آبرسان پوست خانگی برای پوست صورت، دورچشم و مو + طرز ساخت

مدت زمان مطالعه 3,9 دقیقه

پوست همانند سایر اعضای بدن به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد. بنابراین یکی از راه‌های مراقبت از پوست تغذیه و آبرسانی صحیح آن است. انواع آبرسان پوست شیمیایی و خانگی وجود دارند که می‌توانید به وسیله آن‌ها پوست خود را همیشه سالم و شاداب نگه دارید.
همچنین شما می‌توانید با مواد و راه‌های ارزان‌تر انواع ماسک، ژل و کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده پوست صورت را در خانه تهیه کرده و از آن برای مراقبت و تغذیه پوست و مو و دور چشم خود استفاده نمایید.
در این مقاله ما نیز به معرفی چند آبرسان پوست خانگی برای پوست صورت، دور چشم و مو و طرز ساخت آن‌ها می‌پردازیم که می‌توان با روش‌ها و مواد خانگی ارزان و کم‌هزینه آن‌ها را تهیه نمایید. اگر علاقه‌مند به این مطلب هستید، با ما همراه باشید.

چرا خودمان می توانیم آبرسان خانگی درست کنیم؟

چرا خودمان آبرسان خانگی درست کنیم؟

چرا خودمان آبرسان خانگی درست کنیم؟

ساخت محصولات آبرسانی خانگی و مراقبت از پوست به‌دلیل طبیعی بودن مواد سالم‌تر بوده و تاثیر بیشتری بر پوست می‌گذارند. متاسفانه اکثر محصولات زیبایی که در فروشگاه‌ها خریداری می‌شود، دارای مواد سرطان‌زا و تحریک‌کننده پوست هستند که به‌عنوان آبرسان و مواد مرطوب‌کننده پوست در این فروشگاه‌ها موجود است.

همین طور وجود محصولات تقلبی و مانده در این فروشگاه‌ها می‌تواند آسیب زیادی به پوست وارد کند و باعث حساسیت و تحریک پوست شود. مگر آنکه محصولات مراقبتی از برندهای معتبر بوده و دارای تاریخ مصرف باشند. همچنین استفاده و تهیه ماسک و کرم‌های مراقبتی نسبت به محصولات شیمیایی مراقبتی موجود در بازار ارزان‌تر هستند.

کرم آبرسان خانگی بسازید

کرم آبرسان خانگی بسازید

کرم آبرسان خانگی بسازید

تغذیه و آبرسانی پوست با مواد خانگی نظیر انواع میوه‌ها، گیاهان و غیره می‌تواند علاوه‌بر آنکه کم‌هزینه باشد، یک منبع غنی برای تغذیه و آبرسانی دائمی پوست محسوب شود.

کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان پوست را می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی و ترکیبات گیاهی در منزل تهیه کنید و این‌گونه لطافت و نرمی بیشتر برای پوست را فراهم کنید.

در ادامه به چند کرم آبرسان خانگی برای انواع پوست اشاره می‌کنیم که به‌راحتی تهیه شده و می‌توانید از آن به‌عنوان یک مرطوب‌کننده و تغذیه‌رسان قوی برای پوست خود بهره ببرید.

کرم آبرسان خانگی برای پوست چرب و مختلط

کرم آبرسان خانگی برای پوست چرب و مختلط

یکی از بهترین ژل‌های مرطوب‌کننده و آبرسان برای انواع پوست و نیز پوست‌های چرب که مورد استفاده قرار می‌گیرد، گیاه آلوئه ورا است، که می‌توان آن را با روغن‌های طبیعی ترکیب و یک کرم آبرسان خانگی قوی تهیه کرد.

مواد لازم برای ساخت آبرسان خانگی

  • یک قاشق چای‌خوری آلوئه‌ورا
  • یک قاشق چای‌خوری موم نخل (تهیه‌شده از برگ درخت نخل)
  • عصاره گل رز
  • یک قاشق سوپ‌خوری آب
  • سه قاشق سوپ‌خوری روغن جوجوبا

ابتدا یک قاشق سوپ‌خوری موم نخل را در ظرفی بریزید و روغن جوجوبا به‌همراه آب را به آن اضافه و خوب مخلوط کرده و هم بزنید. سپس ظرف را در آبی که در حال جوش طوری که بخار آب به زیر آن برخورد کند (کتری و سماور در حال جوش) قرار دهید.

زمانی که موم نخل آب شد و مواد به‌خوبی ترکیب شدند، ظرف را از روی بخار آب بردارید و در دمای اتاق نگه دارید تا سرد شود. یک قطره روغن گل رز به‌همراه ژل آلوئه‌ورا را به مخلوط اضافه کرده و کاملا هم بزنید. کرم آماده‌شده را می‌توانید در ظرف شیشه‌ای در یخچال به‌مدت یک هفته نگه داشته و از آن برای پوست صورت و بدن خود روزانه استفاده کنید.

کرم آبرسان خانگی برای پوست خشک و حساس

کرم آبرسان خانگی برای پوست خشک و حساس

  • یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا
  • یک چهارم فنجان کره شی
  • یک قاشق چای‌خوری موم
  • یک قاشق چای‌خوری ویتامین E
  • دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • یک قاشق چای‌خوری روغن گل رز
  • روغن اسطوخودوس سی قطره

موم و کره شی را در ظرفی که بتوان آن را حرارت داد بریزید و آن را درون ماکروویو و یا روی بخاری یا بخار آب قرار دهید. زمانی که دو ماده موم و کره درون ظرف ذوب شدند، ظرف را از دستگاه بیرون بیاورید.

مواد و روغن‌های اصلی برای این کرم را درون ظرف موم و کره ذوب‌شده بریزید و ویتامین E را نیز به اضافه نمایید. بگذارید مواد کاملا سرد شده و سپس در آخرین مرحله ژل آلوئه‌ورا را نیز به مواد کرم افزوده و سریع هم بزنید. کرم آماده را در ظرفی ریخته و در جای خنک نگه دارید. از این کرم می‌توانید حداکثر تا یک ماه استفاده کنید. بعد از یک ماه باقی‌مانده کرم را دور بریزید.

این کرم به‌لحاظ ترکیباتی که دارد بهترین مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک و آسیب‌دیده می باشد و به‌خوبی پوست را آبرسانی و تقویت می‌کند.

کرم آبرسان خانگی برای پوست معمولی

کرم آبرسان خانگی برای پوست معمولی

آلوئه‌ورا به‌دلیل آن‌که فاقد چربی است برای آبرسانی پوست مفید و سرشار از انواع ویتامین و آمینواسید و مواد معدنی است. از آلوئه‌ورا می‌توان برای آبرسانی پوست اطراف چشم و کاهش حلقه‌های تیره دور چشم نیز استفاده کرد.

در ادامه به طرز تهیه کرم آبرسان برای پوست معمولی می‌پردازیم که به‌دلیل داشتن آلوئه‌ورا برای پوست‌های چرب و خشک نیز مفید است. همین طور شیر موجود در این کرم سلول‌های مرده را از بین می‌برد. در صورت عدم التهاب پوستی می‌توانید از‌ این کرم به‌طور روزانه استفاده کنید.

  • دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا
  • یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
  • دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک

شیر خشک و روغن زیتون را در ظرفی ریخته و خوب به هم بزنید، تا با هم ترکیب شوند. سپس به مواد درون ظرف ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید. ترکیب را آ‌ن‌قدر به هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست بیاید.

کرم آماده‌شده را می‌توانید درون ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای در جایی با دمای متعادل نگهداری کنید. برای جذب کامل این کرم بر روی پوست، مقداری از آن را روی انگشت ریخته و با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید تا کرم به‌طور کامل جذب پوست شود.

توجه داشته باشید که از این کرم به‌مدت یک هفته یا حداکثر دو هفته بیشتر استفاده نکنید و برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی پوست بهتر است آن را در یخچال نگهداری نمایید.

مقاله پیشنهادی: راه‌های استفاده از آلوورا برای پوست صورت

ماسک آبرسان خانگی

ماسک آبرسان خانگی

ماسک آبرسان خانگی

قبل از آنکه به معرفی و تهیه چند ماسک آبرسان خانگی برای انواع پوست‌ها بپردازیم، باید گفت که ماسک‌ها اثر ماندگاری کمتری بر روی پوست برای آبرسانی یا نگه‌داشتن رطوبت آن دارند و بعد از هر بار استفاده باید از روی پوست شسته شوند.

بنابراین ماسک‌های آبرسان به‌عنوان یک مکمل می‌توانند در لوسیون‌ها، کرم‌ها و دیگر محصولات مراقبتی پوست به تغذیه و سلامتی هر چه بیشتر آن کمک نموده ‌و در شادابی و طراوت و جوانی پوست موثر باشند.

از ماسک‌های آبرسان می توانید به‌طور روزانه، یا هفته‌ای دو الی سه روز بسته به نیاز و نوع پوستی که دارید، استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که ماسک‌هایی که در ادامه دستور تهیه آن‌ها را آموزش می‌دهیم، باید به‌عنوان مکمل در کنار انواع کرم و لوسیون به کار برده شوند و به‌تنهایی کافی نیستند.

همچنین این ماسک‌ها طبق نظر متخصصان، به‌عنوان بهترین آبرسان طبیعی پوست شناخته شده‌اند. از این ماسک‌ها با توجه به نیاز پوستی‌تان باید به‌صورت روزانه یا هفته‌ای 3-2 بار استفاده کنید.

ماسک‌های آبرسان خانگی برای پوست چرب

چند ماسک آبرسان خانگی پوست چرب

چند ماسک آبرسان خانگی پوست چرب

افراد دارای پوست چرب، بسیار از معایب این نوع پوست گله‌مند هستند. برق افتادن روی پوست پس از آرایش یکی از این معایب است. تنها راه درمان این نوع پوست هم این است که چربی پوست را کنترل کنید.

ماسک‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مناسب پوست چرب هستند و تا حد زیادی چربی پوست را کنترل می‌کنند.

ماسک آبرسان خانگی گلیسرین، گلاب و لیمو

یک قاشق سوپ‌خوری گلاب، یک قاشق سوپ‌خوری گلیسرین و یک قاشق سوپ‌خوری آب‌لیموی تازه را با یکدیگر ترکیب کنید. این مواد را به‌مدت 20 دقیقه روی پوست خود استراحت دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک آبرسان خانگی گلیسرین، گلاب و لیمو

توجه داشته باشید با وجود اینکه، این ماسک مناسب پوست چرب است، باید پیش از استفاده، از آن روی پوست صورتتان تست حساسیت بگیرید.

برای انجام تست حساسیت مقداری از ترکیب به‌دست‌آمده را روی قسمت داخلی بازوی دستتان تست کنید. در صورتی که هیچ مشکلی پیش نیاید، یعنی شما به این ماسک حساسیت ندارید.

ماسک آبرسان موز، آب لیمو و روغن زیتون

موز می‌تواند چربی را از منافذ پوست بیرون بکشد و آب‌لیمو منافذ را به‌خوبی عاری از آلودگی خواهد کرد. برای اینکه از خواص بی‌نظیر این ماسک بهره‌مند شوید، یک عدد موز را درون کاسه‌ای له کنید.

ماسک آبرسان موز، آب لیمو و روغن زیتون

سپس 10 قطره آب‌لیمو و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا یک ترکیب خمیری حاصل شود. این ترکیب را به‌مدت 15 دقیقه روی پوست خود استراحت دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه و عسل

یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به‌همراه 2-1 قاشق سوپ‌خوری عسل طبیعی ترکیب کنید. خمیر به‌دست‌آمده را برای مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید؛ سپس با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه و عسل

می‌توانید از یک لیف نرم نیز برای پاکسازی عسل استفاده کنید. این ماسک همچنین برای افرادی که دارای لکه‌های پوستی هستند، مناسب است.

ماسک بلغور جو دوسر، خیار، آلوورا و سفیده تخم‌مرغ

یک عدد خیار را در مخلوط‌کن بریزید و آن را پوره کنید. ژل آلوورا و بلغور جو دوسر را به خیار پوره‌شده اضافه کنید. حالا نوبت به اضافه کردن سفیده تخم‌مرغ می‌رسد.

پس از اضافه کردن سفیده تخم‌مرغ به ترکیب، به‌خوبی آن را مخلوط کنید و روی پوستتان بگذارید. اجازه دهید تا ماسک روی صورتتان خشک شود. سپس آن را بشویید.

خیار و آلوورا به خاصیت ضد التهابشان معروف هستند. بلغور جو دوسر نیز پاکسازی و لایه‌برداری ملایمی انجام می‌دهد؛ بدون اینکه به پوست آسیبی وارد شود.

ماسک بابونه و خاک رس

یک قاشق سوپ‌خوری گل بابونه خشک‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری خاک رس و دو قاشق سوپ‌خوری آب را برای تهیه این ماسک به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. پس از ترکیب مواد، مخلوطی خمیری حاصل می‌شود.

این ترکیب را به‌مدت 20-15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس آن را با آب بشویید. خاک رس به‌میزان زیادی چربی خود را کاهش می‌دهد و خاصیت آبرسانی قوی دارد.

ماسک موز و لیمو و عسل

به این صورت که یک عدد موز رسیده، یک عدد لیمو یا میوه پرتقال و یک قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید.

خمیر باید یکدست و نرم باشد. سپس آن را به پوست خود مالیده و به‌مدت پانزده دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید. به‌دلیل آنکه عسل موجود در ماسک دیر از روی پوست پاک می‌شود، بنابراین برای شستن و تمیز کردن صورت خود می‌توانید از یک لیف نرم استفاده نمایید.

ماسک بلغور جوی دوسر، آووکادو و سفیده تخم‌مرغ

ترکیب موادی مانند بلغور جو دوسر و نصف پیمانه آووکادوی رسیده با هم و نیز ترکیب نصف سفیده تخم‌مرغ با نصف پیمانه آووکادوی رسیده به همراه یک قاشق چایخوری آب لیموی ترش تازه نیز از دیگر ماسک‌های آبرسان برای پوست چرب هستند که می‌توانید را در منزل تهیه و استفاده کنید. مدت ماندن ماسک‌های آبرسان ده الی پانزده دقیقه است.

ماسک آبرسان خانگی برای پوست خشک

چند ماسک آبرسان خانگی پوست خشک

چند ماسک آبرسان خانگی پوست خشک

پوست‌های خشک و حساس نسبت به دیگر انواع پوست به مراقبت بیشتری نیاز دارند. در ادامه، چند مدل ماسک آبرسان خانگی برای پوست خشک را معرفی می‌کنیم. موادی که برای این ماسک‌ها نیاز دارید، در دسترس هستند و نیازی نیست که زیاد هزینه کنید.

ماسک آبرسان آلوورا و خیار

خیار به‌تنهایی قدرت آبرسانی بالایی دارد و به‌مقدار زیادی در تسکین ترک و التهابات پوست موثر است. اگر خیار را با آلوورا ترکیب کنید نتیجه به‌مراتب بهتری خواهید گرفت.

ماسک آبرسان آلوورا و خیار

در سمت دیگر، آلوورا خاصیت ضد التهابی دارد و در تسکین پوست خشک تاثیر بسیاری دارد. برای داشتن ماسک آبرسان خانگی آلوورا و خیار، 4-3 حلقه خیار را رنده کنید و به آن مقداری ژل آلوورا اضافه کنید.

اگر به ژل آلوورای طبیعی دسترسی ندارید، می‌توانید از ژل آلوورای برند سینره استفاده کنید. این ژل حاوی 95 درصد عصاره طبیعی آلوورا می‌باشد که تا حد زیادی التهابات پوستی را تسکین می‌دهد. همچنین از این ژل می‌توانید به عنوان مرطوب کننده هم استفاده کنید. پس از ترکیب خیار پوره شده و آلوورا، مخلوط به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان گذاشته و سپس بشویید.

ماسک آبرسان شیر و عسل

ماسک آبرسان شیر و عسل، یک آبرسان جادویی از دل طبیعت است. در ترکیبات بسیاری از محصولات مخصوص پوست‌های خشک و حساس، شیر و عسل در کنار یکدیگر مانند جادوی شگفت‌انگیز عمل می‌کنند.

لاکتیک اسید موجود در شیر یک لایه‌برداری ملایم انجام داده و عسل با خاصیت ضدالتهابی، پوست خشک شما را تا حد زیادی تسکین می‌دهد. ضمن اینکه عسل یک مرطوب‌کننده قوی است.

برای داشتن ماسک آبرسان خانگی شیر و عسل، کافی است یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به صورتتان بزنید. پس از یک استراحت 20 دقیقه‌ای می‌توانید ماسک را با آب ولرم بشویید.

ماسک آبرسان موز و عسل

بهترین آبرسان پوست خشک خانگی همین است! موز خاصیت ضد چروک و مرطوب‌کنندگی بسیار قوی برای پوست دارد. عسل و روغن زیتون‌هم از جمله موادی هستند که خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارند.

برای داشتن ماسک آبرسان خانگی موز و عسل، نصف یک موز رسیده را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را برای مدت 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک آبرسان آرد برنج

اگر یک لایه‌برداری اصولی می‌خواهید، می‌توانید از آرد برنج استفاده کنید. از طرفی نشاسته موجود در ترکیب برنج، عملکرد دفاعی پوست را تا حد زیادی تقویت می‌کند و در نتیجه این امر خارش، التهابات و تحریکات پوستی تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای داشتن این ماسک آبرسان خانگی، یک قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق غذاخوری جو دوسر پودرشده و یک قاشق مرباخوری عسل را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب خمیری حاصل شود. 20-15 دقیقه این ماسک را روی صورتتان استراحت دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک آبرسان و مرطوب‌کننده گلاب و عسل

پیش از این به فواید عسل بسیار پرداختیم. برای داشتن ماسک آبرسان خانگی عسل و گلاب، باید ۳ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید.

ماسک آبرسان و مرطوب‌کننده گلاب و عسل

ترکیب به‌دست‌آمده را روی پوستتان بگذارید و پس از گذشت 20 دقیقه با آب سرد صورتتان را بشویید. از آنجایی که ممکن است عسل به‌سختی از پوست پاک شود، می‌توانید برای پاک کردن ماسک‌های حاوی عسل از روی صورتتان از یک لیف نرم استفاده کنید.

ماسک مایونز

ترکیب نصف قاشق غذاخوری سس مایونز، یک قاشق غذاخوری ماست پر چرب، زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل را ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید.

ماسک خیار

ترکیب پوست خیار با گلاب از جمله ماسک هایی برای آبرسانی پوست خشک و حساس هستند.

همچنین ترکیب گلیسیرین به دلیل آبرسانی قوی و نیز خیار رنده شده با هم می تواند در بهبود و رفع خشکی موثر باشد. مدت نگهداری این ماسک ها بر روی پوست خشک برای تاثیر گذاری بیشتر بین بیست الی سی دقیقه می باشد.

ماسک آبرسان خانگی برای پوست مختلط

ماسک های آبرسان پوست مختلط

ماسک های آبرسان پوست مختلط

پوست مختلط چربی زیادی ندارد و زمان آرایش هیچ مشکلی نخواهند داشت. پوست مختلط در حقیقت ترکیبی از پوست چرب و خشک است. برخی نقاط پوست چربی زیادی دارد و برخی نقاط دیگر بسیار خشک هستند.

ماسک آبرسان ماست، گلاب و عسل

برای داشتن این ماسک باید هر ۳ ماده را به‌میزان مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و به‌مدت 15 دقیقه روی پوستتان استراحت دهید. سپس با آب ولرم روبه‌سرد پوستتان را بشویید و با یک حوله نخی تمیز به‌خوبی پوست صورتتان را خشک کنید.

ماسک آبرسان ماست، گلاب و عسل

ماسک بادام و جو

در یک لیوان آب، 10 عدد بادام درختی را خیس کنید تا پوستشان جدا شود. سپس به همراه یک قاشق غذا خوری جو دوسر، در یک مخلوط کن بریزید تا یک ترکیب خمیری به دست بیاید.

ماسک بادام و جو

یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را به ترکیب خمیری به‌دست‌آمده اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را به‌مدت 20-15 دقیقه روی پوست خود استراحت دهید و سپس با آب ولرم شست‌وشو دهید.

ماسک آبرسان خیار و عسل

پیش‌تر به فواید خیار و عسل به‌صورت جداگانه پرداختیم؛ اما اگر خیار و عسل را با هم مخلوط کنید، یک ترکیب جادویی را برای آبرسانی پوست‌های مختلط ساخته‌اید.

ماسک آبرسان خیار و عسل

نصف یک خیار را رنده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری خامه را به خیار رنده‌شده اضافه کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را به‌مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک موز و انبه

برای تهیه این ماسک آبرسان خانگی، انبه و موز را درون یک میکسر بریزید و به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری عسل به ترکیب موز و انبه اضافه کنید.

چند ماسک دیگر پوست مختلط

ترکیب هلو با کمی روغن زیتون خالص، ترکیب ژل آلوئه ورا با نصف خیار رنده شده و نیز ترکیب روغن نارگیل ( یک قاشق غذاخوری ) با کره شیا و ژل آلوئه ورا از هر کدام یک قاشق غذاخوری، ماسک های خانگی برای آبرسانی پوست های مختلط هستند.

لازم به ذکر است که مدت زمان لازم برای ماندن این ماسک ها بر روی پوست نیز بیست دقیقه می باشد. بعد از استفاده از هر ماسک بهتر است، از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید.

ماسک آبرسان خانگی پوست معمولی

ماسک آبرسان خانگی پوست معمولی

ماسک آبرسان خانگی پوست معمولی

سیب‌زمینی رنده‌شده را به همراه دم‌کرده بابونه مخلوط کرده و آن قدر هم بزنید تا به حالت چسبناک در بیاید. سپس آن را به پوست خود مالیده و بعد از پانزده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

همچنین جوشانده گل کلم به حالت له‌شده یکی دیگر از ماسک‌های آبرسانی برای پوست‌های معمولی است که اثر فوق العاده‌ای روی پوست دارد و به سلامتی هر چه بیشتر پوست کمک می‌کند.

آبرسان دور چشم خانگی

آبرسان دور چشم خانگی

آبرسان دور چشم خانگی

پوست اطراف چشم به‌دلیل آنکه نازک‌ترین قسمت پوست است، بیشتر مستعد چین و چروک و خشکی است. بنابراین بهترین راهکار برای صاف و جوان نگه‌داشتن ناحیه زیر چشم استفاده از آبرسان‌های مناسب است.

یک کرم یا ژل دور چشم خانگی می‌تواند درمان عالی برای کاهش پف‌کردگی، رفع تیرگی، و افزایش آبرسانی باشد؛ زیرا علاوه‌بر طبیعی بودن، طراوت‌دهنده و سبک است و به‌راحتی جذب پوست شده و سلول‌های آسیب‌دیده پوست را ترمیم می‌کند.

ژل خیار و آلوئه‌ورا

ژل خیار و آلوئه ورا

ژل خیار و آلوئه ورا

این ژل یک خنک‌کننده طبیعی برای پوست اطراف چشم است. برای تهیه این ژل می‌توانید یک قاشق ژل آلوئه‌ورا به‌همراه یک چهارم خیار را خرد کرده و در میکسر بریزید تا خوب میکس شود.

ژل آماده‌شده را در ظرف شیشه‌ای سربسته در یخچال نگه داشته و روز بعد آن را به اطراف چشم خود بمالید. مدت استفاده از این ژل سه روز است.

ژل چای سبز

ژل چای سبز

ژل چای سبز

دو عدد چای سبز کیسه‌ای را در فنجان به‌صورت چای پررنگ درست کنید. بگذارید که چای به‌خوبی خنک شود. مایع داخل فنجان را داخل قالب‌های یخ مکعبی ریخته و در‌ فریزر قرار دهید.

وقتی قالب‌ها یخ زدند، مایع یخ‌زده را از قالب‌ها بیرون آورده و داخل یک کیسه زیپ‌دار قرار دهید. تا زمانی که هنوز از آن‌ها استفاده نکردید، آن‌ها را در فریزر قرار دهید تا ذوب نشوند.

برای استفاده دو مکعب یخ چای سبز را برداشته و روی پلک چشمانتان حرکت داده و تا چند دقیقه این کار را تکرار کنید.

عصاره چای سبز پف زیر چشم را کاهش می‌دهد و سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

مراحل روتین آبرسان پوست صورت

هیچ فرقی ندارد که چه نوع پوستی دارید. در هر صورت با هر نوع پوستی پنج مرحله استفاده از میسلار واتر، شست‌وشوی صورت با شوینده مناسب، استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده و در مرحله آخر استفاده از ضد آفتاب از واجبات است.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که روتین روز و روتین شب مقداری با یکدیگر تفاوت دارد. اگر یک روتین خانگی پوست می‌خواهید که قدرت آبرسانی قوی داشته باشد، می‌توانید از ماسک‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم، استفاده کنید.

عده‌ای بر این باورند که چون پوست چرب دارند، نیازی به استفاده از آبرسان ندارند. هر نوع پوستی در هر شرایطی نیاز مبرم به ضد آفتاب، کرم آبرسان و کرم مرطوب‌کننده دارد.

بخشی از آبرسانی پوست با خوردن مقدار کافی آب در طول روز برطرف می‌شود. بخش دیگر را باید با استفاده از کرم‌های آبرسان تامین کنید. برای داشتن یک روتین آبرسان پوست صورت باید ابتدا با استفاده از میسلار واتر، آرایشتان را پاک کنید.

سپس با استفاده از شوینده مناسب پوستتان، صورت خود را بشویید. حالا نوبت به استفاده از آبرسان می‌رسد. آبرسان را به مقدار کافی روی صورت بزنید، ابتدا آن را با نوک انگشت پخش کنید و سپس به‌صورت ضربه‌ای روی پوستتان بزنید تا به‌خوبی جذب شود.

پس از کرم آبرسان باید با استفاده از کرم مرطوب‌‌کننده، آبرسان را درون منافذ خود قفل کنید. تاکید می‌کنیم که با هر نوع پوستی در هر اقلیم آب‌وهوایی، باید از آبرسان، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. پس از مرطوب‌کننده از ضد آفتاب به مقدار کافی روی پوستتان بزنید (دو انگشت کامل).

علائم پوست خشک که نیاز به آبرسانی دارد

در صورتی که پوست به‌اندازه کافی آبرسانی نشده باشد، اصطلاح دهیدراتگی به آن اطلاق می‌شود. توجه کنید که پوست خشک و پوست دهیدراته کاملا با هم متفاوت هستند. پوست دهیدراته پوستی است که به‌اندازه کافی آبرسانی نشده؛ ولی پوست خشک، پوستی است که به‌اندازه کافی چربی تولید نمی‌کند. پوست دهیدراته برخی علائم دارد که به ما نشان می‌دهد پوست باید آبرسانی شود.

این علائم عبارتند از خشک، خشن و کدر بودن پوست، احساس کشیدگی پوست، پوسته‌پوسته شدن و خارش صورت، افزایش حساسیت پوست به عوامل خارجی نظیر باد و نور آفتاب، بروز خطوط ریز و چین و چروک روی پوست.

البته در برخی موارد دهیدراتگی می‌تواند با علائم دیگری بروز کند. علائمی نظیر افزایش آکنه، افزایش التهاب پوست و ابتلا به عفونت‌های پوستی.

اهمیت آبرسانی به پوست

اهمیت آبرسانی به پوست

اهمیت آبرسانی به پوست

با گذشت سن پوست در برابر شرایط محیطی بسیار آسیب‌پذیر می‌شود و از سی سالگی به بعد چین و چروک پوست کم کم خود را ظاهر می‌کند.

بنابراین رسیدگی و مراقبت از پوست و آبرسانی مدام آن در سنین سی به بالا اهمیت ویژه‌ای دارد و پوست را از عوارضی نظیر چین و چروک، خستگی، تیرگی و آسیب و سایر موارد محافظت نموده و مانع پیری زودرس می‌شود.

روش‌های آبرسانی به پوست شامل، روش آبرسانی از طریق هیدرودرمی، روش آبرسانی از طریق محصولات مراقبتی، آبرسانی با تغذیه مناسب و آبرسانی با روش‌های خانگی است.

نگذارید پوست شما دهیدراته شود

بهتر است در صورت مشاهده هر یک از علائم دهیدراتگی پوست، سریعا با استفاده از محصولات درست و مناسب پوستتان وضعیت را بهتر کنید. همچنین می‌توانید از ماسک‌هایی که در این مقاله با آن‌ها آشنا شدید، جهت آبرسانی عمیق پوست در منزل استفاده کنید.

 

سوالات متداول

عوارض عدم آبرسانی به پوست چیست؟

عدم آبرسانی به پوست، عوارض زیادی از جمله پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک‌های عمیق را در پی دارد.

 

هر چند وقت یک بار باید از ماسک آبرسان استفاده کرد؟

اگر علائم دهیدراتگی پوست را در صورتتان مشاهده کردید، هفته‌ای 3-2 بار از ماسک‌های آبرسان استفاده کنید. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، در صورتی که پوست دهیدراته‌ای ندارید، هفته‌ای 2-1 بار از انواع ماسک‌های آبرسان در کنار روزی 2 بار کرم‌های آبرسان استفاده کنید تا پوستتان دهیدراته نشود.

 

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات