طرز تهیه ماسک نشاسته و گلاب برای چاقی صورت

مدت زمان مطالعه 0,4 دقیقه

داشتن پوست صورتی شفاف، درخشان و در عین حال توپر از آرزوی اکثر خانم ها است. برای رسیدن به این هدف راهکارهای زیادی وجود دارد که شاید نیازمند کمی بودجه باشد. در این بین استفاده از ماسک های خانگی به صرفه ترین روش برای دست یافتن به پوستی جوان و شاداب است. امروز می خواهیم نکات زیادی در رابطه با ماسک نشاسته و گلاب برای چاقی صورت را بیاموزیم پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

در اکثر خانه ها می توان موادی چون نشاسته و گلاب را به راحتی پیدا کرد. هر دوی این مواد از فوائد و خاصیت فراوانی برای پوست برخوردارند. درست کردن ماسک نشاسته و گلاب در منزل یک روش درمان خانگی محسوب می شود که استفاده از این ترکیب به صورت ماسک، به مرور سبب چاق شدن صورت خواهد شد. مواد لازم برای تهیه ماسک نشاسته و گلاب عبارت است از:

  1. نشاسته یک قاشق غذاخوری
  2. گلاب سه قاشق غذا خوری
  3. آب نصف لیوان

تهیه ماسک نشاسته و گلاب بسیار ساده بوده؛ برای این منظور نشاسته، گلاب و آب را در ظرفی می ریزم. پس از مخلوط و حل کردن پودر نشاسته درون آب وگلاب، آن را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. سپس مخلوط آماده شده را از حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا سرد شود. بعد ماسک را توسط برسی روی پوست صورت که از قبل آن را تمیز کرده‌اید قرار داده و حدود یک ربع به آن زمان می دهیم تا ماسک روی صورت به خوبی خشک شود و در نهایت پوست صورت را با آب سرد می شوییم.

خواص ماسک گلاب و نشاسته چیست؟

خواص ماسک گلاب و نشاسته

خواص ماسک گلاب و نشاسته

گلاب طی فرایند تقطیر حاصل از گلبرگ های گل محمدی تهیه شده و دارای خواص فراوانی برای پوست و مو است. می توان گلاب را در اکثر محصولات آرایشی و مراقبتی از پوست یافت. خواص گلاب به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

گلاب مرطوب کننده و آبرسان بسیار قوی برای پوست محسوب می شود.

گلاب از خاصیت آرامش بخش و ضد استرس برخوردار است.

گلاب حاوی آنتی اکسیدان قوی بوده و در جوان‌سازی پوست بسیار مؤثر است.

خاصیت ضد التهابی درون گلاب به راحتی پوستی صاف، شفاف و درخشان را به شما هدیه می دهد.

از گذشته می دانستند که گلاب خواص ضد باکتریایی دارد و برای درمان جوش صورت، التهاب، پف و قرمزی پوست بسیار مناسب است.

از تأثیر شگفت آور گلاب برای چاقی صورت نمی توان چشم پوشید در عین حال درمانی مناسب برای کاهش و رفع چین و چروک و لک های پوستی است.

گلاب به عنوان یک ضد عفونی کننده می تواند در بهبود زخم هایی نظیر جای جوش، سوختگی و بریدگی ها مؤثر باشد.

جالب است بدانید از این ماده می توان به تنهایی به عنوان یک تونر خانگی برای پاک کردن پوست صورت، رفع سیاهی دور چشم و حتی درمان آفتاب سوختگی استفاده کرد.

بعد از گفتن خواص گلاب نوبت به خواص نشاسته می رسد. نشاسته به عنوان یک ماده غنی از ویتامین و مواد معدنی همواره برای تغذیه سلول های پوست صورت بسیار مفید است. در این میان نگاهی کوتاه به خواص نشاسته می اندازیم.

  • نشاسته تأثیر مستقیمی روی آکنه داشته و بلافاصله پس از استفاده از این ماسک، جوش های سطح پوست خشک می شوند.
  • نشاسته اثربخشی حیرت آوری در پرشدن و چاقی صورت دارد.
  • پس از به کاربردن ماسک نشاسته، کلیه منافذ باز پوست صورت از بین رفته و پوستی کاملاً صاف و شفاف خواهید داشت.

حالا تصور کنید ترکیب ماسک نشاسته و گلاب با هم روی پوست چه اثر شگرفی خواهد داشت. مهم‌ترین خواص ماسک گلاب و نشاسته شامل:

  • از بین رفتن و کاهش چین و چروک های پوست صورت
  • درمان کلیه عفونت های پوستی از قبیل آکنه
  • درخشان و سفید شدن پوست صورت در کنار چاق شدن آن
  • و مهمتر از همه، آبرسانی و مرطوب کنندگی قوی پوست توسط ماسک گلاب و نشاسته

نحوه استفاده از ماسک نشاسته و گلاب

نحوه استفاده از ماسک نشاسته وگلاب

نحوه استفاده از ماسک نشاسته وگلاب

باید در ابتدای کار به یکسری نکات توجه کرد تا به هنگام استفاده از ماسک نشاسته و گلاب نتیجه بهتری را دید. برای این منظور دقت کنید:

قبل از به کاربردن ماسک، صورت خود را با میسلارواتر از هر گونه مواد آرایشی و آلودگی به خوبی تمیز کنید و بشویید.

سعی کنید ماسک را متناسب با مقدار مصرف روزانه خود تهیه کنید و آن را برای مدت زمان طولانی در یخچال نگه‌داری نکنید. درست است که ماسک ما خانگی است اما بهتر است برای آن تاریخ انقضا در نظر بگیریم و چه بهتر تازه به تازه تهیه کرده و استفاده کنیم. معمولا بهترین زمان ممکن برای استفاده تا سه روز پس از ساخت ماسک است و بعد از آن بهتر است استفاده نشود.

برای گرفتن نتیجه رضایت بخش از ماسک، در هنگام استفاده از حرف زدن و خندیدن بپرهیزید تا ماسک روی پوست ترک نخورد.

حتماً بعد از حدود یک ربع پوست صورت را با آب سرد بشویید و سپس با حوله یا دستمال تمیز آن را خشک کنید.

پس از خشک کردن صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید ماسک را در زمان های متوالی در طول هفته تکرار کنید. معمولاً این ماسک هفته ای دو الی سه مرتبه پیشنهاد می شود.

به یاد داشته باشید به هنگام خروج از منزل حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید چراکه پوست پس از استفاده از ماسک، نیازمند مراقبت بیشتری در برابر نور خورشید دارد.

آیا ماسک نشاسته خالی هم تأثیرگذار است

آیا ماسک نشاسته خالی هم تأثیرگذار است + طرز تهیه

آیا ماسک نشاسته خالی هم تأثیرگذار است + طرز تهیه

از گذشته ماسک نشاسته را به عنوان یک داروی معجزه آسا برای سفید و درخشان شدن پوست یاد می کردند. همان‌طور که از خواص فراوان نشاسته صحبت کردیم؛ این ماده با دارا بودن انواع متنوع از مواد معدنی و ویتامین بهترین درمان برای پوست های آسیب دیده در اثر جوش و آفتاب سوختگی و حتی لاغر شدن صورت است.

نشاسته جزء مواد طبیعی بوده و از خاصیت ترمیمی بالایی برخوردار است. از نشاسته می توان به تنهایی به صورت ترکیب با آب، ماسک ساخت. جهت افزایش خاصیت بیشتر این ماسک می توان به جای آب از ماست، شیر، سفیده تخم مرغ و غیره هم استفاده کرد. در صورتی که فقط پودر نشاسته در منزل دارید نگران نباشید؛ چراکه تنها با استفاده از ترکیب نشاسته با کمی آب می توان ماسکی مقوی برای شفافیت و ترمیم پوست تهیه کرد. ماسک نشاسته خود به تنهایی از خاصیت پرکنندگی صورت برخوردار است اما در ترکیب با گلاب این خاصیت چند برابر شده و زودتر به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

طرز تهیه ماسک نشاسته و گلاب

طرز تهیه ماسکی که مواد درون آن تنها نشاسته باشد؛ بسیار ساده است. برای این کار سه قاشق غذاخوری پودر نشاسته در نصف لیوان آب به خوبی حل کرده و سپس روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. بعد از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شده و روی پوست تمیز و شسته شده خود قرار داده و زمان دهید تا به خوبی ماسک روی پوست تأثیر کند. در آخر با آب سرد یا ولرم بشویید.

تأثیر ماسک نشاسته برای جوش صورت

تأثیر ماسک نشاسته برای جوش صورت

تأثیر ماسک نشاسته برای جوش صورت

همواره از جوش به عنوان یک معضل در زیبایی پوست یاد شده است. این مورد به خصوص برای افراد جوان اهمیت بیشتری دارد. امروز ماسکی ساده را آموزش دادیم که در مدت زمان بسیار کوتاه پس از استفاده دیگر جوشی روی پوست خود نخواهید دید. تأثیر ماسک نشاسته برای جوش صورت همواره شگفت آور بوده است.

یکی از دلایل مهم در بروز جوش صورت باز بودن منافذ پوست صورت است. وجود املاح معدنی و اسیدآمینه نشاسته به راحتی سبب جذب چربی های موجود در منافذ باز پوست صورت می شود. نشاسته با خاصیت ضد میکروبی خود در منافذ باز پوست صورت نفوذ کرده و پس از پاکسازی کامل پوست از انواع آلودگی ها سبب بسته شدن این منافذ می شود.

از طرفی برای اثرگذاری بیشتر می توانید به پودر نشاسته خود اندکی شیر یا ماست کم چرب هم اضافه کنید. پس از تهیه ترکیب آن را روی پوست تمیز مالیده و زمان دهید تا به خوبی خشک شود و سپس با آب سرد یا ولرم بشویید. بهتر است هفته ای دو بار از ماسک نشاسته برای رفع کامل جوش و ترمیم جای جوش از آن استفاده کنید.

تأثیر ماسک نشاسته برای چروک

تأثیر ماسک نشاسته برای چروک

تأثیر ماسک نشاسته برای چروک

تنها ظرف یک ماه پس از استفاده از ماسک نشاسته می توانید تأثیر زیاد آن را روی شفافیت و از بین بردن چروک های پوست به خوبی مشاهده کنید. ارزان و قابل دسترس بودن این ماسک سبب محبوبت زیاد آن در بین مردم شده است. ماسک نشاسته به راحتی فرایند پیری پوست و چین و چروک ها را به تعویق می اندازد.

چنانچه مایل به ترمیم و بازسازی بیشتر پوست صورت توسط ماسک نشاسته هستید می توانید از مواد دیگری نیز در داخل ماسک استفاده کنید تا فرایند ازبین بردن چین و چروک های صورت سریع‌تر انجام شود. به عنوان مثال نشاسته سیب زمینی اثر حیرت انگیزی در رفع چین و چروک و کلاژن سازی پوست صورت دارد.

برای این کار می توان سه قاشق غذاخوری نشاسته سیب زمینی را با نصف لیوان آب و مقدار کمی در حدود سه قاشق غذاخوری آب هویج ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار داده تا غلیظ شود بعد از سرد شدن روی پوست بمالید و حدود 20 دقیقه الی نیم ساعت زمان دهید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این ماسک را می توان به عنوان یک بوتاکس خانگی برای رفع چین و چروک های پوست هفته ای دو بار استفاده کرد.

ماسک نشاسته به تنهایی برای سفت شدن پوست مفید است؟

ماسک نشاسته برای سفت شدن پوست

ماسک نشاسته برای سفت شدن پوست

برای لیفت و محکم کردن پوست صورت می توان از ماسک نشاسته استفاده کرد. استفاده از ماسک های طبیعی نظیر ماسک نشاسته می تواند در عین رفع چین و چروک های پوست صورتتان آن را نیز سفت کند. به روشی بسیار ساده که در توضیحات قبل هم گفتیم ماسک نشاسته را تهیه کرده و روی پوست خود استفاده کنید. مطمئناً در هنگام استفاده می توانید به خاصیت سفت شدن و کشیدگی پوست پی ببرید.

از ماسک نشاسته و آبلیمو هم غافل نشید !

ماسک نشاسته و آبلیمو

ماسک نشاسته و آبلیمو

در ترکیب ماسک نشاسته می توان از آبلیمو هم استفاده کرد. این ماسک از خاصیت ضد جوش و سفید کنندگی قوی برخوردار است و تنها با چند بار استفاده می توان نتایج فوق العاده آن را روی پوست دید. برای تهیه این ماسک تنها کافی است از مواد زیر استفاده کنید.

  1. پودر نشاسته یک قاشق غذاخوری
  2. جوش شیرین یک قاشق چای خوری
  3. زردچوبه یک قاشق چای خوری
  4. آبلیمو دو قاشق
  5. گلاب مقدار بسیار کم

کلیه مواد را با هم ترکیب کرده و سپس روی پوست صورت خوب بمالید. حدود 20 دقیقه زمان داده و بعد با آب سرد آبکشی کرده و با حوله تمیز صورت را خشک کنید. گفته می شود بهتر است حداقل هفته ای سه بار از ماسک نشاسته و آبلیمو استفاده کرد تا به نتیجه مناسب و دلخواه رسید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات