مدت زمان مطالعه 3,8 دقیقه

شستشوی صورت بخش بسیار مهمی از روتین روزانه مراقبت از پوست است. اگر محصول خوبی را برای شستشوی صورت خود انتخاب کنید، به‌راحتی با بسیاری از مشکلات پوستی خداحافظی خواهید کرد.

در این مقاله، می‌خواهیم فهرستی از شوینده‌های خوب صورت را به شما معرفی کنیم تا کار راحت‌تری در انتخاب و خرید بهترین ژل شستشوی صورت داشته باشید.

بهترین ژل‌های شستشوی صورت

در این بخش ۲۰ محصول را هر کدام می‌توانند نماینده بهترین فیس واش باشند، معرفی می‌کنیم. شما با توجه به نیازهای پوست خود، می‌توانید محصول مناسب را از میان این لیست انتخاب کنید.

1. ژل شستشوی صورت پوست چرب سینره

شوینده مناسب پوست چرب سینره

بدون شک نقاط مثبت بسیاری باعث شده که ژل شستشوی صورت پوست چرب سینره، به یکی از نامزدهای بهترین ژل شستشوی صورت تبدیل شود.

تنظیم PH و کاهش چربی، ضد‌حساسیت بودن و پاک‌کنندگی کامل آلودگی‌ها و مواد آرایشی از ویژگی‌های مهم این محصول است. اگر دارای پوست چرب و آکنه‌ای هستید، این محصول مختص شما است.

2. ژل شستشوی پمپی صورت سینره مخصوص پوست‌های معمولی تا خشک

ژل شستشوی پمپی صورت سینره مخصوص پوست‌های معمولی تا خشک

بهترین ژل شستشوی صورت سینره برای پوست‌های معمولی تا خشک، همین گزینه است. این شوینده ملایم فاقد مواد صابونی است. باقی‌مانده مواد آرایشی و چربی اضافه پوست هنگام استفاده از این محصول از سطح پوست پاک می‌شود. از آنجا که این محصول برای پوست معمولی تا خشک تولید شده است، باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود و از شکنندگی آن جلوگیری می‌کند.

3. ژل شستشوی سینره آقایان

ژل شستشوی سینره آقایان

عصاره مورینگای موجود در این ژل شستشو موجب پاکسازی عمقی پوست و محافظت از آن در برابر آلودگی‌ها می‌شود. مواد غیر‌صابونی و عصاره گیاهان دریایی موجود در این ژل با پوست آقایان بسیار سازگار است. این ویژگی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا این محصول را به بهترین ژل شستشوی صورت مردانه تبدیل کنند.

4. ژل شستشوی پوست چرب ام کیو

ژل شستشوی پوست چرب ام کیو

ژل شستشوی ام کیو مخصوص پوست‌های چرب به کنترل چربی‌های پوست کمک شایانی می‌کند. این ژل در عین اینکه پاک‌کننده‌ای قوی محسوب می‌شود، پوست صورت را نیز شاداب می‌کند.

5. ژل شستشوی سیسپرسا

ٰٰژل شستشوی سیسپرسا

اگر به‌‌دنبال یک فیس واش با ویژگی‌هایی نظیر تسکین‌دهندگی، ضد‌التهاب، پاک‌کنندگی ملایم و ضد لک هستید، خرید این محصول برای شما مناسب است. این محصول با رطوبت‌رسانی و کنترل ترشح چربی پوست به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

6. فوم شستشوی صورت آقایان ژوت

فوم شستشوی صورت آقایان ژوت

از آنجایی که تولید چربی در پوست آقایان بیشتر است، طبیعتا به محصولی نیاز دارند که پاکسازی عمقی روی پوستشان انجام دهد و تمام مواد اضافی چربی، دوده، آلودگی هوا و مواد اضافی را روی پوستشان پاک کند. فوم شستشوی ژوت شوینده‌ای بی‌نظیر و غیر صابونی است که با PH طبیعی پوست سازگار بوده و رایحه خوشبویی دارد.

7. ژل شستشوی صورت ضدجوش کلینیک

ژل شستشوی صورت ضدجوش کلینیک

از جمله گزینه‌های بی‌نهایت تاثیرگذار برای پوست‌های چرب، ژل شستشوی ضد جوش کلینیک است. این ژل مخصوص پوست‌های چرب و مستعد آکنه است که چربی پوست را کاملا کنترل می‌کند و فاقد پارابن، چربی، گلوتن، فتالات و عطر است.

8. ژل شستشوی صورت ورونیک

ژل شستشوی صورت ورونیک

این محصول برای پوست‌های چرب کاربردی‌تر است؛ خواصی نظیر کوچک ‌کردن منافذ، جلوگیری از خشکی و کشیدگی، پاک‌کنندگی عمیق با استفاده از مواد شوینده ملایم دارد.

9. ژل شستشوی اکتی پور نوروا

ژل شستشوی اکتی پور نوروا

ژل اکتی پور نوروا جزو بهترین محصولات برای پوست‌های چرب است. از جمله کاربردهای این ژل می‌توان به کنترل میزان ترشح چربی روی پوست، ضد حساسیت بودن و پاکسازی کامل پوست از چربی اشاره کرد.

10. ژل میسلار زردچوبه نوتریژنا

ژل میسلار زردچوبه نوتریژنا

عموما افرادی که پوستشان در عین خشک بودن، مستعد لک نیز هست، مایل هستند محصولی را مصرف کنند که در کنار خاصیت پاک‌کنندگی، جنبه آبرسانی نیز داشته باشد. ژل میسلار زردچوبه دقیقا همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد را دارد.

این محصول بهترین برند ژل شستشوی صورت خارجی است که فاقد چربی و سولفات بوده؛ علاوه بر این به هیچ عنوان باعث حساسیت پوستی نمی‌شود. از طرفی کمدون‌‌زا نیست و پاکسازی پوستی عمیقی انجام می‌دهد.

11. ژل شستشوی صورت هیدرودرم

ژل شستشوی صورت هیدرودرم

ژل شستشوی صورت هیدرودرم در کنار باز کردن منافذ پوست، به جوانی و شادابی پوست صورت شما کمک شایانی می‌کند. با استفاده از این محصول، با چربی‌های اضافی، آلودگی‌ها و مواد آرایشی باقی‌مانده روی پوستتان خدافظی کنید!

این ژل حاوی کمپلکس کنترل‌کننده چربی و خاصیت قوی ضد قارچ و ضد باکتری است. ژل هیدرودرم مناسب برای رفع جوش‌های آقایان بوده و به عنوان بهترین ژل شستشوی صورت مردانه شناخته می‌شود.

همچنین فاقد مواد صابونی، دارای pH سازگار با پوست، بدون حساسیت، چربی و غیر کمدون‌زا بوده و قادر به پاک‌کردن سلول‌های مرده است. در نهایت این محصول حاوی سبومین، روغن درخت چای و سالیسیلیک اسید است که در پاکسازی عمیق پوست و کنترل چربی آن موثر هستند.

12. ژل شستشوی صورت تی تری بادی شاپژل شستشوی صورت تی تری بادی شاپژل شستشوی صورت تی تری بادی شاپ

یک محصول همه‌چیزتمام و عالی از انگلستان! ژل تی تری بهترین مارک ژل شستشوی صورت است و با دارا بودن عصاره چای، باعث پاکسازی کامل پوست می‌شود. همچنین با کنترل چربی پوست و کاهش اندازه منافذ صورت، منجر به جلوگیری از ایجاد لک و جوش می‌شود.

این ژل حاوی گلیسیرین و آلانتوئین است که از خشکی، التهاب و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند. ژل تی تری با بافت ژلی و گیاهی خود، لایه‌برداری ملایمی روی پوست انجام می‌دهد و سلول‌های قدیمی و مرده را کاملا از بین می‌برد.

13. ژل شستشوی صورت ویتامین C، سی گل

ژل شستشوی صورت ویتامین C، سی گل

ژل ویتامین C از برند سی گل، مخصوص پوست‌های چرب و مختلط است که علاوه‌بر اینکه لایه‌برداری ملایمی روی پوست انجام می‌دهد، آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را نیز از سطح پوست می‌زداید. این ژل عصاره‌های مختلفی مثل رزهیپ، گریپ‌فروت، کاکتوس و پرتقال دارد که منجر به تحریک تولید کلاژن می‌شود.

14. ژل شستشوی لافارر

ژل شستشوی لافارر

ژل لافارر مخصوص پوست های خشک و حساس است که به‌دلیل نداشتن پارابن و مواد صابونی، برای مصارف روزانه گزینه مناسبی است. افراد زیادی که از این محصول استفاده کرده‌اند، آن را به‌عنوان بهترین ژل شستشو برای پوست خشک به‌دلیل عصاره‌های گیاهی موجود در آن معرفی می‌کنند. وجود عصاره‌های شیرین بیان، گلیسیرین، آلوئه‌ورا و بابونه در این ژل باعث ایجاد خاصیت پاکسازی صورت و آبرسانی عمقی پوست شده است.

15. ژل شستشوی صورت زغالی پیور اکتیو گارنیر

ژل شستشوی صورت زغالی پیور اکتیو گارنیر

محصولی بی‌نظیر از فرانسه؛ جوان‌کننده پوست و قاتل جوش‌های سرسیاه! ژل گارنیز بهترین ژل شستشوی صورت خارجی بوده که مناسب برای پوست‌های مختلط تا چرب است و خاصیت روشن‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی دارد. این محصول حاوی زینک است که برای ترمیم لک و نواقص پوستی تاثیر زیادی دارد. از طرفی غیر کومدون‌زا است و بدون ایجاد هرگونه حس سنگینی، خشکی یا کشیدگی در پوست، شادابی و نرمی را به پوستتان هدیه می‌دهد.

16. ژل شستشوی صورت گلاب دیپ سنس

ژل شستشوی صورت گلاب دیپ سنس

ژل شستشوی صورت گلاب دیپ سنس یکی از بهترین ژل‌های شستشوی صورت مخصوص انواع پوست است. این محصول بر پایه عصاره‌های گیاهی ساخته شده و متناسب با شرایط ایران طراحی گردیده است.

ژل گلاب دیپ سنس با ترکیبات جذاب خود شامل گلاب، گل محمدی و عصاره رز فرانسوی، بدون ایجاد التهاب و خشکی، پاک‌سازی عمیقی روی پوست شما انجام می‌دهد. ویژگی‌های این ژل شامل رفع خستگی و ایجاد شادابی، شوینده ملایم وغیرصابونی، آب‌رسان قوی، آنتی‌باکتریال و کاهش‌دهنده روند پیری است.

17. ژل شستشوی صورت آردن اکسپرت ایج

ژل شستشوی صورت آردن اکسپرت ایج

این ژل با انواع پوست سازگار بوده و بدون ایجاد حساسیت، چربی‌ها و آلودگی‌های اضافه پوست را کاملا از بین می‌برد. ژل آردن یک شوینده غیرصابونی و بر پایه فرمولاسیون ملایم و ph سازگار با پوست است. این محصول بدون ایجاد هرگونه خشکی یا تحریکات پوستی، رطوبت و شادابی پوست را افزایش می‌دهد.

18. فیس واش کلینانس اون چندکاره

فیس واش کلینانس اون چندکاره

بین برندهای خارجی، قطعا کلینانس باکیفیت‌ترین و بهترین ژل شستشوی صورت فرانسوی است. این محصول بدون صابون، مخصوص پوست‌های چرب است که در کنار خاصیت پاک‌کنندگی قوی، آکنه و تیرگی پوست را برطرف می‌کند.

۱۹. ژل شست‌وشوی صورت هیالورونیک اسید لورال

ژل شست‌وشوی صورت هیالورونیک اسید لورال

ژل شست‌وشوی صورت هیالورونیک اسید لورآل علاوه بر پاک‌سازی و تصفیه کثیفی‌های پوست، به کاهش چین‌وچروک‌های صورت و گردن شما هم کمک شایانی می‌کند.

هیالورونیک اسید بازیگر اصلی فرمول این ژل شستشوی صورت محسوب می‌شود که آبرسانی قوی برای پوست است و حس تمیزی، شادابی، جوانی و ترمیم بافت‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ویژگی‌های این ژل شامل مناسب ‌بودن برای انواع پوست، صاف و نرم‌کننده، افزایش خاصیت ارتجاعی، نفوذ به لایه‌های عمیق پوست و تحریک خاصیت کلاژن‌سازی، رطوبت‌بخش و شاداب‌کننده، احیا کننده و ترمیم‌کننده بافت پوست است. همین گزینه‌ها باعث شده که این ژل به پرطرفدارترین و بهترین ژل شستشوی صورت تبدیل شود. این محصول تحت لیسانس فرانسه تولید شده و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

ویژگی‌های بهترین ژل‌های شستشوی صورت

بهترین ژل شستشوی صورت باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • آبرسان پوست: ژل‌های شستشوی صورت با قدرت آبرسانی خود، به حفظ رطوبت پوست و افزایش سطح آن کمک می‌کنند. این ویژگی به‌‌ویژه برای پوست‌های خشک و کم آب بسیار مهم است
  • پاکسازی عمیق و تسکین پوست: این ژل‌ها چربی اضافی و باکتری‌های موجود در سطح و منافذ پوست را به‌طور کامل پاک می‌کنند. همچنین با داشتن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، از بروز جوش و آکنه پیشگیری می‌کنند
  • تنظیم سطح pH پوست و رساندن آن به حالت تعادل: این محصول با تنظیم pH پوست، موجب رفع خشکی و رطوبت‌رسانی به پوست می‌شوند
  • لایه‌برداری ملایم: برخی از این ژل‌ها دارای خاصیت لایه‌برداری ملایم هستند که به تجدید سلول‌های پوست کمک می‌کند و باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود

در مجموع، بهترین ژل‌ شستشوی صورت محصولاتی هستند که علاوه بر پاکسازی عمیق و تسکین پوست، با آبرسانی، تنظیم pH و لایه‌برداری ملایم به سلامت و جوانی پوست کمک می‌کنند.

 

با خرید ژل شستشوی سینره، پاکیزگی را به پوست خود هدیه دهید

امروزه محصولات متنوعی برای شستشوی انواع پوست‌ها – از خشک گرفته تا چرب و مختلط – در دسترس قرار دارد. ژل‌های شستشوی متفاوتی با خصوصیات و کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند تا بتوانند نیازهای انواع پوست‌ها را برطرف کنند.

برند‌های ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. برخی از بهترین ژل‌های شستشوی صورت ایرانی مانند سینره، مواد شوینده ملایم، تنظیم pH و واپایش چربی را در کنار خاصیت ضد حساسیت دارند.

از طرفی چون در ایران تولید می‌شود، با پوست ما سازگاری بیشتری دارد. امیدواریم که با این متن توانسته باشیم شما را قانع کنیم که از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید.

 

سوالات متداول

بهترین ژل شستشوی صورت ایرانی برای پوست چرب کدام است؟

بهترین ژل شستشوی صورت ایرانی برای پوست چرب، ژل شستشوی صورت پوست چرب سینره است.

چند بار در روز از ژل شستشوی صورت استفاده کنیم؟

دوبار در روز، یک بار صبح و یک‌بار شب برای استفاده از ژل شستشوی صورت کفایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات