فلوئید چیست و مزایا و معایب فلوئید در ضد آفتاب و مرطوب کننده و آبرسان پوست چیست

مدت زمان مطالعه 0,8 دقیقه

بارها توصیه پزشکان درباره استفاده از کرم ضد آفتاب برای پیشگیری از ورود آسیب های ناشی از تابش اشعه های مضر نور خورشید به پوست را شنیده ایم؛ همین طور بسیاری از ما خصوصاً به طور مرتب از کرم های مرطوب کننده و آبرسان پوستی استفاده می کنیم تا بتوانیم رطوبت پوست خود را تأمین کنیم و از پوستی سالم و شاداب برخوردار شویم؛ مسلماً تمامی کرم ‎هایی که ما استفاده می کنیم دارای ترکیبات مختلفی هستند و باید با توجه به نوع پوست خود از آن ها بهره ببریم. بسیاری از ما ترکیبات به کار رفته در محصولات مختلف را نمی شناسیم ولی شاید نام فلوئید را بارها شنیده باشیم؛ از این رو در این مقاله این محصولات را معرفی می کنیم و از مزایا و معایب فلوئیدها در ضدآفتاب ها و مرطوب کننده ها و آبرسان ها برای شما می گوییم.

فلوئید چیست؟

فلوئید چیست؟

فلوئید چیست؟

فلوئید یا Fluid در زبان انگلیسی به معنی مایع است و به هر محصول بهداشتی و مراقبتی که به شکل مایع باشد، فلوئید گفته می شود. همان طور که می دانید اغلب محصولات، خصوصاً کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده به چند صورت کرمی، لوسیون پوست یا فلوئید در بازار یافت می شوند. بسیاری از مواقع کسانی که از خشکی پوست رنج می برند باید از محصولاتی استفاده کنند که ساخت آن ها بر پایه چربی باشد و همان طور که از نام کرم پیداست، معمولاً محصولات کرمی، درصد چربی بیشتری دارند.

از طرفی دیگر، بسیاری از افراد دارای پوستی چرب هستند و به همین دلیل اغلب دچار جوش و آکنه می شوند، بهتر است این قبیل افراد از انواع لوسیون یا فلوئید استفاده کنند. ساخت فلوئیدها معمولاً بر پایه حلال آب است و زود جذب پوست می شود و هم چنین از مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد جوش پیشگیری می کند.

مزایا و معایب فلوئید در کرم های ضد آفتاب، مرطوب‎ کننده و آبرسان

مزایا و معایب فلوئید در کرم های ضد آفتاب، مرطوب‎ کننده و آبرسان

مزایا و معایب فلوئید در کرم های ضد آفتاب، مرطوب‎ کننده و آبرسان

اگر پوست چربی دارید، حتماً برای شما هم پیش آمده است که بعد از استفاده از برخی کرم های ضدآفتاب و مرطوب کننده روی پوست خود احساس سنگینی کنید، در این صورت بهتر است از محصولات فلوئید استفاده کنید تا علاوه بر محافظت از پوست خود، احساس بهتری داشته باشید.

هم چنین اگر روی صورت شما جای جوش و اسکار وجود دارد، بهتر است از محصولات فلوئید استفاده کنید، چون این محصولات، خصوصاً ضدآفتاب های رنگی فلوئید روی پوست شما نمایی مات به وجود می آورند و باعث می شوند لک های پوستی و جای جوش ها کمتر دیده شوند.

یکی دیگر از عواملی که ممکن است زیبایی پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد، منافذ باز پوستی است، این منافذ علاوه بر اینکه باعث می شود پوست شما ظاهری نازیبا داشته باشد، موجبات تجمع آلودگی ها را نیز فراهم می کند و باعث بروز جوش و دیگر عوارض پوستی می شود، از این رو محصولات فلوئید علاوه بر محافظت از پوست شما به بسته شدن منافذ آن هم کمک می کند.

همان طور که گفتیم محصولات فلوئید بر پایه حلال آب ساخته می شوند و در اصطلاح بدون چربی یا Oil Free هستند بنابراین اگر دارای پوستی خشک هستید یا در پوست خود به دلیل خشکی زیاد چین و چروک های ریز دارید، محصولات فلوئید برای شما مناسب نیستند زیرا نمی توانند چربی مناسب پوست شما را فراهم کنند و استفاده از آن ها سودی برای شما نخواهد داشت.

فلوئیدها برای چه کسانی مناسب هستند؟

فلوئیدها برای چه کسانی مناسب هستند؟

فلوئیدها برای چه کسانی مناسب هستند؟

فلوئیدها تنها زمانی می توانند کمک کننده باشند که دارای پوست چرب یا جوشدار باشید چراکه به دلیل ترکیبات بدون چربی، باعث افزایش چربی پوست شما نمی شوند و از سویی به شما کمک می کنند تا از پوست خود در مقابل تابش نور خورشید محافظت کنید یا اینکه آن را مرطوب نگه دارید.

سخن پایانی

وقتی می خواهید از یک کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید، حتماً باید قبل از هر چیزی به نوع پوست خود دقت کنید. این مهم ترین و اصلی ترین گام برای انتخاب یک محصول سودمند است. اگر پوستی چرب دارید بهتر است از محصولات فلوئید که برپایه آب است برای محافظت از پوست خود استفاده کنید و اگر پوستی خشک دارید انواع کرم ها می توانند به شما کمک کنند.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات