درمان پوست خشک

مدت زمان مطالعه 1,7 دقیقه

درمان پوست خشک و 15 نکته طلایی

فهرست مطالب

پوست به طور طبیعی چربی تولید می کند که سبوم نامیده می شود. تولید سبوم ، از رطوبت طبیعی پوست محافظت می کند. عدم استفاده از مرطوب کننده و یا شستن پوست با صابون یا شوینده نامناسب چربی طبیعی پوست را از بین می برد. تولید بیش از حد سبوم باعث به وجود آمدن آکنه می شود. برای افراد فاقد آکنه، استفاده از روغنهای طبیعی می تواند شفافیت و رطوبت را به پوست بازگرداند.

خشکی پوست می تواند باعث پوسته شدن ، خارش ، ترک و حتی خونریزی شود. پوست در هوای سرد و خشک نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارد. خشکی پوست باعث ایجاد چین و چروک می شود. برای پیشگیری و درمان خشکی پوست، متخصصان نکاتی را ارائه می دهند. 15 قانون مراقبت از پوست برای افراد دارای پوست خشک را در زیر آورده ایم.

15 نکته طلایی برای درمان پوست خشک

15 نکته طلایی برای درمان پوست خشک

شماره 1: پوست را با پاک کننده مناسب پوست خشک تمیز کنید

پوست خود را با میسلارواتر، دستمال مرطوب پاک کننده آرایش یا شیرپاکن از آلودگی ها تمیز کنید. افراد دارای پوست خشک می توانند از روغن های پاک کننده آرایشی یا روغن های طبیعی؛ مانند روغن نارگیل، زیتون و آرگان، برای تمیز کردن پوست از آلودگی یا باقیمانده آرایش استفاده کنند.

شیر پاک کن گیاهی مخصوص پوست های معمولی تا خشک سینره

این محصول هرگونه آلودگی و مواد آرایشی را از سطح پوست عمیقا پاکسازی می کند. پاک کننده پوست سینره حاوی عصاره گل همیشه بهار و فاقد الکل است، که با رطوبت رسانی عمیق پوست صورت، باعث لطافت و شفافیت آن می شود.

حجم این ژل 150 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: مقدار مناسبی از محصول را بر پوست صورت و گردن پخش کنید و 2 دقیقه ماساژ دهید و باقیمانده آن را با پنبه به آرامی از پوست پاک کنید.

شماره 2: پوست را با شوینده مناسب پوست خشک بشویید

شوینده های بر پایه روغن برای رطوبت رسانی بیشتر طراحی شده اند و برای پوست خشک مناسب ترند. از ژل شستشوی صورت مناسب برای شستن پوست استفاده کنید. ژل شستشو را روی پوست مرطوب ماساژ داده و قبل از خشک شدن با آب بشویید.

ژل شستشوی صورت مرطوب کننده و ضد آلودگی هوا مخصوص پوست های معمولی تا خشک سینره

ژل شستشوی صورت سینره با خاصیت مرطوب کنندگی و ضد آلودگی هوا، برای پوست خشک بسیار مناسب است. این محصول حاوی عصاره مورینگا است که یک لایه محافظ طبیعی روی پوست ایجاد می کند تا آلودگی جذب پوست نشود و ضد حساسیت است. استفاده از ژل شستشوی سینره که فاقد مواد صابونی است، باعث نرم شدن پوست و حفظ رطوبت آن بعد از شستشو می شود.

حجم این ژل 200 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: مقدار مناسبی از ژل شستشو را روی پوست ماساژ داده و سپس آبکشی کنید.

شماره 3: پوست خود را با آب سرد یا ولرم بشویید

پوست خود را با آب سرد یا ولرم بشویید

شستشوی پوست صورت با آب گرم، علاوه بر شل شدن، باعث تحریک پوست و از بین رفتن چربی های اساسی و طبیعی آن می شود. همچنین، منافذ پوست را باز و آلودگی های محیط را جذب می کند، در نتیجه باعث به وجود آمدن آکنه می شود.

شماره 4: پس از شستشو، پوست را به آرامی با حوله پارچه ای تمیز خشک کنید

پس از شستشوی پوست با شوینده مناسب، صورت را با حوله ای از جنس پارچه به آرامی خشک کنید. هرگز از حوله هایی که الیاف مصنوعی یا پلاستیک دارند برای خشک کردن پوست استفاده نکنید. همچنین، به هیچ وجه حوله را روی پوست نکشید بلکه به آرامی روی پوست ضربه بزنید و بگذارید کمی رطوبت بر پوست باقی بماند.

شماره 5: پس از لایه برداری، از تونر مناسب پوست خشک استفاده کنید

تونرها برای آبرسانی هر چه بیشتر پوست و از بین بردن سلولهای مرده و آلودگی های باقی مانده پس از پاکسازی طراحی شده اند. تونر یک محصول بر پایه الکل است، که برای مقابله با چربی اضافی استفاده می شود. پس از تمیز کردن صورت، با پنبه آغشته به تونر روی پوست به آرامی ضربه بزنید و با حرکت به سمت بیرون، صورت را از باقیماندگی آلودگی تمیز کنید.

لازم به ذکر است تونرهای تولید شده توسط شرکت سینره کاملا طبیعی و گیاهی و فاقد الکل می باشند.

لوسیون پاک کننده صورت فاقد الکل سینره (تونر)

لوسیون پاک کننده صورت سینره را برای تکمیل پاکسازی پوست صورت، برای تمیز کردن باقیمانده مواد آرایشی و آلودگی ها و پس از شستشوی پوست با شوینده مناسب استفاده کنید. این محصول با حفظ لطافت پوست، منافذ باز را کوچک می کند و باعث ایجاد شادابی و شفافیت پوست می شود.

حجم این لوسیون 150 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: مقدار مناسب از تونر را بر به کمک پنبه به صورت و گردن بمالید. استفاده از این محصول، نیاز به آبکشی ندارد.

شماره 6: پوست را با اسکراب مناسب پوست خشک، لایه برداری کنید

سلول های مرده پوست می توانند روی سطح پوست جمع شوند و باعث کدر شدن آن شوند. لایه برداری منظم، سطح پوست را از آلودگی ها پاک می کند و از تجمع سلول های مرده جلوگیری می کند. بنابراین، اگر پوست خشکی دارید، استفاده از اسکراب مناسب که قدرت لایه برداری نیز دارد را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید واکنش پوست را هنگام لایه برداری در نظر بگیرید. لایه برداری بیش از حد برای افرادی که پوست خشکی دارند، باعث ایجاد حساسیت می شود، بنابراین؛ بیشتر از هفته ای 1 بار پوست خود را لایه برداری نکنید. استفاده منظم از اسکراب صورت به مرور زمان، پوست را یکدست و درخشان می کند.

شماره 7: از ماسک های مناسب آرایشی یا طبیعی مناسب پوست خشک استفاده کنید

از ماسک های مناسب آرایشی یا طبیعی مناسب پوست خشک استفاده کنید

ماسک های آبرسان و مرطوب کننده موجود در بازار، پوست را عمیقا آبرسانی می کند و برای صورت و دور چشم به صورت جداگانه عرضه می شود. ماسک های آبرسان با اسانس خیار، آلوئه ورا، جوجوبا، آرگان، نارگیل، بادام و … موجود است. ماسک های صورت برای رفع چین و چروک، رفع لک و کک و مک، آبرسان، سفت کننده و روشن کننده تولید می شوند و با توجه به نیاز پوست، می توانید آنها را انتخاب کنید. برای آبرسانی و رفع نیازهای پوست می توانید از ماسک های طبیعی خانگی نیز استفاده کنید.

ماسک روشن کننده صورت سینره

این ماسک حاوی ویتامین سی، عصاره جلبک های دریایی و عصاره بیربری برای رفع تیرگی پوست است.

ماسک روشن کننده صورت سینره با اکسیژن رسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست باعث شادابی، نرمی و لطافت آن می شود.

حجم این ماسک 65 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: مقدار مناسب از ماسک را بر پوست صورت و گردن پخش کنید و با حرکت دورانی بر سطح پوست ماساژ دهید. پس از 10 الی 15 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید. ماسک روشن کننده را 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

شماره 8: برای آبرسانی بیشتر، از کرم آبرسان مناسب پوست خشک استفاده کنید

بهترین زمان استفاده از آبرسان، بعد از لایه برداری و پاکسازی است. همچنین، زمانی از آبرسان استفاده کنید که پوست صورت مرطوب است. توجه داشته باشید که آبرسان با مرطوب کننده متفاوت است و استفاده از آبرسان و مرطوب کننده برای پوست خشک ضروری است.

شماره 9: صبح و شب از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خشک استفاده کنید

صرف نظر از نوع پوست، باید صبح و شب آن را مرطوب کنید و این مطمئناً در مورد افرادی که پوست خشکی دارند نیز، صدق می کند. برای رطوبت رسانی بیشتر پوست خشک، از مرطوب کننده های حاوی هیالورونیک اسید و آلوئه ورا و نیز مرطوب کننده هایی که بر پایه آب هستند، استفاده کنید تا پوست مدت زمان بیشتری مرطوب بماند. اگرچه افرادی که پوست خشک دارند با خیال راحت می توانند از روغن های طبیعی نیز برای مرطوب کردن پوست استفاده کنند. مرطوب کننده مناسب را روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. عواملی مانند آلودگی هوا و اشعه ماورا بنفش، رطوبت پوست را کاهش می دهد و باعث خشک شدن آن می شود. در نتیجه ، پوست درخشش خود را از دست می دهد. مرطوب کننده، رطوبت را به پوست باز می گرداند و به درخشان شدن آن کمک می کند.

کرم مرطوب کننده صورت مخصوص پوست های معمولی تا خشک سینره

کرم مرطوب کننده سینره علاوه بر رطوبت رسانی عمیق و طولانی مدت پوست صورت، از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند. مواد سیلیکونی موجود در این محصول، علاوه جلوگیری از ایجاد جوش، باعث ایجاد چربی و براق شدن پوست نمی شود.

حجم این کرم مرطوب کننده 65 میلی‌لیتر می باشد.

طریقه استفاده: مقدار مناسبی از کرم مرطوب کننده را بر پوست صورت و گردن ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

شماره 10: پس از مرطوب کردن پوست، از سرم مناسب پوست خشک استفاده کنید

پس از مرطوب کردن پوست، از سرم مناسب پوست خشک استفاده کنید

برای رطوبت رسانی بیشتر پوست خشک، هم از مرطوب کننده و هم از سرم صورت استفاده کنید. 5-4 قطره سرم صورت را به خوبی روی پوست خود ماساژ دهید. آن را از بینی تا گوش و از بالای ابرو تا خط رویش مو و از گردن تا خط فک ماساژ دهید.

سرم ها حاوی غلظت زیادی از آنتی اکسیدان و ویتامین های ای و سی هستند. آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار معروف به رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سرم محکم کننده پوست صورت سینره

این محصول موجب استحکام پوست و جلوگیری از افتادگی می شود. سرم محکم کننده پوست سینره حاوی پپتیدها و عصاره های گیاهی برای محکم کردن پوست و جلوگیری از افتادگی آن است و پروتئین های مورد نیاز پوست صورت را تامین می کند. همچنین باعث شادابی، رطوبت رسانی و پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت می شود.

حجم این سرم 30 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: چند قطره از سرم را با نوک انگشت روی پوست ماساژ دهید. در روز 2 بار پوست صورت را با سرم محکم کننده ماساژ داده و تا جذب کامل آن صبر کنید. استفاده از این محصول نیاز به آبکشی ندارد.

شماره 11: از ضد آفتاب مناسب پوست خشک استفاده کنید

همه افراد با هر نوع پوستی باید استفاده از ضد آفتاب مناسب را در طول روز جدی بگیرند. هر روز ضد آفتاب با اس پی اف مناسب پوست استفاده کنید و باید حداقل هر سه ساعت یک بار (یا بلافاصله پس از شنا یا تعریق) آن را تمدید کنید. علاوه بر استفاده از ضد آفتاب با اس پی اف مناسب برای پوست، باید مدت زمان قرارگیری در معرض نور خورشید را نیز محدود کنید. تا جایی که ممکن است در سایه بنشینید و نقاطی که در معرض نور حورشید هستند را بپوشانید.

+SPF60 کرم ضد آفتاب بدون رنگ مخصوص پوست های خشک و نرمال

محافظت می کند. این محصول فاقد رنگ و UVB و UVA این کرم ضد آفتاب از پوسـت در برابر پرتوهای

است. FDA دارای فیلتر های فیزیکی و شـیمیایی مورد تایید

علاوه بر پیشگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست، مقاوم در برابر تعریق، فاقد پارابن و حاوی ویتامین ای است.

حجم این کرم ضدآفتاب 50 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: کرم ضد آفتاب را بیست دقیقه الی نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی پوست خود پخش کنید. ضد آفتاب را هر 3 الی 4 ساعت تجدید کنید.

شماره 12: از کرم ضد چروک مناسب پوست خشک استفاده کنید

استفاده از کرم ضد چروک باید در اوایل 20 سالگی در روتین پوستی شما گنجانده شوند. هرچه زودتر از محصولات ضد چین و چروک استفاده کنید ، احتمال ایجاد چین و چروک و خطوط کاهش می یابد. افراد دارای پوست خشک بیشتر در معرض بروز چین و چروک پوستی هستند.

کرم ضد چروک سینره

این محصول حاوی عصاره مورد، ویتامین ای و کیوتن است که از تخریب کلاژن جلوگیری کرده و طول عمر سلول های پوست را افزایش می دهد. این کرم، از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند و چروک های سطحی را محو می کند.

حجم این کرم 40 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: مقدار مناسبی از کرم ضد چروک سینره را بر پوست صورت و گردن ماساژ دهید. 2 بار در روز، صبح و شب از این محصول استفاده کنید.

شماره 13: از کرم ضد لک مناسب پوست خشک استفاده کنید

کرم ضد لک مناسب پوست خشک

کرم های ضد لک باعث محو شدن لکه های تیره، لکه های پیری و لکه های جامانده از آکنه را کمرنگ یا محو و تن پوست را متعادل می کنند. با استفاده منظم از کرم های ضد لک، پوستی روشن تر و درخشان تر خواهید داشت.

کرم ضد لک و روشن کننده سینره

این محصول حاوی عصاره بیربری، شیرین بیان و اکتادسن دی اوئیک اسید است. کرم ضدلک سینره تیرگی ناشی از اشعه های مضر خورشید، لک های بارداری و پیری را محو کرده و از ایجاد لک و تیرگی پوست پیشگیری می کند. این کرم حاوی ویتامین آ و ای، امگا 6 و فاقد هیدروکینون است.

حجم این کرم 65 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه اسفاده: مقدار مناسبی از کرم ضدلک را روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

شماره 14: قبل از خواب از کرم شب مناسب پوست خشک استفاده کنید

یک کرم مرطوب کننده و سفت کننده مخصوص شب می تواند به ترمیم و بازسازی پوست هنگام خواب کمک کند. کرم شب را براساس نوع پوست انتخاب کنید. انواع کرم شب مانند کرم شب ضد چین و چروک، سفت کننده، درخشان کننده، ضد لک و غیره وجود دارد. برای داشتن انتخاب مطمئن می توانید با متخصص پوست مشورت کنید.

کرم شب یا کرم مغذی سینره

کرم شب یا کرم مغذی سینره حاوی عصاره های گیاهی است که اثرات ضد التهابی آن باعث شادابی و درخشندگی پوست می شود و فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد. استفاده از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین A ،E و اسیدهای چرب اثر مضر رادیکالهای آزاد را خنثی می کند.

حجم این کرم 40 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: مقدار مناسبی از کرم را هر شب روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید.

شماره 15: کرم دور چشم

پوست اطراف چشم نازک تر و حساس تر از سایر نقاط صورت است. همچنین زودتر چروک می شود. اگر پوست اطراف چشم را آبرسانی نکنید، به مرور شاهد ایجاد تیرگی و کبودی زیر چشم خود خواهید بود. از اینرو یک کرم دور چشم مناسب می تواند پوست اطراف چشم را روشن، بدون پف و محکم کند. با استفاده از انگشت حلقه خود مقدار کمی از کرم را به آرامی دور چشم، به صورت ضربه ای بزنید.

کرم دور چشم سینره

کرم دور چشم سینره با بهبود گردش خون نواحی دور چشم، سیاهی، چروک و پف این ناحیه را از بین می برد. این کرم حاوی عصاره فائکس، کیوتن و ویتامین ای است. همچنین، دارای امگا 3 و امگا 6 برای حذف رادیکال های آزاد برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، سیاهی و پف دور چشم است.

حجم این کرم 30 میلی‌لیتر می باشد.

نحوه استفاده: مناسبی از کرم دور چشم سینره را هر صبح و شب به صورت ضربه ای و به آرامی اطراف چشم ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

کلام پایانی

تنها داشتن یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست کافی نیست. شما باید به طور منظم روتین مراقبتی پوست را انجام دهید و صبور باشید، زیرا نتیجه این مراقبت ها به مرور زمان مشخص می شود. چنانچه با وجود داشتن روتین پوستی مناسب، خشکی پوست شما درمان نشود، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است پوست خشک شما به یک پماد یا کرمی که متخصص پوست تجویز می کند، نیاز داشته باشد. خشکی پوست همچنین می تواند نشانه ای از یک بیماری پوستی باشد که نیاز به درمان دارد.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات