مدت زمان مطالعه 1,8 دقیقه

برای اینکه اطمینان پیدا کنید آیا پوست شما چرب است یا خیر، به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. هر روز صبح قبل از شستن پوست، روی صورت خود دست بکشید آیا احساس می‌کنید پوستتان چرب است؟
  2. مواد آرایشی روی پوست شما دوامی ندارد؟
  3. منافذ باز قابل مشاهده دارید؟
  4. آیا جوش های چرکی و دردناک می‌زنید؟

اگر پاسخ شما به این سوالات “بله” است، نوع پوست شما چرب است. اگر در شناخت نوع پوست خود شک دارید کافی است “نوع پوستم چیست؟” را مطالعه کنید.

یکی از رایج ترین انواع پوست، پوست چرب است که چالش هایی مانند جوش، براق بودن و ترشح چربی زیاد را به همراه دارد. 

بیشتر بخوانید : روتین پوست چیست؟

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با انتخاب محصولات مناسب پوست چرب، چربی پوست خود را کنترل کنید و اگر پوست مستعد جوش دارید آن را درمان کنید.

قدم اول: پاک کردن مواد آرایشی قبل از خواب

پاک کننده پوست چرب
پاک کننده پوست
ژل پاک کننده
پاک کننده پوست چرب سینره

چرا پاک کردن مواد آرایشی از مهمترین مراحل روتین پوست است؟ در شب پوست شروع به ترمیم و تجدید خود می‌کند، با پاک نکردن مواد آرایشی ترمیم پوست متوقف و تنفس پوست قطع می‌شود و به مرور شاهد پوستی کدر و خسته خواهید بود. از آنجایی که بیشتر مواد آرایشی از ترکیبات روغنی تشکیل شده، با باقی ماندن این مواد، منافذ پوست بسته می‌شود که نتیجه آن؛ ایجاد جوش های دردناک و سرسفید است.

برای پاک کردن مواد آرایشی ژل پاک کننده پوست چرب سینره حاوی عصاره بابونه و اسطوخودوس است که علاوه بر پاک کردن هرگونه مواد آرایشی، پوست را ضدعفونی می‌کند و موجب التیام پوست می‌شود.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود قبل از خواب، پوست را از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید.

قدم دوم: شستن صورت با ژل شستشوی صورت، صبح و شب

ژل شستشوی پوست چرب سینره
ژل شستشو صورت
شوینده پوست صورت
ژل شستشوی صورت سینره

همان اندازه که خواب به شما اجازه می‌دهد تا انرژی روز بعد را ذخیره کنید یا استراحت کردن موجب جوانسازی پوست می‌شود، پاکسازی هم به پوست شما اجازه تنفس می‌دهد. استفاده از ژل شستشوی صورت، صبح و شب برای هر پوستی ضروری است؛ اما برای پوست های چرب به دلیل ترشح چربی بیشتر در طی روز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پاکسازی پوست علاوه بر زدودن آلودگی ها و سبوم اضافی که داخل منافذ باز پوست جمع شدن، موجب جذب بهتر محصولات ضدپیری یا کلاژن ساز می‌شود.

ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست های چرب و جوشدار، حاوی ترکیبات زیر است:

  • عصاره مورینگا جهت محافظت از پوست در برابر آلودگی های محیط
  • روغن درخت چای جهت پیشگیری از ایجاد آکنه
  • گلیسیرین جهت حفظ رطوبت در پوست

قیمت: 85.000 هزار تومان

حجم: 200 میلی لیتر

قدم سوم: استفاده از تونر

تونر سینره
پاک کننده صورت
لوسیون پاک کننده
اسپری پاک کننده صورت
تونر سینره

تونر آخرین آثار آلودگی و سبوم باقی مانده در منافذ را از بین می‌برد. هنگامی که تونر را به روتین خود اضافه می‌کنید، تاثیرات مثبت زیادی بر طراوت و شادابی پوست و کوچک کردن منافذ باز خود مشاهده می‌کنید.

برای استفاده، کافی است پنبه یا پد را آغشته به تونر کنید و صبح ها پیش از بیرون رفتن یا شب ها قبل از خواب به آرامی روی پوست خود بکشید. تونر پاک کننده سینره در دو مدل اسپری یا لوسیون حاوی عصاره های گیاهی مانند بابونه، رزماری و آقطی سیاه و… است که علاوه بر تکمیل فرآیند پاکسازی موجب آرامش و التیام پوست می‌شود.

این مرحله از روتین، پوست را برای جذب بهتر کرم ها و سرم های پوستی آماده می‌کند.

قیمت: 70.000 تومان

حجم: 150 میلی لیتر

قدم چهارم: درمان جوش ها با ژل کرم ضد جوش

ژل کرم ضدجوش سینره
ضد جوش
ژل ضد جوش
ژل کرم ضد جوش سینره

یکی از مشخصه های پوست چرب، آکنه ها هستند. در گذشته ابتدا باید نوع جوش را تشخیص داده می‌شد و بعد برای درمان هر کدام جداگانه اقدام می‌کردید؛ اما برند سینره به تازگی محصولی تولید کرده است به نام ژل کرم ضد جوش که برای هر نوع جوش مناسب است و دیگر نیازی به تهیه محصولات متفاوت ندارید. ژل کرم ضد جوش سینره حاوی به‌روزترین ترکیبات موثر شامل سالیسیلیک اسید، نیاسین آمید، پروپولیس و روغن درخت چای است که موجب رفع انواع جوش التهابی، زیرپوستی، سرسفید و سرسیاه می‌شود.

بعد از تونر از ژل کرم ضد جوش سینره روی هر نوع جوش و جای جوش بزنید و صبر کنید تا جذب پوست‌تان شود.

قیمت: 85.000 تومان

حجم: 30 میلی لیتر

قدم پنجم: کرم مرطوب کننده صورت مخصوص پوست های چرب

کرم مرطوب کننده پوست چرب
رطوبت رسان
آبرسان
مرطوب کننده
کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

” چون پوست چربی دارم به کرم های مرطوب کننده احتیاجی ندارم” این جمله را به دفعات از افرادی که پوست چرب دارند شنیده‌ایم، اما باید بگوییم که یک باور غلط است. هر نوع پوستی باید در طی روز از کرم مرطوب کننده استفاده کند. استفاده از کرم مرطوب کننده از خشکی و چروک پوست جلوگیری می‌کند و پوست را شاداب تر نشان می‌دهد.

زمان انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب پوست چرب کافی است، دقت کنید سه ویژگی زیر را داشته باشد:

  • بافت سبک
  • بدون روغن
  • فاقد ترکیبات کومدون زا

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره، تمام ویژگی های یک کرم خوب و مناسب پوست چرب را دارد. بافت کرم_ژل آن بسیار سبک بوده و حس سنگینی یا چرب بودن روی پوست ایجاد نمی‌کند. عصاره گیاه هاماملیس موجود در آن به کوچک کردن منافذ باز پوست کمک می‌کند. کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره، یک رطوبت رسان عمیق پوست است که لطافت را به پوست شما هدیه می‌دهد.

قدم ششم: استفاده از کرم ضدآفتاب

همه ما در مورد اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب شنیده‌ایم، میدانیم باید از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنیم. عدم استفاده از کرم ضدآفتاب در بهترین حالت منجر به لک های پوستی، چین و چروک و خشکی پوست می‌شود و در بدترین حالت سرطان پوست را به همراه دارد. در هر دو صورت پیامد عدم استفاده از کرم ضدآفتاب هزینه های گزافی دارد، پس چه بهتر اگر با قیمتی معقول ضدآفتاب مناسبی را تهیه کنید تا پوستی سالم داشته باشید. برای عملکرد بهتر ضدآفتاب باید در طی روز هر دو ساعت آن را تجدید کنید.

کرم ضدآفتاب پوست چرب
کرم ضدآفتاب رنگی پوست چرب
پوست چرب
ضدآفتاب رنگی
کرم ضدآفتاب رنگی پوست چرب سینره

سال هاست که برند سینره یکی از تولیدکنندگان کرم های ضدآفتاب است و برای هر نوع پوستی ضدآفتاب مناسب رنگی یا بدون رنگ را با تولید کرده است.

کرم‌های ضدآفتاب سینره:

کرم ضدآفتاب SPF60 رنگی مناسب پوست های چرب و مستعد جوش است. این کرم به دلیل بافت سبک و کاور مناسب روزانه‌ای که دارد، پایه ثابت کیف های آرایشی خانم ها است. این کرم دارای دو رنگ بژ روشن و بژ طبیعی است. فاکتورهای محافظتی این کرم از پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند.

قیمت: 160.000 تومان

حجم: 50 میلی لیتر

ضدآفتاب بدون رنگ پوست چرب سینره
ضدآفتاب بدون رنگ
ضدآفتاب فاقد رنگ
ضدآفتاب بدون رنگ پوست چرب سینره

اگر دوست دارید زیر نور دلپذیر خورشید ورزش کنید، منزل پرنور دارید یا علاقه مند هستید در کنار استفاده از مواد آرایشی از پوست‌تان محافظت کنید بهترین انتخاب برای شما کرم ضدآفتاب بدون رنگ است. کرم ضدآفتاب SPF50 بدون رنگ سینره مناسب پوست چرب و جوش دار، یکی از پرفروش ترین ضدآفتاب ها است. این کرم رد سفیدی روی پوست به جای نمیگذارد، با بافت سبکی که دارد، زود جذب پوست می‌شود. فاکتور محافظتی PA+++ از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می‌کند و مانع ایجاد لک های پوستی و پیری زودرس می‌شود.

قیمت: 150.000 تومان

حجم: 50 میلی لیتر

­به طور کلی، اگر پوست چرب دارید رعایت یک روتین روزانه بهترین راه مراقبت از پوست برای کاهش جوش و کنترل چربی پوست است. ژل شستشو و مرطوب کننده صورت دو مرحله کلیدی روتین هستند که صبح و شب می‌توانید از آن ها استفاده کنید. با این محصولات می‌توانید یک روتین کامل و معقول داشته باشید و نیازی به هزینه های اضافی ندارید.

 

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات