شامپو سر و بدن کودک

مدت زمان مطالعه 1,8 دقیقه

 

تحقیقات در رابطه با اهمیت انتخاب شامپوی کودک و نوزاد، نشان می‌دهد از هر 10 نوزاد یک نفر به بیماری‌های پوستی، از جمله اگزما، مبتلاست.

این بیماری‌ها، که در هر کودک شکل ظاهری متفاوتی دارد، اغلب به صورت لکه‌های قرمز پوستی، جوش‌های ریز و درشت و ملتهب نمایان می‌شود. ممکن است در ابتدای تولد تشخیص ندهید یک نوزاد، مستعد ابتلا به یکی از انواع این بیماری‌ها است. اما پس از یک بار استفاده نسنجیده از محصولات بهداشتی مرتبط با کودک، با مشکل بزرگی رو به رو شوید که تبعات جبران ناپذیری دارد.

شامپو نوزاد سینره
معرفی شامپوی نوزاد سینره

ویژگی‌های و مواد تشکیل دهنده شامپو نوزاد

شامپو سر و بدن، از جمله محصولاتی است که در انتخاب آن برای نوزادان، باید وسواس به خرج داد. این محصولات تماس مستقیمی با پوست، مو، چشم‌ها و دیگر نقاط حساس بدن نوزاد دارند. شاید باورتان نشود اما استفاده از محصولات نامناسب برای حمام کردن کودکان، می‌تواند ریسک ابتلای آنها به عفونت‌های حاد کلیوی و کبدی را افزایش دهد. همچنین بدانید و آگاه باشید که، ایجاد مشکلات پوستی در کودک تازه متولد شده می‌تواند سلامت مفاصل او را هم تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین شوینده مناسب سر و بدن کودک چند ویژگی مهم دارد که در مقالات علمی می‌توانید آن را مطالعه کنید. خلاصه‌اش می‌شود:

یک) در ترکیبات آن از فتالات و فرمالدئید استفاده نشده باشد.

دو) دارای رنگ مصنوعی نباشد.

سه) حاوی سولفات و الکل نباشد.

ویژگی یک شامپو نوزاد خوب

یک شامپوی سر و بدن خوب برای نوزاد حاوی عصاره زردآلو و آلوئه‌ورا است. چرا که این دو ماده خاصیت آنتی‌اکسیدان، مرطوب‌کنندگی و ضد‌التهاب دارند. این محصول دارای پرو ویتامین B5، به منطور آبرسانی و نرم کنندگی پوست است. علاوه بر این، در ترکیبات آن هیچ اثری از مواد صابونی نیست.

خاصیت نرم کنندگی در شامپوی کودکان

باز کردن گره از زلف کودکان یک مشکل جدی است که اغلب مادران از طرق مختلف آن را به گوش ما رساندند. بعضی از آنها گفتند، در مواردی، گره آنقدر کور بوده که مجبور به چیدن موهای فرشته کوچک خانه‌شان شدند. اینجا دستان سینره این گره را باز می‌کند. در فرمولاسیون شامپو کودک از پلیمرهای نرم کننده استفاده شده است. بعد از حمام کافی است به نرمی موهای دلبندتان را شانه بزنید.

خصوصیات ظاهری  یک شامپو بچه خوب

اگر یک کودک سه سال به بالا را حمام برده باشید، می‌دانید نگه داشتن او در محیطی خیس و کف‌آلود، یک اراده راسخ می‌خواهد و یک جفت کفش آهنین! او در حال جنب و جوش و فعالیت و شما پر از دغدغه برای شستشوی او. حالا چطور می‌توانید این مشکل را حل کنید؟ شامپوی کودک سینره خریداری کنید. می‌پرسید چرا؟ چون بطری این شامپو با زاویه‌های صیقلی، رنگ‌های جذاب و در عین حال آرام‌بخش و نقاشی ساده و قابل درک برای کودکان، کودک شما را دقایقی کوتاه سرگرم می‌کند تا شما بتوانید با آرامش بیشتری او را حمام کنید.

جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر نوزادان

شامپو  نوزادان دارای مواد نرم کننده است. بنابراین پوست حساس سر نوزادان را پوسته پوسته نمی‌کند.قدم دوم: انتخاب شامپو مناسب کودکان بالای سه سال

کودکان بالای سه سال با توجه به میزان حساسیت و تحریک‌پذیری پوست‌شان روزانه در معرض 60 درصد از مواد شیمیایی ناایمن قرار دارند. حالا فرض کنید یک شامپوی مخصوص کودک چه وظیفه سنگینی به عهده دارد. پاکسازی تمامی این مواد و تحویل پوستی لطیف، شاداب و سلامت، درست مثل روز اول، به شما. این در حالی است که در ترکیبات شامپوهای بچه نمی‌توان از مواد شوینده قوی استفاده کرد. این محصول باید ایمن باشد. مثل همیشه سینره برای انتخاب تمام محصولات آرایشی و بهداشتی برای خود و تمام اعضای خانواده‌تان، به خصوص شامپوی کودک، محصولاتی را پیشنهاد می‌کند که دارای ترکیبات طبیعی و ارگانیک هستند.

شامپو سر و بدن کودک
شامپو مناسب کودکان

مواد مضر در شامپوهای کودک

تاریخچه تولید شامپو بچه در ایران به دهه 50 شمسی بر می‌گردد. از آن زمان به بعد فرمولاسیون ساخت شامپوهای کودک تغییر زیادی کرد اما حضور سه ماده در ترکیبات آن‌ها سینه به سینه به محصولات جدید منتقل شد. پارابن، تیازولیدون‌ها و مواد صابونی پای ثابت محتوای یک بطری شامپو بچه شدند. سال‌ها بعد شرکت سینره با تحقیق روی این سه ماده، متوجه شد آن‌ها به اندازه خاصیت پاک‌کنندگی‌شان برای پوست کودکان مضر هستند. از آن پس شامپوهای کودک سینره با مواد طبیعی، ارگانیک و مفید برای پوست و موی ظریف کودکان وارد بازار شدند. پس از انتخاب خود مطمئن باشید.

پارابن و سولفات در شامپوی نوزاد و ماجرای حساسیت و سوزش چشم

شامپوی نوزادان باید بدون پارابن و سولفات باشد. بنابراین هیچگونه حساسیت و سوزشی در چشم‌ها و سایر اندام‌های بدن ایجاد نمی‌کند.

PH مناسب شامپوی کودک و مواد تشکیل دهنده آن

آیا خاصیت پاک‌کنندگی به تنهایی برای یک شامپوی کودک کفایت می‌کند؟ جواب قطعا، خیر است. کودک صرف نظر از جنسیت، قرار است سال‌ها با موهایش زندگی کند و از حضور آن‌ها روی سرش لذت ببرد. او در سال‌های نوجوانی و جوانی لطف شما در حق موهایش را فراموش نخواهد کرد. پروتئین هیدرولیز شده سویا و گندم برای تغذیه و ترمیم موها، افزایش استحکام، نرمی و شانه‌پذیری‌شان در ترکیبات شامپو کودک سینره استفاده شده است. از سوی دیگر این شامپو خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ضد التهاب و ضد آلرژی است. pH این شامپو برای پوست حساس کودکان ساخته شده و باعث خشکی مو و یا تحریک پوست سر آن‌ها نمی‌شود. چشم آنها را نمی‌سوزاند و در فرمولاسیون آن از عطر و مواد محافظ ضد میکروبی سازگار با پوست کودکان استفاده شده است.

چه شامپویی مناسب کودکان بالای سه سال است؟

از زمانی که کودک خود را به دنیا می‌آورید، هر لحظه باید موضوعات جدیدی را در مراقبت و نگهداری از او بیاموزید. در مطلبی دیگر برای انتخاب شامپوی نوزاد با شما هم گام شدیم. اما بسیاری از مخاطبان ما یک سوال مهم در ذهن‌شان شکل گرفت. «کودکان از سه سالگی به بعد از چه شامپویی می‌توانند استفاده کنند؟»

پدرها و مادرها می‌دانند که کودکان با ورود به سه سالگی پر جنب و جوش‌تر می‌شوند. همانند یک جستجوگر کوچک می‌خواهند همه چیز را امتحان کنند. نمی‌توان و البته نباید، مانع کسب تجربه‌های جدید آن‌ها از جهان پیرامون‌شان بود. راهکار بسیار ساده آن است که اگر در مسیر این کشف و شهود، آلودگی بر سر و بدن‌شان نشست، او را با شامپوی کودکِ مناسب حمام کنید. شامپویی که ترکیبات متفاوت‌تری نسبت به شامپوی مخصوص نوزادان دارد. برای مثال حاوی سورفاکتنت‌های ملایم و سازگار با پوست و موی کودکان است تا قدرت پاک‌کنندگی دختران و پسران بالای سه سال را داشته باشد. به علاوه جنس موی کودکان در این سن و سال از حالت کرکی خارج شده، ضخامت بیشتری دارد و بلندتر می‌شود، پس یک شامپو بچه خوب به میزان اندکی دارای سولفات است. میزان اندک یعنی، پایین‌تر از حد مجاز.

شامپو مناسب سر و بدن نوزاد سینره  و نحوه شستشوی نوزاد

اغلب مادران می‌دانند برای حمام کردن نوزاد زمان زیادی ندارند. کودک به سرعت بی‌تاب می‌شود و تماس مواد شوینده و آب با سر، صورت و بدنش ممکن است او را کلافه کند. پس برای حمام کردن او، وقت طلاست. همچنین در شستشوی این موجود ظریف و کوچک بسیار سخت است اگر بخواهید به صورت جداگانه، از شامپوی سر و شامپوی بدن استفاده کنید. بهتر است با یک تیر دو نشان بزنید و محصولی را انتخاب کنید که مناسب برای شستشوی سر و بدن نوزاد باشد. یادتان نرود که شامپو نوزاد باید به سرعت از روی پوست او شسته شود.

«سینره» تست حیوانی ندارد

مدت زمان زیادی است که حامیان حقوق حیوانات و محیط‌زیست تلاش می‌کنند تا حیوانات و موجودات زنده به دلیل آزمایش‌ها و تولید مواد بهداشتی و آرایشی آسیب نبینند. لازم است بدانید شامپوهای کودک سینره، مانند تمامی محصولات این برند تجاری، فاقد آزمایش روی حیوانات و دیگر موجودات زنده است. این محصولات ریشه در طبیعت دارند، به همین دلیل به محیط‌زیست آسیبی وارد نمی‌کنند.

شامپو بچه
بهترین شامپو بچه

شامپو نوزاد سینره را چطور تهیه کنم؟

انواع مختلفی از شامپوهای مخصوص نوزادان در بازار وجود دارد. شامپوی سر و بدن نوزاد سینره یکی از آن‌ها است که تمام ویژگی‌های ذکر شده را در خود جا داده است. داشتن محصولی که یک کودک از زمان تولد تا سه سالگی می‌تواند از آن استفاده کند، بسیار ساده است. 

جهت مشاهده شامپوی سرو بدن نوزادان سینره کلیک کنید.

شامپو کودک
شامپو مناسب سر و بدن کودک و نوزاد
آیا شامپوی کودکان مناسب استفاده بزرگسالان هم هست؟

بله. ما به بزرگسالان، به خصوص افراد سالخورده که پوست بسیار حساسی دارند نیز استفاده شامپوی نوزادان سینره را پیشنهاد می‌کنیم. اما توجه داشته باشید به دلیل اینکه آلودگی‌های سر و بدن افراد بزرگسال بیشتر از نوزادان است بهتر است هر بار، چند نوبت، از این شامپو برای شستشو استفاده کنید.

شامپوی نوزادان چه مدتی باید روی سر و پوست بدن نوزاد بماند؟

کمتر از یک دقیقه. به دلیل اینکه پوست نوزاد دارای غدد چربی زیادی نیست بنابراین بلافاصله پس از ماساژ شامپو روی سر و بدن نوزاد، می‌توانید آن را آبکشی کنید. در این همین مدت کوتاه سینره کار خودش را خواهد کرد.

آیا شامپوی کودکان و نوزادان باید زیاد کف کند؟

خیر. یک شامپو نوزاد خوب و مناسب، به اندازه کف می‌کند. پس هنگام شستشوی کودک دنبال ایجاد کف زیاد در حمام نباشید.

آیا لازم است پس از مدتی مارک و نوع شامپو نوزاد را تغییر دهیم؟

اگر شامپوی انتخابی برای نوزادتان، با پوست سر و بدن‌ او سازگاری دارد هرگز آن را تغییر ندهید. اینجا باید بگوییم، اگر از شامپوی نوزاد سینره استفاده کنید متوجه سازگاری مناسب او با بدن فرزندتان خواهید شد.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات