درمان چروک پیشانی

مدت زمان مطالعه 2,6 دقیقه

چروک پیشانی از جمله چین و چروک‌‌هایی است که معمولا در ابتدای سنین جوانی ایجاد می‌‌شود. این چروک‌‌ها بعد از عمیق شدن به صورت خطوط عمودی، بین ابروها و خطوط افقی جلوی پیشانی دیده می‌‌شوند. اگر هنوز این چروک‌‌ها روی پوستتان ظاهر نشده، جلوی آینه قرار بگیرید و هنگام اخم کردن و تعجب کردن به پیشانی خود نگاه کنید؛ اگر پیشانی شما چروک افتاد، چند سال آینده چروک‌‌های شما عمیق‌‌تر خواهد شد.

حالا اگر چروک‌‌های پیشانی شما ظاهر شده باشد یا مستعد چروک پیشانی باشید، این مطلب را بخوانید؛ زیرا قصد داریم خواص شگفت انگیز کرم ضدچروک سینره و تأثیر آن بر درمان چروک پیشانی را بررسی ‌‌کنیم.

برخی از عوامل ایجاد کننده چین و چروک پیشانی

چین و چروک پیشانی، ممکن است از سن 20 تا 30 سالگی شکل بگیرد و در سال‌‌های بعد از آن عمیق تر و ماندگارتر شود. به طور کلی یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده چین و چروک پیشانی، می‌‌تواند حرکت مکرر عضله پیشانی باشد. برخی از عوامل دیگر به صورت زیر است :

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب
  • مصرف سیگار
  • کسانی که شغل آن‌‌ها کارگری، کشاورزی و … است.
  • استرس و اضطراب
  • افرادی که پوست روشنی دارند.
  • خشکی پوست

انتخاب کرم ضد چروک پیشانی بر اساس نوع پوست

قبل از استفاده از کرم‌‌های ضد‌‌چروک پیشانی، موضوع مهمی که باید در نظر گرفته شود، نوع پوست افراد است.

برای مثال، افرادی که دارای پوست چرب هستند باید متناسب با نوع پوست خود، از کرم ضد‌‌چروک پیشانی استفاده کنند. هم‌‌چنین به این افراد، استفاده از کرم‌‌های ضد‌‌چروکی که در ساخت آن‌‌ها از روغن استفاده شده، توصیه نمی‌‌شود، زیرا روغن باعث تحریک پوست این افراد می‌‌شود.

افرادی که پوست خشک دارند، می‌‌توانند از کرم‌‌های ضد‌‌چروکی استفاده کنند که برپایه روغن هستند. هم‌‌چنین افرادی که پوست حساس دارند برای کاهش چروک پیشانی، بهتر است از کرم ضد‌‌چروکی استفاده کنند که فاقد عطر  و مواد حساسیت‌‌زا باشد؛ تا حساسیت پوستی ایجاد نکند.

بنابراین هنگام خرید کرم‌‌های ضد چروک پیشانی، توجه به مواد تشکیل دهنده و سازگاری با نوع پوست بسیار مهم است.

فواید کرم ضد چروک پیشانی

استفاده از کرم برای چروک پیشانی، سبب افزایش گردش خون در سلول‌‌های پوستی می‌‌شود. از آن جایی که چین و چروک، دیر یا زود ایجاد می‌‌شود استفاده از کرم‌‌های ضد‌‌چروک هرگز زود نیست.

در ساخت کرم برای برای درمان چین و چروک پیشانی از ترکیباتی مانند روغن، آب و سایر مواد مانند موم، پروتئین، اوره، گلیسیرین، لاکتات و … استفاده می‌‌شود. این کرم‌‌ها علاوه بر داشتن خاصیت مرطوب‌‌کنندگی، فواید دیگری نیز دارند. در حقیقت مواد تشکیل‌‌دهنده کرم‌‌های ضد‌‌چروک پیشانی باعث بهبود بافت، رنگ پوست، خطوط ریز و چین و چروک‌‌های پوست می‌‌شود.

همچنین ترکیبات روشن کننده موجود در کرم های ضد چروک پیشانی، علاوه بر کاهش و رفع چین و چروک های پیشانی، موجب روشنی و شادابی پوست می شوند.

حقیقت‌‌هایی درباره انواع کرم‌‌های ضد چروک پیشانی

انواع کرم‌های ضدچروک پیشانی

انواع کرم ضدچروک پیشانی

همان‌‌طور که گفته شد برای درمان چروک پیشانی، باید به نوع پوست توجه کرد این کرم‌‌ها انواع مختلفی دارند که در تهیه آن‌ها از مواد مختلفی استفاده می‌‌شود. در ادامه به توضیح مختصری درباره این کرم‌‌ها می پردازیم.

1. کرم ضد چروک پیشانی حاوی اسید هیالورونیک

در کرم‌‌های ضد چروک ماده‌‌ای به نام هیالورونیک اسید وجود دارد که این ماده به عنوان یک آبرسان طبیعی برای پوست بوده و در جذب رطوبت کمک زیادی می‌‌کند. هیالورونیک اسید باعث می‌‌شود که پوست جوان‌‌تر نشان داده شود و چین و چروک‌‌ها محو شوند. هم‌‌چنین این ماده به افزایش استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست کمک زیادی می‌‌کند که در نتیجه باعث کاهش چین چروک‌‌های پیشانی می‌‌شود.

2. کرم ضد چروک پیشانی حاوی رتینول

رتینول ماده‌‌ای ضد پیری به حساب می‌‌آید که مشتق ویتامین A است. این ماده باعث تحریک کلاژن‌‌سازی می‌‌شود و در حقیقت گردش خون سلول‌‌ها را تسریع می‌‌کند. در بیشتر کرم‌‌های ضد‌‌چروک از این ماده استفاده می‌‌شود.

3. کرم ضد چروک پیشانی حاوی کوآنزیم Q10

اگر کرمی که برای از بین‌‌بردن چین و چروک‌‌ها استفاده می‌‌کنید، دارای کوآنزیم Q10 باشد، می‌‌تواند در کاهش چین و چروک به ویژه چروک‌‌های پیشانی بسیار موثر واقع شود. هم‌‌چنین استفاده از این کرم، به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک زیادی خواهد کرد.

4. کرم ضد چروک پیشانی حاوی اسید اسکوربیک ( ویتامین سی)

از آن جایی که ویتامین C، آنتی‌‌اکسیدانی قوی به شمار می‌‌آید بنابراین استفاده از کرم‌‌ حاوی ویتامین C می‌‌تواند در محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌‌های آزاد بسیار موثر باشد. ویتامین سی  در کاهش چین و چروک کمک زیادی می‌‌کند. هم‌‌چنین این ویتامین باعث درخشندگی پوست و محو شدن لکه‌‌های تیره پوست می‌‌شود.

5. کرم ضد چروک پیشانی حاوی نیاسین آمید

در بهترین کرم‌‌های ضدچروک پیشانی از نیاسین آمید استفاده شده است. نیاسین آمید آنتی‌‌اکسیدانی قوی است که در کاهش چین و چروک پیشانی بسیار موثر است.

6. کرم ضد چروک پیشانی حاوی پیتیدها

تحقیقات نشان داده است که بعضی از پیتیدها توانایی تحریک تولید کلاژن را دارند، بنابراین استفاده از محصولات دارای پیتیدها، در کاهش چین و چروک و بافت پوست، بسیار مفید هستند.

7. کرم ضد چروک پیشانی با خاصیت لایه برداری

سلول‌‌های جدید پوستی که تولید می‌‌شوند در واقع در پایین‌‌ترین لایه پوست قرار می‌‌گیرند در حالی که با افزایش سن، سلول‌‌های پوستی در لایه بالایی قرار می‌‌گیرند. با استفاده از کرم ضد‌‌چروک با خاصیت لایه‌‌برداری می‌‌توان جای این دو را تغییر داد که این امر باعث از بین‌‌بردن چین و چروک‌‌ها می‌‌شود.

در حقیقت استفاده از کرم‌‌ ضد‌‌چروک پیشانی با خاصیت لایه-برداری، لایه بالایی پوست را از بین می‌‌برد و در نتیجه لایه زیرین سلول‌‌های جدید پوست دیده می‌‌شود.

کرم ضد چروک سینره

ضدچروک پیشانی سینره

ضدچروک پیشانی سینره

همان طور که می‌‌دانید، با افزایش سن تغییرات زیادی در ساختار پوست رخ می‌‌دهد. از جمله این تغییرات می‌‌توان به کاهش پروتئین‌‌های پوست (کلاژن و الاستین)، کاهش فعالیت غدد چربی، کاهش رطوبت پوست و نازک شدن لایه درم پوست اشاره کرد.

برای کاهش سرعت این تغییرات می‌‌توانیم از کرم ضد‌‌چروک سینره استفاده کنیم. کرم ضدچروک سینره با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، قادر است به خوبی از پوست در برابر عوامل مخرب محافظت نماید، رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم سازد؛ در نتیجه میزان کلاژن‌‌سازی پوست را افزایش دهد و تا حدود زیادی پیری را به تعویق اندازد.

ویژگی‌های کرم ضد چروک سینره

کرم ضد‌‌چروک سینره دارای ویژگی‌‌های مراقبتی خاصی است که می‌‌توان به شرح زیر بیان کرد نمود:

  • محافظت از پوست در برابر آلودگی، خشکی هوا و عوامل مخرب محیطی
  • جلوگیری از تخریب کلاژن پوست و افزایش طول عمر سلول‌‌های پوست
  • حاوی کوآنزیم Q10 و ویتامین E جهت حذف رادیکال‌‌های آزاد
  • رفع چروک‌‌های سطحی و کاهش عمق چین و چروک‌‌ها
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک
  • رفع سریع چین و چروک، خطوط اخم و خنده و چروک‌‌های پنجه کلاغی
  • بهره‌‌گیری از جدیدترین و مؤثرترین پپتیدها در رفع سریع چین و چروک و احیای پوست
  • ترمیم لایه لیپیدیک و جلوگیری از نازک شدن پوست
  • رفع سریع خطوط اخم، خنده و چروک‌‌های پنجه کلاغی
  • سرشار از روغن‌‌های گیاهی امگا 3 و امگا 6 جهت حفظ پوست از آثار سوء رادیکال‌‌های آزاد
  • افزایش مقاومت پوست صورت در برابر تاثیر جاذبه و پیشگیری از افتادگی پوست
  • بدون انجام تست حیوانی یا کرولتی فری

کرم ضد چروک سینره با کمک به ساخت پروتئین‌‌های پوست و افزایش فرآیند نوسازی پوست، از چین و چروک‌‌های پوست که موجب پیری پوست می‌‌شود؛ جلوگیری می‌‌کند. معمولا پیشنهاد می شود کرم های ضد چروک، دو بار در روز (صبح و شب) روی پوست تمیز، استفاده شوند.

مکانیزم عملکرد کرم‌‌های ضد‌‌چروک به این صورت است که از پوست در مقابل عوامل مخرب (از جمله تماس با نور خورشید و رادیکال‌‌های آزاد)، محافظت می‌‌کند. این عوامل باعث فعال شدن آنزیم‌‌هایی می‌‌شوند که سبب تجزیه کلاژن و الاستین و سایر پروتئین‌‌های پوست می‌‌شوند. بنابراین با محافظت از پوست در برابر آثار مخرب و حفظ رطوبت مورد نیاز می‌‌توان تا حدود زیادی پیری را به تعویق انداخت.

ترکیبات کرم ضد چروک سینره

کرم ضد‌‌چروک سینره از ترکیبات زیر تشکیل شده است:

  • عصاره گیاه مورد
  • کوآنزیم Q10
  • کمپلکس MDI
  • روغن گل مغربی و دانه کتان
  • روغن آووکادو
  • عصاره گل همیشه بهار
  • دکسپانتنول و شی باتر

نحوه استفاده از کرم ضدچروک سینره

برای استفاده از کرم ضد‌‌چروک سینره هر صبح و شب ابتدا پوست خود را با میسلار واتر صورت تمیز کنید سپس مقداری از کرم ضد‌‌چروک سینره را با سر انگشتان، روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید.

نکته: اگر از کرم‌‌های دیگر برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌‌کنید، حداقل نیم ساعت بین آن‌ها فاصله بگذارید.

نکاتی در ارتباط با چین و چروک پیشانی

نکات جلوگیری و درمان کرم ضدچروک

نکات جلوگیری و درمان کرم ضدچروک

علاوه بر استفاده از کرم‌‌های ضد‌‌چروک پیشانی که باعث کاهش و حتی از بین بردن چین و چروک‌‌ها می‌‌شوند، توجه به سبک زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از مواردی که در سبک زندگی موجب کاهش چروک‌‌های پوست می‌‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • پرهیز از مصرف سیگار
  • استفاده از کرم‌‌های ضد آفتاب مناسب
  • خوردن غذای سالم
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد
  • خواب کافی
  • مصرف مولتی‌‌ویتامین‌‌ها

رعایت این موارد ساده به عملکرد بهتر کرم چروک پیشانی هم کمک زیادی می‌‌کند.

نتیجه گیری

کرم‌‌های ضد چروک پیشانی خاصیت مرطوب‌‌کنندگی دارند. علاوه بر‌‌آن، در تقویت سلول‌‌های پوستی و آبرسانی به پوست نقش موثری دارند. این کرم‌‌ها باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌‌شوند. اگر از کرم‌‌های ضد‌‌چروک پیشانی به صورت صحیح و منظم استفاده شود علاوه بر از بین بردن چین و چروک‌‌ها، باعث درمان افتادگی پوست، شفاف‌‌سازی پوست و سفت شدن پوست می‌‌شود.

کرم‌‌های ضد‌‌چروک پیشانی حاوی ویتامین‌‌های E و C هستند. از آن‌‌جایی که این ویتامین‌‌ها به عنوان آنتی‌‌اکسیدان‌های قوی عمل می‌‌کنند بنابراین با تجدید سلولی، تحریک ساخت کلاژن و افزایش جریان خون، در کاهش چین و چروک‌‌های پیشانی، بسیار موثر هستند.

2 دیدگاه

  1. manija azizi 3 فروردین 1403 در 4:21 ق.ظ - پاسخ

    میشه یک راه حل بگوین برای خط پیشانی

    • mohegh 14 فروردین 1403 در 10:48 ق.ظ - پاسخ

      با سلام
      میتونید از کرم ضد چروک سینره استفاده کنید

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات