نوشیدن آب و زیبایی و سلامت پوست و مو

مدت زمان مطالعه 0 دقیقه

حیات و زندگی همه‌‌ی جهانیان بستگی به آب سالم و زلال دارد. نوشیدن آب جزء اصلی‌ترین نیازهای بدن ما انسان‌ها می‌باشد و بدون داشتن آب آشامیدنی سالم، سلامت بدن ما به خطر می‌افتد. همه‌ی ما اهمیت هیدراته بودن و جذب آب را می‌دانیم ولی آیا تا به حال در مورد مزایای نوشیدن آب برای سلامتی فکر کرده‌اید؟

در این مقاله مزایای نوشیدن آب و تأثیر آن در سلامت پوست و مو را برای شما بیان می‌کنیم.

حقایق ضروری درباره‌ی نوشیدن آب

· آب یکی از اجزای ضروری برای عملکرد مؤثر و صحیح بدن ما می‌باشد. تقریباً 50 تا 70 درصد از حجم بدن از جمله پوست، بافت‌های بدن، سلول و اندام‌ها از آب تشکیل شده است.

·نوشیدن آب سبب می‌شود کم آبی بدن از بین برود و بدن برای حفظ وظایف حیاتی خود آب کافی را در اختیار داشته باشد. اصطلاح دی هیدراته شدن زمانی به کار می‌رود که آب مورد نیاز بدن تأمین نشود و کمبود آب در آن موجب بروز مشکلات شود.

· آب سموم و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند و باعث پاکسازی بدن می‌شود.

· آب برای پردازش مواد مغذی که از طریق مواد غذایی دریافت می‌کنیم و حمل این مواد مغذی و انتقال آن­ها به سلول‌ها از طریق گردش به وسیله‌ی سیستم لنفاوی، لازم می‌باشد.

· کمبود آب در بدن می‌تواند باعث یبوست، آسم، آلرژی، فشار خون بالا، میگرن و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر شود.

· بدن ما روزانه از طریق عرق کردن، ادرار، تنفس و حرکت روده مقادیر زیادی از آب را از دست می‌دهد. بنابراین باید با مصرف مواد غذایی که دارای آب می‌باشند و نوشیدن آب کافی این کمبود را جبران کنیم.

· انستیتوی پزشکی مشخص کرده است که مصرف روزانه 3 لیتر آب برای مردان و 2/2 لیتر برای خانم‌ها لازم و ضروری است.

فواید آب برای سلامت پوست

مانند سایر اندام‌های بدن ما، پوست نیز از چندین سلول تشکیل شده است که این سلول‌ها همانند سلول‌های سایر اندام‌های بدن برای داشتن عملکرد درست به آب نیاز دارند. برخی از مزایای نوشیدن آب برای سلامت پوست عبارتند از:

1. آب برای حفظ رطوبت مطلوب پوست و ارائه‌ی مواد مغذی به سلول‌های آن ضروری است و سبب می‌شود که بافت پوست پر تر شود و کشش آن افزایش یابد. نوشیدن آب ظهور علائم پیری نظیر چین و چروک و خطوط ظریف را به تأخیر می‌اندازد و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد.

2. نوشیدن آب راهی کم هزینه برای حفظ سلامت پوست و زیبایی آن می‌باشد و پوست را شفاف و مرطوب نگه می‌دارد.

3. نوشیدن آب برای مبارزه با اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، چین و چروک و اگزما مناسب است همچنین نرخ متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد تا سموم بدن را از بین ببرد و سلامت پوست تأمین شود.

4. دوش آب سرد و یک حمام آرام بخش، اعصاب را آرام می‌کند و آسیب‌های ناشی از استرس به پوست را کاهش داده و سلامت پوست را افزایش می‌دهد. اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب باعث کاهش چربی های پوستی می‌شود بنابراین سعی کنید زمان حمام کردن را طولانی نکنید.

5. حمام آب سرد، قرمزی پوست را از بین می‌برد و پوست را برای داشتن آرایش بهتر تنظیم می‌کند. آب سرد منافذ باز پوستی را از بین می‌برد و از ظاهر شدن آکنه بر سطح پوست جلوگیری می‌کند.

6. کمپرس آب سرد باعث از بین رفتن التهابات زیر چشم می‌شود. برای درمان‌های طولانی مدت می‌توان از کرم‌های دور چشم استفاده کرد.

7. قرار گرفتن در آب گرم و بلافاصله بعد از آن استفاده از آب سرد سبب سفت شدن و زیبایی پوست می‌شود. به طور کلی آب درمانی و رساندن آب به پوست باعث شادابی و سلامت پوست می‌شود و زیبایی آن را افزایش می‌دهد. برای داشتن چهره‌ی شاداب می‌توانید صورت خود را با آب سرد 15 مرتبه پشت سر هم بشویید. این عمل باعث تقویت پوست صورت می‌شود.

فواید آب برای سلامت و زیبایی مو

همانند پوست بدن، آبرسانی مو نیز باعث ایجاد شادابی و درخشندگی و حفظ سلامت مو می‌شود. داشتن موهایی زیبا و بدون نقص، نیازمند رسیدگی‌های زیادی می‌باشد که مصرف آب کافی و آبرسانی مو از مواردی است که به این امر کمک شایانی می‌کند. چند مورد از مزایای آب برای زیبایی و سلامت مو را برای شما بیان می‌کنیم:

1. شستشوی مو بوسیله‌ی آب سرد باعث براق شدن مو می‌شود. آب سرد سبب می‌شود که پوشش خارجی مو منقبض شود و رشته‌های مو نرم‌تر و درخشنده‌تر شوند. همچنین آلودگی‌های موجود در سطح پوست سر را بر طرف می‌کند.

2. آب اقیانوس سرشار از مواد مغذی و گیاهان دریایی می‌باشد که سبب می‌شود موی انسان بدون نیاز به مواد شوینده تمیز شود و علاوه بر آن وجود جلبک‌های قرمز و کاهوی دریایی باعث تقویت و براق شدن مو می‌شود.

3. حمام کردن بوسیله‌ی آب نرم به دلیل وجود کمتر نمک معدنی و مولکول در آن به سلامت مو کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید فیلتر آب نرم را بر روی دوش حمام خود نصب کنید.

4. وجود کلر و نمک در آب باعث وز کردن و آسیب رسیدن به موها می‌شود. سعی کنید قبل از ورود به استخر موهای خود را بشویید تا در ابتدا آب کافی و بدون کلر توسط موها جذب شود و میزان آسیب آن کم شود.

5. آب طبیعی‌ترین لوسیون برای حفظ سلامت مو و زیبایی آن می‌باشد. رشته‌های مو از پیوندهای هیدروژنی تشکیل شده‌اند که وقتی مو خیس می‌باشد این پیوندها جدا می‌شوند. برای شکل دادن و فرم دادن موهای خود سعی کنید در ابتدا موها را به اندازه‌ی کافی مرطوب کنید تا هم به خوبی فرم دهی شوند و هم سلامت مو حفظ شود.

6. آب به عنوان یک عنصر طبیعی عجیب می‌باشد که بوسیله‌ی مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در خود به رشد طبیعی و سلامت مو کمک زیادی می‌کند. سعی کنید برای افزایش زیبایی موی خود هر روزه مقادیر زیادی آب بنوشید و موهایتان را به خوبی آب‌رسانی کنید.

7. کمبود رطوبت مو، موجب خشکی و شکنندگی آن می‌شود. برای جلوگیری از این امر نوشیدن آب بسیار تأثیرگذار است. همچنین نوشیدن آب کافی سبب افزایش رشد مو می‌شود.

8. پوست سر و ریشه‌های مو دارای عصبی حساس به نور و انرژی هستند که سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند و انتقال می‌دهند. آب به این بخش‌های عصبی انرژی می‌بخشد و زندگی طبیعی پوست و ریشه‌ی مو را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب برای از بین بردن مشکلات مو مانند شوره سر نیز بسیار مؤثر است.

همانطور که می‌دانید بخش عظیمی از بدن ما را آب تشکیل داده است و بدن ما برای حفظ سلامت اندام‌های مختلف به آب سالم نیاز دارد. طراوت و زیبایی و حفظ سلامت مو و سلامت پوست انسان نیز تأثیر مستقیمی با میزان مصرف آب دارد. بنابراین سعی کنید با نوشیدن آب کافی این نیاز را بر طرف کنید و زیبایی پوست و موی خود را چندین برابر کنید.

2 دیدگاه

  1. پشتیبانی سایت 23 شهریور 1401 در 3:17 ب.ظ - پاسخ

    ممنون از نظرتون

  2. سیما 11 خرداد 1402 در 10:19 ق.ظ - پاسخ

    بسیار خوب. اکثر مدل ها و کسایی که کارشون زیباییه میگن که آب بخورید و اصل ماجرا آبه

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات