آبرسان پوست خانگی برای پوست صورت، دورچشم و مو + طرز ساخت

مدت زمان مطالعه 1,3 دقیقه

پوست همانند سایر اعضای بدن به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد. بنابراین یکی از راه های مراقبت از پوست تغذیه و آبرسانی صحیح آن می باشد. انواع آبرسان پوست شیمیایی و خانگی وجود دارند که می توانید به وسیله آنها پوست خود را همیشه سالم و شاداب نگه دارید.

همچنین شما می توانید با مواد و راه های ارزان تر انواع ماسک، ژل و کرم های آبرسان و مرطوب کننده پوست صورت را در خانه تهیه کرده و از آن برای مراقبت و تغذیه پوست و مو و دور چشم خود استفاده نمایید.

در این مقاله ما نیز به معرفی چند آبرسان پوست خانگی برای پوست صورت، دور چشم و مو و طرز ساخت آنها می پردازیم که می توان با روش ها و مواد خانگی ارزان و کم هزینه آنها را تهیه نمایید. اگر علاقه مند به این مطلب هستید، با ما همراه باشید.

چرا خودمان می توانیم آبرسان خانگی درست کنیم؟

چرا خودمان آبرسان خانگی درست کنیم؟

چرا خودمان آبرسان خانگی درست کنیم؟

ساخت محصولات آبرسانی خانگی و مراقبت از پوست به دلیل طبیعی بودن مواد سالم تر بوده و تاثیر بیشتری بر پوست می گذارند. متاسفانه اکثر محصولات زیبایی که در فروشگاه ها خریداری می شود، دارای مواد سرطان زا و تحریک کننده پوست هستند که به عنوان آبرسان و مواد مرطوب کننده پوست در این فروشگاه ها موجود است.

همینطور وجود محصولات تقلبی و مانده در این فروشگاه ها می تواند آسیب زیادی به پوست وارد کند و باعث حساسیت و تحریک پوست شود. مگر آنکه محصولات مراقبتی از برندهای معتبر بوده و دارای تاریخ مصرف باشند. همچنین استفاده و تهیه ماسک و کرم های مراقبتی نسبت به محصولات شیمیایی مراقبتی موجود در بازار ارزان تر هستند.

کرم آبرسان خانگی بسازید

کرم آبرسان خانگی بسازید

کرم آبرسان خانگی بسازید

تغذیه و آبرسانی پوست با مواد خانگی نظیر انواع میوه ها، گیاهان و غیره می تواند علاوه بر آنکه کم هزینه باشد، یک منبع غنی برای تغذیه و آبرسانی دائمی پوست محسوب شود.

کرم های مرطوب کننده و آبرسان پوست را می توانید با استفاده از مواد طبیعی و ترکیبات گیاهی در منزل تهیه کنید، و اینگونه لطافت و نرمی بیشتر برای پوست را فراهم کنید.

در ادامه به چند کرم آبرسان خانگی برای انواع پوست اشاره می کنیم که به راحتی تهیه شده و می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده و تغذیه رسان قوی برای پوست خود بهره ببرید.

کرم آبرسان خانگی برای پوست چرب و مختلط

کرم آبرسان خانگی برای پوست چرب و مختلط

کرم آبرسان خانگی برای پوست چرب و مختلط

یکی از بهترین ژل های مرطوب کننده و آبرسان براي انواع پوست و نیز پوست های چرب که مورد استفاده قرار می گیرد، گیاه آلوئه ورا می باشد، که می توان آن را با روغن های طبیعی ترکیب و یک کرم آبرسان خانگی قوی تهیه کرد.

مواد لازم برای ساخت آبرسان خانگی

  • یک قاشق چای خوری آلوئه ورا
  • یک قاشق چای خوری موم نخل ( تهیه شده از برگ درخت نخل )
  • عصاره گل رز
  • یک قاشق سوپ خوری آب
  • سه قاشق سوپخوری روغن جوجوبا

ابتدا یک قاشق سوپخوری موم نخل را در ظرفی بریزید و روغن جوجوبا به همراه آب را به آن اضافه و خوب مخلوط کرده و هم بزنید. سپس ظرف را در آبی که در حال جوش طوری که بخار آب به زیر آن برخورد کند ( کتری و سماور در حال جوش ) قرار دهید.

زمانی که موم نخل آب شد و مواد به خوبی ترکیب شدند، ظرف را از روی بخار آب بردارید و در دمای اتاق نگه دارید تا سرد شود. یک قطره روغن گل رز به همراه ژل آلوئه ورا را به مخلوط اضافه کرده و کاملا هم بزنید. کرم آماده شده را می توانید در ظرف شیشه ای در یخچال به مدت یک هفته نگه داشته و از آن برای پوست صورت و بدن خود روزانه استفاده کنید.

کرم آبرسان خانگی برای پوست خشک و حساس

کرم آبرسان خانگی برای پوست خشک و حساس

کرم آبرسان خانگی برای پوست خشک و حساس

  • یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا
  • یک چهارم فنجان کره شیا
  • یک قاشق چای خوری موم
  • یک قاشق چای خوری ویتامین E
  • دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • یک قاشق چای خوری روغن گل رز
  • روغن اسطوخودوس سی قطره

موم و کره شیا را در ظرفی که بتوان آن را حرارت داد بریزید، و آن را درون ماکروویو و یا روی بخاری یا بخار آب قرار دهید. زمانی که دو ماده موم و کره درون ظرف ذوب شدند، ظرف را از دستگاه بیرون بیاورید.

مواد و روغن های اصلی برای این کرم را درون ظرف موم و کره ذوب شده بریزید، و ویتامین E را نیز به اضافه نمایید. بگذارید مواد کاملا سرد شده و سپس در آخرین مرحله ژل آلوئه ورا را نیز به مواد کرم افزوده و سریع هم بزنید. کرم آماده را در ظرفی ریخته و در جای خنک نگه دارید. از این کرم می توانید حداکثر تا یک ماه استفاده کنید. بعد از یک ماه باقی مانده کرم را دور بریزید.

این کرم به لحاظ ترکیباتی که دارد بهترین مرطوب کننده برای پوست های خشک و آسیب دیده می باشد و به خوبی پوست را آبرسانی و تقویت می کند.

کرم آبرسان خانگی برای پوست معمولی

کرم آبرسان خانگی برای پوست معمولی

کرم آبرسان خانگی برای پوست معمولی

آلوئه ورا به دلیل آنکه فاقد چربی است برای آبرسانی پوست مفید و سرشار از انواع ویتامین و آمینواسید و مواد معدنی می باشد. از آلوئه ورا می توان برای آبرسانی پوست اطراف چشم و کاهش حلقه های تیره دور چشم نیز استفاده کرد.

در ادامه به طرز تهیه کرم آبرسان برای پوست معمولی می پردازیم که به دلیل داشتن آلوئه ورا برای پوست های چرب و خشک نیز مفید است. همینطور شیر موجود در این کرم سلول های مرده را از بین می برد. در صورت عدم التهاب پوستی می توانید از این کرم به طور روزانه استفاده کنید.

  1. دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا
  2. یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون
  3. دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک

شیر خشک و روغن زیتون را در ظرفی ریخته و خوب به هم بزنید، تا با هم ترکیب شوند. سپس به مواد درون ظرف ژل آلوئه ورا اضافه کنید. ترکیب را آنقدر به هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست بیاید.

کرم آماده شده را می توانید درون ظرف پلاستیکی یا شیشه ای در جایی با دمای متعادل نگهداری کنید. برای جذب کامل این کرم بر روی پوست، مقداری از آن را روی انگشت ریخته و با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید تا کرم به طور کامل جذب پوست شود.

توجه داشته باشید که از این کرم به مدت یک هفته و یا حداکثر دو هفته بیشتر استفاده نکنید، و برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی پوست بهتر است آن را در یخچال نگهداری نمایید.

ماسک آبرسان خانگی

ماسک آبرسان خانگی

ماسک آبرسان خانگی

قبل از آنکه به معرفی و تهیه چند ماسک آبرسان خانگی برای انواع پوست ها بپردازیم، باید گفت که ماسک ها اثر ماندگاری کمتری بر روی پوست برای آبرسانی یا نگه داشتن رطوبت آن دارند، و بعد از هر بار استفاده باید از روی پوست شسته شوند.

بنابراین ماسک های آبرسان به عنوان یک مکمل می توانند در لوسیون ها، کرم ها و دیگر محصولات مراقبتی پوست به تغذیه و سلامتی هر چه بیشتر آن کمک نموده و در شادابی و طراوت و جوانی پوست موثر باشند.

از ماسک های آبرسان می توانید به طور روزانه، یا هفته ای دو الی سه روز بسته به نیاز و نوع پوستی که دارید، استفاده نمایید.

چند ماسک آبرسان خانگی پوست چرب

چند ماسک آبرسان خانگی پوست چرب

چند ماسک آبرسان خانگی پوست چرب

با چند ماده طبیعی و ترکیب آنها با هم می توان انواع ماسک آبرسان برای صورت چرب را تهیه کنید. به این صورت که یک عدد موز رسیده، یک عدد لیمو یا میوه پرتقال و یک قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید.

خمیر باید یکدست و نرم باشد. سپس آن را به پوست خود مالیده و به مدت پانزده دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید. به دلیل آنکه عسل موجود در ماسک دیر از روی پوست پاک می شود، بنابراین برای شستن و تمیز کردن صورت خود می توانید از یک لیف نرم استفاده نمایید.

ترکیب موادی مانند بلغور جو دوسر و نصف پیمانه آووکادوی رسیده با هم و نیز ترکیب نصف سفیده تخم مرغ با نصف پیمانه آووکادوی رسیده به همراه یک قاشق چایخوری آب لیموی ترش تازه نیز از دیگر ماسک های آبرسان برای پوست چرب هستند، که می توانید آنها را در منزل تهیه و استفاده کنید.

مدت ماندن ماسک های آبرسان به مدت ده الی پانزده دقیقه می باشد.

چند ماسک آبرسان خانگی پوست خشک

چند ماسک آبرسان خانگی پوست خشک

چند ماسک آبرسان خانگی پوست خشک

ترکیب نصف قاشق غذاخوری سس مایونز، یک قاشق غذاخوری ماست پر چرب، زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل و نیز ترکیب پوست خیار با گلاب از جمله ماسک هایی برای آبرسانی پوست خشک و حساس هستند.

همچنین ترکیب گلیسیرین به دلیل آبرسانی قوی و نیز خیار رنده شده با هم می تواند در بهبود و رفع خشکی موثر باشد. مدت نگهداری این ماسک ها بر روی پوست خشک برای تاثیر گذاری بیشتر بین بیست الی سی دقیقه می باشد.

ماسک های آبرسان پوست مختلط

ماسک های آبرسان پوست مختلط

ماسک های آبرسان پوست مختلط

ترکیب هلو با کمی روغن زیتون خالص، ترکیب ژل آلوئه ورا با نصف خیار رنده شده و نیز ترکیب روغن نارگیل ( یک قاشق غذاخوری ) با کره شیا و ژل آلوئه ورا از هر کدام یک قاشق غذاخوری، ماسک های خانگی برای آبرسانی پوست های مختلط هستند.

لازم به ذکر است که مدت زمان لازم برای ماندن این ماسک ها بر روی پوست نیز بیست دقیقه می باشد. بعد از استفاده از هر ماسک بهتر است، از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید.

ماسک آبرسان خانگی پوست معمولی

ماسک آبرسان خانگی پوست معمولی

ماسک آبرسان خانگی پوست معمولی

سیب زمینی رنده شده را به همراه دم کرده بابونه مخلوط کرده و آن قدر هم بزنید تا به حالت چسبناک در بیاید. سپس آن را به پوست خود مالیده و بعد از پانزده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

همچنین جوشانده گل کلم به حالت له شده یکی دیگر از ماسک های آبرسانی برای پوست های معمولی است که اثر فوق العاده ای روی پوست دارد و به سلامتی هر چه بیشتر پوست کمک می کند.

آبرسان مو خانگی

آبرسان مو خانگی

آبرسان مو خانگی

همانطور که پوست به تغذیه و مراقبت نیاز دارد، از مو نیز باید در برابر خشکی و آسیب دیدگی محافظت نمود. زیرا که استفاده مداوم از مواد شیمیایی، رنگ کردن موها و شامپو نامناسب می تواند کراتین و چربی های طبیعی که از مواد اصلی تشکیل دهنده مو هستند را از بین برده و باعث شکستگی و آسیب به مو شود.

آسیب به مو نیز منجر به ریزش و نازک شدن مو و از جمله عوارضی مانند موخوره می گردد. بنابراین آبرسانی به مو روش عالی و مناسبی برای رفع خشکی و آسیب به موها است، و شما می توانید با چند ماسک موی خانگی رطوبت و سلامتی را به موهای خود به مرور زمان بازگردانید.

در ادامه چند ماسک آبرسان مو خانگی را که می تواند برای سلامتی و تقویت موها مفید باشد را معرفی می کنیم.

ماسک آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک آبرسان فوق العاده برای پوست و مو می باشد، که می توانید به طور روزانه و یا هفته ای دو الی سه بار از آن استفاده کنید.

به این صورت که قسمت ژله ای گیاه آلوئه ورا را جدا کرده و در میکسر ریخته و بگذارید تا خوب میکس شود. طوری که به حالت مایع در بیاید و حالت کش دار نداشته باشد. ژل آماده شده را در یخچال و در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید. شما می توانید هر زمان که لازم بود آن را استفاده نمایید.

همچنین ترکیب آلوئه ورا با روغن زیتون و زرده تخم مرغ به از بین بردن سلول های مرده کمک کرده و خارش و شوره سر را از بین می برد.

برای تهیه این ماسک پنج قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه یک عدد زرده تخم مرغ خوب مخلوط کرده و آن را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت که این ماسک بر روی مو ماند، موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک مو مایونز

ماسک مو مایونز

ماسک مو مایونز

سس مایونز به دلیل ترکیباتی چون سرکه، آبلیمو و سویا باعث حجیم و نرم و براق تر شدن مو می شود و موها را نیز آبرساني می کند.

برای تهیه ماسک مو مایونز بهتر است به همراه آن چند قطره روغن نظیر نارگیل، کاج، گردو و زیتون و یا هر روغن گیاهی مناسب دیگر را به مایونز اضافه و خوب مخلوط کرده و به موهای خود بزنید. سپس بعد از نیم ساعت موهای خود را با آب ولرم شسته و خشک نمایید.

ماسک مو روغن نارگیل و شیر بادام

ماسک مو روغن نارگیل و شیر بادام

ماسک مو روغن نارگیل و شیر بادام

یکی از آبرسان های مهم برای مو استفاده از روغن نارگیل برای مو است. زیرا روغن نارگیل حاوی ویتامین و چربی های مفید برای مو بوده که به رشد موها کمک می کند، و باعث ضخیم تر شدن تارهای مو می شود.

کافيست مقداری روغن نارگیل را به همراه نصف پیمانه شیر بادام با هم مخلوط نموده و به موهای خود بزنید. بعد از نیم الی یک ساعت می توانید موهای خود را با آب ولرم و یا سرد آبکشی کنید.

این ماسک می تواند به آبرسانی هر چه بهتر مو کمک کند و مواد ترشح شده فولیکول مو را که باعث نازکی و ریزش مو می شود را از بین ببرد.

آبرسان دور چشم خانگی

آبرسان دور چشم خانگی

آبرسان دور چشم خانگی

پوست اطراف چشم به دلیل آنکه نازک ترین قسمت پوست می باشد، بیشتر مستعد چین و چروک و خشکی است. بنابراین بهترین راهکار برای صاف و جوان نگهداشتن ناحیه زیر چشم استفاده از آبرسان های مناسب می باشد.

یک کرم و یا ژل دور چشم خانگی می تواند درمان عالی برای کاهش پف کردگی، رفع تیرگی، و افزایش آبرسانی باشد. زیرا علاوه بر طبیعی بودن، طراوت دهنده و سبک است و به راحتی جذب پوست شده و سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند.

ژل خیار و آلوئه ورا

ژل خیار و آلوئه ورا

ژل خیار و آلوئه ورا

این ژل یک خنک کننده طبیعی برای پوست اطراف چشم است. برای تهیه این ژل می توانید یک قاشق ژل آلوئه ورا به همراه یک چهارم خیار را خرد کرده و در میکسر بریزید تا خوب میکس شود.

ژل آماده شده را در ظرف شیشه ای سر بسته در یخچال نگه داشته و روز بعد آن را به اطراف چشم خود بمالید. مدت استفاده از این ژل سه روز است.

ژل چای سبز

ژل چای سبز

ژل چای سبز

دو عدد چای سبز کیسه ای را در فنجان به صورت چای پر رنگ درست کنید. بگذارید که چای به خوبی خنک شود. مایع داخل فنجان را داخل قالب های یخ مکعبی ریخته و در فریزر قرار دهید.

وقتی قالب ها یخ زدند، مایع یخ زده را از قالب ها بیرون آورده و داخل یک کیسه زیپ دار قرار دهید. تا زمانی که هنوز از آنها استفاده نکردید، آنها را در فریزر قراردهید تا ذوب نشوند.

برای استفاده دو مکعب یخ چای سبز را برداشته و روی پلک چشمانتان حرکت داده و تا چند دقیقه این کار را تکرار کنید.

عصاره چای سبز پف زیر چشم را کاهش می دهد و سرشار از آنتی اکسیدان است، که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

اهمیت آبرسانی به پوست

اهمیت آبرسانی به پوست

اهمیت آبرسانی به پوست

با گذشت سن پوست در برابر شرایط محیطی بسیار آسیب پذیر می شود، و از سن سی سالگی به بعد چین و چروک پوست کم کم خود را ظاهر می کند.

بنابراین رسیدگی و مراقبت از پوست و آبرسانی مدام آن در سنین سی به بالا اهمیت ویژه ای دارد، و پوست را از عوارضی نظیر چین و چروک، خستگی، تیرگی و آسیب و سایر موارد محافظت نموده و مانع پیری زودرس می شود.

روش های ابرسانی به پوست شامل، روش آبرسانی از طریق هیدرودرمی، روش آبرسانی از طریق محصولات مراقبتی، آبرسانی با تغذیه مناسب و آبرسانی با روش های خانگی می باشد.

توضیحات :

در مورد هیدرودرمی هم روش هیدرودرمی هستش نه دستگاه

در قسمتی که نوشتم چین و چروک پوست کم کم خودش را ظاهر می کند. از لحاظ ادبیاتی درسته …و اینکه جمله قبلی چون می شود اومده دو تا فعل پشت سر هم کمی نامناسبه، برای همین سعی کردم از فعل می کند که به جمله هم بیاد استفاده کنم

در مورد بقیه غلط ها هم بررسی و تصیح شد..

برای غلط املایی آبرسانی من صفحه کیبوردم گاهی حرف آ رو نمی گیره، فک نمی کنم انقدر مساله جدی باشه

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات