‌مرغ است. می‌توانید آن را چندین بار روی زگیل بمالید و منتظر نتیجه شگفت‌انگیز آن باشید.
  4. اگر روی صورت خود دسته‌ای ملتهب و دردناک از جوش‌ها دارید، می‌توانید روی سفیده تخم‌مرغ حساب کنید. در این صورت آن را روی صورت بمالید، بانداژ کنید و بگذارید تا صبح روی پوست‌تان بماند.
  5. مخلوط سفیده تخم‌مرغ و عسل می‌تواند کیست‌های پوستی را درمان کند.
  6. ترکیب سفیده تخم‌مرغ با کره کاکائو و سرکه سیب می‌تواند بیماری لیکن پلان [DN1] (یک عارضه پوستی که با التهاب و خارش همراه است.) را درمان کند.
  7. انواع ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ تا حد زیادی از خارش‌های پوستی می‌کاهد.
  8. درمان زونا با سفیده تخم‌مرغ و آب آناناس ممکن می‌شود. متخصصان می‌گویند این ترکیب اگر روی زخم مالیده شود، ویروس را از بدن دور می‌کند.

ماسک‌های حاوی سفیده تخم‌مرغ که می‌توانید در فروشگاه‌ها پیدا کنید

همان‌طور که می‌توانید انواع ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ را در خانه بسازید و استفاده کنید. اگر حوصله دردسر ندارید، می‌توانید به فروشگاه‌های محلی یا آنلاین مراجعه کرده و ماسک‌های زیر را خریداری کنید.

1-     کرم ماسک صورت سفیده تخم مرغ MEIDIA’N:

معمولا این ماسک را برای روشن‌تر و درخشان‌تر کردن پوست، استفاده می‌کنند. فرمولاسیون قوی دارد و  نرمی و لطافت خاصی را به صورت شما هدیه می‌کند. منافذ باز پوست را می‌بندد و در عین حال مرطوب‌کننده و آبرسان نیز هست.

2-     ماسک صورت بوژو:

این ماسک نقابیِ پر طرفدار، وظیفه آبرسانی پوست را به عهده دارد و پوست‌های بسیار خشک را تسکین می‌بخشد.

3-     ماسک سفیده تخم مرغ اسکین فود:

این محصول دارای تمام پروتئین‌ها و اسیدآمینه‌های موجود در سفیده تخم‌مرغ است. جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد، رطوبت پوست را حفظ می‌کند، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند و منافذ را می‌بندد. تنظیم ترشح سبوم و چربی نیز از دیگر وظایف آن است. از این ماسک می‌توان برای دورچشم‌ها و روی لب نیز استفاده کرد.

4-     ماسک ورقه‌ای با عصاره تخم‌مرغ بیوآکوا:

این ماسک مرطوب‌کننده‌ای قوی است که به بستن منافذ پوست کمک می‌کند. همچنین یک محصول ضد پیری با خاصیت محو خطوط سطحی و عمیق به شمار می‌رود.

در این موارد از هیچگونه ماسک یا محصول حاوی تخم‌مرغ استفاده نکنید

اول: تخم‌مرغ همانقدر که مفید است می‌تواند مضر هم باشد! بسیاری از افراد پس از استفاده از تخم‌مرغ، واکنش‌های آلرژیکِ گوارشی نشان می‌دهند. ما به آن‌ها توصیه می‌کنیم از ماسک و محصولات حاوی سفیده تخم‌مرغ استفاده نکنند؛ چرا که ممکن است پوست‌شان نیز قدرت تحمل این ماده را نداشته باشد. واکنش‌های پوستی، پس از استفاده از تخم‌مرغ، در این افراد معمولا سوزش، خارش، التهاب و قرمزی است.

دوم: در هیچ شرایطی از ماسک‌های خانگی و کارخانه‌ای برای تسکین زخم‌ها استفاده نکنید؛ که نه تنها منجر به بهبود زخم نمی‌شوند، بلکه ریسک ابتلا به عفونت‌های ثانویه را نیز تشدید می‌کند.

سوم: حتی اگر یکی از اعضای خانواده هم به تخم‌مرغ حساسیت دارد، می‌توانید با ساخت ماسک‌های خانگی دارای سفیده تخم‌مرغ، به او آسیب بزنید. پس حواس‌تان باشد مولکول‌های پروتئین را هنگام ترکیب کردن مواد اولیه، زیادی به اطراف پخش نکنید.

ماسک های سفیده تخم مرغ
جایگزین سفیده تخم مرغ در ماسک‌های خانگی

به جای سفیده تخم‌مرغ می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید

برای افرادی که به سفیده تخم‌مرغ حساسیت دارند یا به هر دلیلی نمی‌توانند از آن استفاده کنند، مواد زیر را به عنوان جایگزین معرفی می‌کنیم. آن‌ها هم مانند سفیده تخم‌مرغ خواص آبرسانی و ضدپیری دارند، لکه‌های تیره را به حداقل می‌رسانند و به عنوان لایه‌بردار می‌شود روی‌شان حساب کرد:

  1. روغن نارگیل
  2. عصاره چای سبز (برای به حداقل رساندن التهابات و آسیب‌های پوستی)
  3. محصولات مراقبت از پوست دارای هیدروکسی اسیدها، نیاسین (ویتامین B3)، رتینوئیدها، مشتقات ویتامین A  و ویتامین C

خط پایان:

سفیده تخم‌مرغ یک ماده مؤثر برای سلامت و شادابی پوست به شمار می‌رود. این ماده می‌تواند به صورت خالص در ترکیبات ماسک‌های خانگی یا به صورت فرآوری شده در محصولات مراقبت از پوست، مورد استفاده قرار گیرد.

سفیده تخم‌مرغ به دلیل داشتن پروتئین‌های اساسی می‌تواند برای پوست بسیار مفید باشد. خلاصه، می‌تواند به شما کمک کند پوستی زیبا، شفاف، بدون چین و چروک با منافذی بسته داشته باشید. اما در صورت هرگونه واکنش آلرژیک به آن (گوارشی و غیر گوارشی) تأکید می‌کنیم که به هیچ‌عنوان از آن استفاده نکنید.

منابع:

https://www.saudereggs.com/
https://www.byrdie.com/
https://www.healthline.com/

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات