طرز استفاده آلوورا برای مو

مدت زمان مطالعه 2,9 دقیقه

آلوورا یکی از گیاهانی است که در مناطق گرمسیری یا نیمه‌گرمسیری کشت می‌شود. افراد معمولا از این گیاه برای تزئین یا خواص دارویی بی‌حدواندازه‌اش استفاده می‌کنند. این گیاه ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی دارد باعث می‌شود یک ماده بسیار مغذی برای پوست و مو به شمار برود. با اینکه هنوز تحقیقات علمی به‌اندازه کافی روی این گیاه شگفت‌انگیز انجام نشده، اما تا جایی که متخصصان موفق به شناخت خواص آلوورا شده‌اند، این گیاه برای مو بسیار پر فایده است. در این مطلب از مجله سینره به خواص و طرز استفاده آلوورا برای مو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص آلوورا برای موی سر

آلوورا از جمله گیاهانی است که به جرئت می‌توان به آن لقب پرخاصیت‌ترین داروی گیاهی برای پوست و مو را داد. اما بیایید نگاه جزئی‌تری به این خواص داشته باشیم. فواید آلوورا برای مو چیست؟ طرز استفاده آلوورا برای مو چیست؟ می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم.

آلوورا، موثر در رشد مو

طبق تحقیقاتی متخصصان در زمینه پوست و مو، میانگین سرعت رشد مو به صورت ماهانه 1 سانتی‌متر است. محصولات مرتبط با مو مانند انواع شامپو، ماسک مو و… می‌توانند باعث تغییر سرعت رشد مو شوند. البته نباید از نقش ژنتیک و سلامتی فرد در سرعت رشد مو و سلامت موها غافل شد. از آنجایی که ژل درون برگ‌های آلوورا دارای ترکیباتی شامل انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدهای ضروری، اسیدهای چرب، استروئیدهای گیاهی و مواد معدنی مانند روی و مس است، استفاده از ژل آلوورا باعث می‌شود گردش خون در ناحیه مورد نظر بیشتر شود.

آلوورا، موثر در رشد مو

در صورتی که طرز استفاده آلوورا برای مو را یاد بگیرید و انجام دهید، شاهد افزایش میزان جریان خون به پوست سر خواهید بود. در نتیجه موها بیشتر رشد خواهند کرد. از طرفی با نرم شدن موهایتان با کمک ژل آلوورا می‌توانید روند شکستگی و ریزش موهایتان را کند کنید. طبق ادعای افراد زیادی، پس از استفاده از ژل آلوورا رشد موهایشان بیشتر شده؛ اما هنوز هیچ تحقیق علمی‌ای به طور خاص این موضوع را به اثبات نرسانده است.

مقاله پیشنهادی: برای تقویت مو چه کنیم (راهکارهای سریع تقویت موی سر)

آلوورا و درمان درماتیت سبورئیک

SD یا درماتیت سبورئیک، یک بیماری پوستی است که در آن بثورات قرمز (معمولا مایل به صورتی به همراه پوسته‌های زبر زرد و سفید) روی سطح پوست مشاهده می‌شود که امکان دارد چرب یا متورم نیز باشند. این بیماری پوستی اغلب روی پوست صورت و سر مشاهده می‌شود که اکثر اوقات نوزادان به آن مبتلا شده و در میان مادران بیشتر با نام کلاه گهواره مشهور است.

آلوورا و درمان درماتیت سبورئیک

طبق مطالعات انجام‌شده، استفاده از ژل آلوورا روی موضع درگیر با درماتیت سبورئیک می‌تواند میزان خارش و پوسته‌پوسته‌شدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که درماتیت سبورئیک می‌تواند در برخی موارد باعث ریزش موی سر به‌‌طور موقت شود که در چنین حالتی ژل آلوورا می‌تواند میزان ریزش مو را بسیار کمتر از پیش کند. یکی از محصولاتی که می‌توانید در چنین مواردی برای کاهش میزان بثورات پوستی حاصل از درماتیت سبورئیک در نوزادتان استفاده کنید، شامپوی نوزاد آلوورا سینره است که می‌توان از آن برای شست‌وشوی سر و بدن نوزاد استفاده کرد. این شامپو در ترکیبات خود حاوی زردآلو، آلوورا و انواع آنتی اکسیدان‌ها است که خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد التهاب دارد. همچنین این محصول فاقد پارابن، سولفات و مواد صابونی است. فرمولاسیون ملایم و ویتامین B5 موجود در این شامپو موجب شده تا به یک انتخاب خوب جهت ازبین‌بردن درماتیت سبورئیک تبدیل شود.

شامپوی سر و بدن نوزاد آلوورا سینره

سلامت پوست سر با آلوورا

از دیگر خواص آلوورا برای مو می‌توان به سلامت پوست سر و رشد سالم مو اشاره کرد. محققان معتقدند که ژل آلوورا با تحریک گردش خون، بهبود وضعیت اکسیژن رسانی و مواد مغذی به فولیکول‌های مو می‌تواند باعث شود که پوست سر سالم‌تر از قبل باشد.

کاهش چربی مو با آلوورا

اگر چربی بیش از حد موهایتان شما را کلافه کرده، می‌توانید از ژل آلوورا برای کاهش میزان سبوم تولیدی توسط سلول‌های کف سر استفاده کنید. جالب است بدانید استفاده از آلوورا برای کاهش چربی مو، به موهایتان آسیب نخواهد زد و برخلاف مواد شیمیایی موجود در انواع ماسک موها، آلوورا ترکیبات ملایمی دارد و یکپارچگی موها را حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید موهایتان سالم‌تر، براق‌تر و نرم‌تر شوند، استفاده از آلوورا را به صورت مرتب به شما توصیه می‌کنیم.

 

کاهش چربی مو با آلوورا

آلوورا و تقویت موها

ویتامین‌های A، C و E از جمله ویتامین‌های موجود در ژل آلوورا هستند. هر سه مورد ویتامین گفته شده در بازسازی سلول‌ها مشارکت دارند و به داشتن موهای براق‌تر کمک شایانی می‌کنند. همچنین فولیک اسید و ویتامین B12 نیز در ترکیبات ژل آلوورا موجود است که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

  • خشک کردن مو با حوله های زبر و خشن
مقاله پیشنهادی: بهترین معجون رشد سریع مو در یک هفته

فواید آلوورا برای موهای خشک و فر

پیش از یادگیری طرز استفاده آلوورا برای مو، باید بدانید که اگر در دسته افرادی هستید که موهایتان جنس فر یا خشکی دارد، مراقبت از آن‌ها بسیار سخت‌تر از دیگر موهاست. این مدل موها نیاز به توجه بیشتر و محصولات خاص‌تری جهت مراقبت دارند و اگر از محصولات درست استفاده نکنید، ممکن است بیشتر به موهایتان آسیب بزنید. افرادی که دارای موی فر و خشکی هستند، موهایشان به سختی برس کشیده می‌شود و به‌سرعت گره می‌خورد. جهت رفع این مشکل به افرادی که موهای فر دارند توصیه می‌شود از خواص آلوورا برای موی فر غافل نشوند. اگر چندین بار از آلوورا برای مو فر استفاده کنید، متوجه تغییرات زیبایی در موهایتان می‌شوید.

فواید آلوورا برای موهای خشک و فر

در ادامه به شما می‌گوییم چطور از آلوورا برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

طرز استفاده آلوورا برای مو

ابتدا باید بدانید که موها انواع خاصی دارند و هر کدام از این انواع مو، نیازمندی‌های مخصوص به خود را با توجه به حجم، وضعیت و میزان خشکی دارند. روش‌های مختلفی برای بهره‌مندی از فراید آلوورا وجود دارد و طرز تهیه ژل آلوورا برای مو متفاوت است. با ما همراه باشید تا انواع ماسک آلوورا و طرز استفاده آلوورا برای مو مثل برای ریزش مو، تقویت مو و رفع خشکی مو را به شما توضیح دهیم. پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که برای تهیه ماسک‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، شما به ژل آلوورا نیاز خواهید داشت. می‌توانید از ژل آلوورای طبیعی استفاده کنید و خودتان از برگ گیاه آلوورا آن را جدا کنید یا می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا سینره استفاده کنید.

ژل آلوئه‌ورا سینره

ژل آلوئه‌ورا سینره حاوی ۹۵ درصد ژل آلوورا طبیعی است و التهابات پوستی را تا مقدار زیادی تسکین می‌دهد. همچنین برای مو نیز قابل استفاده است و می‌توانید انواع ماسک‌ها را با آن درست کنید.

ماسک آلوورا و عسل برای تقویت مو

مواد لازم: 5 قاشق غذاخوری ژل آلوورا، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قاشق غذاخوری عسل، کلاه دوش

ماسک آلوورا و عسل برای تقویت مو

طرز استفاده آلوورا برای مو: ابتدا تمام مواد گفته‌شده را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. سپس مقداری از ترکیب را برداشته، به پوست سرتان تا نوک موهایتان بمالید. روی نوک موها مواد بیشتری را بگذارید؛ زیرا این قسمت، آسیب‌دیده‌ترین قسمت مو است. بعد از اینکه تمام قسمت‌های موهایتان به ماسک آلوورا برای تقویت مو آغشته شد، کلاه دوش را بپوشید و 25 دقیقه استراحت دهید. سپس موهایتان را با آب خنک و شامپو بشویید و مقداری نرم‌کننده به موهایتان بزنید. این ماست آلوورا برای پرپشتی مو توسط متخصصان توصیه می‌شود.

ماسک آلوورا و شنبلیله برای ریزش مو

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله، 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا

ماسک آلوورا و شنبلیله برای ریزش مو

طرز استفاده از ماسک آلوورا برای ریزش مو: بذر شنبلیله را برای یک شب بخیسانید. صبح روز بعد آن را آسیاب کنید و ژل آلوورا را با تخم شنبلیله مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 30 دقیقه روی موها و پوست سرتان استراحت دهید. بعد از نیم ساعت موهای خود را با یک شامپوی ملایم و آب خنک بشویید. سپس کمی شامپوی نرم‌کننده بزنید و بعد می‌توانید موهایتان را خشک کنید.

ماسک چای سبز و آلوورا برای رفع خشکی مو

مواد لازم: نصف فنجان چای سبز تازه‌دم، نصف لیوان ژل آلوورا

ماسک چای سبز و آلوورا برای رفع خشکی مو

طرز استفاده از ماسک چای سبز و آلوورا: مواد گفته شده را در یک آسیاب به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا هیچ ناخالصی نماند. سپس پوست سر و موهایتان را آغشته به ماسک کنید. حدود 10 دقیقه به موهای خود استراحت دهید و سپس ماسک را با آب خنک بشویید. موهای خود را حالت داده و اجازه دهید با با جریان هوا خشک شوند.

ماسک شی باتر و ژل آلوورا برای رشد مو

مواد لازم: نصف فنجان شی باتر، 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا، 1 قاشق غذاخوری روغن زردآلو، 1 قاشق غذاخوری روغن انگور، 5 قطره روغن اسطوخودوس، نصف قاشق غذاخوری ویتامین E

ماسک شی باتر و ژل آلوورا برای رشد مو

طرز استفاده از ماسک شی باتر و ژل آلوورا: شی باتر را به روش بن‌ماری ذوب کنید. بقیه مواد را به کره اضافه کنید و 3-2 قاشق از مخلوط را برداشته و به آرامی به کف سر و موهایتان ماساژ دهید. حدود نیم ساعت استراحت دهید و موهای خود را با آب خنک و شامپوی ملایم بشویید. شامپوی نرم‌کننده فراموش نشود. می‌توانید مواد باقی‌مانده را برای استفاده در دفعات بعدی درون یک شیشه نگه دارید.

ماسک آلوورا و روغن کرچک برای رشد مو

مواد لازم: 1 فنجان ژل آلوورا، 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک، 2 قاشق غذاخوری پودر شنبلیله، کلاه دوش

ماسک آلوورا و روغن کرچک برای رشد مو

طرز استفاده از ماسک آلوورا و روغن کرچک: تمام مواد اولیه را درون یک کاسه ترکیب کنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. این مخلوط را روی ریشه و نوک موهایتان بزنید و پس از آغشته‌شدن موهایتان به‌اندازه کافی، کلاه دوش را بپوشید. یک شب را با به‌سرداشتن کلاه دوش و موهای آغشته به ماسک به رختخواب بروید. صبح روز بعد ماسک را با آب خنک و شامپو بشویید. نرم‌کننده را فراموش نکنید.

ماسک آلوورا و تخم مرغ برای رشد مو

مواد لازم: 4 قاشق غذاخوری ژل آلوورا، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 عدد زرده تخم‌مرغ، کلاه دوش

ماسک آلوورا و تخم مرغ برای رشد مو

طرز تهیه ماسک آلوورا و تخم مرغ: در یک کاسه تمام مواد گفته‌شده را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. سپس مواد را روی موهای خود بگذارید و 25-20 دقیقه به موهایتان با همین ماسک زیر کلاه دوش استراحت دهید. با آب خنک و شامپو، موهای خود را بشویید. در ادامه با استفاده از نرم‌کننده مناسب مویتان فرایند شست‌وشو را به پایان برسانید.

ماسک آلوورا و پیاز برای رشد مو

مواد لازم: 1 فنجان آب پیاز، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوورا

ماسک آلوورا و پیاز برای رشد مو

طرز تهیه ماسک آلوورا و پیاز: آب پیاز و ژل آلوورا را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب یکنواخت به دست بیاید. سپس از ریشه تا نوک موهای خود را به این ماسک آغشته کنید و یک ساعت به آن استراحت دهید. حالا می‌توانید با یک شامپوی ملایم موهای خود را بشویید. پس از شست‌وشو از نرم‌کننده استفاده کنید.

عوارض احتمالی آلوورا برای مو

حال که با طرز استفاده آلوورا برای مو آشنا شدید، خوب است بدانید که برخی افراد به آلوورا و مشتقات آن حساسیت دارند و گاهی پس از استفاده از ژل آلوورا (چه در قالب ژل و چه در قالب ماسک مو) دچار برخی علائم آلرژیک می‌شوند. همچنین اگر از کرم‌های هیدروکورتیزون استفاده می‌کنید، استفاده از آلوورا در هر شکلی برای شما ممنوع است. در صورت استفاده هیدروکورتیزون و ژل آلوورا با یکدیگر، پوستتان کورتیزون را بیش از حد نرمال جذب خواهد کرد. بهتر است پیش از استفاده از انواع محصولات آلوورا، پچ تست بگیرید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. برای این کار کمی از آلوورا را در قسمت داخلی مچ دستتان بمالید. تا 2 ساعت صبر کنید و ببینید آیا پوستتان واکنشی نشان می‌دهد یا خیر. اگر واکنشی نشان نداد یعنی شما به آلوورا حساسیت ندارید.

مقاله پیشنهادی: علت و راه‌های درمان ریزش ابرو

آلوورا؛ معجزه‌ای برای مو

در این مقاله به بررسی طرز استفاده آلوورا برای مو پرداختیم. آلوورا یکی از گیاهان پرخاصیت برای پوست و مو است به‌شرطی که به‌طور مرتب و مداوم از آن استفاده کنید. اگر درمان‌‌های طبیعی را انتخاب می‌کنید، برای نتیجه دادن باید بسیار صبور باشید. ژل آلوورای سینره برای ساخت ماسک‌هایی که پیش‌تر معرفی کردیم، گزینه مناسبی است. همچنین با استفاده از شامپوی آلوورای آن می‌توانید از پوست لطیف نوزادتان مراقبت کنید.

سوالات متداول

آلوورا در جلوگیری از ریزش مو اثر دارد؟

بله. همان‌طور که اشاره کردیم، با استفاده از ماسک آلوورا و شنبلیله می‌توانید ریزش مو را به حداقل برسانید. علاوه بر این، فولیک اسید و ویتامین B12 نیز در ترکیبات ژل آلوورا موجود است که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

چگونه از آلوورا برای پرپشتی مو استفاده کنیم؟

از آنجایی که ژل درون برگ‌های آلوورا حاوی ترکیباتی مثل انواع ویتامین‌ها، آمینو اسیدهای ضروری، اسیدهای چرب، استروئیدهای گیاهی و مواد معدنی مانند روی و مس است، استفاده از آن باعث گردش خون در ناحیه مورد نظر و در نتیجه رشد بیشتر مو شود.

علائم حساسیت به آلوورا چه مواردی هستند؟

اگر پس از پچ تست آلوورا دچار قرمزی، سوزش و خارش در محل تست شدید، یعنی به آلوورا حساسیت دارید.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: سلامتی
  • دسته بندی: سلامتی
  • دسته بندی: سلامتی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات