میکرودرم ابریژن چیست و چه فایده ای برای پوست دارد؟

مدت زمان مطالعه 0,5 دقیقه

داشتن پوستی سالم مخصوصا پوست صورت در زیبایی ظاهری افراد تاثیر بسیاری دارد. اما با گذشت زمان پوست، شادابی خود را از دست داده و ممکن است لک ها و فرو رفتگی هایی روی پوست ایجاد شوند. امروزه روش های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد که یکی از این روش ها، میکرودرم ابریژن است. در این مقاله به توضیح میکرودرم ابریژن پرداخته ایم و فواید میکرودرم ابریژن برای پوست را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی پوست است که با لایه برداری از پوست، باعث صاف شدن، یکنواخت شدن و زیبا تر شدن پوست می شود. در حقیقت، فردی که می خواهد از این روش درمانی یعنی میکرودرم ابریژن بهره ببرد باید به مطب و نزد پزشک معالج رفته و تحت درمان قرار گیرد. میکرودرم ابریژن برای هر فردی با هر رنگ پوستی، مناسب می باشد.

بیشتر افراد به دنبال راهی هستند که بدون آسیب رساندن به پوست خود، پوستی سالم و شاداب داشته باشند. استفاده از میکرودرم ابریژن در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین میکرودرم ابریژن مورد توجه بسیاری از افراد، قرار گرفته است.

انواع روش های میکرودرم ابریژن

برای انجام میکرودرم ابریژن، از روش های مختلفی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به میکرودرم ابریژن با نوک الماسی و میکرودرم ابریژن کریستالی اشاره کرد.

میکرودرم ابریژن با نوک الماسی

یکی از روش های انجام میکرودرم ابریژن، میکرودرم ابریژن با نوک الماسی است که در این روش، پزشک متخصص با استفاده از یک وسیله دستی نوک الماسی به صورت آرام پوست بیمار را لایه برداری می کند. به عبارتی دیگر از این وسیله برای جدا کردن سلول های مرده پوست و تمیز شدن سطح پوست استفاده می کند. از این روش درمانی بیشتر در مناطق حساس پوست از جمله پوست اطراف چشم و … استفاده می شود.

میکرودرم ابریژن کریستالی

یکی دیگر از روش های میکرودرم ابریژن، روش میکرودرم ابریژن کریستالی است که در این روش با استفاده از یک وسیله دستی، کریستال هایی روی پوست بیمار پاشیده می شود که باعث لایه برداری پوست می شود. پاشیدن کریستال ها روی پوست، باعث تراشیده شدن لایه سطحی آن می گردد. سپس کریستال های پاشیده شده و سلول های مرده پوست به داخل دستگاه مکیده می شوند. در این روش درمانی، از دستگاه مخصوصی استفاده می شود و کریستال های آن معمولا اکسید فلز هستند که با فشاری مناسب روی سطح پوست پاشیده می شوند.

در واقع پزشک متخصص با توجه به نوع مشکل پوستی بیمار و عمق لایه برداری، میزان این فشار را تنظیم می کند. پس از لایه برداری پوست، سلول های مرده پوست جدا می شود. این دستگاه با استفاده از مکنده ای کریستال ها و سلول های مرده پوست را به داخل دستگاه می کشد. به این ترتیب عمل لایه برداری و پاکسازی پوست انجام می شود. از آن جایی که این کریستال ها به پوست، آسیبی وارد نمی کنند بنابراین باعث افزایش خون رسانی به پوست، ترمیم و شادابی پوست نیز می شوند. از این روش درمانی، بیشتر استفاده می شود.

 توصیه هایی قبل از انجام میکرودرم ابریژن

 توصیه هایی قبل از انجام میکرودرم ابریژن

توصیه هایی قبل از انجام میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی غیر تهاجمی برای شادابی پوست است که به جراحی نیازی نداشته و به همین دلیل برای انجام این روش، فرد نیازی به آمادگی پیچیده ای ندارد. در حقیقت قبل از انجام میکرودرم ابریژن، پزشک متخصص فرد را معاینه کرده تا ببیند آیا میکرودرم برای فرد مورد نظر، نیاز است یا خیر. سپس سوالاتی از فرد درباره حساسیت ها و بیماری هایی که دارد، جراحی هایی که انجام داده و … می پرسد.

هم چنین به بیمار تذکر می دهد که حدود یک هفته قبل از انجام میکرودرم ابریژن از قرار گرفتن در مقابل خورشید و استفاده از کرم های لایه بردار و برنزه کننده، پرهیز کند.

انجام میکرودرم ابریژن در مطب پزشک

هنگامی که فرد برای انجام میکرودرم ابریژن به مطب پزشک مراجعه می کند، پزشک متخصص با استفاده از دستگاه میکرودرم، این روش درمانی پوست را انجام می دهد. به این صورت که لایه برداری پوست را به آرامی انجام می دهد. ممکن است فرد احساس سمباده کشیدن روی پوست، در او ایجاد شود ولی دردی احساس نمی کند. معمولا پزشک متخصص برای انجام میکرودرم ابریژن برای گردن فرد مورد نظر بیست دقیقه و برای صورت فرد به سی الی چهل دقیقه زمان نیاز دارد.

پس از اتمام میکرودرم ابریژن، پزشک متخصص به پوست فرد، مرطوب کننده می زند. هم چنین مراقبت های پوستی را نیز به او توضیح می دهد که در ادامه مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مراقبت های پوستی پس از میکرودرم ابریژن

مراقبت های پوستی پس از میکرودرم ابریژن

مراقبت های پوستی پس از میکرودرم ابریژن

پس انجام میکرودرم ابریژن، باید مراقبت های پوستی را انجام داد. به عبارتی دیگر باید با استفاده از محصولات مراقبتی ملایم برای پوست، پوست را هیدراته نگه داشت. هم چنین توصیه می شود که پس انجام میکرودرم ابریژن، باید از مصرف داروهایی که برای بهبود جوش استفاده می شوند، پرهیز نمود.

هم چنین از آن جایی که بعد از انجام میکرودرم ابریژن، پوست از حالت قبل حساس تر شده است، لذا قبل از قرار گرقتن در مقابل نور خورشید، باید حتما از کرم های ضد آفتاب مناسب، استفاده شود.

فواید میکرودرم ابریژن روی پوست

میکرودرم ابریژن در درمان بسیاری از مشکلات پوستی موثر است که برخی از آن ها در زیر نوشته شده است.

  • میکرودرم ابریژن در درمان لکه هایی تیره که پس از بهبودی جوش یا آکنه روی پوست ایجاد شده اند، موثر می باشد.
  • میکرودرم ابریژن در درمان رنگ پوست موثر است.
  • میکرودرم ابریژن در درمان بافت پوست موثر می باشد.
  • میکرودرم ابریژن باعث درمان لکه های تیره پوست (ملاسما) می شود.
  • میکرودرم ابریژن باعث یکنواخت و جوان تر شدن پوست می گردد.
  • میکرودرم ابریژن در درمان لکه های پیری ( لکه هایی که با افزایش سن، روی پوست افراد ایجاد می شوند) موثر است.
  • میکرودرم ابریژن در درمان جای جوش یا زخم هایی که پس آبله مرغان روی پوست باقی می مانند، موثر می باشد.
  • میکرودرم ابریژن در درمان چین و چروک های سطحی ایجاد شده روی صورت و گردن، موثر است.
  • میکرودرم ابریژن در درمان جوش های سر سیاه موثر است که انجام آن، باعث پاکسازی پوست نیز می شود.

برخی دیگر از فواید میکرودرم ابریژن

برخی دیگر از فواید میکرودرم ابریژن

برخی دیگر از فواید میکرودرم ابریژن

در حقیقت، افرادی که از محصولات روشن کننده و ضد پیری پوست استفاده می کنند، زمانی می توانند نتایج بهتری دریافت کنند که در کنار استفاده این محصولات، روش درمانی میکرودرم ابریژن را نیز زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند. در این حالت، این محصولات به صورت آسان تری به پوست نفوذ خواهند کرد. به تاثیرات فوق العاده میکرودرم ابریژن روی پوست در تصویر زیر دقت کنید:

استفاده از میکرودرم در درمان جای جوش

میکرودرم ابریژن، در درمان جای جوش هایی که به صورت حفره یا لکه هایی تیره روی پوست، ایجاد شده اند، بسیار موثر است. همچنین استفاده از این روش درمانی، رنگ لکه هایی را که از جای جوش ها روی پوست باقی مانده اند، نیز پوشش می دهد و به طور کلی پوست زیبایی را برای افراد می سازد.

استفاده میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک های حاصل از آفتاب

استفاده میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک های حاصل از آفتاب

استفاده میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک های حاصل از آفتاب

انجام میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک هایی که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید، روی پوست ایجاد شده اند، بسیار مفید است. هم چنین افرادی که به صورت ارثی، روی پوست خود کک و مک دارند، اگر این لکه ها خیلی عمیق نباشند، می توانند با انجام میکرودرم ابریژن، آن ها را درمان کنند و اگر این لکه ها خیلی عمیق باشند نیز می توانند میکرودرم ابریژن را انجام دهند ولی برای آن که این روش درمانی نتیجه بهتری داشته باشد، توصیه می شود که در کنار آن، محصولات درمانی دیگری نیز استفاده کنند.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان اسکار زخم

میکرودرم ابریژن، در درمان جای زخم هایی که بر اثر بخیه روی پوست مانده اند، موثر می باشد. در درمان جای سوختگی نیز می توان از این روش درمانی پوست بهره برد. هم چنین افرادی که می خواهند اسکار بخیه و کلوئید را درمان کنند، میکرودرم ابریژن را انجام می دهند که با توجه به عمق این زخم ها، پزشک متخصص تعداد جلسات درمان را تعیین می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد راه های درمان اسکار پوست می توانید مقاله اسکار پوست و راه درمان و پیشگیری از آن را مطالعه نمائید.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان لک های حاملگی

در دوران بارداری بعضی از خانم ها دچار لک های حاملگی می شوند که معمولا  این لکه ها سطحی بوده ولی ممکن است بعد از زایمان، این لکه ها روی صورت آن ها باقی بمانند. برای درمان این لکه ها می توان از روش درمانی میکرودرم ابریژن بهره برد که معمولا پزشک متخصص چند جلسه را برای درمان این لکه ها در نظر می گیرد.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان ترک های پوستی

خانم ها پس از دوران بارداری  و هم چنین افرادی که دچار اضافه وزن شده اند یا بعد از لاغر شدن، روی پوست خود ترک هایی را مشاهده می کنند که این ترک های پوستی به ندرت قابل درمان هستند اما انجام میکرودرم ابریژن در درمان این ترک ها کمک زیادی می کند.

یکی از ویژگی های قابل توجه ای که روش درمانی میکرودرم ابریژن دارد این است که می تواند به خوبی در پوست نفوذ کرده و مواد دارویی را جذب پوست کند، به گونه ای که یکی از بررسی ها نشان داده که انجام میکرودرم ابریژن توانسته حدود بیست برابر نفوذ  ویتامین C را در افراد افزایش دهد. بنابراین بسیاری از بیمارانی که برای درمان بیماری خود، نیاز به مواد دارویی دارند می توانند با این روش درمانی مفید یعنی میکرودرم ابریژن، بهره ببرند.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان منافذ باز پوست

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان منافذ باز پوست

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان منافذ باز پوست

هنگامی که منافذ پوست باز می شوند، تاثیرات منفی بر زیبایی ظاهری افراد می گذارند و از طرفی با جذب آلودگی های بیشتر باعث ایجاد جوش نیز می شوند. منافذ باز بیشتر روی گونه ها و بینی بعضی از افراد مشاهده می شود و بر اثر عوامل مختلفی ممکن است ایجاد شده باشند. برای درمان یا بستن منافذ باز پوست نیز می توان از روش درمانی میکرودرم ابریژن بهره برد.

میکرودرم ابریژن با بافت سازی پوست باعث محکم شدن پوست و در نتیجه منجر به تنگ شدن منافذ پوستی می شود. با ادامه درمان، این منافذ بسته خیلی کوچک می شوند به گونه ای که با چشم قابل مشاهده نیستند.

برخی از مزایای میکرودرم ابریژن نسبت به سایر روش های درمانی پوست

برخی از مزایای میکرودرم ابریژن نسبت به سایر روش های درمانی پوست

برخی از مزایای میکرودرم ابریژن نسبت به سایر روش های درمانی پوست

  • در بعضی از موارد، لیزر را نمی توان برای درمان پوست هایی که تیره هستند، استفاده کرد در حالی که انجام میکرودرم ابریژن برای انواع پوست و با هر رنگی، مناسب است.
  • معمولا لیزر در بعضی از فصل های سال از جمله پاییز یا زمستان انجام می شود در حالی که میکرودرم ابریژن را می توان در تمام فصل های سال انجام داد.
  • پس از انجام میکرودرم ابریژن، فرد نیازی به استراحت ندارد و می تواند به فعالیت های روزانه خود مشغول شود.
  • از آن جایی که میکرودرم ابریژن باعث نفوذ و جذب داروها به پوست می شود، تاثیری که داروها روی پوست می گذارند را چند برابر کرده و در نتیجه مدت زمان درمان را نیز تسریع می کند.
نتیجه گیری

یکی از روش های درمانی غیر تهاجمی پوست، میکرودرم ابریژن است که باعث ترمیم، طراوت و شادابی پوست می گردد. این روش درمانی کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن می توان به درمان اسکار پوست، جای جوش، منافذ باز پوست،لک های حاملگی و … اشاره نمود.

لازم به ذکر است اگر مایل هستید تا راه های مختلف برای روشن کردن و شفاف سازی پوست تیره را بدانید حتما به مقالعه مربوط به آن را درسایت سینره مطالعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات