کرم مو بر

مدت زمان مطالعه 0,3 دقیقه

کرم موبر صورت و بدن برای از بین بردن موهای زائد در کمترین زمان کاربرد دارند؛ در حال حاضر مارک های متنوعی با کیفیت های متفاوت از این محصول در بازار وجود دارد. این کرم ها به شکل لوسیون، اسپری و ژل تولید می شوند و برای قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. البته این کرم ها مزایا و معایبی دارند و روی هر نوع پوستی واکنش متفاوتی نشان خواهد داد. بنابراین هنگام استفاده از هر برند کرم موبر صورت و بدن باید ابتدا آن را تست کنید و اگر پوست تان حساسیتی نشان نداد با خیال راحت آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده نمایید.

مضرات استفاده از کرم های موبر روی صورت و بدن چیست؟

کرم مو بر
مضرات استفاده از کرم‌های موبر بر روی صورت و بدن چیست؟

پوست ممکن است در تماس با کرم موبر روی صورت و بدن واکنش خاصی نشان دهد که علامت حساس بودن پوست نسبت به این کرم است. مواد شیمیایی موجود در کرم می تواند سبب التهاب و حساسیت پوست شود؛ بنابراین قبل گذاشتن مقدار زیادی از این کرم روی منطقه وسیعی روی پوست، باید روی ناحیه کوچکی از پوست آن را امتحان کنید. استفاده نادرست یا گذاشتن مدت زمان زیادی روی پوست ممکن است سبب سوختگی پوست شود. در ادامه به بیان مهم ترین عوارض ناشی از مصرف نادرست کرم موبر روی صورت و بدن می پردازیم.

1. خشکی پوست و حساسیت

یکی از عوارض ناهنجار استفاده نادرست از کرم موبر، خشکی پوست و ایجاد حساسیت است. اگر به طور مداوم از کرم موبر صورت و بدن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنید باید بدانید که بعد از مدتی ممکن است پوستتان خشک شود. بنابراین بعد از فرایند موزدایی با کرم موبر باید محل مورد نظر را با روغن های گیاهی مثل روغن زیتون چرب کنید تا رطوبت پوست حفظ شود. همچنین می توانید با مراجعه به متخصص پوست و مو از او بخواهید کرم موبر با کیفیتی را معرفی نماید.

2. تحریک و درد ملایم پوست

یکی از عوارض شایع در استفاده نادرست از کرم موبر، تحریکات پوستی ناشی از مواد شیمیایی این کرم است. واکنش طبیعی پوست به این مواد شامل سوزش، قرمزی و خارش پوست می باشد که برای کاهش این علایم می توان بعد از موزدایی، روی پوست روغن و کرم های مرطوب کننده بمالیم. در برخی مواقع در حالی که هنوز روی پوست کرم موبر وجود دارد در پوست احساس گزیدگی یا سوزش ایجاد می شود؛ این حالت بعد از پاکسازی کرم از روی پوست بر طرف شده و بعد از چند ساعت نیز قرمزی پوست رفع می شود.

3. واکنش آلرژیک

عوارض کرم موبر برای پوست

در مواقعی تحریکات پوستی ناشی از استفاده کرم موبر صورت و بدن، طبیعی نیست و بلافاصله بعد از استفاده یک بار یا چند بار اتفاق می افتد و در فرد آلرژی ایجاد می کند. معمولاً پاسخ ایمنی سیستم بدن در برابر مواد شیمیایی کرم موبر مثل کلسیم هیدروکساید و سدیم تیو گلیگولات می تواند موجب سوزش بسیار شدید و درماتیت تماسی در پوست گردد. همچنین این کرم ها حاوی مواد معطر و نگه دارنده هستند که در برخی افراد ممکن است سبب بروز آلرژی شود. بنابراین باید روی پوست مقداری از کرم را بگذارید تا واکنش پوست را ببینید، در صورتی که محل مورد نظر دچار خارش، قرمزی و التهاب شد نشان می دهد که به دلیل حساسیت پوست به کرم نباید از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده کرد.

یک واکنش آلرژیک با علائمی مانند خارش ، قرمزی ، خشکی، پوسته پوسته شدن و یا ترک خوردگی پوست ، تاول ، برجستگی ، تورم ، سوزش  و حساسیت همراه است. پیشنهاد ما در چنین مواقعی استفاده از کرم کالاندولا می باشد. معمولاً مدت زمان بر طرف شدن علائم درماتیت تماسی ناشی از استفاده نادرست از کرم موبر دو هقته می باشد.

4. سوختگی مواد شیمیایی

یک خطر بد و عمده ناشی از استفاده از کرم های موبر، سوختگی پوست بر اثر مواد شیمیایی آن است. همانطور که بیان شد باقی ماندن کرم روی پوست به مدت طولانی باعث ایجاد سوختگی پوست از نوع درجه یک و دو می شود. علائمی مثل قرمزی پوست، تاول و درد شدید نتیجه استفاده نادرست از کرم موبر صورت و بدن است که بعد از چند هفته پوست التیام پیدا می کند. چنانچه محل به شدت دچار سوختگی شده است بهتر است از پمادهای مخصوص سوختگی زیر نظر پزشک استفاده کنید.

5. تیرگی پوست و جای زخم

سوختن پوست در اثر استفاده نادرست از کرم موبر سبب ایجاد تیرگی در پوست یا هیپرپیگمانتسیون التهابی می شود. این حالت در افراد با پوست تیره که از کرم موبر صورت و بدن برای بر طرف کردن موهای زائد استفاده می کنند بیشتر دیده می شود. عواملی مانند واکنش آلرژیک، سوزش و تحریکات پوستی ناشی از کرم موبر ممکن است باعث ایجاد تاول و زخم روی پوست شوند.

6. تحریکات و آسیب های چشمی

توجه کنید اگر کرم موبر صورت را برای از بین بردن موهای صورت به کار می برید از تماس کرم در محدوده چشم خودداری کنید. چنانچه ناخواسته کرم موبر وارد چشم شد باید با دقت چشم را با آب بشویید و اگر در داخل چشم لنز دارید آن را نیز بیرون آورید.

7. مسمومیت

شاید نام بردن از مسمومیت به عنوان یکی از عوارض استفاده از کرم موبر برای شما عجیب باشد؛ ولی باید بدانید که این کرم ها حاوی مقداری مواد سمی مانند سولفید باریم وتیوگلیکولات و مواد قلیایی (سدیم یا کلسیم هیدروکسید) هستند. در صورتی که کرم را برای قسمت دور لب ها استفاده می کنید دقت کنید که کرم وارد دهان نشود. اگر ناگهانی کرم داخل دهان وارد شود باید از قورت دادن آب دهان پرهیز کنید و آن را بیرون اندازید. دهان را به خوبی بشویید و اگر با مشکل حادی مواجه هستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

6 دیدگاه

  1. K 25 تیر 1402 در 10:04 ب.ظ - پاسخ

    خب حالا لطفا شما بگید که استفاده درست از کرم موبر چجوری هست که دچار این عوارض نشیم؟

  2. Zabih 12 دی 1402 در 8:40 ق.ظ - پاسخ

    وقتی دچار سوختگی شود باید چی کار کرد

    • mohegh 9 بهمن 1402 در 3:55 ب.ظ - پاسخ

      دوست عزیز
      در این موارد حتما با پزشک متخصص پوست، مشورت کنید

  3. زی زی گولو 22 دی 1402 در 12:47 ق.ظ - پاسخ

    ای بابا🥲 پس دیگه استفاده نکنم، نمی‌خوام تیره بشه🥲🥲🥲🥲🥲

  4. Helia 26 اسفند 1402 در 9:50 ق.ظ - پاسخ

    اتفاقا من میزنم سفیدم میشه😂
    اما جوش میزنه ولی حساسیت ندارم باید چیکار کنم؟؟

    • mohegh 26 اسفند 1402 در 10:13 ق.ظ - پاسخ

      سلام دوست عزیز
      اگر حساسیت شدید نیست، از ژل بعد از موزدایی سینره یا ژل آلوئه ورای سینره استفاده کنید
      در صورتی که حساسیست شدیده حتما با پزشک مشورت کنید

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات