بهترین کرم روشن کننده صورت

مدت زمان مطالعه 5,8 دقیقه

داشتن پوست روشن و بدون لک و تیرگی یکی از آرزوهای هر شخصی است تا در بی‌نقص‌ترین شکل خود در برابر همه ظاهر شود. این روزها محصولات بی‌شماری برای بهبود بخشیدن و کم کردن میزان تیرگی‌ها و لکه‌های پوست افراد به بازار ارائه شده است.

در این مطلب از مجله سینره قصد داریم به بررسی بهترین کرم روشن کننده صورت و پوست بپردازیم تا بتوانید مطابق با نیازتان بهترین کرم را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

بهترین کرم‌های روشن‌کننده پوست

پیش از هرچیز بیایید ببینیم اصلا بهترین کرم روشن ‌کننده پوست، به چه دردی می‌خورد؟ کرم‌ روشن‌کننده به محصولاتی با فرمولاسیون خاص گفته می‌شود که کمک می‌کنند پوست بافت یکنواخت‌تر و رنگ روشن‌تری داشته باشد.

از جمله کاربردهای بهترین کرم‌ روشن کننده پوست صورت می‌توان به کاهش لک‌های تیره پوست، افزایش درخشندگی پوست، مقابله با علائم پیری و حفظ رطوبت پوست اشاره کرد.

ویتامین C، گلوتاتیون، هیدروکینون و آلفا-آربوتین از ترکیبات کرم‌های روشن‌کننده هستند. همچنین ممکن است از عصاره‌های گیاهی نظیر عصاره لیمو و آلوورا نیز در این محصولات به کار رفته باشد.

در ادامه ابتدا به بررسی لیستی از بهترین کرم‌های روشن کننده پوست ایرانی می‌پردازیم و بعد سراغ خارجی‌ها می‌رویم:

کرم‌های روشن‌کننده پوست صورت ایرانی

اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه معقول، از لک‌های پوست خود خلاص شوید، پیشنهاد می‌کنیم از کرم‌های روشن‌کننده پوست ایرانی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

1. کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره (AHA 10%)

اولین کرم روشن‌کننده‌ای که افراد بسیاری از آن نتیجه گرفته‌اند و در لیست ما به‌عنوان بهترین کرم روشن‌کننده صورت قرار می‌گیرد، کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره (AHA 10%) است. این کرم به‌عنوان یک لایه بردار مناسب برای ایجاد نرمی، لطافت و شفافیت پوست به کار می‌رود.

کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره (AHA 10%)

با توجه به اینکه آلفا هیدروکسی اسید یک لایه بردار محسوب می‌شود، با استفاده از این کرم بسیاری از چروک‌های سطحی پوست رفع خواهند شد. همچنین جای جوش و لک با استفاده مداوم و مرتب از این کرم محو و کم‌رنگ‌تر از پیش می‌شوند.

کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره (AHA 10%) با جوان‌سازی پوست از طریق تحریک چرخه نوسازی پوست کمک می‌کند ظاهر جوان‌تری داشته باشید.

2. کرم روشن‌کننده روز SPF 30 سینره

اگر یک کرم چندکاره می‌خواهید تا هم پوست شفافی داشته باشید و هم از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید، کرم روشن‌کننده روز SPF 30 سینره دقیقا همان محصولی است که به دنبالش می‌گردید.

کرم روشن‌کننده روز SPF 30 سینره

این محصول به کاهش رنگدانه‌سازی پوست و ایجاد لکه‌های جدید روی پوست کمک می‌کند. همچنین دارای فاکتور محافظتی SPF 30 است که از تیرگی پوست ناشی از آفتاب پیشگیری می‌کند.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین کرم دور چشم ایرانی و خارجی

3. کرم روشن‌کننده ویتامین C سینره

خواص ویتامین C بر هیچ‌کس پوشیده است. ویتامین C را به هر شکلی که مصرف کنید می‌توانید به بهتر شدن وضعیت پوستتان کمک زیادی کنید. حالا برند سینره کرم روشن‌کننده‌ای تولید کرده که در لیست بهترین کرم روشن کننده صورت ما قرار می‌گیرد.

کرم روشن‌کننده ویتامین C سینره

کرم روشن‌کننده ویتامین C سینره برای پوست‌های کدر و خسته بهترین گزینه است تا شادابی ازدست‌رفته پوست را بازگرداند. همچنین این کرم به کاهش تولید ملانین با استفاده از مهار آنزیم تیروزیناز کمک می‌کند.

از آنجایی که ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی به‌شمار می‌رود، این کرم می‌تواند از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

4. کرم ضدلک و روشن‌کننده سینره

آخرین کرم روشن‌کننده صورت که از برند سینره در لیست ما قرار دارد، کرم ضدلک و روشن‌کننده سینره است.

این کرم در پیشگیری و رفع انواع لک از جمله لک‌های ناشی از بارداری و افزایش سن بسیار موثر است. آلفا هیدروکسی اسید (AHA) نیز در ترکیبات این کرم به همراه ویتامین‌های A و C قرار دارد که به نوسازی پوست کمک شایانی می‌کند.

کرم ضدلک و روشن‌کننده سینره فاقد هیدروکینون و حاوی امگا 3، امگا 6 و مواد مغذی دیگر بسیاری است که به افزایش مقاومت پوست کمک می‌کند.

5. کرم روشن‌کننده و ضدلک ویتالیر

این کرم از برند ایرانی ویتالیر دارای مقدار زیادی آربوتین در ترکیبات خود است که می‌تواند میزان تولید ملانین را کنترل کند. ملانین همان رنگدانه‌های پوست است که تجمع آن در یک نقطه باعث ایجاد لک می‌شود.

کرم روشن‌کننده و ضدلک ویتالیر

در فرمولاسیون این کرم، رتینول وجود دارد که لایه‌برداری سطحی انجام می‌دهد تا علاوه‌بر از بین بردن چروک‌های سطحی، رنگ پوست را یکدست کند. این محصول مناسب انواع پوست و فاقد پارابن است.

6. کرم روشن‌کننده پرودرما

آخرین کرم از لیست محصولات ایرانی برای روشن کردن پوست، کرم روشن‌کننده پرودرما است. طبق نظر کسانی که از این محصول استفاده کرده‌اند، این محصول کیفیت بالایی دارد و شما را از شر لک‌ها خلاص خواهد کرد.

کرم روشن‌کننده پرودرما، دارای میزان زیادی ویتامین C در ترکیبات خود است که باعث روشن شدن پوست می‌شود.

کرم‌های روشن‌کننده پوست خارجی

اگر مشکلی برای هزینه کردن ندارید، می‌توانید از کرم‌های روشن‌کننده پوست خارجی استفاده کنید. البته که قیمت بالا دلیل بر کیفیت بالا نیست.

1. روشن‌کننده پوست ویتامین سی اولاین

اولاین یکی از برندهای خارجی پیشرو در زمینه تولید انواع کرم‌های روشن‌کننده پوست است. یکی از محصولات این برند، روشن‌کننده پوست ویتامین سی اولاین است. همان طور که از نام آن مشخص است در ترکیبات این کرم مقادیر زیادی ویتامین C وجود دارد.

روشن‌کننده پوست ویتامین سی اولاین

کرم روشن‌کننده پوست ویتامین سی اولاین به‌عنوان بهترین کرم روشن‌کننده پوست صورت خارجی شناخته می‌شود که از خواص آن می‌توان به تقویت کلاژن‌سازی پوست اشاره کرد.

2. ژل کرم Yuja Niacin سام بای می

برند سام بای می محصول کشوره کره جنوبی است. احتمالا همه کره جنوبی را به پوست بی نقص بومی‌های این کشور می‌شناسند.

ژل کرم Yuja Niacin سام بای می

در این کرم عصاره میوه Yuja به کار رفته است که در کنار ویتامین C و نیاسینامید می‌تواند به یک پکیج کامل برای روشن کردن پوست تبدیل شود و لقب بهترین کرم روشن کننده صورت خارجی را از آن خود کند.

همچنین این کرم به پرفروش ترین کرم روشن کننده پوست خارجی نیز تبدیل شده است. این کرم مناسب انواع پوست است.

3. ژل آبرسان ویتامین C بادی شاپ

روغن کنجد، ویتامین C، پودر آلوئه‌ورا و عصاره میوه کاموکامو ترکیبات اصلی تشکیل‌دهنده این کرم هستند که می‌توان به آن لقب بهترین کرم روشن‌کننده پوست صورت خارجی را داد می‌باشد.

ژل آبرسان ویتامین C بادی شاپ

به‌جرئت می‌توان گفت بادی شاپ یکی از بهترین برندهای دنیا در زمینه تولید محصولات پوستی است. برند بادی شاپ در طراحی این محصول تمام تجربه خود را به کار گرفته و در نهایت محصولی را تولید کرده که می‌تواند کدری و خستگی پوست را از بین برده و شادابی و شفافیت را به پوستتان هدیه کند. این کرم هم برای انواع انواع پوست مناسب است.

4. آبرسان واتر ژل نوتروژینا

این محصول برند نوتروژینا جهت روشن کردن پوست تولید نشده؛ اما با این حال طبق نظر مصرف‌کنندگان، طی یک دوره مصرف با آبرسانی عمقی که این کرم انجام می‌دهد، افراد روشن شدن پوست خود را به وضوح مشاهده کرده‌اند.

آبرسان واتر ژل نوتروژینا

از دلایل محبوبیت این محصول می‌توان بافت سبک، ژلی و زودجذب آن اشاره کرد که همین موجب شده آبرسان واتر ژل نوتروژینا یکی از اعضای لیست بهترین کرم روشن کننده و جوان کننده پوست باشد.

ویژگی‌های بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

واضح است که ترکیبات هر محصولی اگر گیاهی باشد کم‌ضررتر و پرفایده‌تر خواهد بود (به‌شرطی که فیلترهای مختلف را گذرانده، آزمایش شده باشد و کرم دست‌ساز نباشد). همچنین کرم‌های روشن‌کننده باید خاصیت محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌ها را داشته باشند تا مواد مضر و میکروب‌ها وارد پوست نشوند.

از طرفی کرم‌های روشن‌کننده به هیچ عنوان نباید مواد لایه بردار نظیر رتینول را به مقدار زیاد در ترکیبات خود داشته باشند. در صورتی که مواد لایه بردار قوی در ترکیبات کرم‌های روشن‌کننده وجود داشته باشد، پوست خشک شده و چربی‌های مفید خود را از دست می‌دهد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های بهترین کرم روشن کننده صورت می‌پردازیم تا ببینیم اصلا این کرم‌ها باید چه ترکیباتی داشته باشند تا خاصیت روشن‌کنندگی پیدا کنند.

ویژگی‌های بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

ویتامین سی

یکی از اصلی‌ترین ترکیبات بهترین کرم روشن کننده صورت، وتیامین سی است که به‌عنوان یک آنتی اکسیدان قوی با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و کلاژن‌سازی را در پوست تسریع می‌کند.

عصاره‌های گیاهی

گیاهانی مانند کامو کامو که میزان ویتامین سی در آن‌ها، حدود 30 برابر یک پرتقال است، یا آلوئه‌ورا که آبرسانی بسیار قوی است، از جمله گیاهانی هستند که عصاره آن‌ها در ترکیبات کرم‌های روشن‌کننده پوست به کار می‌رود.

نیاسینامید

اگر به‌دنبال بهترین کرم روشن کننده صورت می‌گردید، پیش از هر چیز در ترکیبات آن به‌دنبال نیاسینامید بگردید. نیاسینامید می‌تواند میزان تولید ملانین را در پوست کنترل کند.

آلفا هیدروکسی اسید

اسید آزلیک نام دیگر این ماده است که می‌تواند فعالیت آنزیم تیروزیناز مهار کند. در نتیجه آن، تولید ملانین که همان رنگدانه‌های پوست هستند کاهش می‌يابد و در نهایت پوست روشن‌تری خواهید داشت.

نحوه استفاده از کرم روشن‌کننده پوست

حتی اگر بهترین کرم روشن کننده صورت را هم داشته باشید، اگر به‌صورت مرتب از آن استفاده نکنید، نتیجه نخواهید گرفت. برای همین باید یک روتین مخصوص برای خود داشته باشید و دقت کنید این روتین باید مناسب پوستتان باشد و نمی‌توان برای همه افراد یک روتین مشابه را پیشنهاد کرد.

برای استفاده از لیست بهترین کرم روشن کننده صورت که کمی پیش‌تر معرفی کردیم، می‌توانید روتین زیر را پیش بگیرید.

نحوه استفاده از کرم روشن‌کننده پوست

روزها، پس از اینکه صورت خود را با شوینده مناسب پوست صورت خود شستید و از آبرسان و سرم‌های مخصوص خودتان استفاده کردید، از کرم روشن‌کننده صورت استفاده کنید و آن قدر ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. پس حتما به مقدار کافی ضدآفتاب بزنید و باز هم صبر کنید تا به‌طور کامل جذب شود.

دو بار در روز اجازه دارید که از کرم روشن‌کننده صورت استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید کرم روشن‌کننده را روی پوست تمیز بزنید و پس از آن در طول روز، از ضدآفتاب استفاده کنید.

شب نیز پس از پاک کردن آرایش با میسلار واتر و شستن صورت با شوینده مناسب، ادامه روتین خود را دنبال کنید و از روشن‌کننده صورت استفاده کنید. این کار را باید حداقل برای دو ماه به‌صورت مرتب انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

پوستی سالم و زیبا با کرم روشن‌کننده پوست

در این مطلب به بررسی لیستی از بهترین کرم‌ روشن کننده صورت پرداختیم. پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم که برای داشتن یک پوست سالم بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که ترکیبات شیمیایی سنگینی ندارند.

یازی نیست برای داشتن یک پوست خوب، لزوما از محصولات خارجی استفاده کنید. برندهای ایرانی مانند سینره می‌توانند با قیمت بسیار معقول‌تر همین کار را برای شما انجام دهند.

 

سوالات متداول

چه مدت باید از کرم‌های روشن‌کننده استفاده کرد؟

برای اینکه نتیجه محسوسی از کرم‌های روشن‌کننده صورت بگیرید، باید حداقل 2 ماه از آن‌ها استفاده کنید.

 

آیا استفاده از کرم‌های روشن‌کننده پوست و صورت با عوارضی همراه است؟

کرم‌ روشن‌کننده صورت عوارضی ندارند؛ مگر اینکه این کرم‌ها به صورت دست‌ساز تولید شده باشند یا بیش‌ازحد و بدون ضدآفتاب استفاده شوند که در چنین شرایطی باعث می‌شوند لک‌های پوست بیشتر شوند یا دچار حساسیت شوید.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات