طرز تهیه گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

مدت زمان مطالعه 1,4 دقیقه

گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت یکی از روش های ساخت ماسک خانگی است که مورد توجه بسیاری از خانم ها می باشد. چاقی صورت با استفاده از ماسک گلاب و گلیسیرین هیچ عوارضی ندارد زیرا یک روش طبیعی بوده و برای پاکسازی و مرطوب نگه داشتن صورت مفید است.

طرز تهیه گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

طرز تهیه گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

طرز تهیه گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

برای داشتن صورتی پر و گونه هایی برجسته می توان هر شب از ماسک گلاب و گلیسیرین استفاده کنید. طرز تهیه ماسک گلیسیرین و گلاب به این ترتیب است که باید دو قطره گلاب را به همراه 4 الی 5 قطره گلیسیرین مخلوط کنید و قبل از خواب روی گونه ها بمالید. در هنگام صبح باید صورت با آب گرم شستشو داد تا مواد اضافی روی پوست به خوبی پاک شوند.

خواص ترکیب گلیسیرین و گلاب برای پوست و چاقی صورت

خواص ترکیب گلیسیرین و گلاب برای پوست و چاقی صورت

خواص ترکیب گلیسیرین و گلاب برای پوست و چاقی صورت

ماسک گلیسیرین و گلاب به منظور پر کردن صورت استفاده می شوند و خواص بی نظیری مانند مرطوب نگه داشتن پوست، درمان اختلالات پوستی و تعادل سطح pH پوست را دارند. چاقی صورت بوسیله این ماسک از ان جهت است که هر دو ماده سبب افزایش چربی زیر پوست می شوند. در ادامه به چهار مزیت گلیسیرین و گلاب برای پوست اشاره می کنیم.

1.حفظ رطوبت پوست:

خاصیت مرطوب کنندگی گلاب و گلیسیرین می تواند از خشک شدگی پوست جلوگیری کند. همچنین گلیسیرین می تواند رطوبت هوا را جذب و حفظ نماید بنابراین این ماده یک خنک کننده قوی نیز می باشد. همچنین استفاده از گلاب بر روی پوست سبب افزایش رطوبت پوست شده و پوستی نرم و صاف و هیدراته را برای شما به ارمغان می آورد. افراد زیادی در روزهای سرد زمستانی با مشکل خشکی و زبری پوست مواجه می شوند و به دنبال یک روش راحت برای حفظ رطوبت پوست شان هستند. توصیه ما استفاده از ترکیب مساوی گلیسیرین و گلاب است تا پوستی نرم، صاف و مرطوب داشته باشید.

2.تعادل سطح pH:

حفظ تعادل سطح pH از مهم ترین عوامل داشتن پوست سالم به شمار می رود. زیرا مانع از درگیر شدن پوست با مواردی چون آکنه و اگزما که ناشی از تغییر pH سطح پوست است، می گردد. یک روش طبیعی برای متعادل نگه داشتن pH سطح پوست استفاده از ماسک گلیسیرین و گلاب است.

3. جوانسازی و چاقی صورت:

برای جلوگیری از پیر شدن زودهنگام پوست، استفاده از ماسک گلیسیرین و گلاب بسیار مؤثر است. زیرا این ترکیب می تواند با به تأخیر انداختن چین و چروک های ظریف بر روی پوست صورت به جوانسازی آن کمک زیادی نماید. افرادی که صورتی لاغر دارند می توانند از این ماسک به صورت شبانه استفاده کنند تا در مدت زمان نسبتاً کوتاهی نتیجه آن را ببینند . همان طور که گفتیم گلاب و گلیسیرین چربی زیر پوست را زیاد می کنند و صورتی صاف و گونه هایی پر ایجاد می کنند. لطافت و صافی پوست در کنار چاقی صورت، چهره افراد را جوان تر از سن خود نشان می دهد.

4. درمان اختلالات پوستی:

اختلالات پوستی همانند اگزما و درماتیت که ناشی از خشکی بیش از حد پوست است می تواند با استفاده از ماسک گلیسیرین و گلاب درمان شوند. زیرا این ترکیب پوست خشک و خشن راتبدیل به پوستی نرم و صاف می کند و بیمار را از مراجعه مکرر به پزشک و استفاده از داروهای شیمیایی بی نیاز می نماید. ماسک گلیسیرین و گلاب به خوبی می توانند روی پوست را چرب و روغنی کاری کنند بنابراین مانع از التهاب، قرمزی و ایجاد آکنه و جوش روی پوست می شوند.

به تنهایی گلاب نیز به دلیل مرطوب کنندگی، تسکین پوست تحریک شده و خاصیت ضدعفونی که دارد می تواند برای درمان آکنه، اگزما، جوش و لکه های قرمز مفید باشد. گلاب به خاطر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قادر است سلول های پوست را از آسیب های مختلف محافظت کند. همانطور که گفتیم گلاب یک ضدعفونی کننده است بنابراین یک راه درمان سریع و بی خطر برای عفونت های ناشی از بریدگی و سوختگی می باشد. از گلاب به عنوان تونر جهت پاکسازی پوست های خشک می توان استفاده کرد زیرا این ماده خاصیت پاک کنندگی فوق العاده ای دارد و می تواند رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری نماید.

نحوه استفاده از گلیسیرین و گلاب

نحوه استفاده از گلیسیرین و گلاب

نحوه استفاده از گلیسیرین و گلاب

همانطور که در قسمت طرز تهیه گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت بیان شد، نحوه استفاده از این ترکیب در شب قبل از خواب است؛ که باید 4 یا 5 قطره از گلیسیرین را با 2 قطره گلاب ترکیب کرد و به آرامی روی گونه ها و صورت مالید. سپس صبح صورت باید با آب گرم شسته شود. این روش پوستی هیدارته و مرطوب برای فرد بوجود می آورد و سبب تقویت پوست شده و اگر به صورت مداوم انجام شود صورتی چاق و پر برای استفاده کننده ایجاد می کند.

جمع بندی
جمع بندی بحث گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

جمع بندی بحث گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

افراد لاغر برای داشتن صورتی چاق و کسانی که پوستی خشک دارند برای حفظ رطوبت پوست می توانند از ماسک گلیسیرین و گلاب استفاده کنند. این ترکیب کاملا طبیعی بوده و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی ندارد؛ بنابراین با خیال راحت می توان به صورت پیوسته در شب ها از این ماسک استفاده نمایید.

گلاب و گلیسیرین خود دارای خواص بی نظیری شامل حفظ سطح pH، مرطوب نگه داشتن پوست، درمان مشکلات پوستی می باشد. همچنین استفاده از ترکیب این دو برای چاقی صورت بسیار مفید است و به تنهایی نیز می توان از این دو ماده بر روی پوست استفاده کرد و معجزات آن ها را دید.

2 دیدگاه

  1. زهرا 13 خرداد 1401 در 1:55 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقت بخیر برای پوست چرب مشکلی ایجاد نمیکنه؟ چون نوشتیدگلیسیرین چربی زیرپوست رو افزایش میدهد.

  2. ماریا 27 مرداد 1402 در 10:23 ق.ظ - پاسخ

    سلام وقت بخیر
    ۱‌ ماسک گلیسیرین و گلاب برای پوست‌های چرب مناسب است یا خیر ؟

    ۲. بینی گوشتی اگر استفاده کنند باعث نمی‌شود بینی گوشتی به علت چربی زیر پوستی بدتر شوند ؟
    سپاس از زحماتتون ❤

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات