تفاوت تونر و میسلار واتر

مدت زمان مطالعه 0,7 دقیقه

تفاوت تونر و میسلار واتر (پاک کننده پوست) در چیست؟

زیبایی صورت، چیزی است که همه انسان ها تمایل به داشتن آن دارند. اما همه افراد نمی دانند برای داشتن صورتی زیبا چه کاری باید انجام دهند. برخی افراد با عمل های زیبایی سعی در رسیدن به این هدف دارند و برخی دیگر به آرایش روی می آورند اما افراد هوشمند می دانند که با مراقبت از مهم ترین و گسترده ترین بخش صورت یعنی پوست خود می توانند به طور طبیعی از زیبایی خاصی بهره مند شوند و با انجام مراقبت های پوستی شادابی، نشاط و سلامتی پوست خود را برای سال های بیشتری حفظ کنند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به سلامتی و زیبایی پوست و صورت خود اهمیت می دهید بهتر است از یک روتین پوستی اصولی پیروی کنید. برای انجام روتین پاکسازی پوست خود نیاز به استفاده از محصولات بهداشتی خواهید داشت که از مهم ترین آن ها می توان به پاک کننده، شوینده و تونر اشاره نمود.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوستپاک کردن پوست از آلودگی ها از جمله آرایش، عرق و آلودگی های آب و هوا (که پوست ما هر روز در معرض آن است) با عنوان پاکسازی پوست یاد می شود. الزامی است که در انتهای یک روز (حتی اگر آرایش هم نمی کنید) صورت خود را از آلودگی عاری سازید. پاکسازی روزانه پوست نیاز به محصولات خاصی دارد که در انتخاب هریک باید به نوع پوست موردنظر توجه ویژه ای داشته باشیم. اما به طور کلی برای یک پاکسازی روزانه به محصولات زیر نیازمندیم :

  • میسلار واتر : میسلارواتر یک نوع پاک کننده صورت بدون نیاز به آب کشی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از میسلارواتر در ابتدای کار پاکسازی و برای از بین بردن آلودگی و آرایش استفاده می کنیم. برای اطلاعات کامل در مورد میسلارواتر می توانید مقاله میسلارواتر را مطالعه نمائید. البته لازم به ذکر است در این مرحله از انواع پاک کننده های صورت دیگر نیز می توانید استفاده کنید. از جمله سایر پاک کننده های صورت می توان به شیرپاک کن و دستمال مرطوب که نیاز به آب کشی ندارند اشاره نمود.
  • شوینده پوست : بعد از اینکه آلودگی و آرایش را به وسیله پاک کننده از روی پوست پاک کردیم وارد مرحله بعدی می شویم و در این مرحله نیاز به یک شوینده پوست داریم که از انواع شوینده پوست می توان به فوم، ژل شستشوی صورت و … اشاره نمود.
  • تونر : در نهایت و آخرین مرحله از پاکسازی پوست روزانه به تونر میرسیم که این محصول به از بین بردن آلودگی های باقی مانده و عمیق تر در پوست می پردازد. در هنگام استفاده از تونر دیگر نباید شاهد کثیف شدن پد یا پنبه مورد استفاده باشیم.

دلایل ضرورت پاکسازی پوست

این فکر که با شستن پوست به وسیله یک شوینده معمولی می توان به پوست سالمی دست یافت، بسیار اشتباه است و باید تمام مراحل روتین روزانه پوستی را به طور کامل رعایت کرد. به طور کلی می توان دلایل ضرورت پاکسازی پوست را به صورت زیر بیان نمود :

  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • کمک به بازسازی سلول های پوست صورت
  • از بین بردن آلودگی های پوست
  • کمک به درمان جای جوش ها
  • آرامش بخشیدن به پوست و صورت
  • درخشندگی بیشتر پوست
  • جلوگیری و درمان افتادگی پوست
  • روشن شدن پوست
  • کمک به کنترل چربی پوست
  • و …

تونر چیست؟

تونر چیست؟تونر یکی از محصولات مراقبت پوست است که در فرآیند پاکسازی پوست روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر دکتر هادلی کینگ، متخصص پوست در شهر نیویورک، راز مخفی پوست سالم، تونر صورت است. او می گوید برای پوشاندن مشکلات آکنه و چربی، آرایش اضافی نکنید درعوض، از یک تونر ملایم و تسکین دهنده برای از بین بردن منافذ باز پوست استفاده کنید.

۶ دلیل که شما باید تونر را به روتین پاکسازی پوست خود اضافه کنید

۶ دلیل که شما باید تونر را به روتین پاکسازی پوست خود اضافه کنید

1. منافذ پوست را کوچک می کند

مالیدن مقدار کمی تونر به یک پنبه یا پد آرایشی و سپس پاک کردن آرام صورت با آن باعث متعادل کردن چربی و کوچک تر شدن منافذ پوست صورت شما می شود.

2. باعث ایجاد تعادل در pH پوست شما می شود

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است، به طور معمول pH پوست بین پنج تا شش می باشد. اما این تعادل می تواند پس از تمیز کردن به دلیل خاصیت قلیایی صابون (یا هر نوع شوینده ای که استفاده می کنید) از بین برود. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست شما برای بازگشت به سطح طبیعی خود نیاز به انجام کارهای اضافی دارد (و این ممکن است منجر به چرب شدن پوست شود) که استفاده از تونر می تواند به سرعت این تعادل را بازگرداند.

3. ایجاد یک لایه محافظ روی سطح پوست

استفاده از تونر به بسته شدن منافذ باز پوست کمک می کند و همین امر سبب می شود راه نفوذ آلودگی ها به لایه های عمیق تر پوست بسته شود و از پوست در برابر آلودگی و حتی کلر و مواد معدنی موجود در آب محافظت کند.

4. تونر مانند مرطوب کننده عمل می کند

بعضی از تونرها ماده مرطوب کننده هستند، به این معنی که به مرطوب شدن پوست شما نیز کمک می کنند.

5. باعث شادابی پوست می شود

استفاده از تونر می تواند باعث شادابی و زیبایی دو چندان پوست شما شود.

پاک کننده پوست و پاک کننده آرایش چیست؟

پاک کننده پوست و پاک کننده آرایش چیست؟ پاک کننده پوست صورت، برای پاک کردن آلودگی ها، آرایش و … از سطح پوست و لایه اپیدرم پوست مورد استفاده قرار می گیرد. پاک کننده پوست انواع مختلفی دارد که می توان بر اساس نوع پاک کننده صورت انواع زیر را نام برد :

  • دستمال مرطوب
  • میسلارواتر
  • شیر پاک کن

البته دو نوع پاک کننده وجود دارد :

  • آرایش پاک کن
  • پاک کننده صورت

در اکثر موارد، افراد این دو را به جای هم به کار می برند اما در اصل دو محصول کاملاً متفاوت هستند زیرا آرایش پاک کن ها به گونه ای فرموله شده اند که توانایی حل کردن انواع کرم پودر، ریمل، رژ و … در خود را دارند و پاک کننده های صورت به از بین بردن آلودگی های پوست، عرق، سبوم و … می پردازند. بهترین روش استفاده دو مرحله ای از هر دو پاک کننده صورت است و این راز زیبایی پوست افراد کره ای است. به این صورت که ابتدا با استفاده از آرایش پاک کن آرایش را پاک کنید سپس به تمیز کردن آلودگی های پوست خود به وسیله پاک کننده صورت بپردازید.

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟ پاک کننده و تونر دو نوع مختلف از موادی هستند که در انجام روتین پوستی روزانه به آن ها نیاز داریم. اصلی ترین تفاوت پاک کننده و تونر در این است که فرمولاسیون پاک کننده ها دارای درصد کمی روغن هستند تا بتوانند آرایش و آلودگی ها را در خود حل کنند و باعث پاک سازی لایه های پوستی شوند ولی در ساختار تونرها هیچگونه روغنی به کار نرفته است. این یک اصل کلی است و نمی توان در مورد تمامی پاک کننده های صورت این مورد را مدنظر قرار داد بنابراین بهترین راه این است که در هنگام خرید یک محصول بهداشتی با مشاور یا متخصص پوست مشورت کنید. تفاوت دیگری که می توان برای تونر و پاک کننده بیان کرد این است که تونرها نیاز به آب کشی ندارند ولی پاک کننده ها به تنهایی نمی توانند مورد استفاده قرار بگیرند. حتی میسلارواتر نیز که یک نوع پاک کننده آرایش بدون نیاز به آب کشی است بایستی در مرحله بعدی توسط یک پاک کننده دیگر مورد شستشو قرار بگیرد. سومین تفاوتی که می توان بین تونر و پاک کننده ذکر کرد این است که تونر در آخرین مرحله پاکسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرد ولی پاک کننده صورت اولین چیزی است که استفاده می شود. به طور کلی فراموش نکنید که استفاده از مواد مراقبت بهداشتی باید کامل باشد و یکی را به امید اینکه دیگری وظیفه آن را انجام خواهد داد، حذف نکنید. تذکر : در بسیاری از فروشگاه های آرایشی بهداشتی، میسلارواتر را به عنوان تونر به مشتری معرفی می کنند و بدون دانستن تفاوت این دو توصیه هایی در زمینه استفاده از میسلارواتر به جای تونر دارند. این کار بسیار اشتباهی است که برخی افراد انجام می دهند. بنابراین در هنگام خرید تونر یا میسلارواتر به نوشته روی محصول توجه نمائید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات