درمان خانگی ترک پا

مدت زمان مطالعه 4,5 دقیقه

بسیاری از ما در میان اطرافیان‌مان، افرادی را با ترک‌های سطحی و عمیق پا دیده‌ایم. تازه اگر شانس آورده باشیم و خودمان به این بیماری مبتلا نشده باشیم! بله درست خواندید، «بیماری»…

ترک پا یک بیماری پوستی رایج است. آمارها نشان می‌دهد درصد زیادی از افراد به آن مبتلا هستند و تعداد خانم‌هایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، ۲۳ درصد بیشتر از آقایان است.

اگر برای درمان ترک‌های پا به این صفحه آمدید، احتمالا اولین جستجوهای‌تان درباره علت‌های ایجاد مشکل است. تعداد زیادی از افراد فکر می‌کنند، ترک‌های پا به دلیل کمبود ویتامین‌ها شکل می‌گیرند. متخصصان می‌گویند: «کمبودِ حادِ ویتامین C، ویتامین B-3 و ویتامین E ممکن است باعث خشکی و ایجاد ترک پاشنه پا شود.» در حالی که کمبود افراطی این ویتامین‌ها در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، کمی نادر است. پس باید سایر علت‌ها را بررسی کنیم. پس از آن سراغ روش‌های درمان برویم.

علت ایجاد ترک پا چیست؟

ایجاد ترک‌های سطحی و عمیق پا، علل متعدی دارد. مثلا چاقی، ابتلا به دیابت، پوشیدن زیاد صندل، داشتن پوست خشک، اصطکاک بیش از حد کفش با کف پا و نپوشیدن جوراب، همگی دست به دست هم می‌دهند تا ترک‌های پا یکی پس از دیگری نمایان شوند و هر روز هم به عمق‌شان اضافه شود.

جالب است بدانید، افراد مختلف در مواجهه با ترک‌های پا، یک واکنش یکسان نشان می‌دهند. وارد مرورگرشان می‌شوند و درمان خانگی این بیماری را جستجو می‌کنند.

علت ایجاد ترک پا

علاوه بر خشکی پوست در فصل سرما دلایل دیگری نیز برای این عارضه وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه رفتن بدون کفش و دمپایی
  • پوشیدن کفش‌هایی که پشت آن‌ها باز است.
  • رسیدگی نکردن به پاها به طور مرتب در فواصل زمانی مختلف
  • داشتن سابقه در خانواده برای این مشکل
  • مشکلات گردش خون
  • مشکلات پوستی و اگزما
  • راه رفتن طولانی مدت
  • پوشیدن کفش نامناسب
  • وزن زیاد و افزایش سن
  • استفاده از مواد شوینده نامناسب

انواع‌ روش‌های درمان ترک پا

انواع درمان خشکی پوست در ناحیه پاشنه پا یا دیگر نقاط آن‌قدر زیاد است که به شما این تضمین را می‌دهیم این مشکل به‌راحتی در خانه قابل حل است و جای هیچ نگرانی نیست. از آنجایی که روش‌های درمان قطعی ترک پا بسیار متنوع است، هر فرد با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد یکی از روش‌هایی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، انتخاب می‌کند. با ما در ادامه همراه باشید تا معرفی کاملی از انواع روش‌های درمان ترک پا داشته باشیم.

روش‌های درمان خانگی ترک پا

همانطور که پیش از این به دلیل ترک پا پرداختیم، می‌دانید که ترک پا مشکل شایعی میان افراد است و دلیل‌های متنوعی دارد. اما خبر خوب اینکه برخی روش‌های خانگی ساده می‌توانند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنند. بیایید نگاهی به ساده‌ترین روش‌ها برای درمان ترک پا در خانه بیندازیم.

روش‌های درمان ترک پا

استفاده از کرم ترک پا سینره

کرم‌های ترک پا ساده‌ترین راه درمان خانگی ترک پا هستند. کرم ترک پا سینره قابلیت ترمیم ترک های ناشی از خشکی در نواحی پاشنه پا، زانو و آرنج را دارد و این به‌دلیل وجود مواد کراتولیتیک در ترکیبات کرم ترک پا سینره است که باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

کرم ترک پا سینره از مواد گیاهی تشکیل شده و تست حیوانی ندارد. همچنین این کرم دارای مواد موثر برای ایجاد نرمی و لطافت در نواحی است که پوست زبر و زمختی دارد و دچار ترک شده است.

قبل از خواب مقدار قابل توجهی از کرم مخصوص ترک پا سینره را روی پاشنه و پنجه به خوبی ماساژ دهید. پس از استفاده از آن حتما جوراب نخی بپوشید و تا صبح صبر کنید. از خواب که بیدار می‌شوید یک جفت پای نرم و لطیف در اختیار شماست. اگر می‌خواهید این درمان همیشگی باشد و از شر ترک‌های پا خلاص شوید، باید پاهای‌تان را تمیز نگه دارید، قارچ‌ها و باکتری‌ها زمانی که راه به ترک‌های ریز و درشت می‌یابند، اوضاع وخیم می‌شود و آن‌وقت ممکن است دردسر ایجاد کنند. این کمترین و مؤثرترین اقدامی است که می‌توانید برای قلب دوم‌تان انجام دهید.

پوشیدن جوراب از جنس نخ خالص در رختخواب

شاید به نظرتان راه ساده‌ای بیاید؛ اما به شدت تاثیرگذار است. تنها باید یک روتین درست برای پاهای خود داشته باشید. این روتین به این صورت است که پاهای خود را در لگن پر از آب بگذارید. سپس با اسکراب یا سنگ پا، پاشنه پای خود را ماساژ دهید تا لایه‌های مرده پوست به‌صورت کامل جدا شوند.

حالا از یک کرم ترمیم‌کننده مانند کرم ترک پا سینره یا وازلین استفاده کنید و یک جوراب تمام‌نخی بپوشید و به رختخواب بروید. صبح روز بعد وضعیت ترک پاشنه پایتان خیلی بهتر خواهد بود.

پوشیدن جوراب

استفاده از نمک حمام

نمک حمام می‌تواند در بهبود ترک پا بسیار موثر باشد. یک لگن یا وان حمام را تا حدی که پاها به‌‌طور کامل درون آن قرار بگیرند، پر از آب کنید. نصف فنجان نمک حمام را به این مقدار آب اضافه کنید و سپس پاهای خود را برای مدت 60-30 دقیقه درون آب قرار دهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه قابل توجه آن را ببینید.

اضافه کردن مقداری اسانس لوندر یا اکالیپتوس به لگن یا وان هم می‌تواند موثر واقع شود. به یاد داشته باشید پس از این کار باید پاها را به‌خوبی خشک و مرطوب کنید.

استفاده از نمک حمام

استفاده از عسل

خواص عسل آنقدر زیاد است که می‌تواند برای درمان در هر زمینه‌ای از آن استفاده شود. از آنجایی که عسل یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است، می‌تواند در درمان ترک پا هم موثر واقع شود. تنها کافیست مقداری از عسل را روی پاشنه پای خود بزنید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

حتی می‌توانید کمی آرد برنج و آبلیمو ترش را به عسل ترکیب کنید تا مخلوط خمیری حاصل شود. این مخلوط را روی پاشنه‌های ترک‌خورده خود بزنید و بعد از گذشت 30-20 دقیقه بشویید.

استفاده از عسل

استفاده از ترکیب آبلیمو و وازلین

هر شب یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق چای خوری وازلین مخلوط کنید و سپس یک جوراب پشمی بپوشید. تا صبح روز بعد صبر کنید و سپس پاهایتان را با آب ولرم بشویید. این کار را برای مدت یک هفته تکرار کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید.

استفاده از ترکیب آبلیمو و وازلین

مخلوط موز و عسل

از موز به‌عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی یاد می‌شود و در اکثر لوازم بهداشتی و مراقبتی برای پوست از عصاره آن استفاده می‌شود. همچنین موز دارای ویتامین‌های B6، C و A است که آن را به یک ماده مغذی تمام‌عیار برای بدن و پوست تبدیل می‌کند.

موز و عسل را به‌اندازه مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس روی پاشنه پا بزنید. پاشنه پاهایتان را ماساژ دهید و سپس برای مدت 30-20 دقیقه به آن استراحت دهید و بعد از این مدت پاهای خود را با آب ولرم بشویید. پس از شستشوی پاهایتان، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

مخلوط موز و عسل

ماسک گلیسیرین و گلاب

گلیسیرین هم از آن دسته موادی است که در ساختار اکثر مواد بهداشتی یافت می‌شود و خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد. استفاده از گلیسیرین در افرادی که دچار ترک پاشنه پا هستند، می‌تواند روند بهبود را سرعت ببخشد.

برای داشتن این ترکیب شگفت‌انگیز به یک قاشق غذاخوری گلیسیرین، دو قاشق چای‌خوری گلاب و نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش نیاز دارید. مقداری از این مخلوط را روی پاشنه پاهایتان بزنید و سپس جورابی را که کاملا از جنس نخ است، بپوشید. صبح روز بعد متوجه تغییر پاشنه پاهایتان خواهید شد.

ماسک گلیسیرین و گلاب

استفاده از ماسک برنج

این ماسک مواد ساده‌تری نسبت به دیگر ماسک‌هایی که معرفی کردیم دارد. 2 قاشق غذاخوری آرد برنج، 6-5 قطره سرکه و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

حالا پاهای خود را برای مدت 10 دقیقه در آب ولرم خیس کنید و سپس مخلوط به‌دست‌آمده را روی پاشنه پاهایتان ماساژ دهید. پس از این کار پاهایتان را بشویید و با یک حوله نخی تمیز خشک کنید. این کار را برای مدت یه هفته هر روز انجام دهید تا تمام پوست‌های مرده از پاشنه پاهایتان از بین بروند.

استفاده از وازلین

پس از حمام یا دوش گرفتن، هنگامی که پوست نرم است مقداری زیادی وازلین را روی پاشنه پاهایتان بزنید. بهتر است این کار را پیش از خوابیدن انجام دهید. پس از اینکه به اندازه کافی وازلین زدید، ابتدا یک جوراب تمام نخی و سپس یک جوراب سیلیکونی یا ژله‌ای بپوشید.

جوراب‌های سیلیکونی بهترین انتخاب برای از بین بردن و درمان ترک پا با وازلین هستند. این جوراب‌ها با نگه داشتن وازلین در فضای بسته و غیر قابل نفوذ خود، تاثیر وازلین و اقدامات درمانی برای رفع پاشنه پا را چندبرابر می‌کنند.

درمان ترک پا با سیب زمینی

درمان ترک پا با سیب زمینی یکی دیگر از روش‌های خانگی برای از بین بردن ترک‌های عمیق پاشنه پا است. سیب زمینی به‌دلیل نشاسته فراوانی که در ترکیباتش دارد، می‌‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی استفاده شود.

استفاده از حنا برای درمان ترک پا

یک لایه نازک از حنا را به پاشنه پای خود بزنید. می‌توانید برای این کار از یک برس کوچک یا مسواک استفاده کنید تا دستتان رنگی نشود. 20-15 دقیقه صبر کنید تا حنا روی پوست کاملا خشک شود و سپس یک جوراب سیلیکونی یا نایلون به پا کنید و 2-1 ساعت پاهایتان را در همین حالت استراحت دهید. بعد از خشک شدن حنا می‌توانید از وازلین که در روش‌های قبلی گفته شد، استفاده کنید.

استفاده از حنا برای درمان ترک پا

ماسک عسل، سرکه و آرد برنج

سه قاشق غذاخوری آرد برنج را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. سپس 3-2 قطره سرکه به این مخلوط اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا خمیری یکدست حاصل شود.

پاهای خود را برای مدت 10 دقیقه درون تشتی پر از آب ولرم بخیسانید و سپس مقداری از ترکیبی که ساختید را روی پاشنه پاهایتان ماساژ دهید تا لایه‌های مرده پوست از بین بروند. این کار را ۳ بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید.

ماسک عسل، سرکه و آرد برنج

جوش شیرین

جوش شیرین هم از آن دسته موادی است که تقریبا برای درمان هر چیزی کاربرد دارد. برای استفاده جوش شیرین جهت درمان ترک انگشت پا، 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک تشت بزرگ آب ولرم بریزید و پاهایتان را به‌مدت 15 دقیقه در این ترکیب بخیسانید.

در همین حین از سنگ پا برای لایه‌برداری پوست‌های مرده استفاده کنید و بعد از این کار پاهایتان را به‌خوبی آبکشی کنید و با یک حوله نخی تمیز خشک کنید.

استفاده از ترکیب بلغور جو و روغن جوجوبا

روغن جوجوبا رطوبت ازدست‌رفته پوست را باز می‌گرداند و بلغور جو خواص لایه‌برداری دارد. برای تهیه این ترکیب یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر و نصف قاشق غذاخوری روغن جوجوبا نیاز دارید. در یک ظرف این دو ماده را مخلوط کنید و سپس این ماده را به‌صورت دورانی روی پاشنه پاهایتان ماساژ دهید.

استفاده از سنگ پا برای درمان ترک پا

سنگ پا از دوران قدیم برای درمان ترک پا کاربرد داشته است. اگر می‌خواهید با همان روش سنتی ترک‌های پاهایتان را از بین ببرید، سنگ پا را خیس کنید و روی ترک‌های پاهایتان به‌صورت دورانی بکشید. پس از اتمام این کار سنگ پا و پاهایتان را بشویید. از مرطوب‌کننده برای پاهایتان استفاده کنید و سپس یه جوراب نخی یا سیلیکونی بپوشید.

استفاده از سنگ پا برای درمان ترک پا

جوراب سیلیکونی بپوشید!

پیش‌تر به جوراب سیلیکونی اشاره کردیم؛ اما بیایید به‌صورت جزئی‌تر جوراب سیلیکونی را بررسی کنیم. جوراب‌های سیلیکونی از سیلیکون درجه یک پزشکی ساخته شده‌اند. پوشیدن این جوراب‌ها می‌تواند از خشکی و ترک پاشنه پا، میخچه و پینه جلوگیری کند.

جوراب سیلیکونی بپوشید!

پوشیدن کفش‌هایی که پاشنه بسته دارند

این موضوع بسیار مهم است! کفش‌هایی که پاشنه بسته دارند، مناسب‌ترین نوع کفش هستند. اگر اهل پوشیدن صندل و کفش‌های پاشنه باز در فصل‌های نامناسب هستید، این کار را کنار بگذارید؛ زیرا این کار تنها ترک‌های پاشنه پایتان را بدتر می‌کند.

پوشیدن کفش‌هایی که پاشنه بسته دارند

درمان ترک‌های پا با آلوئه‌ورا

افرادی دیگر، ژل آلوئه‌ورای طبیعی را برای درمان ترک پا استفاده کردند. آنها می‌گویند در طول استفاده از این ژل، پوست‌شان رطوبت مورد نیاز را دریافت کرده. اما روزها طول می‌کشد تا این کار تأثیر خودش را روی ترک‌های پا بگذارد. بسیاری از آن‌ها، بدون دیدن نتیجه، این کار را متوقف کردند. همچنین در صحبت‌هایشان می‌توان فهمید، استخراج ژل از برگ آلوئه‌ورا برای‌شان کار سختی بوده است.

موم پارافین

موم پارافین نیز مانند سایر مواد طبیعی که بیان شد یک راه عالی حذف پوست سخت و ترک پا می‌باشد و در رطوبت‌رسانی پوست مؤثر است. مقداری از موم نرم شده را با روغن نارگیل ترکیب کنید و پاهایتان را با آن ماساژ دهید.
ٰٰ

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از داروهای طبیعی برای ترک پا می‌باشد، روغن نارگیل نه تنها پوست را مرطوب می‌کند بلکه به دلیل داشتن خواص ضد قارچ و ضد باکتری در بهبود آن کمک زیادی می‌کند.

استفاده از ماسک میوه

میوه‌ها به دلیل آنزیم‌هایی که در خود دارند در برطرف کردن خشکی پوست تأثیر زیادی می‌گذارند. با ماساژ دادن تکه‌ی کوچکی از میوه‌هایی نظیر موز، آواکادو، آناناس، پاپایا و… خشکی و ترک پا را بر طرف کنید.

استفاده از روغن‌های درمانی

اگر می‌خواهید ترک‌های پاشنه پاهایتان را از بین ببرید، مرطوب کردن بخش مهمی است که نباید فراموش شود. برخی از روغن‌ها خواص مرطوب‌کنندگی طبیعی دارند. روغن آفتابگردان، کنجد، زیتون، نارگیل در ترکیبات اکثر لوسیون‌ها و کرم‌های ازبین‌برنده ترک پا وجود دارند.

برای استفاده از این روغن‌ها، ابتدا پاهای خود را به‌مدت 15-10 دقیقه خیس کنید. سپس به‌خوبی به پاهایتان روغن بزنید. حالا می‌توانید یک جوراب نخی یا سیلیکونی بپوشید. این کار را برای شب انجام دهید و اجازه دهید روغن در طول شب به ترک‌خوردگی‌های پاهایتان نفوذ کند. این روتین را برای مدت 5-3 روز انجام دهید تا بهبود چشمگیر ترک‌های پاهایتان را ببینید.

درمان‌های دارویی ترک پا

پیش‌تر چند روش برای از بین بردن ترک پا به‌صورت خانگی برای شما نام بردیم؛ اما از روش‌ها و درمان‌های دارویی ترک پا نمی‌توان غافل شد. درمان‌های دارویی برای رفع ترک‌های پا، همان کرم و لوسیون‌هایی است که در بخش قبل آن‌ها را ذکر کردیم یا حداقل مواد اولیه این کرم‌ها و لوسیون‌ها، همان موادی است که در بخش پیشین به‌عنوان ماسک یا اسکراب معرفی‌شان کردیم.

استفاده از بانداژهای مایع

بانداژهای مایع روشی نوین برای از بین بردن و درمان ترک پا هستند. اگر بریدگی و ترک‌خوردگی پاشنه جزئی است، می‌توانید از بانداژهای مایع استفاده کنید. برای این کار مقداری از این چسب را روی محل ترک بزنید. اگر خونریزی داشته باشید به‌سرعت قطع خواهد شد. توجه داشته باشید که حس کردن مقداری سوزش پس از استفاده از این نوع راه درمانی طبیعی است.

استفاده از چسب‌های پزشکی

به‌لطف علم، چسب‌های پزشکی مخصوصی برای از بین بردن ترک‌های پاشنه پا ساخته شده است. چسب‌های بافت سیانواکریلات می‌توانند درد را کاهش دهند و ترک‌های پا را با سرعت بیشتری ببندند.

ترک‌های پا؛ درمان قطعی، خانگی و طبیعی

طبق تحقیقات، روغن نارگیل یک درمان خانگی عالی برای ترک‌های پوستی به شمار می‌رود. تا حدودی رطوبت پوستِ این ناحیه را تأمین کرده و چون حاوی خواص ضدباکتریایی است، از ابتلا به عفونت‌ها نیز جلوگیری می‌کند. اما آیا می‌توان روی آن به عنوان یک درمان سریع و ایمن حساب کرد. خیر، چرا؟ چون پاسخ روغن نارگیل به ترک‌های هر پوستی متفاوت است. گاهی ممکن است پاسخ مثبت بدهد و گاهی ممکن است هیچ جواب مساعدی از این روش دریافت نکنید.

گام اول: پاها را خیس کرده و لایه برداری کنید

پوست ترک خورده و زبر شده پاشنه پا، پوست مرده‌ای است که روی کف پا تجمع می‌کند. برای از بین بردن ترک‌ها کافی است پاها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس کنید؛ تا پوست مرده راحت‌تر جدا ‌شود. سعی کنید از یک رنده یا سوهان پا استفاده کنید و با حوصله و به آرامی پوست مرده را جداکنید.

اگر مدت طولانی از آخرین لایه‌برداری گذشته باشد؛ باید زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید و در چند مرحله پوست پاها را لایه برداری کنید. ‌حالا با استفاده از یک اسکراب بدن پاها را ماساژ داده سپس بشویید. توجه کنید لایه برداری از پا باید به صورت هفتگی انجام شود.

طرز تهیه اسکراب پا خانگی

۲ قاشق غذا خوری شکر یا پودر قهوه

۳ یا ۴ قاشق غذا خوری روغن زیتون

یک قاشق چای خوری نمک

این مواد را مخلوط کنید، سپس به آرامی روی پای تمیز ماساژ دهید. بعد پاها را ۱۰ دقیقه در کیسه بپوشانید. این کار باعث می‌شود پوست نرم‌تر شده و با وجود نمک، پوست ضدعفونی شود.

گام دوم: پاها را مرطوب نگه دارید

هر شب قبل از خواب، پای تمیز خود را به «کرم درمان ترک پا» آغشته کنید و یک جوراب نخی بپوشید. با اینکار رطوبت در پای شما حفظ می‌شود؛ پوست طی شب مواد مغذی را جذب و خود را ترمیم می‌کند. عمیق‌ترین ترک‌های پا هم، معمولا طی یک هفته مراقبت، تغییرات شگرفی می‌کنند.

وقتی ترک پاها کاملا بهبود یافت، مصرف کرم ترک پا را قطع نکنید!

گام سوم: کفش و جوراب مناسب انتخاب کنید

جوراب و کفش مناسب در سلامت پوست و فرم پا بسیار موثرند. از کفش‌های مناسب و استاندارد با کفی طبی استفاده کنید. همچنین از جوراب‌هایی که با درصد پلاستیک بالا تولید شده و باعث تعریق بیش از حد پا می‌شوند، دوری کنید.

گام چهارم: به روتین مراقبت از پا پایبند باشید

روتین مراقبت از پا ساده و بسیار اثرگذار است اما نیاز به مداومت دارد. انجام روتین مراقبت پا در تمام فصول یکسان است.

اگر ترک‌های پا درمان نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟

ترک‌های پاشنه پا می‌توانند میکروبی شوند و عفونت‌های پوستی به نام سلولیت ایجاد کنند. این عفونت‌های قارچی بسیار آزاردهنده هستند. علاوه بر آن، ترک‌های پا ظاهری بسیار ناخوشایند دارند. گاهی دردناک می‌شوند، به اشیا مختلف مانند فرش، موکت، دمپایی و … گیر کرده و احساس ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. می‌ارزد اگر یک درمان قطعی برای این مشکل پیدا کنید. این درمان بهتر است کرمی مؤثر با ترکیبات طبیعی باشد.

چه زمانی برای درمان ترک پا به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر ترک‌خوردگی پاشنه پاهایتان به‌گونه‌ای است که شما خونریزی شدیدی را از ناحیه پاشنه پا تجربه می‌کنید یا هنگام راه رفتن این خونریزی تشدید می‌شود، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر خوددرمانی پس از یک هفته باعث بهبود وضعیت نشد، بهتر است با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا راه‌های درمان دارویی را پیش بگیرید.

راه‌های پیشگیری از بروز ترک پا

راه‌های پیشگیری از بروز ترک پا

علت ترک پاشنه پا در هر فرد متفاوت است؛ با این حال اقداماتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانند به جلوگیری از بروز ترک پا کمک کنند.

ابتدا باید بدانید که پرهیز از حمام و دوش گرفتن، می‌تواند اوضاع را بدتر کند. اگر پوست خشک دارید، از حمام آب داغ بپرهیزید. زمان دوش گرفتن خود را به نهایتا 15 دقیقه برسانید تا پوستتان رطوبت زیادی را از دست ندهد. بلافاصله پس از شستشو، با یک حوله نخی تمیز بدنتان را خشک کنید.

یکی از راه‌های درمانی گفته‌شده را انتخاب کنید و انجام دهید و در نهایت از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. پس از این کار جوراب سیلیکونی بپوشید. به یاد داشته باشید که پمادها و کرم‌ها موثرتر از لوسیون‌ها عمل می‌کنند. ضمن اینکه باید در طول روز هم به‌صورت مرتب چند بار پاهایتان را مرطوب کنید.

سخن پایانی

ترک پا معمولا مشکل نگران‌کننده‌ای نیست و تنها رعایت برخی نکات می‌تواند وضعیت را تا حد زیادی بهبود ببخشد. با این حال اگر عفونت را به‌دلیل ترک پا تجربه کردید، بهتر است سریع‌تر به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا درمان دارویی را پیش ببرید. همچنین اگر بیماری خاصی نظیر دیابت را دارید، بهتر است از درمان‌های خانگی بپرهیزید و به اجازه دهید پزشک برای شما درمان دارویی را شروع کند.

سوالات متداول

کمبود چه ویتامینی باعث ترک کف پا می‌شود؟

کمبود ویتامین‌های گروه B، C و E می‌تواند موجب بروز ترک کف پا شود. رفع کمبود این ویتامین‌ها با دریافت مکمل‌های هر گروه از این موارد قابل جبران است.

برای درمان سریع ترک پا چه کنیم؟

برای درمان سریع ترک پا، علاوه‌بر استفاده از روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید از کرم‌هایی که دارای اوره، سالیسیلیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید در ترکیباتشان هستند، استفاده کنید تا نتیجه زودتر حاصل شود. همچنین بهتر است برای مدت طولانی نایستید و از کفش مناسب استفاده کنید.

یک دیدگاه

  1. زهرا 20 خرداد 1402 در 5:23 ق.ظ - پاسخ

    کرم ثمین با اوره 10درصد بهترین گزینه برای ترک پا

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات