طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت و خواص و نحوه استفاده

مدت زمان مطالعه 0,3 دقیقه

اغلب خانم ها در کنار کاهش وزن خود، به دنبال چاق شدن صورت هستند. چاقی صورت و به خصوص گونه ها در افزایش جذابیت صورت و جوانی آن تاثیر زیادی دارد. با دقت در برخی نکات تغذیه ای و استفاده از انواع ماسک ها همانند ماسک خیار و گلاب می توان صورتی جذاب، شاداب و توپر داشت. همواره از خیار به عنوان یک خنک کننده، آرامش بخش و تسکین دهنده پوست نام برده می شود.

حال ترکیب خیار و گلاب به صورت ماسک برای کمک به شادابی، آبرسانی و کاهش خشکی و افزایش طراوت آن بسیار موثر است. تمام مواد موجود در این ماسک نه تنها پوست شما را به آرامی از هرگونه آلودگی ها تمیز می کند، بلکه به تقویت و جوانسازی آن کمک کرده تا پوستی باطراوت، زیبا و سالم داشته باشید.

یکی از راهکارهای موثر برای جوان ماندن پوست و به تعویق انداختن پروسه پیری صورت؛ استفاده از ماسک های مناسب صورت در زمان های مشخص است. به واقع با برنامه ریزی درست می توانید از ماسک های طبیعی برای زیباسازی پوست و مراقبت از آن استفاده کنید. پوست جزء حساس ترین بخش از ارگان های بدن است که نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارد. پوست افراد مرتبا در مقابل انواع آلودگی ها و پرتوهای مضر اشعه ماوراءبنفش خورشید قرار می گیرد و باید برای رسیدگی بیشتر و تغذیه بهتر آن، از ماسک های مناسب صورت استفاده کرد.

توجه کنید قبل از به کاربردن ماسک باید وضعیت پوست خود را بررسی کرد چرا که برخی پوست های حساس به انواعی از ماسک ها آلرژی نشان می دهند. امروز قصد داریم تا طرز تهیه و خواص ماسک خیار و گلاب را با هم بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت

ماسک گلاب و خیار از نمونه ماسک هایی است که تمامی طیف های مختلف پوستی می توانند با خیال آسوده از آن استفاده کنند و نگران بروز هیچ نوع حساسیت پوستی نباشند. این ماسک از توانایی آبرسانی و مرطوب کنندگی قوی برخوردار است که تنها در مدت زمان کوتاهی پس از استفاده، آب میان بافتی در بین سلول های پوستی را افزایش داده و سبب چاقی صورت می شود.

بیشتر کاربرد ماسک ها با هدف تسکین دادن به انواع التهابات پوستی در کنار جوانسازی و مرطوب کنندگی آن است. برای این منظور می توان با اطمینان ماسک خیار و گلاب را معرفی کرد چراکه علاوه بر از بین بردن آلودگی های موجود در منافذ باز پوست صورت؛ به عنوان یک جلا دهنده و آبرسان قوی عمل می کند. برای تهیه این ماسک نیازمند:

  1. گلاب یک قاشق غذاخوری
  2. خیار کوچک یک عدد
  3. چند قطره روغن طبیعی (هر روغنی که دوست داشتید مثل روغن گل سرخ، روغن بادام، زیتون و غیره)
  4. ژل آلوئه ورا یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب بسیار ساده است. برای این منظور خیار را رنده کرده از صافی عبور داده تا آب از تفاله های خیار جدا شود. سپس آب خیار را با گلاب و ژل آلوئه ورا و چند قطره روغن طبیعی ترکیب کنید. مایع حاصل را درون اسپری منتقل کرده و روزانه چند بار آن را روی پوست صورت اسپری کنید. این ماسک به دلیل ترکیبات مفید و مغذی دورن خود به خصوص گلاب و خیار سبب آبرسانی و جوانسازی پوست شده و علاوه بر افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست، صورت را شفاف و چاق می کند.

خواص خیار و گلاب برای پوست

خواص خیار و گلاب

خواص خیار و گلاب

ماسک خیار و گلاب برای هیدراته کردن پوست بسیار مناسب است. استفاده روزانه از این ماسک تاثیر زیادی در جوان سازی و چاق شدن پوست صورت دارد. گلاب و خیار هر کدام خواص و فایده های بسیاری برای پوست دارند و ترکیب این دو ماده همانند دوپینگی جهت زیبایی و ترمیم پوست صورت خواهد بود.

  • خواص خیار

خواص خیار

خواص خیار

  1. خیار تسکین دهنده قوی پوست بوده و التهابات و قرمزی پوست را به سرعت برطرف می کند.
  2. خاصیت بالای آبرسانی و مرطوب کنندگی خیار، سبب چاق شدن صورت خواهد شد.
  3. از خیار به عنوان یک خنک کننده پوست نام برده می شود و برای درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر است.
  4. خیار به راحتی منافذ باز صورت را تمیز کرده و سبب بستن آن ها می شود.
  5. خاصیت سفت کنندگی خیار با هیچ ماده ای قابل مقایسه نیست. حتی برای درمان سیاهی و پف چشم از خیار استفاده می شود.
  6. خیار می تواند چربی پوست صورت را کنترل کند و همین عامل سبب از بین رفتن جوش های صورت خواهد شد.
  • خواص گلاب برای پوست صورت

خواص گلاب برای پوست صورت

خواص گلاب برای پوست صورت

  1. گلاب از خاصیت جلا دهنده و شفافیت پوست برخوردار است.
  2. گلاب به دلیل ضد میکروب بودن مواد درون خود سبب رفع انواع عفونت های پوستی از جمله جوش ها می شود.
  3. گلاب از آنتی اکسیدانی قوی برخوردار بوده و از گذشته به عنوان یک اکسیر جادویی برای جوان سازی پوست استفاده می شود. پس خاصیت ضد پیری گلاب را نباید فراموش کرد.
  4. ماسک گلاب برای چاق شدن پوست صورت موثر است و با کلاژن سازی، سبب سفت شدن آن نیز می شود.

حالا تصور کنید که ترکیب خیار و گلاب با هم به عنوان ماسک صورت استفاده شود. تاثیر شگفت آور این ماسک برای کلاژن سازی و جوان سازی پوست قابل بیان نیست؛ چرا که به عنوان یک آبرسان قوی در بین سلول های پوستی نفوذ کرده و در نتیجه با افزایش جریان اکسیژن رسانی به سلول ها، سبب تنفس عمیق پوست می شود.

نحوه استفاده از ماسک خیار و گلاب

نحوه استفاده از ماسک خیار و گلاب

نحوه استفاده از ماسک خیار و گلاب

تا کنون هیچ محدودیتی برای استفاده از ماسک خیار و گلاب بیان نشده است. می توانید به راحتی در همان ابتدای صبح به هنگام بیدار شدن از خواب، ترکیب خیار و گلاب را با استفاده از اسپری و یا پنبه آغشته به ماسک روی صورت خود استفاده کنید. چنانچه از سیاهی و پف دور چشم رنج می برید خیارهای حلقه شده و فرو رفته در گلاب بهترین گزینه برای رفع پف، تیرگی و حتی چین و چروک اطراف چشم ها خواهد بود.

اگر ماسک خیار و گلاب را به صورت خنک روی جوش های خود بمالید و به آن حدود 20 دقیقه زمان دهید، پس از آبکشی پوست صورت، متوجه کم رنگ شدن و حتی ناپدید شدن جوش ها و جای اسکار آن ها خواهید شد.

برای سفت و چاق شدن پوست صورت، بهتر است دو بار در هفته از ماسک خیار و گلاب استفاده کرد. یک روش بسیار ساده در به کاربردن این ماسک به این صورت است که، در ابتدا خیاری را رنده کنید و آن را روی پوست صورت بمالید سپس حدود یک ربع زمان دهید تا مواد مغذی خیار جذب پوست شود و بعد آبکشی کرده و مقداری گلاب را به صورت اسپری کنید. در صورتی که اسپری دسترس نبود گلاب را با استفاده پنبه روی صورت بمالید.

چنانچه در ماسک گلاب و خیار خود از روغن گل محمدی هم استفاده کنید تاثیر آن در زیبایی پوست صورت چند برابر خواهد شد. روغن گل محمدی نیز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی بوده که در جوانسازی پوست صورت و آبرسانی آن موثر است.

از دیگر روش های بسیار ساده استفاده از ماسک گلاب و خیار به این صورت است که؛ در ابتدا تر کیب ماسک گلاب و خیار را درون کاسه ای تهیه کرده و سپس آن را درون قالب های کوچک یخ ریخته و در فریز نگه داری کنید. در این حالت شما تکه های قالبی ماسک خیار و گلاب را به صورت یخ های کوچک خواهید داشت و می توانید از آن ها به هنگام صبح پس از بیدار شدن و یا در هنگام شب قبل از خواب روی صورت استفاده کنید.

نکته مهم این است که در صورت داشتن بیماری سینوزیت و یا سرماخوردگی از ماسک یخی برای صورت خود استفاده نکنید چراکه سرمای یخ روی نقاط سینوس ها سبب تحریک و عود بیماری خواهد شد.

2 دیدگاه

  1. امیر 15 تیر 1401 در 4:05 ب.ظ - پاسخ

    عالی بود لطفا بیشتر از این نوع مقاله بذارید سپاس

    • پشتیبانی سایت 23 شهریور 1401 در 3:18 ب.ظ - پاسخ

      ممنون از نظرتون

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات