طرز تهیه ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت و خواص و نحوه استفاده

مدت زمان مطالعه 1,1 دقیقه

چاق شدن صورت، گرد و توپر شدن گونه ها یکی از راهکار های جوانسازی صورت می باشد. بسیاری از افراد با تزریق ژل و فیلر به دنبال جوان کردن صورت خود هستند اما این روش ها علاوه بر درد در ناحیه تزریق از جمله راهکارهای موقتی محسوب می شوند که پس از گذشت چند ماه نیازمند تجدید تزریق و درمان می باشند و حتی انواع دائمی آن ها عوارض و خطراتی به همراه دارند که شاید ریسک استفاده از آنها چندان درست نباشد.

با این اوصاف چرا به دنبال راهکارهای دائمی و اما بدون دردسر و عوارض برای زیبایی و جوانی صورت خود نباشیم؟ یکی از این راهکارهای ارزان و در دسترس استفاده از ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت است که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خواص و فواید ماسک ماست و نشاسته چیست؟

خواص و فواید ماسک ماست و نشاسته

خواص و فواید ماسک ماست و نشاسته

برای استفاده از این ماسک جهت چاق شدن صورت به ماست و نشاسته نیاز دارید. در ضمن هر یک از این مواد طبیعی به کار رفته در این ماسک می تواند برای سلامتی و زیبایی پوست سودمند باشد. در این قسمت نگاه مختصری به آن خواهیم داشت.

خواص ماست برای سلامتی و زیبایی پوست عبارتند از:

ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین های D، B2، B12  و B5 و در انواع پروبیوتیکی آن حاوی باکتری های مفید است که علاوه بر کمک به گوارش غذا از فواید بسیاری برای سلامت پوست برخوردار است. ماست یک آبرسان قدرتمند برای پوست به خصوص پوست های خشک به شمار می رود که در مرطوب نگه داشتن سلول های پوست بسیار عالی عمل می کند. زمانیکه آب کافی در سلول های پوست وجود داشته باشد به مراتب حجم سلول ها نیز زیاد شده و در نهایت شکل توپر و گرد آن ها نمایان می شود.

ماست سرشار از پروتئین طبیعی بوده و در شفافیت پوست نقش مهمی دارد. از این رو ماست می تواند بهترین درمان برای پوست های صدمه دیده، خشک و آفتاب سوخته در مجاورت نور خورشید باشد چراکه ماده ضد التهابی ماست به راحتی به درمان نواحی آسیب دیده می پردازد و با افزایش آبرسانی در این نواحی پوستی شفاف را فراهم می سازد. اسید لاکتیک موجود در ماست لایه بردار مفیدی برای رفع لک ها و جای جوش ها است. ماست قابض سلول های پوستی بوده و به سفت کردن پوست کمک فراوانی می کند.

خواص نشاسته برای سلامتی و زیبایی پوست عبارتند از:

نشاسته حاوی فیبر، کلسیم، آهن و ویتامین B می باشد و استفاده از آن در ماسک به دلیل خاصیت چسبندگی خود سبب لایه برداری و تمیز شدن منافذ پوست صورت از چربی ها شده و در رفع آکنه نقش مهمی دارد. نشاسته از بین برنده لک و روشن کننده پوست است و استفاده از آن برای ترمیم سلول های صدمه دیده حاصل از آفتاب سوختگی ها و یا عرق سوز شدن ها بسیار مناسب است. ماسک نشاسته تأثیر فوق العاده ای در چاق شدن صورت دارد.

با توجه به گفته بالا می توان به طور خلاصه خواص استفاده از ماسک ماست و نشاسته را موارد زیر دانست:

  1. شفافیت و درخشندگی پوست به دلیل آبرسانی به سلول ها
  2. چاق شدن صورت
  3. تعدیل چربی روی پوست و جلوگیری از آکنه
  4. نرم و مرطوب شدن پوست
  5. از بین بردن لک و تسکین التهابات پوستی

طرز تهیه ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت در منزل

طرز تهیه ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت

طرز تهیه ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت

طرز تهیه این ماسک بسیار ساده است و از ترکیب دو ماده ماست و نشاسته حاصل می شود. برای این منظور سه قاشق غذاخوری نشاسته را با یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب به خوبی مخلوط کرده و سپس خمیر به دست آمده را روی پوست قرار دهید.

نحوه استفاده ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت

برای نحوه مصرف این ماسک باید به یکسری نکات توجه نمود که در زیر آن ها را بیان می کنیم.

قبل از گذاشتن ماسک پوست خود را از مواد آرایشی و چربی ها پاک کنید.

پس از گذاشتن ماسک از حرف زدن و حرکات صورت خودداری کنید تا ماسک در طول مراحل خشک شدن و جذب پوست ترک نخورد.

پس از قرار دادن ماسک روی صورت یک ربع الی 30 دقیقه به آن زمان دهید تا ماسک به خوبی خشک و جذب پوست شود و بعد آن را با آب سرد بشویید.

سپس صورت خود را به آرامی با حوله تمیز خشک کنید و از مرطوب کننده ها استفاده نمایید.

بهتر است برای دیدن نتایج مفید این ماسک روی چاقی صورت به طور منظم از این ماسک استفاده کنید.

کلام آخر

رسیدگی به پوست صورت قبل از ایجاد چین و چروک ها یا پیری زودرس بهترین راهکار برای حفظ زیبایی و جذابیت چهره تان است. در صورت بروز علایم پیری در پوست نگران نباشید چراکه استفاده از ماسک ها به صورت هفته ای یا ماهانه در درمان این علایم، حفظ رطوبت و جوانسازی پوست مفید می باشد. پس برای چاق شدن صورت به دنبال راهکارهای ارزان و خانگی یعنی استفاده از ماسک ها باشید زیرا همواره در دسترستان است و نیازی به پرداخت هزینه های اضافی برای تهیه آن ها نیست.

4 دیدگاه

  1. طاها 4 تیر 1402 در 11:21 ق.ظ - پاسخ

    عالییییییییییی

  2. طاها 4 تیر 1402 در 11:21 ق.ظ - پاسخ

    بسیار عالییییییی

  3. عسل 8 تیر 1402 در 10:12 ب.ظ - پاسخ

    چه نشاسته ای باید استفاده کرد؟

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات