ماسک تفاله قهوه، کارایی و خواص، طرز تهیه و نحوه مصرف

مدت زمان مطالعه 0,2 دقیقه

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیاست و تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در طول روز موجب سلامت و بهبود عملکرد ارگان های مختلف بدن، چربی سوزی، افزایش انرژی، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، کاهش ابتلا به پارکینسون، آلزایمر و سرطان می شود.

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی قهوه، می توان از تفاله آن نیز به عنوان ماسک صورت یا برای اسکراب پوست استفاده کرد. شما می توانید تفاله قهوه یا ترکیب آن با موادی مثل ماست، عسل یا شیر را به عنوان ماسک صورت و بدن مصرف کنید. در این مقاله به خواص ماسک تفاله قهوه و طرز تهیه چند ماسک خانگی پرداخته می شود.

کارایی و خواص ماسک قهوه چیست؟

کارایی و خواص ماسک قهوه

کارایی و خواص ماسک قهوه

ماسک قهوه برای انواع مختلف پوست مناسب است و می توانید از آن به منظور از بین بردن سیاهی دور چشم، پف دور چشم و چین و چروک استفاده کنید.

  • حفاظت از پوست در مقابل رادیکال های آزاد

محیط پیرامون ما مملو از رادیکال های آزاد است که موجب آسیب پوستی می شوند؛ ماسک قهوه می تواند با حفظ انرژی سلول های پوستی مانع نفوذ رادیکال های آزاد و سلامت پوست شود.

  • کاهش التهاب پوست

آنتی اکسیدان موجود در قهوه موجب آرامش پوست شده و ترکیباتی مثل کلروژنیک اسید و ملانوئیدین موجود در آن نیز خواص ضدالتهابی دارند.

  • از بین بردن لک و چین و چروک

ماسک تفاله قهوه در از بین بردن لک ها و چین و چروک های ریز تأثیر به سزایی دارد؛ همچنین با استفاده از این ماسک می توانید لک های ناشی از نور خورشید را به مرور زمان از بین ببرید.

  • درمان آکنه و جوش

اسید کلروژنیک موجود در قهوه دارای خواص ضدباکتریایی بوده و استفاده از ماسک قهوه برای درمان آکنه، جوش های عفونی و عفونت های پوستی مؤثر است.

  • از بین بردن سیاهی دور چشم

کافئین موجود در قهوه موجب بهبود گردش خون شده و می تواند پف و سیاهی زیر چشم را کاهش دهد.

  • لایه برداری از پوست

شما می توانید از تفاله قهوه برای اسکراب و لایه برداری صورت استفاده کنید. لایه برداری موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست، جوش های سرسیاه و کرک های ریز و در نتیجه شادابی و درخشندگی پوست می شود.

  • ضد سلولیت و سفت کننده پوست

قهوه، ماده ای مؤثر در کاهش سلولیت است و استفاده از ماسک تفاله قهوه موجب سفت شدن پوست می شود. شما می توانید ترکیب تفاله قهوه با شکر و روغن زیتون را برای صاف و یکدست شدن پوست صورت استفاده کنید.

  • روشن کننده پوست

از آنجایی که تفاله قهوه خاصیت لایه برداری دارد، استفاده از آن موجب روشن و درخشان شدن پوست می شود. برای تأثیر بیشتر می توانید تفاله قهوه را با چند قاشق شیر مخلوط کرده و روی پوست ماساژ دهید.

طرز تهیه و نحوه مصرف ماسک قهوه

طرز تهیه و نحوه مصرف ماسک قهوه

طرز تهیه و نحوه مصرف ماسک قهوه

در ادامه چند روش برای تهیه ماسک تفاله قهوه و کارایی هر کدام ذکر می شود.

  • ماسک قهوه برای اسکراب و لایه برداری پوست

تفاله قهوه را با یک قاشق روغن زیتون و شکر قهوه ای مخلوط کنید؛ سپس آن را به آرامی و به صورت چرخشی روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند بعد با آب ولرم بشویید.

  • ماسک قهوه برای کاهش التهاب پوست

تقاله قهوه را در یک فنجان آب سرد بریزید و رقیق کنید؛ سپس آن را با پنبه روی پوست صورت بمالید. این ماسک باید 15 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. ماسک تفاله قهوه برای از بین بردن التهاب و تورم پوست و از بین بردن لک های پوستی مؤثر است.

  • ماسک تفاله قهوه برای از بین بردن سیاهی دور چشم

برای تهیه این ماسک، تفاله قهوه را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید سپس آن را به آرامی زیر چشم بمالید. اجازه دهید این ماسک 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

برای از بین بردن پف و سیاهی زیر چشم از روش دیگری نیز می توانید استفاده کنید. برای این کار پنبه ای را به تفاله قهوه آغشته کرده و آن را روی چشم قرار دهید. بگذارید پنبه 15 تا 20 دقیقه روی چشم بماند و بعد به آرامی بشویید.

  • ماسک قهوه برای درخشان کردن پوست

این ماسک از ترکیب تفاله قهوه با شیر تهیه می شود. کافئین و اسید لاکتیک موجود در این ماسک موجب لایه برداری و از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. برای درست کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه را با نصف قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و روی پوست بمالید؛ بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

  • ماسک قهوه برای روشن کردن پوست

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید. اجازه دهید این ماسک 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در ماست موجب از بین رفتن آکنه، جوش و لک های تیره می شود.

  • ماسک قهوه برای از بین بردن جوش و آکنه

ماسک قهوه برای از بین بردن جوش و آکنه از یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه، نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین تهیه می شود. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

دارچین دارای خواص ضدباکتریایی و ضد میکروبی است و روغن نارگیل موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست و لطافت آن می شود.

  • ماسک قهوه برای از بین بردن لک های قهوه ای پوست

ترکیب قهوه و لیمو موجب از بین رفتن لک های قهوه ای و روشن شدن پوست می شود. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

  • ماسک قهوه برای سفت شدن پوست

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کرده و روی پوست بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک قهوه و عسل موجب از بین رفتن چین و چروک های ریز پوست و سفت شدن آن می شود. این ماسک را می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

  • ماسک قهوه برای از بین بردن جوش های سرسیاه

این ماسک را از ترکیب سه قاشق چای خوری تفاله قهوه، یک قاشق چای خوری آرد نخودچی، سه قاشق چای خوری عسل، نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل و دو قاشق چای خوری آلوئه ورا تهیه کنید. این ماسک را برای از بین بردن جوش های سرسیاه به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس بشویید.

سخن پایانی

سخن پایانی

سخن پایانی

قهوه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی است و موجب از بین رفتن چروک های ریز، جوش، آکنه و لک های قهوه ای پوست می شود. شما می توانید از ترکیب تفاله قهوه، عسل و شیر ماسک های مفیدی برای جوان سازی پوست تهیه کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات