کیا با جوانه گندم چاق شدن؟ طرز استفاده و ساخت

مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

چاق شدن صورت با جوانه گندم ممکن است؟ طرز استفاده و ساخت آن را می‌دانید؟

همان طور که می دانید جوانه گندم بخش اصلی از مغز درون گندم است و وظیفه آن کمک به ازدیاد گیاه و رشد گندم جدید است. اگرچه جوانه گندم را از اکثر محصولات گندم فرآوری شده حذف می کنند، اما به عنوان جزء اصلی از ماده غذایی درون دانه گندم محسوب می شود و دارای ارزش غذایی بالا از جهت وجود انواع مختلف ویتامین ها است.

مراحل تهیه جوانه گندم و روش چاق شدن صورت با جوانه گندم

  • برای تهیه جوانه گندم تنها باید مقداری از دانه های گندم را درون ظرفی ریخته و خوب بشوییم و اجازه دهیم تا به مدت 12 ساعت درون کاسه آبی به خوبی خیس بخورد.
  • پس از خیس خوردن، گندم ها را درون آبکشی ریخته و مجدداً آن ها را شست و شو دهید.
  • سپس آن ها را درون ظرفی ریخته و روی آن پارچه ای انداخته تا محیط آن کاملا مرطوب باقی بماند. اگر از ظرفی بشقاب مانند برای رشد جوانه ها استفاده می کنید باید حواستان باشد که گندم ها در طی فرایند جوانه زدن، دچار کپک زدگی نشوند. اما بهترین ظرف برای به دست آوردن جوانه گندم شیشه های درب گشاد است که پس از ریختن گندم های خیس شده درب ظرف را با پارچه توری دولایه به خوبی بپوشانید تا از احتمال کپک زدن جوانه ها بکاهید. توجه کنید، برای مدت زمانی در حدود پنج روز سطح گندم های موجود در ظرف را به همین صورت مرطوب نگه دارید. بهتر است هر چند وقت یکبار ظرف را وارونه کرده تا رطوبت به همه  بخش های گندم ها برسد و علاوه بر آن آب اضافی از درون ظرف خالی شود.
  • بهترین درجه گرما برای رشد جوانه ها 20 الی 24 درجه سانتی گراد و به دور از نور خورشید است.
  • توجه کنید هر 12 ساعت باید اقدام به شستشوی دانه های گندم کنید. یعنی درب ظرف را باز کرده و درون ظرف آب ریخته و به صورت چرخشی آن را شسته و مجددا توری را روی درب سفت کرده و ظرف را وارونه کنید تا آب اضافی آن بیرون بریزد.
  • می توان بعد از گذشت چند روز جوانه های گندمی را که از بذر گیاه ما فعال شده و رشد کرده اند به خوبی مشاهده کرد. وقتی جوانه گندم به طول سه الی چهار سانت رسیدند در این مرحله یک ماده مغذی با ترکیبات کمیاب از انواع ویتامین ها درون آن خواهید داشت.
  • جوانه های گندم را پس از رشد کردن برای استفاده به داخل یخچال منتقل کنید. شما به مدت یک هفته می توانید از این گیاه مغذی و لذیذ استفاده کنید.

از جوانه های گندم می توان به صورت خام روی بسیاری از انواع سالادها و یا پخته شده در انواع غذاها و حتی به شکل پودر درون شیر، آب میوه و ماست استفاده کرد. احتمالا می دانید درون ماءالشعیر ها نیز از جوانه گندم خشک شده و تفت داده شده به صورت مالت استفاده می کنند که از خاصیت فراوانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع چاق شدن صورت

چاق شدن صورت با جوانه گندم چگونه است؟

تاثیر جوانه گندم برای چاق شدن

تاثیر جوانه گندم برای چاق شدن

جوانه گندم از خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن برخوردار است. در صورتی که بخواهید از این ماده غذایی مفید برای چاق شدن و اضافه وزن استفاده کنید باید به زمان مصرف آن به عنوان وعده غذایی توجه کنید. به عنوان مثال برای افرادی که دارای رژیم های لاغری هستند گفته می شود قبل از صرف وعده اصلی غذای خود از جوانه گندم به صورت سالاد و یا پودر آن در شیر و غیره استفاده کنند. اما چنانچه هدف ما از خوردن آن چاق شدن است باید آن را پس از صرف وعده اصلی غذایی خود استفاده کنیم.

این ماده مغذی حاوی مقادیر فراوان ویتامین B بوده و به راحتی می توان در همان روزهای نخست پس از مصرف چاق شدن صورت را دید. در صورتی که مصرف خود گیاه جوانه را دوست ندارید؛ می توانید از پودر جوانه گندم پس از صرف غذای خود درون ماست و یا شیر استفاده کنید. با اطمینان می توان گفت بعد از دو هفته نتایج شگفت آور چاق شدن آن را مشاهده خواهید کرد.

همچنین اگر به دنبالی راهی موثر برای چاقی صورت خود هستید حتما مقاله تمام راه های چاق شدن صورت را در سایت سینره مطالعه فرمایید.

طرز تهیه جوانه گندم و شیر برای چاقی

طرز تهیه جوانه گندم و شیر برای چاقی

عده ای از افراد طعم گیاه جوانه گندم را نمی پسندند و از طرفی می خواهند آن را در طول روز استفاده کنند. در این میان می توان از پودر جوانه گندم مخلوط با شیر و یا ماست استفاده کرد. می توانید پودر جوانه گندم را خودتان در منزل تهیه کنید و یا به شکل آماده در بسته بندی های کارخانه ای خریداری نمایید. برای تهیه پودر جوانه گندم در منزل، تنها کافی است جوانه های سبز شده را خشک و آسیاب کرده و از آن استفاده کنید. شکل پودر آماده این جوانه ها می تواند کار را برای تان آسان تر کند و در مدت زمان بسیار کوتاه از این ماده غذایی پرفایده درون غذاها و یا ترکیب با شیر استفاده کنید.

برای افزایش وزن و چاق شدن تنها کافی است هر روز حدود ده الی نیم ساعت پس از صرف غذا یک الی دو قاشق پودر جوانه گندم را درون شیر به همراه عسل یا شکر مخلوط کرده و میل کنید. جوانه گندم به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین های ضروری از جمله آنتی اکسیدان ها از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می تواند تنها در مدت زمان کوتاهی پس از استفاده نتایج شگفت آور خود را در سلامتی پوست و مو نشان دهد. از پودر جوانه گندم می توان به عنوان یک ماسک صورت، مخلوط با ماست یا شیر روی پوست صورت استفاده کرد. به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست یا شیر ترکیب کرده و به مدت یک ربع الی نیم ساعت خمیر درست شده را روی پوست قرار داده و سپس با آب سرد یا ولرم بشویید. این ماسک برای چاق شدن صورت بسیار پرفایده است.

نحوه استفاده از جوانه گندم

نحوه استفاده از جوانه گندم

می توان از جوانه گندم به صورت های مختلفی استفاده کرد. بسیاری افراد تمایل دارند جوانه گندم را در رژیم های روزانه خود قرار دهند. ساده ترین شکل مصرف جوانه گندم روی سالاد است که علاوه بر طعم بی نظیر، آن را بسیار مغذی خواهد کرد. اگر توجه کرده باشید در کشورهای آسیای شرقی از جوانه گندم در بسیاری از غذاهای خود به صورت پخته و خام استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان جوانه گندم را به صورت پخته در سوپ، خوراک ها، کوکوها و حتی روی انواع پیتزا و ماکارونی و غیره استفاده کرد. همچنین درون سمنو هم از جوانه گندم استفاده می شود.

ساده‌ترین شکل استفاده از جوانه گندم به صورت پودرهای آماده در فروشگاه ها است. از این پودرها می توان درون آش، سوپ و حتی به صورت مخلوط با ماست و شیر استفاده کرد. وقتی قصد دارید از پودر جوانه گندم در شیر استفاده کنید؛ بهتر است آن را با کمی عسل یا شکر و پودر وانیل مزه دار کنید. این ترکیب خوشمزه برای همه افراد به خصوص کودکان بسیار مفید است. این روزها روغن جوانه گندم و حتی کرم های مختلفی از این محصول وارد بازار شده اند که برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شوند.

خواص جوانه گندم

کیا با جوانه گندم چاق شدن؟ طرز استفاده و ساخت

خواص جوانه گندم

از خواص جوانه گندم هر چه قدر هم که بگوییم باز هم کم گفته ایم. وجود انواع مختلف از ویتامین های ضروری در کنار خواص آنتی اکسیدانی قوی این ماده غذایی سبب شهرت زیاد آن در بین مردم شده است. ویتامین هایی نظیر A، B1،B6 ، B12، E، اسید فولیک، سلنیوم، کلسیم، فسفر، روی، منیزیم و ید از مهمترین ویتامین های موجود در جوانه گندم است که تنها با خوردن مقادیر کمی از آن به صورت روزانه می توان بخش مهمی از ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرد.

ویتامین E و B موجود در جوانه گندم نقش مهمی در آبرسانی بدن داشته و تأثیر چشمگیری روی چاق شدن صورت دارد. این دست از ویتامین ها با داشتن خواص مهم در سلامتی و شادابی پوست و مو به عنوان اکسیر جوانی شناخته شده اند و در حال حاضر می توان بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو را یافت که در آن از جوانه گندم استفاده شده است.

مواد موجود در جوانه گندم به راحتی روی انواع مختلف چین و چروک های پوست اثر گذار بوده و با چاق شدن صورت بسیاری از آن ها را برطرف می کند. جوانه گندم اثر مستقیمی بر سیستم اعصاب بدن گذاشته و به راحتی استرس های روزانه را از شما دور می کند. گفته می شود مصرف جوانه گندم می تواند افراد را از انواع عوارض قلبی نظیر سکته ها مصون دارد. جوانه گندم به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی درون خود از خاصیت ضد سرطانی برخوردار است.

این ماده غذایی غنی از فیبر بوده و میزان پروتئین بالایی دارد. کاهش کلسترول خون از دیگر خواص آن است. به دلیل خاصیت عضله سازی، بسیاری ورزشکاران در رژیم غذایی خود از جوانه گندم تازه و یا پودر آن استفاده می کنند. جوانه گندم، بهترین ماده غذایی برای افراد دیابتی و مادران باردار و افراد دارای مشکلات گوارشی است.

 

عصاره گندم و جوانه گندم در طیف متنوعی از محصولات سینره به‌کار گرفته شده است. این محصولات را از این لینک ببینید.

43 دیدگاه

  1. سارا 20 آبان 1401 در 7:44 ب.ظ - پاسخ

    سلام ایا خوردن جوانه گندم با آب بعد از غدا چاق میکنه؟

    • پشتیبانی سایت 21 آبان 1401 در 1:05 ب.ظ - پاسخ

      پیشنهاد می کنیم پیش از غذا میل کنین

      • عرفان 28 فروردین 1402 در 8:11 ق.ظ - پاسخ

        پیش از غذا که اشتهارو کامل میبنده و نمیشه بعدش غذا خورد و این باعث لاغر شدن میشود پس باید بعداز صبحانه یا نهار میل کرد همراه با شیر و عسل البته با ماست هم میشه مخلوط کرد

  2. نرگس 26 آبان 1401 در 4:58 ب.ظ - پاسخ

    من نمیخوام صورتم چاق شه فقط چاقی بدن و عضله میخوام چطور بهتره استفاده کنم ؟

    • پشتیبانی سایت 28 آبان 1401 در 3:44 ب.ظ - پاسخ

      از رژیم پروتئین می تونین برای عضله سازی استفاده کنین.

    • امین 25 اردیبهشت 1402 در 6:54 ب.ظ - پاسخ

      سیب‌زمینی آب پز

      • ابولفضل نیازی 8 آذر 1402 در 12:12 ق.ظ - پاسخ

        من میخوام صورتم چاق بشه و اینکه جاهای خالی را پر کند نمیخوام چاق بشم

        • mohegh 9 بهمن 1402 در 3:50 ب.ظ - پاسخ

          دوست عزیز
          با متخصص تغذیه مشورت کنید

    • Reza 8 دی 1402 در 9:35 ب.ظ - پاسخ

      شربت اشتها اور

  3. ghazal 2 آذر 1401 در 6:51 ب.ظ - پاسخ

    سلام من فقط میخوام صورتم و گونه‌هام تپل شه روزی چند بار و چجوری مصرف کنم؟

    • پشتیبانی سایت 5 آذر 1401 در 8:30 ق.ظ - پاسخ

      سلام پیشنهاد می کنم این مطلب رو مطالعه بفرمایید.

  4. فتانه 2 دی 1401 در 2:17 ق.ظ - پاسخ

    سلام من میخوام باسن و سینه و صورت پر بشه چه چیزی چطوری بخورم

    • Nesa 17 مرداد 1402 در 1:04 ق.ظ - پاسخ

      سلام وقتتون بخیر
      من برای تپلی صورت میخوام آیا تاثیری داره و اینکه چند وقت طول میکشه برای تپلی یه نکته دیگه آیا بعد مصرفش احتمال بازگشت داره دوباره لاغر بشه صورتت ممنون میشم توضیح بدید 🙏

    • Omid 9 شهریور 1402 در 2:15 ق.ظ - پاسخ

      سلام بهت میگم سریع انجام بده

  5. زری 16 دی 1401 در 11:30 ق.ظ - پاسخ

    سلام پودر جوانه گندم برای دیابت خوبه یعنی قند خون بالا نمیبره؟

  6. CruShaMi 18 دی 1401 در 8:21 ق.ظ - پاسخ

    سلام من گندم پوست کنده دارم چطوری میتونم به عنوان چاقی ازش مصرف کنم؟ ( طرز مصرف)

  7. سحر 10 بهمن 1401 در 3:17 ب.ظ - پاسخ

    سلام آیا کسی از جوانه گندم خانگی برای چاقی استفاده کرده و نتیجه داشته یا ن؟؟؟؟؟

    • شادی 9 آبان 1402 در 1:47 ب.ظ - پاسخ

      سلام استفاده کردی.از جوانه گندم؟

  8. نازگل 11 بهمن 1401 در 5:02 ب.ظ - پاسخ

    سلام من میخام چاق شم هم بدن هم صورت چجوری جوانه گندم مصرف کنم روزی چند
    آیا میشه جوانه گندم با آب ولرم خورد

    • عرفان 28 فروردین 1402 در 8:14 ق.ظ - پاسخ

      نیم ساعت بعداز صبحانه با شیر و عصل میل کن صددرصد جواب میگیری

      • وحیید 28 تیر 1402 در 12:53 ق.ظ - پاسخ

        سلام بهترین زمان مصرف پودر جوانه گندم واسه چاقی صورت چه وقتیه ؟

        • ابوالفضل 21 مرداد 1402 در 9:03 ب.ظ - پاسخ

          سلام چن روزه چاق میکنه و چه موقعی مصرف شه؟!

    • عرفان 28 فروردین 1402 در 8:16 ق.ظ - پاسخ

      برای بدنت هم از قهوه لاته دکتر بیز استفاده کن بعداز صبحانه و بین ساعت چهار تا هفت غروب میل کن

  9. Kosar 5 خرداد 1402 در 9:04 ب.ظ - پاسخ

    چرا تلخه مزش چیکارکنم بتونم بخورم

  10. نازی 12 خرداد 1402 در 8:37 ق.ظ - پاسخ

    من میخام فقط صورتم چاق بشه …چه موقع و چه مقدار استفاده کنم لطفا بگید … بعد چن روز نتیجه میده؟؟

  11. ناشناسم😁 15 خرداد 1402 در 10:57 ق.ظ - پاسخ

    اصلا چاق نکرد استفاده کردم

  12. مریم 15 خرداد 1402 در 12:09 ق.ظ - پاسخ

    سلام من پودرجوانه گندم دکتربیز،مصرف میکنم برای چاقی صورت ،دوهفته شده ولی نتیجه ای نکرفتم،چقدردیگه بایدبخورم؟

    • الهه 5 مهر 1402 در 11:58 ب.ظ - پاسخ

      سلام حداقل ۴۰ روز حداکثر دوماه

  13. فاطمه 13 تیر 1402 در 10:37 ق.ظ - پاسخ

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه مدت پودر‌جوانه گندم بعد از خوردن غذا می‌خوردم وزنم خیلی رفته بالا من فقط میخواستم صورتم پر بشه و تازگیا چون دیدم وزنم رفت بالا دیگه نخوردم و صورتم یکمی آب رفته زیر‌ چشم هامم گود سیاهی رفته من چیکار کنم وزنم بیاد پایین ولی با خوردن پودر صورتم تپل بمونه فقط وزنم‌ بیاد پایین

  14. مریم 16 تیر 1402 در 8:20 ب.ظ - پاسخ

    من ودخترم حدودا،،دوماه مصرف میکنیم ولی صورتمون چاق نشده..برندواسم خاصی بایدمصرف کرد؟

  15. وحید 28 تیر 1402 در 8:25 ق.ظ - پاسخ

    سلام واسه چاقی پودر جوانه گنددم رو قبل از غذا بخورم یا بعد از غذا ؟

  16. نازنین 4 مرداد 1402 در 5:07 ب.ظ - پاسخ

    دوستان عزیز هیچ چیزه موضعی وجود نداره فقط قسمتی از بدن شما رو یا خمینطور صورتتون رو چاق یا لاغر بکنه . ما میدونیم ک جوانه گندم چاق کنندس مخصوصا اگر بعد غذا میل بشه حالا بستگی ب جذب بدن شما داره ک همیشه کدوم قسمت زود لاغر یا پر میشه

  17. ابوالفضل 21 مرداد 1402 در 9:08 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقتتون بخیر پودر جوانه گندم چن روزه چاق میکنه ؟!

  18. ابوالفضل 21 مرداد 1402 در 9:09 ب.ظ - پاسخ

    سلام چن روزه چاق میکنه و چه موقعی مصرف شه؟!

  19. کمکم کنید فوری 24 مرداد 1402 در 10:16 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقت بخیر پودر جوانه گندم تِژین برای چاقی صورت خوبه ؟
    من تازه پودر رو تهیه کردم و نمیخام بدنم چاق بشه چون استخون بندیم درشته شونه هام بزرگه صورتم لاغر شده
    میخاستم بدونم روشی هست بدنم چاق نشه فقطو فقط صورتم چاق شه لطفا جواب بدین.
    و لطفا نگید این مطلب رو مطالعه کنید چون خیلی خوندم ولی جواب سوالم داخلش نبود خیلی ممنون

  20. یک معلم 31 مرداد 1402 در 8:46 ق.ظ - پاسخ

    سلام .‌می تونید خودتون درست کنید جوانه ی گندم رو خیلی مطمئن و با صرفه اس . همونجوری هم میشه جوانه رو استفاده کرد و اگه بخواین پودر بشه می تونید خشک کنید و بعد آسیاب کنید .
    نحوه ی درست کردن جوانه ی گندم تو اینترنت هست .

  21. یک معلم 31 مرداد 1402 در 8:48 ق.ظ - پاسخ

    برا چاقی صورت روزی یه قاشق با ماست میل کنید

  22. امین 19 شهریور 1402 در 8:35 ق.ظ - پاسخ

    دور شکم هم چاق میشه؟

  23. امین 19 شهریور 1402 در 6:36 ب.ظ - پاسخ

    سلام اگه هر روز صبح یک قاشق مرباخوری از جوانه گندم مصرف کنم باعث چاقی و تناسب اندام میشود

    • امین 19 شهریور 1402 در 6:37 ب.ظ - پاسخ

      و بعد چند روز تاثیر میذاره با این طریقه

    • الهه 6 مهر 1402 در 12:00 ق.ظ - پاسخ

      سلام
      مربا خوری نه چای خوری ،با شیر ، ظهر هم یه
      دونه قرص مخمر آبجو

  24. Sadaf 29 شهریور 1402 در 11:03 ق.ظ - پاسخ

    سلام من حدودا سه چهار روزه که از جوانه گندم استفاده میکنم این پودر رو من از عطاری تهیه کردم که پیش خودم همه چیشو میخلوط کرد الان تو چند روز من تاثیرشو میبینم ،گفتن که فقط با نوشیدنی بخورین با ماست نگفتن .

  25. شادی 9 آبان 1402 در 1:49 ب.ظ - پاسخ

    سلام استفاده کردی.از جوانه گندم؟

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات