آلوورا برای پوست صورت

مدت زمان مطالعه 2,7 دقیقه

در دنیایی که محصولات شیمیایی و مصنوعی ما را احاطه کرده‌اند، بازگشت به منابع طبیعی و استفاده از گیاهان دارویی مثل آلوئه‌ورا می‌تواند پوست شما را از آسیب‌های مختلف نجات دهد. استفاده از آلوورا برای پوست صورت نه‌تنها روشی ساده و اقتصادی برای حفظ زیبایی و جوانی پوست است، بلکه می‌تواند به بهبود مشکلات پوستی مانند آکنه، التهابات و خشکی کمک کند. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید از ویژگی‌های بی‌نظیر آلوئه‌ورا برای مراقبت از پوست صورت خود بهره‌مند شوید و با ساخت ماسک‌های جذاب و همچنین آگاهی کامل از عوارض آلوئه‌ورا، فصل جدیدی از طراوت پوست صورت را تجربه کنید.

طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت

از آلوورا برای پوست صورت هم می‌توان به‌تنهایی استفاده کرد و هم در ترکیب با مواد دیگر، انواع ماسک‌های خانگی را ایجاد کرد. ماسک‌های خانگی معمولاً کمتر از شیمیایی‌ها منجر به حساسیت‌های پوستی می‌شوند؛ اما بهتر است قبل از استفاده مستقیم روی صورت، آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی قسمتی از پوست دست خود تست کنید. در ادامه به بررسی طرز استفاده از ژل آلوورا برای صورت و تهیه انواع ماسک‌های خانگی آلوئه‌ورا می‌پردازیم.

استفاده از محصولات حاوی عصاره آلوئه‌ورا

اولین و ساده‌ترین راه استفاده از آلوورا برای پوست صورت، محصولات مراقبتی و بهداشتی حاوی عصاره آلوئه‌ورا هستند. ماسک‌ها، شوینده‌ها، اسکراب‌ها و ژل‌های آبرسان مانند ژل آلوورا سینره، محصولات بی‌نظیری برای مراقبت از پوست صورت و بهره‌مندی از خواص بی‌شمار این گیاه هستند. ژل آلوئه‌ورا سینره

استفاده از ژل آلوئه‌ورای تازه

به شکل مستقیم و بدون ترکیب با چیز دیگری، از ژل خالص روی پوست خود استفاده کنید. ژل آلوورا را هم در خانه می‌توانید تهیه کنید و هم از عطاری‌ها قابل خرید است. استفاده از ژل آلوئه‌ورای تازه

استفاده از ژل آلوئه‌ورا به‌صورت تکه‌های یخ

مسیری بسیار ساده برای استفاده از آلوورا برای پوست صورت که فقط آب و ژل لازم دارد. این دو ماده را با هم ترکیب کنید و در قالب‌های کوچک یخ بریزید تا یخ بزند. استفاده از این تکه‌های یخ برای رفع کبودی دور چشم، آفتاب‌سوختگی و گاهی حساسیت‌های پوستی مفید است. استفاده از ژل آلوئه‌ورا به‌صورت تکه‌های یخ

مقاله پیشنهادی: طرز استفاده آلوورا برای مو برای حفظ شادابی آن

استفاده از ماسک‌های ترکیبی خانگی آلوئه‌ورا

همان طور که گفتیم، این ماسک‌ها خطرات کمتری دارند و معمولاً در صورت استمرار، نتایج خوبی به همراه می‌آورند. در ادامه مهمترین ماسک‌های آلوئه‌ورای مناسب انواع پوست را بررسی می‌کنیم.

ماسک آلوئه‌ورا برای پوست‌های چرب

برای کنترل ترشح چربی می‌توانید از این ماسک آلوورا برای پوست صورت چرب استفاده کنید. برای تهیه ماسک آلوئه‌ورا مناسب پوست‌های چرب، مقداری از ژل آلوئه‌ورا را در یک کاسه بریزید و با میکسر خوب له کنید، ۱۰ تا ۱۲ قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید و آن‌ها را ترکیب کنید. این ترکیب قدرت پاک‌سازی عمیق و متعادل‌سازی تولید سبوم را دارد.  ماسک آلوئه‌ورا برای پوست‌های چرب حال ترکیب حاصل‌شده را به‌مدت حداکثر یک شب روی صورت خود قرار دهید و سپس آبکشی کنید. این ماسک می‌تواند ۲ مرتبه در هفته استفاده شود. حداکثر زمان لازم یک شب است. این زمان به میزان چربی پوست شما بستگی دارد و می‌توانید حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه هم از این ماسک استفاده و سپس آبکشی کنید.

ماسک آلوئه‌ورا برای پوست‌های خشک

خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی آلوورا کاملاً حلال مشکلات پوست خشک است. از ماسک‌های آلوئه‌ورای پوست خشک بلافاصله پس از حمام استفاده کنید تا رطوبت طبیعی را داخل پوست حفظ کنید. ماسک آلوئه‌ورا برای پوست‌های خشک برای تهیه ماسک، یک قاشق غذاخوری ژل ‌آلوئه‌ورا و عسل را ترکیب کنید و سپس یک خیار به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار داده و بعد با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک آلوئه‌ورا برای پوست‌های نرمال

این ماسک خاصیت‌های ضد آکنه، روشن‌کنندگی و رطوبت‌رسانی دارد. همچنین موجب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و گزینه ایده‌آل استفاده از آلوورا برای پوست صورت است. ماسک آلوئه‌ورا برای پوست‌های نرمال برای تهیه، یک موز را در یک کاسه له کنید و دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. مخلوط حاصل را روی پوست خود قرار داده و صبر کنید تا خشک شود. نهایتاً پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک ترکیبی آلوئه‌ورا با دارچین و عسل

ماسکی که خاصیت ضد پیری و آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی دارد و به التیام التهاب و جوان‌سازی پوست هم کمک زیادی می‌کند. ماسک ترکیبی آلوئه‌ورا با دارچین و عسل برای تهیه این ماسک، دو قاشق غذاخوری ژل نرم آلوورا را با یک‌سوم قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق کوچک چای‌خوری عسل ترکیب و خوب مخلوط کنید. ترکیب نهایی را با یک پد روی تمام پوست صورت خود بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر و سپس صورت خود را آبکشی کنید. این ماسک برای استفاده هفته‌ای ۱ الی ۲ مرتبه مناسب است.

ماسک ترکیبی آلوئه‌ورا با گلاب و موز

اگر پوست خشک، مختلط یا حساسی دارید که درگیر پوسته‌ریزی و التهاب است، این ماسک برای دیدن معجزه آلوورا برای پوست صورت مناسب است. ماسک ترکیبی آلوئه‌ورا با گلاب و موز دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا را نرم و له کنید، یک موز و یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه و به‌خوبی مخلوط و له کنید تا ترکیبی یک‌دست حاصل شود. با پد ترکیب نهایی را روی پوست صورت خود بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس به سراغ آبکشی صورتتان بروید. شما حداکثر می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

  • خشک کردن مو با حوله های زبر و خشن
مقاله پیشنهادی: بهترین راهکار برای رشد سریع مو و پرپشت شدن آن

اسکراب لایه‌بردار آلوورا

ابتدا صورت خود را خوب بشویید و از آلودگی پاک کنید. سپس روغن زیتون، شکر قهوه‌ای و ژل آلوئه‌ورا را در یک ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد از ترکیب شدن مناسب این مواد، آن را روی پوست خود قرار دهید، به‌آرامی ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید. اسکراب لایه‌بردار آلوورا

ترکیب ژل آلوئه‌ورا و عسل

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموی تازه را ترکیب کنید تا یک فوم سفید رنگ حاصل شود. در ادامه این فوم را به شکل ماسک روی پوست صورت خود ماساژ دهید، اجازه دهید تا 10 دقیقه بماند و خشک شود و نهایتاً با آب ولرم آبکشی کنید. ترکیب ژل آلوئه‌ورا و عسل از این ماسک می‌توانید 2 بار در هفته استفاده کنید و فراموش نکنید که پیش‌نیاز استفاده از تمام ماسک‌ها و اسکراب‌ها، تمیز بودن پوست شماست.

ترکیب ژل آلوئه‌ورا و شیر

این ترکیب به روشنی و شفافیت پوست شما کمک می‌کند و از بهترین ماسک‌ها برای استفاده آلوورا برای پوست صورت است. ترکیب ژل آلوئه‌ورا و شیر ابتدا دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با دو تا سه قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید تا خمیر حاصل شود. خمیر را با پد پنبه‌ای یا برس روی صورت خود بمالید و 5 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را آبکشی کنید؛ اما با حرکات سفت حوله خشک نکنید و ترجیحاً به آن فشاری وارد نکنید تا خودش خشک شود. از این ماسک هم می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

ترکیب ژل آلوئه‌ورا و زردچوبه

این ماسک به شفافیت و درخشندگی پوست شما کمک می‌کند. ترکیب ژل آلوئه‌ورا و زردچوبه یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و سپس دو قاشق غذاخوری قاشق گلاب به آن‌ها بیفزایید. ترکیب حاصل را روی پوست صورت خود بمالید، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و پس از آن، با آب گرم آبکشی کنید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

لایه‌بردار آلوئه‌ورا و شکر

این ترکیب به لایه‌برداری سلول‌ها و پاکسازی پوست شما کمک می‌کند. لایه‌بردار آلوئه‌ورا و شکر برای تهیه این ماسک و بهره‌مندی از خواص آلوورا برای پوست صورت، یک قاشق غذاخوری شکر، دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، چند قطره آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. ۲ دقیقه درنگ کنید و بعد به‌آرامی ماساژ دهید. سپس ۵ دقیقه دیگر هم صبر و در نهایت با آب ولرم آبکشی کنید. از این ترکیب می‌توانید به فاصله ۷ تا ۱۰ روز یک بار استفاده کنید تا پوستی شفاف و تازه داشته باشید.

خواص آلوورا برای پوست صورت

ژل آلوورا عنصر ثابت و ارزشمندی در فرمولاسیون محصولات مراقبتی و بهداشتی است و کمک شایانی به پوست صورت می‌کند. برای مثال از ترکیبات غنی آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اسیدهای چرب مفید لوپئول، کلسترول، بتاسیتوسترول و کمپسترول
  • آنزیم‌های مفید مانند کاتالاز، آلیاز، آمیلاز، آلکالین فسفاتاز، سلولاز و پروکسیداز
  • ویتامین‌های A ،E ،C و ویتامین‌های گروه B
  • املاح معدنی مثل سدیم، مس، منیزیم، کروم، منیزیم و روی
  • قندهای طبیعی مانند پلی ساکارید و مونوساکارید
  • آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید فولیک

ژل خالص آلوورا برای پوست صورت، قدرت ترمیم‌کنندگی زیادی دارد و معمولاً به‌عنوان ژل موضعی استفاده می‌شود. در ادامه مهم‌ترین خاصیت‌ها و کاربردهای این ژل را بررسی می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: راهنمای کامل برنامه غذایی برای چاقی صورت و پر شدن گونه‌ها

آبرسان و مرطوب‌کننده

قسمت اعظم ژل آلوئه‌ورا آب است و به آبرسانی پوست صورت، خصوصاً پوست‌های خشک و دهیدراته کمک شایانی می‌کند. این ماده باعث حبس و حفظ رطوبت در پوست و حفظ شادابی آن می شود. با توجه به بافت سبک این ژل، پوست‌های چرب و مستعد جوش نیز می‌توانند از آن به‌عنوان رطوبت‌رسان استفاده کنند. آلوورا آبرسان و مرطوب‌کننده است

درمان تبخال

تبخال معمولاً در پوست اطراف دهان ایجاد می‌شود. آلوئه‌ورا ماده‌ای ضد عفونی کننده محسوب شده و می‌تواند به از بین بردن ویروس تبخال کمک کند. 2 الی 3 مرتبه در روز از این ژل استفاده کنید تا زخم‌ها کاملا از بین بروند.

درمان آفتاب‌سوختگی

ژل موجود در گیاه آلوئه حاوی ترکیبی به نام پلی‌ساکارید و ماده التیام‌بخش درد به نام کربوکسی پپتیداز است. این ترکیبات به ترمیم و بازسازی سلول‌های جدید پوست کمک می‌کنند و همچنین ناحیه آفتاب سوخته را بهبود می‌بخشند. آلوورا به درمان آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند البته استفاده از آلوورا برای پوست صورت برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی چندان مؤثر نیست و زدن کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود.

از بین بردن علائم پیری پوست

با آغاز فرآیند پیری و به مرور زمان، پوست خاصیت ارتجاعی و درخشندگی خود را از دست می دهد و خطوط ظریف چین‌وچروک در پوست صورت مشاهده می‌شود. ژل آلوئه‌ورا می‌تواند به پوست شما در حفظ رطوبت کمک کرده، درخشش پوست شما را بازگرداند و خط‌های ریز صورت را محو کند. همچنین این ژل می‌تواند به افزایش تولید کلاژن در بدن، ترمیم سلول‌ها و خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند و باعث شود جوان‌تر و زیباتر به نظر برسید.

ضد حساسیت پوستی

ژل آلوورا دارای خواص ضد التهابی و حاوی ترکیباتی است که به تسکین پوست تحریک‌شده در اثر آفتاب، بثورات پوستی، عفونت، قرمزی و خارش پوست کمک می‌کند و تحریک را کاهش می‌دهد. آلوورا ضد حساسیت پوستی است

درمان آکنه

در کنار داروهای سنتی دیگری که برای درمان آکنه استفاده می‌کنید، ژل آلوورا هم می‌تواند بسیار موثر باشد. در واقع ترکیبی از داروی‌های معمول برای درمان آکنه و ژل آلوئه‌ورا می‌تواند باعث کاهش بروز آکنه در افراد شود. کسانی که بیشتر مستعد آکنه هستند، می‌توانند این ژل را روی صورت و همچنین سایر قسمت‌های بدن خود بمالند. یک تکه پنبه را به ژل آغشته کنید و روی جوش یا آکنه بمالید.

محو آثار زخم، لک‌ها و جوش‌های پوستی

این ژل مانع تجمیع باکتری‌های مضر روی پوست می‌شود و از ایجاد جوش و لک پیشگیری می‌کند. همچنین به رفع آثار موارد قبلی جوش، لک و زخم کمک می‌کند. شما می‌توانید برای استفاده از آلوورا برای پوست صورت و بهبود سریع زخم‌های بریدگی با چاقو و کاغذ از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید.

رفع حلقه‌های تیره، کبودی و پف دور چشم

تیرگی دور چشم معمولاً برای همه آزاردهنده است و پنهان یا محو کردن آن همیشه بسیار دشوار است،. ژل آلوئه‌ورا می‌تواند در این زمینه معجزه کند. ترکیبات سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان آن به روشنی رنگ پوست زیر چشم کمک می‌کند. آلوورا همچنین خاصیت شگفت‌انگیز خنک‌کنندگی دارد و برای کاهش پف زیر چشم هم مفید است. (در مقاله دیگری از بلاگ سینره درباره راه‌های از بین بردن فوری پف زیر چشم به طور کامل صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را بخوانید) آلوورا در رفع حلقه‌های تیره، کبودی و پف دور چشم موثر است

چاقی صورت

یکی از کاربردهای جالب آلوورا برای پوست صورت. اگر به دنبال افزایش حجم و چاقی بیشتر در صورت خود هستید، آلوورا می‌تواند با خاصیت کشسانی خود به شما کمک کند. ماساژ مستمر این ژل روی پوست خود در طول روز، منجر به رفع افتادگی، بهبود گردش خون زیر پوست و در نهایت حجم گرفتن و صافی بیشتر پوست صورت می‌شود.

کاهش علائم سبورئیک، پسوریازیس و اگزما

با بروز خارش و خشکی مفرط، احتمالاً اگزما هم خودش را نشان می‌دهد و شرایط را بدتر می‌کند. خاصیت رطوبت‌رسانی آلوئه‌ورا اینجا موثر واقع می‌شود و با تسکین پوست، این علائم را کاهش داده و التهابات ناشی از پسوریازیس را بهبود می‌بخشد. درماتیت سبورئیک نوعی اگزما است که پوست سر، پشت گوش‌ها و گاهی هم قسمت‌های صورت مانند پیشانی را هدف قرار می‌دهد.

یخ‌زدگی و انجماد

یخ زدن و سیاه شدن خصوصاً در پوست صورت، بسیار جدی و خطرساز است و بهتر است خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید و شاید آلوئه‌ورا راهکار چندان مناسبی نباشد!

پاک‌کننده طبیعی آرایش

ژل آلوئه‌ورا پاک‌کننده طبیعی و بدون مواد شیمیایی مضر آرایش است و به پوستتان آسیبی نمی‌زند. پس با خیال راحت از این خاصیت آلوورا برای پوست صورت استفاده کنید. مقداری ژل را روی یک پنبه بریزید و آرایش را از روی صورت خود پاک کنید. اگر آرایش خشک دارید، آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. آلووا پاک‌کننده طبیعی آرایش است

التیام و بهبود سوختگی‌ها

بهبود شرایط و کاهش درد ناشی از سوختگی هم جزو فواید ژل آلوورا برای صورت است. روزی سه بار ژل را روی پوست سوخته بمالید و قسمت سوخته را هم با گاز استریل بپوشانید. البته برای سوختگی‌های بزرگ و شدید، بهترین راهکار مراجعه به بیمارستان است.

لایه‌برداری سلول‌های مرده

این ژل خاصیت لایه‌برداری طبیعی ملایمی دارد و ترکیب آن با اسکراب، تاثیر چشمگیری برای لایه‌برداری سلول‌های مرده دارد. البته در این فرآیند، چربی و رطوبت طبیعی پوست را دچار مشکل نمی‌کند.

روش تهیه ژل آلوئه‌ورا در خانه

وقتی بیشتر درمورد خواص ژل آلوئه‌ورا می‌دانیم، طبیعتاً بیشتر مشتاق می‌شویم که با استفاده از آن از خواص بی‌نظیرش بهره‌مند شویم. به این منظور باید اقدام به تهیه ژل آلوئه‌ورا کنیم و به اولین چیزی که نیاز داریم، برگ این گیاه است. چطور در خانه ژل آلوورا تهیه کنیم با انجام مراحل زیر شما می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را در منزل تهیه کنید: قبل از هر چیز دست‌های خود را خوب بشویید. اگر گیاه آلوئه‌ورا را در خانه دارید، می‌توانید به جای خرید برگ آن، از گلدان خانگی خود برگ‌های بیرونی گیاه را جدا کنید. سعی کنید برگ بالغی را که پایه‌های نزدیک به زمین دارد، انتخاب کنید. برگ بالغ، پهن و ضخیم ژل بیشتری به شما خواهد داد. ژل آلوئه‌ورا در زمان کمی فاسد می‌شود و بهتر است مقدار زیادی برگ را نبرید. پس از جدایی برگ، شیره زردرنگی از آن بیرون می‌ریزد که به آن آلولاتکس می‌گویند. این شیره می‌تواند پوست را تحریک کند. ابتدا برگ را عمودی در یک لیوان یا پارچ قرار دهید تا شیره‌ آن خارج شود. سپس مقداری آب روی برگ گیاه بریزید و آن را از بالا تا پایین بشویید. سپس برگ‌های آلوئه‌ورا را چند ساعت در آب قرار دهید تا رزین‌های حساسیت‌زای درون برگ‌ها خارج شود. برگ‌ها را از آب خارج و خشک کنید و روی سطحی صاف قرار دهید. سپس به وسیله یک پوست‌کن یا یک کارد آشپزخانه تیز، قسمت‌های سبز رنگ را از برگ گیاه جدا کنید تا به ژل بی‌رنگی برسید که در داخل آن یا طرف دیگرش است. روش تهیه ژل آلوئه‌ورا در خانه در گام آخر، ژل شفاف و نرم را از برگ جدا کنید و درون یک کاسه تمیز بریزید تا چیزی در برگ گیاه باقی نماند. حالا می‌توانید ژل آلوورا برای پوست صورت را داشته باشید. بهتر است میزان زیادی ژل تهیه نکنید؛ این ماده به‌راحتی فاسد می‌شود و خواص خود را از دست می‌دهد. اگر مایل هستید به‌اندازه یک تا دو ماه مصرف ژل آلوئه‌ورا تهیه کنید، بهتر است آن را با مواد نگهدارنده طبیعی نظیر پودر ویتامین C یا E ترکیب کنید و پس از آن در ظرف استریل در یخچال نگهداری کنید. شما می‌توانید در ازای 2 تا 4 لیوان ژل، 400 واحد ویتامین E اضافه کنید.

مدت زمان نگه داشتن آلوورا روی پوست صورت

سوال بسیار مهم: آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند؟ مدت زمان مناسب گذاشتن و نگه داشتن آلوورا برای پوست صورت به شرایطی مانند نوع پوست، مشکلاتش، سن شما، آب‌وهوا و میزان آن بستگی دارد و لزوماً زمان بیشتر، بهتر نیست. بهترین راه مراجعه به متخصص پوست و دریافت دستور از او است، اما به صورت کلی مدت بهینه برای انواع پوست عبارت است از: پوست حساس: ۱۵ دقیقه پوست چرب: ۱۵ دقیقه پوست خشک: ۲۰ دقیقه پوست نرمال: ۳۰ دقیقه (پوست نرمال به‌دلیل شرایط مساعد، می‌تواند با مجوز متخصص، از آلوورا شب تا صبح هم استفاده کند) اما بد نیست که به محدودیت‌های زمانی و مقداری استفاده خوراکی ژل آلوورا هم اشاره کنیم. شما می‌توانید برای دوره نهایتاً ۴۰ روزه از این ژل به مقدار حداکثر ۱۵ میلی‌لیتر استفاده کنید و مهم است که در مصرف، زیاده‌روی نکنید تا دچار مشکلات گوارشی، روده و کلیه نشوید.

استفاده از آلوورا برای کدام نوع پوست توصیه می‌شود؟

این ژل محدودیت خاصی در نوع پوست ندارد و استفاده موضعی از آن، برای انواع پوست مناسب است. استفاده از آلوورا برای کدام نوع پوست توصیه می‌شود؟ خواص آلوورا برای پوست صورت را در قسمت‌های قبل مرور کردیم و به فواید کم‌نظیر آن برای پوست‌های خشک و حساس و همچنین چرب و مختلط پی بردیم. اگر مشکل، حساسیت و زخم عفونی ندارید، با خیال راحت از این ژل استفاده کنید. در قسمت‌های بعدی محدودیت‌های استفاده از آلوورا برای پوست صورت را به تفصیل زیر ذره‌بین خواهیم برد. در مجموع خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی، کمک به تنظیم چربی، ضد التهابی، کلاژن‌سازی و ضد عفونی بودن، آن را مناسب طیف گسترده‌ای از پوست می‌کند.

آیا آلوورا باعث پاکسازی پوست هم می‌شود؟

این ماده دارای خاصیت‌های پاک‌کنندگی و ضدعفونی‌کنندگی است و به پاکسازی سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها کمک شایانی می‌کند. با استفاده از آلوورا، قدرت نفوذ باکتری‌ها به پوست کاهش یافته و در نتیجه، کمتر دچار عفونت خواهید شد. بنابراین در کنار استفاده از محصولات شوینده و مراقبتی، این ژل ارزشمند هم می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

تحت چه شرایطی نباید از آلوورا روی پوست استفاده شود؟

اگر جزو دسته افرادی هستید که در ادامه ذکر می‌کنیم، در مصرف و استفاده آلوورا برای پوست صورت دقت کنید:

  • باردار هستید یا کودک شیرخواره دارید
  • بیماری‌های قندی مرتبط با انسولین دارید
  • بیماری‌ها و ناراحتی‌های معده، کلیه و روده دارید
  • اگر طی ۲ تا ۳ هفته آینده، جراحی در پیش دارید
  • در صورت خود دارای عفونت و بثورات هستید
  • دچار کمبود مواد معدنی مانند پتاسیم هستید

در قسمت بعدی، عوارض آلوئه‌ورا را مفصل‌تر بررسی می‌کنیم.

عوارض احتمالی مصرف آلوورا برای صورت

مانند هر چیز دیگری، این ماده نیز نیمه تاریک و عوارضی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. این نکته را مد نظر داشته باشید که استفاده طولانی‌مدت از آن یا زمانی که شرایط خاصی مانند زخم یا بیماری زمینه‌ای دارید، منجر به عوارض زیر خواهد شد و حتماً پیش از تصمیم خودسرانه با پزشک متخصص مشورت کنید. عوارض احتمالی مصرف آلوورا برای صورت

  • از آلوورا برای کودکان زیر ۱۲ استفاده نکنید
  • استفاده از آلوئه‌ورا برای درمان بیماری‌های پوستی توصیه نمی‌شود و حتماً باید برای این موضوع، با پزشک مشورت صورت پذیرد
  • زخم‌های پس از جراحی و همچنین سوختگی‌های شدید، نیاز به ترمیم طبیعی دارند و استفاده از این ماده روی آن‌ها، مورد تایید پزشکان نیست و امکان دارد قدرت طبیعی ترمیم پوست را کاهش دهد
  • استفاده از آلوورا برای خانم‌های باردار بسیار خطرناک است؛ زیرا امکان دارد به انقباض‌های رحمی منجر و در نهایت سقط جنین منجر شود. همچنین گاهی حساسیت و آلرژی ایجاد می‌کند
  • ژل آلوئه ورا در مواقعی منجر به اسهال یا التهاب شدید روده‌ای می‌شود و موجب تشدید بواسیر، کولیت، اولسرها، سندرم روده تحریک‌پذیر یا التهاب دیورتیکول گردد کمبود پتاسیم در بعضی موارد، ناشی از استفاده طولانی از آلوئه‌ورا است و منجر به خستگی مفرط و گرفتگی‌های عضله‌ای خواهد شد
  • از دیگر عوارض آلوئه‌ورا برای پوست صورت می‌توان به این موضوع اشاره داشت که اگر صورت دچار زخم عفونی و بثورات است، ژل آلوئه‌ورا برای آن مضر است و روند درمان را بسیار کند می‌کند
  • مصرف زیاد خوراکی عصاره‌ برگ آلوئه‌ورا می‌تواند عوارضی مانند مشکلات گوارشی و معده درد داشته باشد
  • آب آلوئه‌ورا منجر به کاهش شدید قند خون می‌شود و برای بیماران انسولینی و دیابتی خطرناک است

آلوئه‌ورا؛ معجزه خنک و جذاب پوست صورت

آلوئه‌ورا با ویژگی‌های شگفت‌انگیزش برای پوست صورت، راهکاری طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست است. با استفاده منظم از ژل آلوئه‌ورا می‌توانید پوستی سالم، شفاف و جوان‌تر داشته باشید. در این مقاله تمام جوانب استفاده از ژل آلوورا، از تهیه انواع ماسک گرفته تا خواص مفید و عوارض و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت را مفصل بررسی کردیم و امیدواریم با بهره‌گیری درست و اصولی از این گیاه خنک و دوست‌داشتنی، روتین پوستی بهتری را تجربه کنید.   سوالات متداول آیا پس از استفاده از آلوورا باید صورت را شست؟ بله؛ جهت جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست و اطمینان از عدم ایجاد تحریک یا حساسیت، بهتر است صورت خود را پس از استفاده مستقیم یا استفاده از ماسک‌ها، آبکشی کنید.   چند بار در هفته از آلوورا استفاده کنیم؟ استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست معمولاً ۲ تا ۳ مرتبه در هفته توصیه می‌شود. اگر پوست شما حساس است یا به آلوورا واکنش نشان می‌دهد، بهتر است دفعات استفاده را کاهش دهید یا با یک متخصص پوست مشورت کنید.   آیا آلوورا پوست را سفید می‌کند؟ آلوورا مانند یک کرم پوست را سفید نمی‌کند، اما به روشنی و شفافیت بیشتر پوست کمک می‌کند.

23 دیدگاه

  1. یه نفر 10 آبان 1401 در 12:17 ق.ظ - پاسخ

    ممنون از مقاله خوبتون
    به خاطر مورد اعتماد بودن سینره دوست دارم ماسک‌هایی که معرفی کردین رو تهیه و استفاده کنم😊

    • پشتیبانی سایت 10 آبان 1401 در 8:04 ق.ظ - پاسخ

      ممنون از حسن انتخابتون دوست عزیز

      • پریناز 27 اسفند 1401 در 12:12 ق.ظ - پاسخ

        سلام آیا میتونیم از ژل آلوورا به عنوان کرم شیو صورت قبل از اینکه تیغ رو به صورت بکشیم استفاده کنیم؟

        • پشتیبانی سایت 28 اسفند 1401 در 8:24 ق.ظ - پاسخ

          سلام می تونید از ژل آلوئه ورا بعد از شیو کردن استفاده کنید.

  2. Sakineh masoudi 15 آذر 1401 در 6:28 ب.ظ - پاسخ

    سلام چرا من ژل داخل گیاه الوئه ورا رو برای صورت استفاده میکنم جوش میزنم.اصلا هرمونی اونا با هم نمیخونه

    • پشتیبانی سایت 19 آذر 1401 در 10:08 ق.ظ - پاسخ

      سلام، ژل آلوئه ورایی که به صورت خام از گیاه گرفته میشه ممکنه برای بعضی از پوست ها ایجاد حساسیت و خارش کنه و منجر به جوش بشه. بهتر اینه که از ژل آلوئه ورای فرموله شده استفاده کنین.

  3. Adel 5 اردیبهشت 1402 در 10:42 ب.ظ - پاسخ

    سلام من ژل آلوورای خام هرشب به صورتم میزنم وفرای صبح روز بعد با آب سرد می‌شورم و خداروشکر خیلی نتیجه خوبی گرفتم

    • پشتیبانی سایت 6 اردیبهشت 1402 در 3:59 ب.ظ - پاسخ

      سلام خیلی هم عالی:)

  4. ستایش 19 خرداد 1402 در 9:24 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقتتون بخیر .آیا ژل آلوئه ورا رومیتوان بدون مخلوط با هیچ موادی به صورت یا مو زد یعنی مستقیم ازگیاه تهیه کنیم
    واینکه آیا اگر به صورت خالص استفاده شود بعد از،استفاده باید صورت راشست

    • پشتیبانی سایت 20 خرداد 1402 در 9:02 ق.ظ - پاسخ

      پیشنهاد میشه که به صورت خالص استفاده نکنید.

  5. Mary 2 تیر 1402 در 7:18 ق.ظ - پاسخ

    سلام
    چند بار در هفته میشه فقط از آلوئه ورای طبیعی بدون ترکیب با چیزی بعنوان ماسک پوست استفاده کرد؟

    • پشتیبانی سایت 3 تیر 1402 در 1:24 ب.ظ - پاسخ

      سلام، به طور کلی پیشنهاد میشه ماسک های خانگی رو بیشتر از دو بار در هفته استفاده نکنید.

  6. محمدباقرعطائی 5 شهریور 1402 در 8:19 ب.ظ - پاسخ

    مقاله تان مفید بود متشکرم

  7. اطی 10 شهریور 1402 در 4:53 ب.ظ - پاسخ

    سلام میشه هروز الورا بزنیم؟
    خالص

  8. محمدی 25 شهریور 1402 در 4:18 ب.ظ - پاسخ

    سلام.ترکیب ژله آلوئه ورا به صورت تکه های یخ چطوری استفاده کنیم؟؟اخه یه جا‌خوندم گفته بودن هر شب از یخ استفاده بشه،ایا اینم همینطوره؟؟؟

  9. رفعتی 18 آبان 1402 در 10:17 ق.ظ - پاسخ

    مقاله ی مفید ی بود ممنون ❤🙏🏻🌹

  10. عادل بختیاری 22 آذر 1402 در 5:06 ب.ظ - پاسخ

    درود بی کران
    تشکر ازمقاله مفیدی که دراختیارماگذاشین.
    زنده باد

  11. مریم محمدی 18 دی 1402 در 11:29 ق.ظ - پاسخ

    سلام من ژل آلویه ورا میزنم بااینکه بعدش مرطوب کننده هم میزنم پوستم خشک میشه؟

    • mohegh 9 بهمن 1402 در 3:48 ب.ظ - پاسخ

      سلام
      اگر پوستتون خیلی خشک باشه، ممکنه
      اگر پوستتون خشکه میتونید از کرم مرطوب کننده پوست خشک و کرم مغذی (کرم شب) سینره استفاده کنید
      پاک کننده آرایش و ژل شستشوی صورتتون هم مخصوص پوست خشک باشه

  12. Parasto Emani 12 بهمن 1402 در 5:44 ب.ظ - پاسخ

    سلام ، من پوستم خیلی خشکه و حساسیت فصلی دارم صورتم بالای زنخ ام همیشه خشکی پوسته پوسته و خیلی قرمزی میشه و آلوورا که میزنم خشک تر می‌کند
    لطفا برای پوست خشک مرطوب کننده عالی برایم معرفی کنید تشکر زیاد از معلومات عالی شما.

  13. پویا 1 اسفند 1402 در 11:42 ق.ظ - پاسخ

    سلام من موهام خیلی نازک شده جوری که کف سرم خیلی ناجور دیده میشه میتونین کمکم کنید ممنون میشم

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات