میسلار واتر پوست چرب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ معرفی بهترین برند پاک کننده آرایش

مدت زمان مطالعه 0,8 دقیقه

اگر پوست صورت شما اغلب براق است و بیشتر مستعد جوش و آکنه هستید، احتمالاً پوست چربی دارید. پوست چرب زمانی ایجاد می شود که غدد چربی در پوست بیش از حد چربی تولید کند. بسیاری دلایل می توانند روی چربی پوست شما تأثیر بگذارند، از ژنتیک گرفته تا رژیم غذایی و آب و هوا.

یکی از بهترین کارها برای مقابله با چربی اضافی پوست این است که از برخورداری از یک روال بهداشتی خوب برای مراقبت از پوست خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن باشید که همیشه پوست شما تمیز و به دور از هرگونه آلودگی است تا از ایجاد جوش پیشگیری شود. با این حال، باید از محصولات ملایمی استفاده کنید که تمام چربی پوست را از بین نمی برند زیرا وقتی پوست بیش از حد خشک شود، ممکن است با تولید چربی بیشتر خشکی پوست را جبران کند. این جایی است که آب میسلار یا میسلار واتر (Micellar Water) می تواند به کمک شما بیاید. در این مقاله درباره این ترکیب معجزه آسا برای کسانی که پوست های چرب دارند و میسلار واتر پوست چرب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و معرفی بهترین برند پاک کننده آرایش بیشتر توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر چیست؟

 آب میسلار پاک کننده ای است شفاف و شبیه به آب که پر از  ذرات «میسل» است. میسل ها مانند مغناطیس ذرات آلودگی و چربی های اضافه را که در منافذ پوست قرار دارد جذب می کنند و آن ها را از بین می برند. آب میسلار واتر برای پوست های چرب بسیار مناسب است زیرا یک روش بسیار ملایم برای پاکسازی است که در عین تا اندازه ای چربی های را از سطح پوست حذف می کند که باعث تحریک پوست نمی شود.

کاربرد میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک محصول بهداشتی عالی و همه کاره است. در واقع شما با استفاده از آب میسلار با یک تیر سه نشانه را هدف قرار می دهید، اول اینکه این محلول به عنوان یک پاک کننده آرایش ملایم عمل می کند، دوم اینکه به آرامی و عمیقاً منافذ پوست را پاکسازی می کند و سوم اینکه بدون کمترین عوارض جانبی پوستی نرم و شفاف برای شما به ارمغان می آورد.

خواص و فواید استفاده از میسلار واتر برای کسانی که پوست چرب دارند

خواص و فواید استفاده از میسلار واتر برای کسانی که پوست چرب دارند

خواص و فواید استفاده از میسلار واتر برای کسانی که پوست چرب دارند

همان طورکه می دانید پوست های چرب بیشتر از دیگر انواع پوست مستعد آکنه و جوش است. آب میسلار می تواند به شفافیت پوست کمک کند، به ویژه برای افرادی که دارای آکنه، منافذ مسدود شده یا لکه های سرسخت هستند. شرایطی مانند آکنه اغلب به دلیل مسدود شدن منافذ ایجاد می شود که می تواند ملتهب شده و به جوش تبدیل شود. اگرچه تحقیقات در مورد اثرات آب میسلار محدود است، با این حال چندین مطالعه نشان می دهد که استفاده از شستشوی ملایم صورت با آب میسلار می تواند به بهبود آکنه و کاهش جوش های سرسیاه کمک کند.

بهترین میسلار واتر برای پوست چرب کدام است؟

انواع مختلف میسلار واتر در دسترس است ولی موقع خرید بهتر است دقت بیشتری انجام دهید تا بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید. پیشنهاد ما به شما خرید میسلار واتر سینره است. این محصول بر پایه آب ساخته شده و هیچ گونه ترکیبات مضری مانند الکل و پارابن که ممکن است پوست را خشک کند و یا در پوست ایجاد حساسیت کند در آن وجود ندارد.

هم چنین این محصول به شما کمک می کند که هر کجا باشید تنها با استفاده از یک پد صورت خود را تمیز کنید و از شر چربی اضافی پوست، مواد آرایشی و آلودگی های محیطی خلاص شوید و علاوه بر اینکه پوستی شفاف و نرم داشته باشید از بروز جوش و آکنه پیشگیری کنید.

آیا میسلار واتر ها برای همه  انواع پوست مناسب هستند؟

آب میسلار صورت را تمیز می کند، آرایش را پاک می کند  و به طور همزمان پوست را مرطوب می کند. وقتی از آب میسل استفاده می کنید، نیازی به استفاده از پاک کننده های معمولی صابونی و غیر صابونی برای تمیز کردن پوست ندارید و فقط کافی است صورت را با پنبه آغشته به آب میسلار تمیز کنید، این یکی از دلایلی است که افرادی که به هر علتی نباید از صابون برای شستشوی پوست استفاده کنند، به راحتی بتوانند از میسلار واتر بهره ببرند. هم چنین فرمول آب میسلار بسیار سبک و ملایم است به گونه ای که حتی پس از استفاده از آن نیازی به شستشو نیست و مواد مرطوب کننده آن ساعت ها روی پوست باقی می ماند که این ویژگی برای انواع پوست به ویژه پوست های خشک یک امتیاز محسوب می شود. بنابراین هر کسی با هر نوع پوستی می تواند از میسلار واتر به سادگی استفاده کند و از شر آلودگی های محیطی، چربی اضافی پوست و… خلاص شود.

تفاوت میسلار واترها با صابون و شوینده های دیگر در چیست؟

اگر بخواهیم آب میسلار را با سایر شوینده ها مانند صابون، ژل های شستشو یا تونر مقایسه کنیم، آب میسلار برای از بین بردن آرایش، آلودگی ها و ذرات چربی موجود در سطح پوست به کار می رود و یک شوینده کاملاً ملایم است و یک آبرسان قوی است. از سوی دیگر، برخی از انواع شوینده مانند تونرها پس از تمیز کردن پوست برای بازگرداندن تعادل pH به پوست مؤثر هستند یعنی کاری که آب میسلار هم در کنار سایر فواید آن انجام می دهد.

اما آب میسلار یک پاک کننده آلودگی ها، پاک کننده مواد آرایشی، تونر و مرطوب کننده است. در حالی که شما تنها زمانی می توانید از تونر استفاده کنید که صورت خود را از مواد آرایشی پاک کرده باشید و پوست شما تمیز باشد.

 بنابراین، در حالی که می توانید به طور بالقوه از آب میسلار به جای تونر استفاده کنید، عکس آن صادق نیست  زیرا تونر قابلیت بالایی برای پاکسازی پوست ندارد. اگر از آب میسلار به عنوان پاک کننده استفاده می کنید، نیازی به تونر ندارید. اما اگر از صابون و ژل های شستشوی صورت استفاده می کنید، به ویژه اگر این مواد قوی باشند، قطعاً به یک تونر نیاز دارید.

هم چنین پس از استفاده از میسلار واتر نیازی به آبکشی ندارید و این ویژگی به شما کمک می کند که در هر جایی از این ترکیب به راحتی استفاده کنید در صورتی که چنانچه از صابون یا هر شوینده دیگری برای پوست صورت خود استفاده کنید، آبکشی صورت یکی از ضروریات است.

آیا به جای میسلار واتر می توانیم از تونر استفاده کنیم؟

تفاوت میسلار واتر با تونر

تفاوت میسلار واتر با تونر

همان طور که گفتیم، تونرها قابلیت زیادی برای پاک کنندگی آلودگی های محیطی و مواد آرایشی از روی پوست را ندارند و معمولاً زمانی از تونرها استفاده می شود که پوست تمیز باشد، بنابراین استفاده از تونر به جای میسلار واتر امکان پذیر نیست ولی مسلماً می توان از میسلار واتر به جای تونر استفاده کرد.

همچنین ما در مقاله ای به صورت کامل تفاوت تونر و میسلار واتر را شرح داده ایم و پیشنهاد می دهیم برای درک درست تفاوت ها حتما آن را مطالعه فرمایید.

آیا بعد از استفاده از میسلار واتر باید از تونر استفاده کرد؟

میسلار واتر یک محلول پاک کننده چند کاره است، به این معنی که هم پوست را از آلودگی ها پاک می کند، هم نیازی به آبکشی ندارد و از همه مهم تر اینکه نیاز پوست به رطوبت را برطرف می کند. شما با استفاده از میسلار واتر پوست چرب در واقع با یک تیر سه نشان را می زنید و علاوه بر پاک سازی پوست از چربی اضافه آن، خود را از استفاده از تونر بی نیاز می کنید.

ایا پوست صورتمان بعد از استفاده از میسلار واتر نیاز به شستشو دارد؟

یکی از عللی که گفته می شود میسلار واتر همه جا می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، دقیقاً همین موضوع است که پس از استفاده از آن نیازی به شستشو و آبکشی پوست وجود ندارد، بنابراین در سفر و گردش یا در محل کار و تحصیل، در تابستان های گرم و در حالی که از عرق صورت و آلودگی هایی که روی پوست شما قرار گرفته اند، کلافه شده اید، می توانید با استفاده از آب میسلار و یک تکه پنبه یا پد، پوست خود را شاداب و پاکیزه کنید.

چرا نباید از میسلار واتر پوست برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنیم

چرا نباید از میسلار واتر پوست برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنیم

چرا نباید از میسلار واتر پوست برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنیم

در اغلب موارد استفاده از میسلار واتر پوست برای پاک کردن آرایش چشم اشکالی ندارد و تنها باید به این نکته توجه کنید که پد آغشته شده به میسلار واتر را روی پلک، با فشار مالش ندهید بلکه از تکنیک «فشار دادن و نگه داشتن» استفاده کنید تا مواد آرایشی در میسلار واتر حل و در پد جذب شود.

ولی اگر چشمان حساسی دارید و می ترسید که استفاده از میسلار واتر پوست در چشمان شما ایجاد حساسیت کند، بهتر است از میسلار واترهایی که فرمولاسیون آن ها برای استفاده در اطراف چشم ساخته شده است، استفاده کنید.

سخن پایانی

امروزه انواع میسلار واتر جایگزین پاک کننده های مختلف پوست صورت از جمله صابون و سایر ژل های شستشو شده اند. این محصولات علاوه بر اینکه برای پاک کردن آرایش از صورت بسیار مفید هستند، به شما کمک می کنند تا اجازه ندهید آلودگی ها و چربی پوست باعث ایجاد جوش و آکنه شود. خوشبختانه این محصول برای تمام انواع پوست اعم از چرب، خشک، معمولی و حساس  مفید و موجود است و خصوصاً به کسانی که پوست های چرب دارند کمک می کند تا چربی پوست خود را در حالت متعادل نگه دارند و منافذ پوست خود را پاکسازی کنند.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات