کرم موبر

مدت زمان مطالعه 3,8 دقیقه

حذف موهای زائد از روی بدن می‌تواند دردناک باشد و احساس ناخوشایندی را در شما به وجود بیاورد. این ماجرا گاه با قرمز شدن، سوزش و التهاب پوست نیز، همراه است. در پایان کار هم، شما را با انبوهی از موهای زیرپوستی مواجه می‌کند.

در جهان امروز، می‌توانید انواع راه‌های مبارزه با موهای زائد را امتحان کنید و برای دست‌یابی به پوستی بدون مو، هزینه‌های زیاد بپردازید. اینجا ما می‌خواهیم، به صرفه‌ترین روش را به شما معرفی کنیم که نام آن «کرم موبر» است.

از جمله مهم‌ترین فواید کرم‌های موبر، آسان و ارزان بودن‌شان است. به همین دلیل ممکن است روش مورد علاقه بسیاری از افراد در حذف موهای زائد باشد. اگر شما، همان فردی هستید که کرم موبر را انتخاب کرده است، باید بدانید در این مسیر با خطراتی نیز رو به رو خواهید شد. می‌پرسید چرا؟ به دلیل اینکه مواد تشکیل دهنده کرم‌های موبر، در صورت استفاده نادرست می‌توانند باعث سوختگی و التهاب شوند. به همین دلیل است که ما این مقاله را منتشر می‌کنیم، تا خاطره بهتری از کرم‌های موبر در ذهن‌تان باقی بماند.

اول: کرم موبر چیست؟

فهرست مطالب

کرم‌های موبر حاوی مواد قلیایی خاصی هستند که با موهای بدن واکنش داده و کراتین موجود در آن‌ها را می‌شکنند، بنابراین مو را درست از زیر پوست قطع می‌کنند. زمانی که این اتفاق میفتد، می‌توان آثار موهای زائد را به راحتی از روی پوست پاک کرد. معمولا حداقل، چهار روز طول می‌کشد تا موها دوباره از زیر پوست جوانه بزنند و به تدریج رشد کنند.

چگونه برای استفاده از کرم موبر آماده شویم؟

گام اولِ استفاده صحیح و اصولی از کرم موبر، انتخاب یک برند سازگار با پوست شماست. اگر شما این قدم را به درستی برندارید، حتما عواقب بدی در انتظارتان خواهد بود. بنابراین بهتر است، قبل از هر اقدامی یک کرم موبر، از برندی معتبر را در دست داشته باشید. پس از آن مرحله به مرحله با ما همراه شوید:

  1. 24 ساعت قبل از استفاده از کرم‌های موبر، آن را روی قسمت کوچکی از پوست بازو امتحان کنید. اگر شاهد علائمی مانند سوزش، خارش، التهاب و قرمزی نبودید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید.
  2. پس از کرم را روی ناحیه کوچکی از بخش دارای موهای زائد پوست بمالید و پس از چند دقیقه با کاردک مخصوص آن را پاک کنید. با این کار شما مطمئن می‌شوید، موبر انتخابی‌تان، قرار است کارش را به درستی انجام دهد.
  3. قبل از استفاده به صورت گسترده از کرم‌های موبر، دستورالعمل نوشته شده روی جعبه را به دقت مطالعه کنید.
  4. یک لایه یکنواخت و صاف را روی قسمتی از پوستِ دارای موهای زائد پهن کنید.
  5. یادتان باشد، این کرم را به هیچ عنوان نباید روی پوست خود ماساژ دهید.
  6. 6-   10 الی 7 دقیقه پس از آنکه کرم روی پوست خوابید (این زمان بسته به نوع و ضخامت موهای زائد دارد)، کاردک را روی ناحیه کوچکی از پوست بکشید تا ببنید موهای زائد از بین رفته‌اند یا هنوز سر جای‌شان ایستادند.
  7. اگر موهای زائد از پوست جدا شده بودند، با همان کاردک تمام کرم را از روی پوست بتراشید.
  8. در پایان پوست خود را کاملا با آب بشوئید تا آثار باقی مانده از کرم محو شود.
  9. سپس ناحیه مورد نظر را خشک کنید.
کرم موبر
مراقبت‌های قبل و بعد از استفاده از کرم موبر

مراقبت‌های بعد از استفاده از کرم موبر

پس از استفاده از کرم موبر ممکن است شما کمی (واقعا کمی) احساس سوزش، خارش و قرمزی داشته باشید. این موضوع اگر از همین مقدار کم، فراتر نرود، کاملا طبیعی است. به همین دلیل پس از استفاده از کرم موبر، به دلیل تحریک‌پذیری زیاد پوست، توصیه می‌کنیم از پوشیدن لباس‌های تنگ و زبر خودداری کرده و اگر قرمزی و دیگر واکنش‌های پوستی شما، بدتر شوند، حتما باید به یک متخصص مراجعه کنید.

اما اقدام بعدی برای مراقبت از پوست‌تان، این است که بایدها و نبایدهای روی جعبه را به صورت کامل، مطالعه و رعایت کنید. مثلا اگر روی بسته‌بندی محصول نوشته شده که نباید پس از استفاده از آن، به مدت 24 ساعت، استخر بروید یا آفتاب بگیرید، لطفا از این دستورات سرپیچی نکنید.

اگر بعد از استفاده از کرم‌های موبر، پوست شما حساس‌تر از گذشته شد، یک پارچه تمیز را به آب خنک، آغشته کرده و روی همان نواحی قرار دهید. در این صورت پوست شما به آرامش رسیده و تسکین خواهد یافت. علاوه بر این، استفاده از کرم هیدروکورتیزون هم به کاهش تحریک و التهاب پوست شما کمک می‌کند. اما قبل از اینکه دست به این کرم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم، مرطوب‌کننده‌های بدون عطر، ژل آلوئه‌ورا و پماد کالاندولا را نیز امتحان کنید.

فواید کرم‌های موبر

استفاده از از کرم‌های موبر دارای مزیت‌هایی است، از جمله:

  1. به سرعت شما را به نتیجه می‌رساند. تنها 10 دقیقه طول می‌کشد تا مناطق وسیعی از پوست خود را با استفاده از این محصول موزدایی کنید.
  2. استفاده از این کرم‌ها بسیار آسان است و به مهارت خاصی نیاز ندارد. اگر دستورات درج شده روی جعبه را خوب مطالعه و به آن عمل کنید، با یک روش بسیار ساده برای حذف موهای زائد طرف هستید.
  3. استفاده از کرم‌های موبر، نسبت به سایر روش‌های حذف موهای زائد هزینه‌ مقرون به صرفه‌تری دارد.
  4. کرم‌های موبر همه جا در دسترس هستند، کافیست به نزدیک‌ترین داروخانه محل سکونت‌تان مراجعه کرده و یکی از آن‌ها را خریداری کنید.
  5. از آنجایی که کرم‌های موبر، مو را از نزدیک به ریشه می‌سوزانند، بنابراین ماندگاری بالاتری نسبت به استفاده از ژیلت دارند. این محصول پس از استفاده، پوست صاف و یکدست‌تری را به شما تحویل می‌دهد.
  6. پس از استفاده از کرم‌های موبر، موها نرم‌تر رشد می‌کند.
  7. این روش بدون درد انجام می‌شود.
کرم مو بر
فواید کرم‌های موبر چیست؟

آنچه درباره کرم‌های موبر باید بدانید

از چه سنی به بعد از کرم موبر می‌توان استفاده کرد؟

سن استفاده از کرم موبر کاملا به نوع سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. در حالی که بیشتر آن‌ها آسیبی به پوست‌های حساس، به خصوص، پوست نوجوانان نمی‌رساند، اما توصیه می‌شود استفاده از این کرم‌ها از شانزده سالگی به بعد آغاز شود.

آیا از کرم موبر می‌توان برای از بین بردن موهای صورت استفاده کرد؟

استفاده از کرم‌های موبری که مخصوص پوست بدن هستند، برای صورت ممنوع است. چرا که ممکن است واکنش پوست صورت را به دنبال داشته باشد.

آیا می‌توان از کرم موبر برای از بین بردن موهای سر نیز استفاده کرد؟

پوست سر و صورت به یک اندازه حساس هستند، بنابراین کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای سر هم توصیه نمی‌شوند.

آیا می‌توان از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد اندام‌های خصوصی استفاده کرد؟

 راستش را بخواهید کرم‌های موبر، برای از بین بردن موهای اندام خصوصی طراحی شده‌اند. با این حال هرگز نباید برای نواحی حساس، مستقیما از آن‌ها استفاده کرد. چرا که ممکن است سوزش و التهاب ایجاد کنند.

هر چند وقت یکبار می‌توان از کرم‌های موبر استفاده کرد؟

برای اینکه پس از استفاده از این محصول دچار عوارض جانبی نشوید، توصیه می‌کنیم حداقل بین دو مرحله استفاده از آن 72 ساعت فاصله بیندازید.

استفاده از کرم موبر یا ژیلت، کدام بیشتر توصیه می‌شود؟

شاید تصور کنید عملکرد کرم‌های موبر شبیه ژیلت است. اما این‌طور نیست. ژیلت موها را در سطح پوست برش می‌دهد، اما کرم‌های موبر، آن‌ها را از زیر پوست جدا می‌کنند. در این صورت موهایی که تازه در می‌آیند، نرم‌تر خواهند بود. علاوه بر اینکه شما تا مدت بیشتری از موهبت عدم حضورشان روی پوست‌تان می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از کرم موبر قبل از لیزر، آری یا نه؟

اگر می‌خواهید قبل از لیزر با استفاده از کرم موبر، موهای زائد را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم سه روز قبل از زمان مراجعه‌تان برای لیزر، این کار را انجام دهید. چرا که لیزر به ریشه موهای زائد شما برای اثربخشی بیشتر، نیاز دارد.

درباره خطر کرم‌های موبر

بیشتر افراد بدون تحریک و ناراحتی پوستی از کرم‌های موبر استفاده می‌کنند. آن‌ها که پوست حساسی دارند، معمولا از 24 ساعت قبل محصول مورد نظرشان را تست می‌کنند تا دچار عوارض جانبی نشوند. اگر از کرم‌های موبر، با احتیاط استفاده کنید و از پهن کردن‌شان روی زخم‌های باز و عمیق خودداری کنید، استفاده از آن‌ها خطری را برای‌تان به دنبال نخواهد داشت.

معایب کرم‌های موبر

موبرها، به خصوص اگر بی کیفیت و زیادی ارزان قیمت باشند، استفاده از آن‌ها شما را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند. مثلا:

  1. این کرم‌ها برای استفاده همه اندام‌ها مناسب نیستند.
  2. ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند. بخارهای ناشی از آن‌ها که در فضای حمام منتشر می‌شود، ممکن است برای مبتلایان به آسم و دیگر افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی خطرناک باشد.
  3. استفاده از آن‌ها باعث نمی‌شود تا موهای زائد شما به مدت طولانی در نیایند.
  4. رشد موهای زیر پوستی ممکن است یکی از معایب کرم‌های موبر باشد.
  5. ممکن است موهای خیلی ضخیم با استفاده از کرم موبر از بین نروند.
  6. استفاده از کرم موبر باعث می‌شود، پوست بدن شما نسبت به اشعه‌های مضر نور خورشید حساس‌تر شود.
کرم موبر
معایب کرم‌های موبر

توصیه‌هایی برای استفاده از کرم موبر

با توجه به محاسن و معایب گفته شده، این پاراگراف باعث می‌شود شما با احتیاط بیشتری موهای زائد خود را، به بهترین شکل ممکن از بین ببرید:

  1. سه روز قبل از استفاده از کرم موبر، مصرف محصولات رتینول‌دار، انواع اسکراب‌ها و لایه‌بردارها را متوقف کنید و تا سه روز بعد نیز استفاده از آن‌ها را آغاز نکنید.
  2. قبل از استفاده از کرم موبر حتما دست‌های‌تان را بشوئید.
  3. هنگام استفاده از این محصول از دستکش یک‌بار مصرف استفاده کنید.

چهار روش خانگی برای جلوگیری از رشد موهای زائد

اگر شما انواع و اقسام روش‌ها، برای حذف دائمی موهای زائد را دنبال کردید و به نتیجه مطلوبی نرسیدید و همچنان نیز از خرید یک کرم موبر خوب امتناع می‌کنید، چهار روش ارزان و مقرون به صرفه را به شما معرفی می‌کنیم. پایه و اساس این روش‌ها، مواد طبیعی است. بنابراین ممکن است هر کدام‌شان با شدت و ضعف قابل توجهی شما را به نتیجه برسانند. می‌دانید که استفاده از مواد ارگانیک به صبر و حوصله بیشتری نیاز دارد.

  1. خمیر پاپایای خام به همراه زردچوبه

اینجا مقدار کمی از پاپایای خام را پوره کرده و با زردچوبه مخلوط کنید و به پوست صورت و بدن خود بمالید. 15 الی 20 دقیقه بعد می‌توانید آن را بشوئید. اگر این کار را دو بار در هفته تکرار کنید، شاهد کمتر شدن رشد موهای زائد بدن‌تان خواهید بود.

اگر سؤال‌تان این است که این مخلوط چگونه کار می‌کند؟ باید بگوییم: «پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که رشد موهای زائد را کاهش می‌دهد.  زردچوبه نیز دارای آنتی‌اکسیدان برای از بین بردن باکتری‌هاست. بنابراین این ماده روی پوست‌های حساس بهترین عملکرد را دارد. این یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن دائمی موهای زائد محسوب می‌شود.

  • سیب‌زمینی و عدس

یک فنجان دال عدس را در آب بخیسانید، سپس یک سیب‌زمینی را به خوبی رنده کرده و با استفاده از یک پارچه، آب آن را خارج کنید. آن را با عدس، عسل و لیمو مخلوط کنید و روی بدن قرار دهید. پس از 20 دقیقه می‌توانید آن را بشوئید. در این خمیر، سیب‌زمینی نقش یک سفید کننده فعال را عهده‌دار است. این ماده می‌تواند موها را روشن‌تر کند. همچنین عدس نیز، سرعت رشد موها را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

  • نشاسته ذرت و تخم‌مرغ

از مخلوط سفیده تخم‌مرغ، شکر و نشاسته ذرت، یک ماده سفید چسبناک به وجود می‌آید که می‌توانید برای از بین بردن موها و سلول‌های مرده پوست از آن استفاده کنید.

  • شکر، عسل و لیمو

یک قاشق غذاخوری شکر، لیمو و عسل را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خمیری موم مانند تبدیل شود. در صورت نیاز مقداری آب اضافه کنید و روی قسمت کوچکی از بدن خود بمالید. ناحیه مورد نظر را با یک تکه پارچه تمیز، بپوشانید و در جهت مخالف رشد موهایتان بکشید. قبل از شروع فرآیند، می‌توانید مقداری نشاسته ذرت روی نواحی مورد نظر بپاشید. توصیه می‌کنیم پس از اتمام کار حتما از لوسیون و مرطوب‌کننده بدن استفاده کنید. این یک روش مؤثر برای حذف موهای زائد در خانه است.

بهترین کرم‌های موبر موجود در بازار

از آنجایی که بیشتر روش‌های خانگی ممکن است جواب ندهند یا کمی دردسرساز باشند، روش ساده‌تری را به شما معرفی می‌کنیم که زیاد هم گران قیمت نیست. خرید کرم‌های موبر یک راه آسان و سریع است که شما در مواقعی که می‌خواهید از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوید، می‌توانید از آن استفاده کنید. حالا اینکه چه کرم موبری بخرید که بتواند به بهترین شکل ممکن روی بدن شما کار کند، اینجا می‌گوییم:

  1. برند فرانسوی veet: ویت یک برند بسیار معروف در تولید چسب‌های اپیلاسیون و کرم‌های موبر است. بیشتر افرادی که موبرها استفاده می‌کنند، این برند و محصولاتش را می‌شناسند. کرم‌های موبر ویت با ویتامین E و عصاره آلوئه‌وا غنی شده است. روی آن‌ها نوشته که برای انواع پوست‌ها، به خصوص پوست‌های حساس و دارای موهای کرکی و نازک، مناسب هستند. داخل جعبه‌شان نیز یک کاردک کوچک وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید کرم را روی بدن پهن کرده و در پایان کار، پاک کنید.
  2. کرم موبر سی‌گل: در بین برندهای ایرانی کرم موبر سی‌گل توانسته جای خودش را در میان مشتریان کرم‌های موبر باز کند. این محصول دارای تیوگلیکولات، عصاره‌ آلوئه‌ورا، عصاره‌ لیمو، سنتلا، پاپایا و روغن کالاندولا است. به همین دلیل افرادی که از آن استفاده کردند، میزان بسیار کمی التهابات پوستی را گزارش کردند.
  3. کرم موبر هیدرودرم: این کرم مخصوص افرادی با پوست حساس ساخته شده است. تیوگلیکولات کلسیم موجود در این محصول نیز از رشد مجدد موهای بدن جلوگیری می‌کند.
  4. کرم موبر دپی: ویتامین‌های E، آلانتوئین و عصاره‌های گیاهی موجود در کرم موبر دپی از حساسیت و خارش پوست جلوگیری می‌کند. این محصول به صورت تخصصی برای بدن طراحی شده و آلرژی زا نیست.
  5. کرم موبر صورت و بدن سینره: این محصول در پنج دقیقه موهای زائد بدن را از بین می‌برد. دارای عصاره پاپایا برای تضعیف ریشه موها، روغن گل همیشه بهار و آلوئه‌ورا برای پیشگیری از التهاب است. استفاده از آن بسیار آسان بوده و نرمی و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد.
کرم موبر
بهترین کرم‌های موبر موجود در بازار

چند سؤال متداول در خصوص کرم‌های موبر

اگر تا اینجا، مطالب نوشته شده در این مقاله،  نتوانستند به سؤالات ذهنی شما درباره کرم‌های موبر پاسخ دهند، این بند را دنبال کنید، شاید پاسخ‌های مورد نظرتان را در سؤالات دیگران پیدا کنید:

آیا کرم‌های موبر موجب ضخیم‌تر شدن موها می‌شوند؟

کرم‌های موبر مکانیسم اثری مانند اپیلاسیون دارند. به عبارت دیگر می‌توانند باعث شوند موها نسبت به قبل نازک‌تر و ریزتر رشد کنند.

آیا کرم‌های موبر تاریخ انقضا دارند؟

معمولا تاریخ انقضای کرم‌های موبر بیش از یک سال است. اگر این محصول را باز نکنید، دو سال وقت دارید تا از آن استفاده کنید، اما اگر آن را از پلمپ خارج کردید بدانید یک ماه بیشتر فرصت ندارید. همچنین برای اینکه در این یک ماه محصول عملکرد و خاصیت خود را از دست ندهد، پیشنهاد می‌کنیم آن را در محیط حمام و جای مرطوب نگهداری نکنید.

آیا کرم‌های موبر روی خالکوبی‌ها اثر می‌گذارند؟

در حقیقت پاسخ شما منفی است. کرم‌های موبر روی موهای زائد اثر می‌گذارند و کاری با جوهر خالکوبی شما ندارند.

بهتر است کرم موبر، قبل یا بعد از حمام استفاده شود؟

معمولا بهتر است کرم‌های موبر قبل از حمام روی بدن پهن شوند تا آثار باقی مانده از آن‌ها، با دوش گرفتن از بین برود.

کرم‌های موبر برای اثربخشی به چند دقیقه زمان نیاز دارند؟

اگر به این محصولات بین سه تا ده دقیقه فرصت بدهید، کار خودشان را به درستی روی پوست انجام می‌دهند. البته باید اشاره کرد که بسیاری از آن‌ها در کمتر از پنج دقیقه موهای زائد را از بین می‌برند.

آیا زنان باردار می‌توانند از کرم‌های موبر استفاده کنند؟

بله، تا زمانی که به تمام دستورات و هشدارهای نوشته شده روی جعبه محصول پایبند باشند، می‌توانند از آن‌ها در دوران بارداری استفاده کنند.

در پایان:

کرم‌های موبر یکی از بهترین و به صرفه‌ترین راه‌ها برای حذف موهای زائد بدن محسوب می‌شوند. آن‌ها همیشه در دسترس هستند و در کمترین زمان ممکن، کار شما را راه می‌اندازند. این محصولات برای استفاده خانم‌ها و آقایان مناسب است و اگر قبل از استفاده، هشدارهای روی جعبه را به دقت مطالعه کنید، معمولا به عوارض جانبی مبتلا نخواهید شد.

کرم‌های موبر زیادی در بازار فروش مواد بهداشتی و آرایشی وجود دارد و قیمت خریدشان 77 هزار تومان است (در بهمن 1401). اگر در مسیر استفاده از آن‌ها اسراف نکنید تا چند ماه می‌توانید یک تیوب از آن‌ها را داشته باشید. در نهایت، برای انتخاب‌شان حتما به اعتبار برند و ترکیبات اولیه، دقت کنید تا خاطره خوبی از این محصولات در ذهن‌تان ثبت شود.

منابع:

Nirecare.com

www.byrdie.com

www.chemistdirect.co.uk

10 دیدگاه

  1. کرم موبر 25 شهریور 1401 در 5:32 ب.ظ - پاسخ

    با سلام … برند سینره یکی از محبوب ترین و بهترین تولید کننده های کرم موبر می باشد …

    • پشتیبانی سایت 28 شهریور 1401 در 7:33 ق.ظ - پاسخ

      ممنون از حسن انتخابتون

  2. کورس 18 اسفند 1401 در 2:26 ق.ظ - پاسخ

    ممنونم از مقاله های خوب و اطلاعاتی که در مورد موبرها دادید.
    کرم های موبر صورت سی گل بسیار عالیست.

  3. مهدی عبداللهی 28 شهریور 1402 در 2:37 ب.ظ - پاسخ

    .سلام خوبی خسته نباشی ببخشید کرم موبر وایت لیزر طلایی با بسته ژل آلوئه ورا باهم مخلوط کنم بزنم یانه

    • mohegh 9 بهمن 1402 در 3:40 ب.ظ - پاسخ

      دوست عزیز
      ژل آلوئه ورا رو بعد از موزدایی و استفاده کنید. میتونید از ژل بعد از اصلاح سینره هم استفاده کنین

  4. بدون نام 9 بهمن 1402 در 6:52 ب.ظ - پاسخ

    سلام من ۱۶ سال دارم میتونم موهای کرکی پیشونیم رو با کرم سینره از بین ببرم؟
    و پوست پیشونیم خشک طوری ک بعضی موقع ها پوسته پوسته میشه

    • mohegh 14 بهمن 1402 در 3:34 ب.ظ - پاسخ

      دوست عزیز
      برای بعد از اصلاح میتونید از ژل بعد از موزدایی سینره استفاده کنید:
      https://cinere.ir/product/post-depilation-gel-with-tea-tree-oil-and-chamomile-for-face-and-body/

      ژل الوئه ورا هم میتونه به کم کردن حساسیت پوست بعد از موزدایی کمک کنه:
      https://cinere.ir/product/aloe-vera-gel/

  5. رویا 19 بهمن 1402 در 1:39 ب.ظ - پاسخ

    سلام من پوستم خیلی حساس هست تا حالا لیزر انجام ندادم
    اما خیلی موبر استفاده کردم و هر بار باعث خارش و سوزش رو ناحیه های پام و دستام شده و بدجور کلافه ام کردع بهترین پیشنهاد شما برای رفع این مشکل چیه با تشکر

    • mohegh 21 بهمن 1402 در 9:39 ق.ظ - پاسخ

      دوست عزیز
      میتونید از ژل بعد از موزدایی سینره یا ژل آلوئه ورای سینره استفاده کنید:
      https://cinere.ir/product/post-depilation-gel-with-tea-tree-oil-and-chamomile-for-face-and-body/
      https://cinere.ir/product/aloe-vera-gel/

  6. ریحانه علیزاده 22 فروردین 1403 در 4:34 ب.ظ - پاسخ

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    کرم موبر

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات