بهترین فیس واش برای پوست جوش دار

مدت زمان مطالعه 6,1 دقیقه

وقتی پای مراقبت از پوست با روتین پوستی در میان باشد، اولین و مهم‌ترین مرحله این است که پوست خود را با شوینده مناسب بشویید تا آلودگی‌ها را از صورت بزدایید. اگر پوست چرب دارید که اصلا مهم‌ترین مرحله روتین شما همین شستن صورت با شوینده مناسب است تا چربی پوست را کنترل کنید.

به همین دلیل مهم است که شوینده مناسبی برای پوست چرب خود انتخاب کنید که علاوه‌بر کنترل چربی، به لایه دفاعی پوست آسیب نرساند.

در این مقاله از سینره با ما همراه باشید تا بهترین فیس واش برای پوست جوش دار (ایرانی و خارجی) را معرفی کنیم.

بهترین ژل شستشوی صورت جوش دار

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پوست چربی دارید، حتما می‌دانید که این نوع پوست‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند و شما اجازه ندارید انواع شوینده‌ها را امتحان کنید؛ زیرا به‌سرعت به پوستتان آسیب خواهند زد.

در ادامه به بررسی یک لیست جامع از بهترین فیس واش برای پوست چرب موجود در بازار ایران تهیه کرده‌ایم. ابتدا محصولات داخلی را معرفی می‌کنیم.

بهترین فیس واش برای پوست چرب ایرانی

در معرفی لیست بهترین ژل شستشوی صورت چرب و جوشدار، ابتدا از محصولات ایرانی شروع می‌کنیم که قیمت مناسبی دارند و برای پوست چرب می‌توانند جزو بهترین انتخاب‌ها باشند.

1. ژل شستشوی صورت سینره

ژل شستشوی صورت سینره برای پوست‌های چرب و جوش‌دار تولید شده است. این محصول از سینره می‌تواند PH و میزان چربی پوست را تا حد زیادی متعادل کند.

ژل شستشوی صورت سینره

عصاره مورینگا، درخت چای و اسید سیتریک در ترکیبات این فیس واش وجود دارد که به محافظت از پوست در برابر آلودگی‌ها کمک می‌کند. همچنین این فیس واش دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد آلودگی هواست.

این شوینده صورت می‌تواند با داشتن مواد تنظیم‌کننده ترشح چربی پوست و ترکیبات ضد باکتری برای افرادی که پوست چرب دارند، یک گزینه عالی است.
قیمت مناسب این محصول و حجم بالای آن، این ژل شستشو را به یک انتخاب خوب برای مصرف روزانه تبدیل کرده است.

2. ژل شستشوی صورت هیدرودرم

ژل شستشوی صورت هیدرودرم مدل Acne Wash می‌تواند علاوه‌بر پاکسازی پوست، به‌مقدار خیلی زیادی در مهار آکنه و جوش‌های حاصل از چربی کنترل‌نشده پوست کمک کند.

روغن درخت چای، سالیسیلیک و سبومین استفاده‌شده در ترکیبات این محصول تا حد زیادی می‌توانند آلودگی‌ها و مواد آرایشی در منافذ را به‌خوبی پاکسازی کنند. این محصول از شرکت هیدرودرم مناسب پوست‌های چرب و مستعد آکنه است و حجم 150 میلی‌لیتری دارد.

3. ژل شستشوی صورت لافارر

از دیگر محصولاتی که به خود لقب بهترین فیس واش برای پوست جوش دار را داده، ژل شستشوی لافارر است.

ژل شستشوی صورت لافارر

در ترکیبات این محصول عصاره آلوورا، اسید سالیسیلیک و عصاره بید سفید به کار رفته که می‌تواند تا حد زیادی تولید چربی توسط پوست را کمتر کند، سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و از بروز آکنه جلوگیری کند.

ژل شستشوی لافارر قیمت بالاتری نسبت به دو محصولی که پیش‌تر معرفی کردیم، دارد و حجم آن 150 میلی‌لیتر است.

 

4. ژل شستشوی مورینگا امو مدل FC01

این ژل شستشوی صورت برای انواع پوست از نرمال تا مختلط و چرب مناسب است. عصاره گیاهانی نظیر گریپ‌فروت و پاپایا، همچنین روغن‌های گیاهی مانند هسته انگور، آرگان، مورینگا و دانه آفتابگردان در ترکیبات این محصول وجود دارند.

ژل شستشوی مورینگا امو مدل FC01

تمام این عصاره‌ها و روغن‌ها در کنار یکدیگر می‌توانند چربی اضافی پوست را از بین ببرند و احتمال بروز آکنه را به حداقل برسانند.

همچنین با استفاده از ژل شستشوی مورینگا امو مدل FC01 پوست خاصیت کشسانی خود را بازیابی خواهد کرد. حجم این محصول 400 میلی‌لیتر است و قیمت مناسبی دارد.

 

5. ژل شستشوی صورت دیپ سنس

ژل شستشوی صورت دیپ سنس مدل درخت چای و بامبو مختص افرادی است که پوست نرمال تا چرب دارند.

به‌جرئت می‌توان گفت که این مدل از شوینده‌های دیپ سنس در دسته بهترین فیس واش برای پوست جوش دار قرار می‌گیرد. حجم این محصول 250 میلی لیتر است و قیمت مناسبی دارد.

 

6. ژل شستشوی صورت آردن سبوما

ژل شستشوی صورت آردن سبوما مدل Liquipain یک انتخاب مناسب برای شستشوی صورت به‌صورت روزانه است؛ زیرا فرمولاسیون آن بسیار ملایم است.

ژل شستشوی صورت آردن سبوما

این شوینده در ترکیبات خود هیچ گونه مواد الکلی، رنگی، پارابن یا مواد صابونی ندارد و اگر به‌دنبال شوینده‌ای هستید که هیپوآلرژنیک و غیرکومودژنیک باشد، ژل شستشوی صورت آدرن سبوما می‌تواند انتخاب خوبی باشد. حجم این محصول 150 میلی لیتر است و قیمت آن بسیار مناسب است.

مقاله پیشنهادی: بهترین ژل شستشوی صورت کدام است؟

بهترین ژل شستشوی صورت خارجی برای پوست چرب

می‌رسیم به بررسی بهترین ژل شستشوی صورت خارجی برای پوست چرب و جوش دار! در این قسمت محصولات خارجی را که در دسته بهترین ژل شستشوی صورت ضد جوش قرار می‌گیرند، بررسی می‌کنیم.

اگر هزینه برایتان مهم نیست، می‌توان از ژل شستشوی صورت خارجی برای پوست چرب استفاده کنید.

1. ژل شستشوی صورت سیوید بادی شاپ

ژل شستشوی سیوید بادی شاپ در ترکیبات خود، جلبک دریایی دارد و همین امر باعث می‌شود از خشکی پوست پس از شستشو جلوگیری کند و به‌عنوان بهترین فیس واش برای پوست جوش دار معرفی شود.

ژل شستشوی صورت سیوید بادی شاپ

این شوینده محصول کشور انگلیس است و باعث کاهش جوش و لک‌های صورت می‌شود. حجم این محصول 125 میلی لیتر است و با وجود خارجی بودنش قیمت نسبتا مناسبی دارد.

2. ژل شستشوی صورت تی تری بادی شاپ

این ژل شستشوی صورت در ترکیبات خود روغن درخت چای دارد که می‌تواند التهابات پوست را تسکین دهد. همچنین می‌تواند چربی پوست را کنترل کند و شفافیت گذشته آن را باز گرداند.

ژل شستشوی صورت تی تری بادی شاپ

این ژل شستشو در دو حجم 250 و 400 میلی‌لیتر موجود است و محصول کشور انگلیس است. کاهش میزان سبوم اضافی، بهبود جای جوش و منقبض‌کننده منافذ از مزایای استفاده از این محصول است و باعث شده در لیست بهترین ژل شستشوی صورت برای جوش قرار بگیرد.

 

3. ژل شستشوی صورت و بدن Cleanance اون

این ژل شستشو فاقد مواد صابونی است و فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد تا حس خشکی پس از شستشوی پوست را تجربه نکنید.

همچنین تا حد زیادی التهابات پوستتان را تسکین می‌دهد. ژل شستشوی صورت و بدن Cleanance اون محصول کشور فرانسه است و دو حجم 200 و 400 میلی‌لیتر تولید شده است.

 

4. ژل پاک‌کننده deep تاچا

اگر می‌خواهید از یک ژل شستشوی روزانه برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید، بدون آنکه پس از شستشو احساس خشکی کنید، می‌توانید ژل پاک‌کننده deep تاچا را تهیه کنید.

ژل پاک‌کننده deep تاچا

این ژل شستشو از آمینواسیدهای میوه تشکیل شده که می‌تواند به‌راحتی سطح PH پوست را تنظیم کند و شادابی پوست را برگرداند. این محصول ساخت کشور ژاپن است و قیمت نسبتا بالایی دارد؛ اما قطعا ویژگی‌های بی نظیرش آن را در زمره بهترین فیس واش برای پوست جوش دار قرار می‌دهد.

 

5. ژل شستشوی پوست چرب بایودرما

پوست چربی دارید و می‌خواهید میزان چربی ترشح‌شده از پوست را کنترل کنید؟ ژل شستشوی بایودرما پوست چرب محصول کشور فرانسه است و دقیقا همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید.

ژل شستشوی پوست چرب بایودرما

این محصول غیر کمودوژنیک است و در دو نوع تیوپی و پمپی تولید شده است. این محصول سه نوع 200 میلی‌لیتر پمپی، 200 میلی‌لیتر تیوپی و 500 میلی‌لیتری دارد.

 

6. ژل شستشوی پوست چرب اکتی پور نوروا

آخرین ژل شستشو از لیست بهترین فیس واش برای پوست جوش دار، ژل شستشوی پوست چرب اکتی پور نوروا است. این ژل شستشو فاقد مواد صابونی است.

ژل شستشوی پوست چرب اکتی پور نوروا

همچنین منافذ پوست را کوچک می‌کند و ترشح چربی از منافذ را به حداقل می‌رساند. حجم این محصول 150 میلی لیتر و محصول کشور فرانسه است.

 

ترکیبات ضروری در ژل شستشوی صورت چرب و جوش دار

معمولا ژل شستشوی صورت زمانی لقب بهترین فیس واش برای پوست جوش دار را از آن خود می‌کند که ترکیباتی نظیر سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکساید، گلیکولیک اسید و نیاسین آمید را در ترکیبات خود جای داده باشد؛ اما این ترکیبات چرا برای پوست چرب مهم هستند؟ در ادامه بررسی می‌کنیم.

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید قابلیت لایه‌برداری دارد و در دسته بتا هیدروکسی اسیدها (BHA) قرار می‌گیرد. با لایه‌برداری پوست احتمالا مسدود شدن منافذ و بروز آکنه به‌طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

بنزوئیل پراکسیاید

یک ترکیب لایه‌بردار دیگر برای از بین بردن سبوم اضافی پوست، بنزوئیل پراکساید است. از عوارض استفاده بیش‌ازحد این ماده می‌توان به قرمزی و خشکی پوست اشاره کرد.

مصرف این ماده برای افرادی که پوست چرب دارند، مناسب است و افرادی که پوست حساس و خشکی دارند به هیچ وجه نباید از محصولاتی که بنزوئیل پراکساید زیادی در ترکیباتشان وجود دارد، استفاده کنند.

گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید در دسته آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) قرار می‌گیرد. این ماده در اکثر تونرها، ژل‌های شستشوی صورت و مرطوب‌کننده‌ها یافت می‌شود.

این ماده از آنجایی برای پوست‌های چرب مفید است که می‌تواند منافذ را به‌خوبی از آلودگی‌ها تمیز کند، سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و از ایجاد آکنه جلوگیری کند.

گلیکولیک اسید برای اکثر افراد بی‌خطر است؛ اما اگر شرایط خاصی دارید (مثلا روی صورتتان کلوئید دارید یا پوست حساسی دارید) باید قبل از استفاده از محصولاتی که این ماده را در ترکیبات خود دارند، با پزشک مشورت کنید.

نیاسین آمید

این ماده از ویتامین‌های گروه B است که فواید زیادی برای پوست دارد. نیاسین آمید با کنترل چربی تولیدشده توسط سلول‌های صورت، از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر همه این فواید، نیاسین آمید سد دفاعی ازبین‌رفته پوست را بر‌ می‌گرداند.

مزایای استفاده از شوینده مناسب پوست چرب برای پوست

پوست‌های چرب بسیار حساس هستند، از این نظر که در صورت استفاده از محصول نامناسب مستعد جوش‌های عفونی خواهند شد. یکی از مشکلاتی که افراد دارای پوست چرب همواره با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بروز آکنه است.

مزایای استفاده از شوینده مناسب پوست چرب برای پوست

اگر شوینده‌ شما مخصوص پوستتان نباشد، چربی پوست به‌اندازه کافی از بین نخواهد رفت. به این ترتیب آرایش درون منافذتان جمع می‌شود و چربی ترشح‌شده از پوست این منافذ را می‌بندند.

حالا احتمالا متوجه شد‌ه‌اید که چرا باید از پوست چرب بیشتر از انواع دیگر پوست‌ها مراقبت کنید، اما چه مراقبتی نیاز است؟ شوینده‌های پوست چرب اولین مورد روتین شب و روز شما باید باشند. با استفاده از شوینده مناسب پوست چرب شما چربی پوست خود را کنترل می‌کنید، از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کنید، از برق افتادن روی پوست خود جلوگیری می‌کند و زیبایی و شفافیت را به پوست خود هدیه می‌دهید.

 

با استفاده از شوینده مناسب، از پوست چرب خود مراقبت کنید

در این مطلب به بررسی بهترین فیس واش برای پوست جوش دار پرداختیم و بهترین ژل شستشوی صورت ضد جوش را معرفی کردیم.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که تا زمانی که روتین درستی نداشته باشید، نباید توقع داشته باشید که پوستی بی‌نقص داشته باشید. ژل شستشوی سینره دقیقا همان چیزی است که می‌تواند منافذ شما را تمیز کند و با کامل کردن روتین پوستی‌تان به شما پوستی بی‌نقص هدیه کند.

 

سوالات متداول

آیا استفاده از فیس واش برای پوست جوش دار می‌تواند موجب بروز خشکی پوست شود؟

اگر فیس واشی که استفاده می‌کنید مناسب پوستتان باشد، (اگر فیس واش خارجی استفاده می‌کنید از اصالت آن مطمئن شوید) هیچ آسیبی به پوستتان وارد نخواهد شد.

 

آیا پس از استفاده از شوینده‌های پوست چرب، پوست مات‌تر از قبل خواهد شد؟

از آنجایی که استفاده از شوینده‌های پوست چرب، میزان چربی پوست را کنترل می‌کنند، براق بودن پوست فرد کاهش می‌یابد و پوست ظاهر مات‌تری نسبت به گذشته خواهد داشت.

 

استفاده از شوینده‌های خارجی بهتر است یا ایرانی؟

این انتخاب بیشتر به سلیقه فرد و نیاز پوستش برمی‌گردد. با این حال برندهای بی‌نظیری مانند سینره، لافارر و مورینگا در کشورمان محصولات عالی تولید می‌کنند و توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارند.

 

بهترین ژل شستشو برای پوست‌های چرب کدام هستند؟

در برندهای ایرانی، ژل شستشوی سینره، لافارر و هیدرودرم از جمله محصولاتی هستند که لقب بهترین فیس واش برای پوست چرب را به خود داده‌اند. لورال، بایودرما و بادی شاپ نیز برندهای خارجی هستند که بهترین ژل شستشوی صورت چرب و جوشدار را به بازار ارائه کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات