استفاده از روغن نارگیل عوارضی را به دنبال دارد

مدت زمان مطالعه 0,2 دقیقه

استفاده از روغن‌های طبیعی به جای کرم در بین افراد مختلف به وفور گزارش شده است. بسیاری تصور می‌کنند این روغن‌ها برای پوست مفید هستند و چه بسا موجب درمان برخی بیماری‌های پوستی هم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم کمی تصورها را در مصرف مستقیم از روغن‌های طبیعی، اصلاح کنیم و بگوییم استفاده از آن‌ها روی پوست، نه تنها مفید نیست، بلکه ریشه‌ی برخی از عوارض عمیق پوستی است.

روغن‌تراپی چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم طوماری از مضرات روغن‌ها برای‌تان بنویسیم، لازم است با نحوه رایج استفاده از آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

در قدم اول به یک روغن مناسب پوست نیاز دارید. استفاده از روغن‌ها از همین ابتدا سخت است، چرا که هر روغنی را نمی‌توان برای هر پوستی تجویز کرد. بسیاری از افراد پس از آزمون و خطای یک روغن طبیعی خاص، دچار آسیب‌های جدی پوستی شدند و برخی دیگر هم هیچگونه تأثیر مثبتی مشاهده نکردند.

قدم بعدی استفاده از روغن‌ها در ساعت مشخصی در شبانه روز است. حالا فرض کنید یک شب، همان ساعت همیشگی، به روغن مورد نظر دسترسی نداشته باشید یا اصلا شرایط استفاده از آن موجود نباشد. فردای آن، باید به نقطه صفر برگردید و درمان را شروع کنید.

استفاده از روغن‌های طبیعی به جای کرم
استفاده از روغن‌های گیاهی به جای محصولات مراقبت از پوست می تواند آسیب رسان باشد.

تصورات غلط رایج درباره تأثیرات روغن‌ها

برخی معتقدند روغن‌های طبیعی باعث درمان چروک‌های پوستی می‌شوند، از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند، موجب کاهش التهاب‌های پوستی می‌شوند، لایه‌بردارهای خوبی هستند، به درمان لک‌های پوستی کمک می‌کنند، مواد مغذی را به لایه‌های مختلف پوست می‌رسانند، جوش‌ها و تیرگی پوست را از بین می‌برند، ترک‌های ناشی از بارداری را درمان می‌کنند و در آخر، دشمن خارش هستند. عجب تصور اشتباهی… اگر به امید رفع هر کدام از این مشکلات، از روغن‌های طبیعی استفاده می‌کنید، باید بدانید مشکل‌تان حل نخواهد شد. تازه شانس بیاورید و با مصرف آن‌ها، مشکلات بیشتری به پوست‌تان اضافه نکنید.

روغن‌های رایج برای درمان بیماری‌های پوستی

با مالیدن روغن روی پوست، می‌توانید یک لایه محافظ روی شکننده‌ترین و گسترده‌ترین اندام بدن‌تان ایجاد کنید. سپس میکروب‌ها دیرتر به لایه‌های زیرین پوست‌تان می‌رسد و این تنها خاصیت استفاده از روغن‌هاست. اما ترکیبات موجود در همین روغن‌های مضر، اگر فرآوری شوند می‌توانند خواص شگفت انگیزی به همراه داشته باشند. برای همین بهتر است انواع محصولات پوستی که استفاده می‌کنید، حاوی روغن‌های زیر باشند: (برای استفاده از کرم‌های حاوی این روغن‌ها، باید پوست‌تان را بشناسید، قطعا مواد بهداشتی مرتبط با پوست‌های چرب، خشک و مختلط متفاوت است، مفصل‌تر اینجا برای‌تان شرح دادیم.)

  1. روغن نارگیل
  2. روغن زیتون
  3. روغن دانه آفتابگردان
  4. روغن جوجوبا
  5. روغن بادام
  6. روغن دانه انگور
  7. روغن شی باتر

محصولات حاوی چه روغن‌هایی بیشترین عوارض پوستی را ایجاد می‌کنند؟

تحقیقات نشان داده، روغن مرکبات (مانند روغن لیمو، پرتقال و نارنج) برای پوست بسیار خطرناک هستند. این روغن‌ها به اشعه ماوراء بنفش موجود در نور خورشید واکنش نشان می‌دهند و پوست را می‌سوزاند. پس از استفاده از آن‌ها، تاول‌ها یکی پس از دیگری روی پوست نمایان می‌شوند. همچنین روغن‌های دارچین، میخک، علف لیمو، پونه کوهی، نعناع و یاس نیز به شدت حساسیت‌زا هستند و باعث تحریک پوست می‌شوند.

استفاده از روغن های طبیعی ب
استفاده از روغن های طبیعی به جای کرم و مرطوب کننده ممکن است مضر باشد.

یک تصور غلط دیگر: استفاده از روغن‌ها به عنوان درمانگران چین و چروک

به جز روغن‌های مذکور، روغن درخت چای هم، در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، به خصوص ضد چروک‌ها قرار دارد. اما آیا می‌دانستید این گروه از روغن‌ها اگر به صورت خام مورد استفاده قرار گیرند، آسیب‌های شدید پوستی ایجاد می‌کنند؟ برای مثال چین و چروک‌ها و خطوط پوست را به شدت افزایش می‌دهند.

پس ببینید عملیات آماده‌سازی یک ماده طبیعی و تبدیل آن به کرم چقدر حیاتی و پیچیده است! در لابراتورارهای تولید مواد بهداشتی و آرایشی، تقریبا معجزه صورت می‌گیرد تا یک ماده مضر به ماده‌ای مفید تبدیل شود. با این اوصاف باز هم خانم‌ها اصرار دارند از روغن‌های طبیعی استفاده کنند. مثلا روغن نارگیل در خانه بسیاری از آن‌ها پیدا می‌شود.

درباره روغن نارگیل، یک روغن محبوب در بین خانم‌ها

در ادامه تحقیقات، استفاده از روغن نارگیل، به عنوان یک روغن محبوب در بین افراد، به خصوص خانم‌ها، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این پژوهش شوکه کننده بود. ثابت شد، این روغن، به دلیل مسدود کردن منافذ پوست‌های چرب، موجب ابتلای افراد به انواع آکنه‌ها، جوش‌های چرکین و سرسیاه می‌شود.

در لابراتوارهای تولید لوازم بهداشتی و آرایشی چه بلایی سر روغن‌ها می‌آید؟

محرک‌های رایج موجود در روغن‌های گفته شده، مانند ترکیبات معطر نظیر لیمونن، سیترونلول، اوژنول و لینالول به گونه‌ای تغییر شکل می‌یابند که به جای آسیب‌رسانی موجب درمان بیماری‌های پوستی شوند. اگر می‌خواهید بدون توجه به این مقاله، از روغن‌ها استفاده کنید، بهتر است پارگراف بعدی را هم بخوانید.

استفاده از روغن نارگیل عوارضی را به دنبال دارد
استفاده طولانی مدت از روغن نارگیل باعث ایجاد عوارض و بروز حساسیت های پوستی می شود.

روغن‌های طبیعی چه عوارضی را ایجاد می‌کنند؟

نتیجه تحقیقات پزشکان پوست و مو در سراسر جهان، درباره استفاده از روغن‌های طبیعی به جای کرم‌ها، در حالی منتشر شد که بسیاری از مصرف کنندگان، در لیست بیماران پوستی قرار گرفته بودند. اغلب بیماران علائم مشترکی را گزارش دادند. خشکی پوست، قرمزی، التهاب و خارش از جمله عوارض پوستی بود که پس از مصرف روغن‌ها به آن مبتلا شده بودند. مدتی بعد، برای جلوگیری از مصرف بی رویه روغن‌های طبیعی به جای کرم، مطالب متعددی تحت عنوان آسیب روغن‌ها به پوست منتشر شد.

چرا سینره می‌گوید، روغن‌های طبیعی برای پوست مضر هستند؟

در 21 دی ماه سال 1400، مصاحبه زنده تصویری برای پاسخ به سؤالات پر تکرار کاربران در زمینه مشکلات پوستی، در صفحه اینستاگرام سینره شکل گرفت. در این گفتگو، دکتر احمدیعقوبی اصفهانی، پزشک پوست و مو، در پاسخ به این سؤال که آیا انواع روغن‌ها می‌توانند برای پوست مفید باشند؟ چنین پاسخ داد: «روغن‌ها دارای مولکول‌های درشتی هستند و به راحتی جذب پوست نمی‌شود. پس از قرار گرفتن آن‌ها روی پوست به سرعت فرآیند اکسیداسیون آغاز می‌شود. از سوی دیگر عایق هستند و مانع رسیدن رطوبت و اکسیژن به منافذ پوست می‌شوند. اگر دقت کنید، می‌بینید چند دقیقه پس از استفاده از روغن‌های طبیعی حالت خشکی به پوست‌تان بر می‌گردد. این یعنی، روغن تا دل‌تان بخواهد، روی پوست‌تان اکسید شده است. به همین دلیل استفاده مستقیم از انواع روغن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. آن‌ها باید در آزمایشگاه‌های مخصوص، عصاره‌گیری شوند و سپس به صورت ترکیبات موجود در کرم‌ها مورد استفاده قرار گیرند.»

برای مشاهده گفتگو به صورت کامل اینجا کلیک کنید.

محصولات سینره حاوی روغن‌هایی که دنبالش می‌گردید

ما دغدغه شما را در باب استفاده از روغن‌های طبیعی کاملا درک می‌کنیم. می‌دانیم دوست دارید، درمان بیماری‌ها را، از اعماق طبیعت جستجو کنید و با طبیعی‌ترین عصاره‌ها از زیبایی‌ اصیل‌تان مراقبت کنید. به همین دلیل تمام روغن‌هایی که برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌ها و علائم ناخوشایند پوستی، لازم دارید را در محصولات سینره خلاصه کردیم. این کار انتخاب شما را آسان می‌کند. دیگر می‌توانید به دور از شک و تردید از خودتان مراقبت کنید.

برای افرادی که به استفاده از روغن‌های طبیعی اصرار دارند!

در پایان، شاید شما بتوانید تحقیقاتی را پیدا کنید که نشان دهد، استفاده مستقیم از روغن‌ها، در مقادیر اندکی (حدودا یک دهم درصد) مشکلی برای مصرف کنندگان ایجاد نمی‌کند. اما باز هم مصرف آن‌ها یک ریسک بسیار بزرگ است. بدانید افرادی که همزمان با این روغن‌ها از محصولات عطردار نیز استفاده می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض خطرند.

برای اینکه مطمئن‌تر شوید، یک واقعیت مهم دیگر را هم برای‌تان بازگو می‌کنیم: شاید پس از خواندن این مقاله به تجربه‌تان از استفاده مستقیم از روغن‌ها رجوع کنید و ببینید به نتایج ظاهرا خوبی رسیده‌اید. اما باید بدانید پوست در مخفی کردن تحریکاتش به شدت هنرمند است. بیماری‌ها، گاهی در اعماق پوست رخ می‌دهد و با گذر زمان، این مشکلات خودشان را نشان خواهد داد. در نهایت پوست شما به سرعت پیر می‌شود و در این زمان باید بیشترین وقت خود را در مطب پزشکان متخصص پوست بگذرانید.

تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا در این مطلب به مسئولیت خود به عنوان یک شرکت تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی عمل کنیم. دوست داریم، شما آگاهانه‌تر تصمیم‌ بگیرید. اما در هر حال انتخاب با خودتان است!

روغن زیتون را مستقیم به پوست نمالید
ماساژ روغن زیتون فرآوری نشده روی پوست عوارضی را به دنبال دارد

8 دیدگاه

  1. سپهر 12 دی 1401 در 8:02 ق.ظ - پاسخ

    شرکتهای تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی به هر نوع تبلیغی دست میزنند تا محصولاتشونو بفروشند. آیا در همین کرمهای شما مواد نگهدارنده و اسانسهای صنعتی استفاده نمیشه که به مراتب ضررش بیشتره؟

    • پشتیبانی سایت 12 دی 1401 در 1:40 ب.ظ - پاسخ

      مواد نگهدارنده و اسانس هایی که توی محصولات سینره استفاده میشه خیلی پایین تر از حد مجازه.

  2. نجمه عزیزی 9 فروردین 1402 در 12:39 ق.ظ - پاسخ

    خیلی تابلو بود. طبیعت خیلی قبل از کارخونه ها و لابراتوارهای شما کار خودش را می‌کرده

  3. زهرا 26 فروردین 1402 در 10:36 ب.ظ - پاسخ

    از گذشته های کهن همین روغن های طبیعی به داد مردم رسیدن و میرسن..
    و اثرات روغنها غیر قابل انکار هست.

    از وقتی محصولات صنعتی و کارخونه ای تبلیغ شدن مردم هزارتا درد و مرض جدید گرفتن.

    اصلا تبلیغ خوبی نبود

  4. زهره 6 خرداد 1402 در 1:04 ب.ظ - پاسخ

    به نظر من که پیشینه طولانی در استفاده از روغن های طبیعی داره، تأیید میکنم که استفاده از روغن ها باعث خشکی صورت و اگزما شدید میشه این امر در طول مدت استفاده از این روغن ها خودشو نشون میده و به پوست صورت آسیب میزنه

  5. sadaf 16 خرداد 1402 در 1:03 ب.ظ - پاسخ

    ببینید روغن اگر به جا و به مقدار صحیح مورد استفاده خارجی قرار بگیره خیلی هم مفیده نه زیاده روی و نه حذف هیچ کدام مناسب نیست

  6. غزل 20 شهریور 1402 در 3:29 ب.ظ - پاسخ

    واقعاً بعد روغن نارگیل حسابی جوش زدم برای پرپشت شدن موهای ابروهام استفاده کردم نتیجه گرفتم ولی حسابی اکنه و جوش های بزرگ درد دار ایجاد شد

  7. Aida 11 آبان 1402 در 9:10 ب.ظ - پاسخ

    بستگی داره. من خودم بعد استفاده از روغن نارگیل حتی در مقادیر کم جوش های زیر پوستی میزنم و برای یکی دیگه این طور نیست. ولی این طور نیست که روغن ها در کل بد باشن. باید مناسب به جا و به اندازه استفاده کنین و بدونین چه روغنی برای پوستتون خوبه
    در کل خیلی روغن ها سنگین و کم جذب ان اما نه همشون

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات