چه مقدار ضد آفتاب بزنیم؟

مدت زمان مطالعه 0,1 دقیقه

آیا پوست شما هم در فصل تابستان خشک و شکننده می شود و این نگرانی را دارید که چین و چروک های ریز روی آن به وجود بیاید؟ یا در روزهایی که بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرید این احساس را دارید که لک های پوستی شما تیره تر شده اند؟

اگر چنین چیزی به ذهن شما می رسد، مطمئن باشید فقط یک احساس نیست. بلکه این اتفاقات واقعاً رخ داده است زیرا نور خورشید حاوی اشعه هایی مضر برای پوست است که علاوه بر اینکه موجب پیری زودرس و ایجاد چین و چروک روی پوست می شود، می تواند تولید ملانوم پوست را نیز افزایش دهد و نه تنها لکه های پوستی و جای جوش ها را بیشتر کند، بلکه باعث شود لکه های جدید روی پوست شما ایجاد شود.

برای پیشگیری از بروز عوارض پوستی، باید در مقابل نور خورشید از پوست خود محافظت کنید. حتماً تاکنون راجع به این کرم های ضد آفتاب زیاد شنیده اید ولی طریقه مصرف کرم های ضد آفتاب هم دقیقاً به اندازه انتخاب صحیح آن ها مهم است، پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از این کرم ها استفاده کنید.

چه مقدار کرم ضد آفتاب بزنیم؟

چه مقدار کرم ضد آفتاب بزنیم؟

چه مقدار کرم ضد آفتاب بزنیم؟

اگر بخواهیم یک پاسخ صریح به شما بدهیم این خواهد بود که به اندازه ای کرم ضد آفتاب بزنید که تمام پوست صورت به جز حلقه دور چشم، آغشته به کرم ضد آفتاب شود و اگر بخواهیم به شما بگوییم که به چه ضخامتی این کرم باید روی پوست شما قرار گیرد باید بگوییم که در زدن کرم ضد آفتاب خصوصاً در روزهای تابستان که شدت تابش نور خورشید بیشتر است یا ساعاتی از روز که این تابش شدیدتر است مانند ساعت 10 تا 16 به هیچ عنوان خساست به خرج ندهید.

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب در فصول مختلف

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب در فصول مختلف

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب در فصول مختلف

گفته می شود استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال حتی زمستان و حتی زمانی که در خانه هستید نیز لازم است. زیرا اشعه های خوشید به شدت آسیب رسان هستند. ولی همان طور که گفتیم در فصول بهار، تابستان و اوائل پاییز که میزان تابش خورشید بیشتر است و همین طور در کوهستان که ارتفاع از سطح دریا بیشتر است حتماً باید به مقدار مناسب از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید. این توصیه برای آب و هوای ایران که آفتابی سوزان دارد بسیار جدی است. برای تجدید کرم ضد آفتاب بهتر است صورت خود را بشویید، خشک کنید و پس از استفاده از یک مرطوب کننده ملایم، دوباره کرم ضد آفتاب بزنید ولی اگر امکان چنین کارهایی را ندارید، کافی است با استفاده از میسلار واتر کرم قبلی را پاک کنید و مجدداً از ضدآفتاب استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده از کرم ضد آفتاب برای تمام کسانی که خواهان پوستی جوان، صاف و درخشان هستند الزامی است. شما باید در روزهای گرم تابستان و زمانی که شدت تابش نور خورشید زیاد است از این کرم ها استفاده کنید و به طور کامل سطح پوست خود را با آن بپوشانید، هم چنین هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید تا اثربخشی خود را از دست ندهد.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات