چاقی صورت

مدت زمان مطالعه 3 دقیقه

چرا چاقی صورت جذاب است؟

چاقی صورت و پر شدن گونه‌ها و جذابیت بیشتری در چهره ایجاد می‌کند و هم پیری را دیرتر نشان می‌دهد. روش‌های مختلفی مانند تزریق چربی یا ژل وجود دارد که در مدت زمان کوتاهی موجب چاقی صورت می‌شوند. یکی از روش‌های بسیار طبیعی،کاربردی و بدون خطر، داشتن یک برنامه غذایی مناسب برای چاقی صورت است. در ادامه مواد‌ غذایی و خوراکی را برای چاقی صورت معرفی می‌کنیم که پس از مصرف مدام آن‌ها، می‌توانید صورت خود را به بهترین نحو پُر کنید.

چه افرادی باید به دنبال چاقی صورت باشند؟

افراد زیادی به ویژه خانم‌‌ها از لاغری صورت‌‌ خود شکایت دارند و به دنبال یافتن راهی، برای پر شدن گونه‌‌ها و چاقی صورت هستند. با بالا رفتن سن، میزان چربی پوست کاهش می‌‌یابد و عضلات زیر پوست شل‌‌ می‌‌شوند؛ درنتیجه چین و چروک‌‌ها عمق بیشتری پیدا می‌‌کنند.

علاوه بر افراد مسن که دچار افتادگی عضلات شده‌‌اند، کسانی که ورزش می‌‌کنند، به صورت ژنتیکی صورت لاغری دارند یا به تازگی کاهش وزن داشته‌‌اند، تمایل بیشتری به چاقی صورت دارند.

مواد غذایی مورد نیاز و مفید برای چاقی صورت:

تهیه برنامه غذایی خوب برای چاقی صورت باید با اطلاعات کافی و احتیاط انجام شود؛ زیرا فرد ممکن است به برخی مواد غذایی حساسیت داشته باشد و مصرف آن‌ها منجر به ایجاد لک یا آکنه روی صورت او شود. خوارکی‌ها و مواد غذایی زیر به شما در چاقی صورت کمک می‌کنند.

1. نوشیدن آب 

چاقی صورت

نوشیدن آب در طول شبانه‌روز علاوه بر تامین سلامتی اعضای درونی بدن، سبب شادابی و چاقی صورت می‌شود. افرادی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند، در معرض لاغری صورت هستند؛ بنابراین نوشیدن آب فراوان برای این افراد باعث تامین آب میان‌بافتی سلول‌های صورت شده و عضلات صورت را پر‌حجم و چاق کند.

ما در مقاله‌ای در وبلاگ سینره به فواید نوشیدن آب زیاد برای پوست پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌دهیم حتما آن را مطالعه کنید.

2. سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده شام 

خوردن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده شام

جوانه گندم حاوی ویتامین‌های B و E فراوانی است که روی آب‌رسانی و افزایش آب میان‌بافتی سلول‌های صورت بسیار موثرند. خوردن 2 قاشق از ترکیب ماست و جوانه گندم، بعد از یک وعده غذا منجر به چاقی صورت می‌شود. البته اگر این ترکیب بعد از هر وعده غذایی مصرف شود، منجر به چاقی زیاد می‌شود و برای سلامتی مضر است.

وبلاگ سینره در مقاله‌ای به صورت مفصل به بیان نحوه استفاده و مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت پرداخته است.

3. آجیل‌های مفید

چه آجیل های برای چاقی صورت تاثیر دارند؟

استفاده از مغزهای روغنی مانند مغز پسته، بادام، فندق و گردو یکی از روش‌های مناسب برای چاقی صورت و گونه‌ها است. مصرف 4 مغز در برنامه غذایی برای چاقی صورت، روشی طبیعی و بدون عارضه است. مغز پسته، فندق و بادام را با دو عدد خرما یا شیره خرما ترکیب کنید و خمیر بدست آمده را به تکه‌های گرد و کوچک در بیاورید؛ برای چاقی صورت 5 تا 10 عدد از آن‌ها را در طول روز مصرف کنید.

4. مصرف کره بادام زمینی 

کره بادام زمینی برای چاقی صورت

از جمله خوراکی‌های مقوی که ورزشکاران برای سیر‌شدن مصرف می‌کنند، کره بادام زمینی است. کره بادام زمینی موجب طراوات و پر‌شدن صورت و گونه‌ها می‌شود و به شخص جذابیت خاصی‌می‌دهد.

5. مصرف شیر

تاثیر مصرف شیر

مصرف روزانه و مداوم شیر به دلیل داشتن ویتامین های B12، A، D و مواد‌معدنی می‌تواند در طولانی مدت سبب چاقی صورت شود. شیر به علت داشتن مواد‌مغذی، آب، پروتئین و چربی، باعث پاک‌سازی و آب‌رسانی پوست می‌شود و تاثیر زیادی روی چاقی صورت و گونه‌ها دارد.

6. کربوهیدرات:

تاثیر کربوهیدرات

غذای مورد نیاز انسان‌‌ها (مخصوصا آسیایی‌‌ها) شامل درصد بزرگی از کربوهیدرات است. کربوهیدرات منبع انرژی است و بعد از مصرف به گلوکز، تبدیل می‌‌شود. اگر آگاهی زیادی به کربوهیدرات نداشته باشید، ممکن است فکر کنید مصرف این مواد دشمن اندام متناسب است و منجر به چاقی می‌‌شود؛ درحالی که مصرف مقدار مشخصی از کربوهیدرات برای هر فرد ضروری است.

برای احساس سیری بیشتر و کند شدن روند هضم و تجزیه، از کربوهیدرات‌‌ پیچیده -که فیبر بیشتری دارند- استفاده کنید. سیب‌‌زمینی، برنج قهوه‌‌ای، مواد غذایی سبوس‌‌دار و جو دوسر اصلی‌‌ترین منابع کربوهیدارت‌‌ پیچیده هستند.

ماکارونی برای:

ماکارونی از ترکیب آرد و تخم‌‌مرغ به دست می‌‌آید و برای چاقی صورت بسیار موثر است. سعی کنید ماکارونی سبوس‌‌دار انتخاب کنید و در خوردن آن احتیاط کنید زیرا یک فنجان ماکارونی پخته شده حدودا 200 کالری دارد.

برنج برای :

برنج سرشار از کربوهیدرات، ویتامین‌‌های گروه B، ویتامین E، آمینواسید و مواد معدنی بوده و برای پوست و مو بسیار مفید است. معمولا کسانی که مصرف برنج را از رژیم غذایی خود حذف می‌‌کنند، پس از مدتی دچار ریزش موی شدید و خستگی مفرط می‌‌شوند. پس خود را از لذت خوردن به اندازه برنج، محروم نکنید تا علاوه بر زیبایی صورت، به سلامتی موی شما هم کمک کند.

یک فنجان برنج پخته حدودا 190 کالری دارد.

سیب زمینی:

اگر قصد بدن‌‌سازی، کاهش وزن یا مصرف غذاهای سالم دارید، مصرف سیب‌‌زمینی (به غیر از سرخ شده) را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. سیب‌‌زمینی مقدار زیادی کربوهیدرات و نشاسته دارد، که مصرف آن در تپل شدن صورت ، موثر است.

هر سیب‌‌زمینی متوسط 166 کالری دارد.

7. گوشت قرمز

گوشت قرمز برای چاقی صورت

گوشت قرمز حاوی پروتئین بالایی است و مصرف آن علاوه بر چاقی صورت، برای بدن بسیار مفید است. افراد بالای 50سال و کسانی که مشکلات کلیه یا بیماری نقرس دارند، باید در مصرف گوشت قرمز دقت کنند.

8. تاثیر میوه و سبزیجات در چاقی صورت

تاثیر میوه ها و سبزیجات در چاقی صورت

میوه و سبزیجات حاوی فیبر،خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین های فراوانی هستند، بنابراین در آب‌رسانی بهتر به سلول‌های پوستی نقش مهمی ایفا می‌کنند. مصرف میوه نیز به فرد احساس سیری می‌دهد و سبب کاهش مصرف تنقلات و مواد غذایی فست‌فودی می‌شود.

بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

1.  سیب 

سیب دارای ویتامین‌ها، مواد‌مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانع از آسیب بافتی و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. این میوه خوشمزه به دلیل داشتن کلاژن و الاستین، می‌تواند از شل شدن پوست جلوگیری کند و آن را صاف و سفت نگه دارد.

2. هویج 

هویج دارای پتاسیم و خاصیت ضد‌التهابی است؛ مانع از خشکی پوست می‌شود و به بازسازی پوست کمک می‌کند. هویج را به عنوان میان‌وعده می‌توان مصرف کرد؛ برای اینکه با خوردن هویج آب‌رسانی به سلول‌ها انجام شود باید تا یک هفته مصرف هویج را ادامه دهید.

چه چیزهایی برای چاقی صورت ممنوع هستند؟

برای چاق شدن صورت چی نخوریم؟

اگر مواد غذایی را با متعادل مصرف کنیم، ضرری برای سلامتی ندارند؛ ما ولی زیاده‌روی در مصرف آن‌ها یا خوردن مواد خوراکی مضر، می‌تواند به شدت سلامتی جسمی و روحی ما را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال مصرف مشروبات الکلی و سیگار می‌تواند زیبایی ظاهری را از بین ببرد و چهره‌‌ی فرد لاغر و رنگ‌پریده شود.

1.پرهیز از مصرف سیگار و مشروبات الکلی

مصرف سیگار و مشروبات الکلی باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود درنتیجه شخص مصرف‌کننده دچار ظاهری نامطلوب و چهره‌ای لاغر می‌شود. شل‌شدن پوست یکی از مهم‌ترین آثاری است که در اثر مصرف دخانیات روی صورت نمایان می‌شود.

2.اجتناب از مصرف زیاد آجیل

همان‌طور که گفتیم: «آجیل روی چاقی صورت بسیار موثر است»؛ اما زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد جوش و لک پوست شود. میزان چربی این خوراکی‌ها زیاد است و ممکن است باعث افزایش چربی پوست و در نتیجه جوش صورت شود.

بهترین ماسک‌‌های خانگی برای چاقی صورت

ماسک خانگی برای چاقی صورت

ماسک خانگی برای چاقی صورت

تأثیر ماسک‌‌ها روی پر شدن گونه‌‌ و چاقی صورت، به صورت علمی اثبات نشده اما با اثر مثبتی که برخی از مواد خوراکی روی سلامت پوست دارند، پوست آبرسانی شده و کلاژن سازی آن تحریک می‌شود؛ درنتیجه صورت شاداب و شفاف‌‌تر به نظر می‌رسد. در ادامه چند ماسک با ترکیبات مفید را معرفی می‌‌کنیم:

1. ماسک گلاب و گلیسیرین

ترکیب گلاب و گلیسیرین باعث  آبرسانی به پوست می‌‌شود. برای تهیه این ماسک، مقداری گلاب و گلیسیرین را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید؛ سپس آن را قبل از خواب، روی صورت بزنید و اجازه دهید که در طول شب جذب شود. بعد از بیدار شدن، صورت را با آب ولرم آبکشی کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب با این روش، این کار را هر شب تکرار کنید.

2. ماسک آلوئه‌‌ ورا

آلوئه‌‌ورا خاصیت آنتی‌‌اکسیدان دارد؛ در نتیجه باعث بهبود خاصیت کشسانی و کلاژن‌‌سازی پوست می‌‌شود و به پر شدن و چاقی صورت، کمک خواهد کرد. برای تهیه این ماسک، ابتدا صورت را بشویید، سپس ژل آلوئه‌‌ورا را به آرامی روی پوست ماساژ دهید؛ بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

3. ماسک خیار

ماسک خیار آنقدر خاصیت دارد که می‌توان گفت استفاده از آن همیشه مفید است. خیار باعث آبرسانی به پوست می‌‌شود و به لطافت و نرمی پوست کمک می‌‌کند.

یک خیار رنده‌‌شده را روی پوست صورت خود قرار داده و به مدت بیست دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید. این ماسک هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند، نشاط‌‌آور و خنک کننده است و اگر صبح‌‌ها استفاده شود، برای کاهش پف زیرچشم نیز بسیار موثر است.

4. ماسک عسل

عسل یک مرطوب‌‌کننده طبیعی و عالی برای پوست به شمار می‌‌رود و استفاده از آن باعث نرمی و لطافت پوست می‌‌شود.

پس یک قاشق مرباخوری عسل ولرم را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را با آب ولرم آبکشی نمایید. می‌‌توانید عسل را با کمی موز مخلوط کنید تا از خواص بی‌‌نظیر موز نیز بهره ببرید. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، این روش را روزانه یک نوبت انجام دهید.

5. ماسک پودر جوانه گندم

گندم حاوی ویتامین E و آنتی‌‌اکسیدان است که به آبرسانی پوست و چاقی صورت بسیار کمک می‌‌کند.

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم، نصف یک موز له شده و 2 قاشق چای‌‌خوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را هفته ای سه نوبت تکرار کنید.

6. ماسک خاک رس

ماسک خاک رس یا گِل رس از ترکیب خاک رس با گلاب، ساخته‌‌ می‌‌شود. این ماسک به بهبود خاصیت کشسانی و آبرسانی پوست و چاقی صورت کمک می‌‌کند.

برای تهیه این ماسک: یک قاشق غذاخوری خاک رس را با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید، تا خمیری شکل شود. ماسک را روی صورت خود بزنید و به مدت پانزده دقیقه صبر کرده؛ سپس آن را با آب سرد آبکشی کنید. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، بهتر است ماسک خاک رس و گلاب را، روزانه یک مرتبه استفاده کنید.

تذکر: توصیه می‌‌شود هنگام استفاده از ماسک صورت، اطمینان حاصل کنید که در تهیه آن از مواد حساسیت‌‌زا استفاده نشده باشد. همچنین قبل از مصرف، مقدار کمی از آن را روی پوست بازوی خود قرار داده و در صورتی که سوزش، خارش، قرمزی یا علائم حساسیت دیگری را احساس کردید، از مصرف این ماسک خودداری فرمایید.

ماساژ برای چاقی صورت

اگر محدودیت غذایی دارید، یا قصد ندارید در رژیم غذایی خود تغییرات زیادی ایجاد کنید، حتما از یوگا و ماساژ صورت بهره ببرید؛ زیرا از روش‌‌های دیگر مانند گذاشتن ماسک صورت و … مفیدترند.

صورت و گردن 68 عضله دارند که 43‌‌تای آن‌‌، در صورت قرار دارند. همان‌‌طور که می‌‌دانید یوگا و ماساژ برای تقویت عضلات بسیار مفیدند، پس با انجام برخی حرکات می‌‌توان عضلات را بازسازی کرد. ماساژ صورت یک کار تخصصی‌‌ است و در صورت دسترسی به متخصص، از او کمک بگیرید؛ درغیر این‌‌صورت ادامه مطلب را بخوانید تا ماساژ صورت و انتخاب روغن مناسب را با هم بیاموزیم:

فراموش نکنید برای ماساژ صورت از یک روغن مناسب و سازگار با پوستتان استفاده کنید.

آموزش ماساژ صورت:

2 تا 3 قطره از روغن ماساژ را روی کف دست‌‌های خود بریزید و به هم بمالید تا گرم شود. سعی کنید عضلات را خلاف جهت افتادگی پوست ماساژ دهید. در تصویر زیر راهنمای ماساژ صورت را می‌‌بینیم:

"ماساژ

ماساژ زیر چانه و گردن به سفت شدن عضلات آن قسمت و رفع غبغب کمک می‌‌کند. این مراحل را می‌‌توانید روزی 2 بار (صبح بعد از بیداری و شب‌‌ها قبل از خواب) و هربار حدودا دو دقیقه انجام دهید. معمولا تغییرات بعد از یک ماه به خوبی نمایان می‌‌شوند.

برای چاقی صورت می‌‌توان صورت را با این موارد هم ماساژ داد:

  • یخ
  • قاشق
  • جیدرولر یا غلطک
  • سنگ‌‌های صیقلی مخصوص ماساژ

ورزش‌‌های موثر برای چاقی صورت:

هرکدام از حرکت‌‌های زیر را 5 بار تکرار کنید و بین هر حرکت 10 ثانیه استراحت کنید.

  1. لب‌‌های خود را غنچه کنید و به سمت راست و چپ حرکت دهید، این کار را 30 ثانیه ادامه دهید.
  2. 20 ثانیه لُپ‌‌های خود را پراز هوا کرده و باد کنید.
  3. لب‌‌های خود را 10 ثانیه به داخل دهان جمع کنید، سپس 10 ثانیه درحالت خنده نگه دارید.

روغن های طبیعی مفید برای ماساژ چاقی صورت

شاید بپرسید: چرا روی ماساژ صورت با روغن برای چاقی صورت تاکید دارید؟

به این دلیل که با کشیده‌‌شدن پوست هنگام ماساژ، صورت دچار خشکی، کشیدگی و چین و چروک می‌‌شود. استفاده از روغن در ماساژ، اصطکاک پوست صورت و دست‌‌ها را کاهش می‌‌دهد و علاوه بر ماساژ باکیفیت، پوست را آبرسانی می‌‌کند. برای این‌‌کار می‌‌توانید از این روغن‌‌ها استفاده کنید:

  • روغن نارگیل: برای پوست خشک یا نرمال
  • روغن زیتون: برای پوست خشک
  • روغن بادام شیرین: برای انواع پوست، مخصوصا پوست مستعد اگزما و پسوریازیس
  • روغن کرچک: تاثیر بسزایی برای کاهش پف زیر چشم و منافذ باز پوست دارد.

بعد از ماساژ، اگر پوست خشک دارید، روغن را نشویید و اجازه دهید جذب شود؛ اما اگر پوست چرب دارید، صورتتان را بشویید و از یک مرطوب کننده یا کرم محکم کننده استفاده کنید.

طب سوزنی چاق شدن صورت

طب سوزنی چاق شدن صورت

طب سوزنی برای چاقی صورت

در دانش و فرهنگ شرق آسیا، طب سوزنی برای درمان و زیبایی استفاده می‌شود و در چاقی صورت و سفت شدن عضلات زیر پوست هم موثر است. انجام طب سوزنی را در مطب پزشک و زیر نظر متخصص طب سوزنی انجام دهید. متخصص طب‌‌سوزنی با استفاده از سوزن‌‌های ظریف، به افزایش گردش جریان خون و تولید کلاژن کمک می‌کند و با انجام این کار به خوش فرم کردن گونه‌‌ها و صورت می‌‌پردازد.

راستی اگر از سوزن می‌‌ترسید، نگران نباشید؛ زیرا طب‌‌سوزنی معمولا درد ندارد.

داروی پر شدن صورت

پر شدن صورت

داروی چاقی صورت

به دلیل پرطرفدار بودن چاقی صورت، برخی از شرکت‌‌ها قرص‌‌ و داروهایی تحت عنوان «چاق کننده صورت» به هدف چاقی صورت تولید کرده‌‌اند. مصرف قرص برای چاقی یا لاغری صورت و بدن پیشنهاد نمی‌شود؛ اما اگر علاقه دارید با نام این محصولات آشنا شوید، در ادامه چند محصول را معرفی کرده‌‌ایم:

  • قرص پرکننده سوپر فیس پاور
  • قرص سوپر فت فیس اکسترا
  • قرص شیکوریدین دینه
  • قرص اونیکس
  • قرص گین آپ
  • قرص مخمر آبجو هلث اید

لازم است بدانید از نظر انجمن FDA آمریکا ، هیچ‌‌کدام از مکمل‌‌ها قابل تأیید و دریافت مجوز آن سازمان نیستند. مصرف قرص‌‌هایی که ترکیبات نامناسب دارند، ممکن است برخی از مشکلات زیر را همراه داشته باشد:

  • ایجاد اختلال در حافظه
  • تورم در بدن شخص
  • ایجاد اضافه وزن شدید و ناخواسته
  • افزایش سرعت پوکی استخوان
  • ایجاد مشکلات کلیه، فشار خون و کلسترول
تزریق ژل در گونه برای پر شدن صورت

تزریق ژل در گونه برای پر شدن صورت

راه های دیگر 

  • یکی از روش‌‌های رایج پزشکی تزریق ژل یا چربی به گونه‌‌ها است، که امروزه بسیاری از افراد به آن گرایش پیدا کرده‌‌اند. معمولا ضررهای تزریقِ بیش از حد چربی، در دوران بزرگ‌‌سالی نمایان می‌‌شود. بهتر است قبل از تصمیم‌‌گیری، به خوبی تحقیق کنید و نمونه کارهای پزشکان را ببینید.
  • استفاده از مکمل های غذایی مانند شیرخشک هم برای چاق شدن صورت و بدن رایج است. شیرخشک برای کودکان و بزرگ‌‌سالان تولید شده. سعی کنید شیرخشک را فقط با آب حل کرده و بنوشید و از ترکیب آن با چای و قهوه خودداری کنید. همچنین در مصرف آن دقت کنید زیرا مقدار زیادی چربی دارد.
  • برای چاقی صورت، کرم و لوسیون‌‌های حجم دهنده‌‌ی مختلفی به بازار عرضه شده که اثرگذاری آن‌‌ها اثبات نشده است.

جمع‌بندی بحث برنامه غذایی برای چاقی صورت

داشتن رژیم‌های غذایی که فاقد مواد‌مغذی ضروری بدن، پروتئین و چربی باشد می‌تواند از چاق‌شدن صورت جلوگیری کند و چهره‌ای با پوست شل ایجاد کند. بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل و دارای مواد غذایی مهم و موثر می‌تواند برای چاقی صورت و پر شدن گونه ها بسیار مفید باشد. برای اینکه بدون افزایش وزن بتوانید صورت پُرتری داشته باشید بهتر است خوارکی‌هایی چون سیب، هویج، جو دوسر‌، عسل‌، شیر‌، آجیل و چربی‌های سالم مانند شکلات تلخ‌، تخم‌مرغ و آووکادو را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

از محصولات سینره برای مراقبت از پوست صورت در سایت طبیعت شاپ بازدید کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات