کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟ بررسی ویژگی ها و موارد استفاده

مدت زمان مطالعه 3,8 دقیقه

امروزه اغلب افراد به دنبال محصولاتی هستند که چندین کاربرد داشته باشند؛ کرم ضد آفتاب رنگی یکی از این محصولات آرایشی و بهداشتی است که می توان از آن علاوه بر محافظت پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب، برای پوشاندن لک های تیره نیز استفاده کرد.

مصرف کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب، گام اول در مراقبت و زیبایی پوست است؛ از جمله دیگر فواید این کرم ها جلوگیری از پیری زودرس و ابتلا به سرطان پوست است. شما می توانید از کرم های ضد آفتاب رنگی برای صاف و یکدست شدن پوست و محافظت از آن در مقابل اشعه ماوراء بنفش و نور آبی استفاده کنید. در ادامه به بررسی ویژگی، مزایا و تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می پردازیم.

تفاوت کرم ضد آفتاب بی رنگ با رنگی در چیست؟

تفاوت کرم ضد آفتاب بی رنگ با رنگی در چیست؟

تفاوت کرم ضد آفتاب بی رنگ با رنگی در چیست؟

کرم ضد آفتاب رنگی معمولا در رنگ های مختلفی تولید می شوند تا بتوانند با رنگ پوست طبیعی افراد تطابق پیدا کنند. این کرم ها حاوی فیلترهای معدنی مثل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم و رنگدانه هایی به نام اکسید آهن هستند که می توانند موجب یکنواختی پوست شوند.

رنگدانه های موجود در کرم ضد آفتاب رنگی می توانند نورهای مرئی را نیز منعکس کنند که کرم های بی رنگ فاقد این ویژگی هستند. این محصولات توانایی مراقبت از پوست در مقابل نور آبی ساطع شده از مانیتور کامپیوتر و صفحه تلفن همراه را نیز دارند.

کرم های ضد آفتاب بی رنگ معمولا سفید هستند و به ندرت با رنگ پوست های مختلف سازگار می شوند. به عنوان مثال این کرم ها روی افرادی با پوست تیره، رد سفید باقی می گذارند. از آنجایی که کرم های ضد آفتاب رنگی در طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شوند، با هر رنگ پوستی سازگار بوده و ظاهری یکدست به پوست می دهند.

استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا ضد آفتاب بی رنگ؟

استفاده از ضد آفتاب رنگی بهتر است یا ضد آفتاب بی رنگ؟

استفاده از ضد آفتاب رنگی بهتر است یا ضد آفتاب بی رنگ؟

کرم ضد آفتاب رنگی همانند سایر محصولات ضد آفتاب اثربخشی زیادی دارد و در انواع مختلف برای پوست های چرب، خشک و معمولی تولید می شوند. از آنجایی که این کرم ها حاوی رنگدانه های اکسید آهن هستند، مقاومت زیادی در مقابل نور آبی دارند و می توانند از پیری زودرس، ایجاد لکه های تیره و بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری کنند.

کرم های ضد آفتاب بی رنگ سفید شدن پوست می شوند و به دلیل وجود تیتانیوم و اکسید روی در آنها با تعریق صورت، ردهای سفید و گچی روی پوست باقی می گذارند، بنابراین توصیه می شود که کرم ضد آفتاب رنگی و متناسب با رنگ پوست خود را تهیه کنید تا ظاهری زیباتر و طبیعی تر به صورت شما بدهد.

کرم های ضد آفتاب رنگی به راحتی لکه های تیره را می پوشانند و ظاهری درخشان و زیبا به شما می دهند. این کرم ها بسیار سبک هستند و حتی می توان آنها را روی کرم های آرایشی مصرف کرد. با توجه به این نکته مصرف کنندگان می توانند علاوه بر محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر و نور آبی، از کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر و کرم های آرایشی استفاده کنند.

تأثیر نور خورشید بر پوست

تأثیر نور خورشید بر پوست

تأثیر نور خورشید بر پوست

نور خورشید به صورت اشعه های مرئی و نامرئی به زمین می رسد که شامل اشعه ماوراء بنفش نیز می شود. اشعه ماوراء بنفش به دو دسته اشعه های UVA و UVB تقسیم می شود. اشعه های UVA می توانند به سطوح عمیق پوست نفوذ کرده و بر سلامت پوست تأثیر بگذارند؛ اما اشعه های UVB معمولا فقط موجب آفتاب سوختگی می شوند.

قرار گرفتن در معرض اشعه های آفتاب باعث می شود که حالت ارتجاعی پوست کمتر شده و ظاهری ضخیم و چروکیده به آن بدهد. البته پوست برای جلوگیری یا ترمیم چنین آسیب هایی راهکارهایی دارد و لایه خارجی آن مرتب سلول های مرده را از بین برده و سلول های جدیدی جایگزین آن می کند. معمولا بعد از بروز آفتاب سوختگی هم پوست لایه بیرونی را از بین برده و بعد از چند هفته ترمیم می شود.

افزایش سن و بیش از اندازه قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر موجب می شود که ترمیم پوست سخت تر شده و با گذشت زمان، بافت های همبند زیر آن آسیب ببینند؛ در نتیجه چین چروک و لکه های تیره روی پوست ایجاد می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، اشعه های مضر آفتاب می توانند با آسیب به DNA، باعث رشد و تقسیم سریع سلول ها شده و منجر به بروز سرطان پوست شوند. افرادی که در خانواده شان سابقه ابتلا به سرطان پوست وجود دارد باید حتی المقدور از قرار گرفتن در مقابل اشعه های مضر پرهیز کنند.

بهترین راه محافظت از پوست در مقابل اشعه های آفتاب و جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست، استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF بالای 30 و قرار نگرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب است. در طول روز و بین ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر حتما از کرم ضد آفتاب خوب استفاده کرده و برای اثرگذاری بیشتر هر دو ساعت آن را تجدید کنید.

چه نوع کرم ضد آفتابی انتخاب کنیم؟ رنگی یا بی رنگ؟

چه نوع ضد آفتابی را باید انتخاب کنیم؟

چه نوع ضد آفتابی را باید انتخاب کنیم؟

در زمان انتخاب کرم ضد آفتاب ابتدا باید به نوع پوست خود توجه کرده و محصول مناسب را تهیه کنید. کرم های ضد آفتاب در انواع گوناگونی برای پوشت های چرب، خشک و معمولی تولید می شوند. در صورتی که پوست شما چرب است بهتر است از ترکیبات سبک تر استفاده کنید تا مانع از بروز آکنه و جوش روی صورت شما شود. افرادی که دارای پوست خشک هستند، می توانند کرم های ضد آفتاب آبرسان را تهیه کنند.

یکی از نکاتی که هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید مدنظر قرار دهید این است که کرم توانایی مقابله با طیف وسیعی از اشعه ها از جمله UVB و UVA را داشته باشد. کرم ضد آفتاب رنگی علاوه بر محافظت در مقابل اشعه های مضر در مقابل نور آبی ساطع شده از کامپیوتر هم از پوست شما محافظت می کند.

مرحله بعد در انتخاب محصول مناسب، توجه به فاکتور محافظت در مقابل نور آفتاب یا عدد SPF است. این عدد نشان دهنده میزان اشعه UVB است که یک کرم ضد آفتاب می تواند فیلتر کند؛ بنابراین توصیه می شود که کرم های ضد آفتاب دارای SPF بالاتر از 30 باشند.

نکته مهم دیگر در انتخاب ضد آفتاب مناسب هماهنگی رنگ آن با رنگ پوست شماست. افرادی که پوست تیره دارند بهتر است از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنند. توجه داشته باشید که در طول روز هر دو ساعت یک بار باید کرم ضد آفتاب را تجدید کنید، در غیر این صورت مصرف آن بی نتیجه بوده و پوست شما آسیب می بیند.

محافظت کرم ضد آفتاب رنگی بیشتر است یا بی رنگ؟

محافظت کرم ضد آفتاب رنگی بیشتر است یا بی رنگ؟

محافظت کرم ضد آفتاب رنگی بیشتر است یا بی رنگ؟

کرم های ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می توانند در مقابل اشعه ماوراء بنفش و سایر اشعه های مضر از پوست مراقبت کنند؛ اما کرم ضد آفتاب رنگی لایه محافظتی در مقابل نور آبی صفحه تبلت، تلفن همراه و کامپیوتر نیز ایجاد می کند.

از آنجایی که امروزه اغلب افراد ساعات طولانی را در مقابل کامپیوتر سپری می کنند یا به صورت مداوم از تلفن همراه استفاده می کنند، بهتر است برای جلوگیری از بروز چین و چروک و پیری زودرس، مصرف ضد آفتاب رنگی را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

از کرم ضد آفتاب رنگی می ‌توان به جای کرم پودر استفاده کرد؟

از کرم ضد آفتاب رنگی می ‌توان به جای کرم پودر استفاده کرد؟

از کرم ضد آفتاب رنگی می ‌توان به جای کرم پودر استفاده کرد؟

افرادی که به صورت مداوم از محصولات آرایشی استفاده می کنند، می توانند کرم ضد آفتاب رنگی را جایگزین کرم پودر کرده و سپس آرای صورت خود را کامل کنند. این کرم ها علاوه بر ایجاد ظاهری یکنواخت و درخشان می توانند در مقابل اشعه های مضر از پوست محافظت کنند و مانع از بروز لکه های قهوه ای روی سطح آن بشوند.

کرم ضد آفتاب رنگی، پوشانندگی خوبی دارد و می توان آن را به تنهایی و بدون نیاز به کرم پودر استفاده کرد. ترکیبات موجود در این کرم ها به گونه ایست که احساس سنگینی روی پوست به وجود نمی آورند و مصرف مداوم آنها باعث ایجاد خستگی روی پوست نمی شود.

کرم ضد آفتاب‌ های رنگی را می‌توان بعد از آرایش هم استفاده کرد؟

ضد آفتاب‌ های رنگی را می‌توان بعد از آرایش هم استفاده کرد؟

ضد آفتاب‌ های رنگی را می‌توان بعد از آرایش هم استفاده کرد؟

غالبا توصیه می شود که کرم های ضد آفتاب را بعد از آرایش و روی محصولات دیگر مورد مصرف قرار دهید؛ بنابراین در صورتی که از سایر کرم ها مثل کرم مرطوب کننده یا کرم پودر استفاده می کنید، بعد از اتمام آرایش کرم ضد آفتاب را روی پوست بمالید.

آیا کرم ضد آفتاب رنگی برای پوست ضرر دارد؟

آیا ضد آفتاب رنگی برای پوست ضرر دارد؟

آیا ضد آفتاب رنگی برای پوست ضرر دارد؟

ضد آفتاب رنگی هم مانند سایر ضد آفتاب ها می تواند لایه محافظتی روی پوست ایجاد کرده و پرتوهای فرابنفش را دفع کند. این کرم ها هیچگونه آسیبی به پوست نمی زنند و می توان به صورت مداوم از آنها استفاده کرد.

ترکیبات ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست؟

ترکیبات ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست

ترکیبات ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست

کرم ضد آفتاب رنگی دارای طیف گسترده ای از مواد معدنی مانند زینک اکسید و دی اکسید تیتانیوم است که همانند فیلترهایی در مقابل اشعه UV عمل می کنند؛ علاوه بر این رنگدانه هایی متشکل از اکسیدهای آهن نیز در این کرم ها وجود دارد که موجب تنوع رنگی آنها می شود.

کرم های ضد آفتاب بی رنگ نیز دارای فیلترهای شیمیایی و معدنی هستند و تنها تفاوت آنها با ضد آفتاب رنگی، عدم وجود رنگدانه هاست. همه این کرم ها می توانند به خوبی از پوست شما مراقبت کرده و مانع از بروز مشکلات ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب شوند.

آیا استفاده از کرم ضد آفتاب منافذ پوست را مسدود می کند؟

آیا ضد آفتاب منافذ پوست را مسدود می کند؟

آیا ضد آفتاب منافذ پوست را مسدود می کند؟

همانطور که قبلا ذکر شد در زمان خرید کرم ضد آفتاب حتما محصول مناسب با نوع پوست خود را تهیه کنید. اگر ضد آفتاب با نوع پوست شما هماهنگ باشد هرگز مشکلاتی از قبیل داشتن احساس سنگینی یا بروز آکنه و جوش را نخواهید داشت.

کرم ضد آفتاب مناسب، منافذ پوست را مسدود نمی کند. توجه داشته باشید که در پایان روز حتما کرم را به خوبی از روی صورت و دست پاک کرده و بعد از آن از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

نحوه صحیح پاک کردن کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ برروی پوست صورت

نحوه صحیح پاک کردن ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

نحوه صحیح پاک کردن ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

در پایان روز و هنگام استراحت بهتر است کلیه مواد آرایشی را از روی پوست پاک کرده و به آن فرصت استراحت بدهید. برای پاک کردن کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ بهتر است از شوینده های روغنی ملایم استفاده کنید. برای پاک کردن کرم ضد آفتاب مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پوست خود را ابتدا با شوینده کرمی یا روغنی ملایم و سپس با شوینده ای بر پایه آب بشویید. این شوینده های علاوه بر پاک کردن آلودگی ها و گرد و غبار از سطح پوست، برای تمیز کردن کرم ضد آفتاب و سایر محصولات آرایشی نیز مناسب هستند.
  • در مرحله بعد پوست خود ار با دستمال نرم و نخی خشک کنید.
  • برای اطمینان از پاک شدن کرم ضد آفتاب و مواد آرایشی می توانید از پاک کننده های مناسب پوست استفاده کنید.
  • در انتها کرم مرطوب کننده یا سرم آبرسان را روی پوست ماساژ دهید.
سخن پایانی

کرم های ضد آفتاب رنگی دارای رنگدانه هایی متشکل از اکسید آهن هستند؛ این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست می توانند ظاهری زیبا و طبیعی به آن ببخشند. ضد آفتاب های رنگی در مقابل اشعه های UVB، UVA و نور آبی مقاومت خوبی دارند و مانع از بروز چین و چروک روی پوست می شوند. هنگام خرید کرم ضد آفتاب حتما به عدد SPF درج شده روی ضد آفتاب توجه کرده و کرم مناسب با نوع پوست خود را تهیه کنید.

48 دیدگاه

  1. سینا 7 مهر 1401 در 9:28 ق.ظ - پاسخ

    لطفا یک ضدافتاب خوب معرفی میکنین

    • پشتیبانی سایت 9 مهر 1401 در 1:29 ب.ظ - پاسخ

      لطفا نوع پوستتون رو بفرمایید تا بر اساس نوع پوست، کرم ضد آفتاب معرفی کنیم

  2. لیلا 27 مهر 1401 در 8:14 ق.ظ - پاسخ

    سلام پوستم خشک و دارای منافذ باز هست .پوستم تیره و روی گونه هام لک دارم.
    کدام ضد آفتاب رو پیشنهاد میکنید که برای لک هام خوب باشه؟

    • پشتیبانی سایت 27 مهر 1401 در 10:59 ق.ظ - پاسخ

      سلام پوست شما به احتمال زیاد (در صورتی که جوش هم می زنید)، پوست چرب دهیدراته محسوب میشه. برای این نوع پوست کرم ضد آفتاب بدون رنگ SPF50 یا کرم ضد آفتاب رنگی SPF60 پیشنهاد میشه. البته حتما استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان رو در طول روز فراموش نکنید. پوستتون رو با شوینده مناسب بشویید و برای رفع لک ها در صورتی که لک ها در اثر آفتاب ایجاد شده در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب کرم ضد لک بالای چهل سال یا کرم ضدلک و روشن کننده رو پیشنهاد می کنیم.

  3. مهدبه 25 آذر 1401 در 8:06 ق.ظ - پاسخ

    پوست من چربه و مستعد جوش
    ضد آفتابی رنگی خوبه یا بی رنگ استفاده کنم؟

    • پشتیبانی سایت 27 آذر 1401 در 11:32 ق.ظ - پاسخ

      در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که ضدآفتاب های رنگی یا بدون رنگبه یک میزان از پوست محافظت میکنند. برای پوست های چرب کرم ضدآفتاب SPF60 رنگی سینره یا کرم ضدآفتاب SPF50 بدون رنگ سینره را توصیه میکنیم.

  4. پریسا 28 آذر 1401 در 5:54 ب.ظ - پاسخ

    سلام من پوستم معمولی و روشن هست و رو صورتم کک و مک دارم و به دلیل استفاده از ضد آفتاب اشتباه صورتم جوش زده شما چ ضد آفتاب خوبی رو معرفی می کنید ؟

    • پشتیبانی سایت 29 آذر 1401 در 8:35 ق.ظ - پاسخ

      سلام، از کرم ضد آفتاب بدون رنگ اس پی اف 60 سینره یا رنگی اس پی اف 50 می تونین استفاده کنید. پیشنهاد می کنم حتما در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب از کرم ضد لک بالای چهل سال فقط روی قسمت هایی که دچار کک و مک شدید استفاده کنید. یه نکته خیلی مهم اینکه حتما کرم ضد آفتاب رو هر 2-3 ساعت یکبار تجدید کنید.

      • فائزه 23 فروردین 1402 در 1:28 ب.ظ - پاسخ

        سلام وقتتون بخیر پوست من سفید جوش دار هستش به نشر شما کرم ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟ و کرم ضد آفتاب لافارر رو پیشنهاد میکنین؟

        • پشتیبانی سایت 26 فروردین 1402 در 9:22 ق.ظ - پاسخ

          سلام وقتتون بخیر. می تونین از هر دو مدل کرم رنگی یا بدون رنگ استفاده کنید فقط اینکه حتما از کرم مناسب پوست چرب و جوشدار استفاده کنید (کرم ضد آفتاب رنگی اس پی اف 60 رنگی سینره و کرم ضد آفتاب بدون رنگ اس پی اف 50 بدون رنگ سینره)

  5. رضا 24 اسفند 1401 در 12:44 ق.ظ - پاسخ

    سلام پوست من سفید منافذ باز دارم منم میخوام که موقع زدن ضد افتاب سفیدی خودشو داشته باشه و گرما نده به صورتم اگه میشه راهنمایی کنین

    • پشتیبانی سایت 24 اسفند 1401 در 8:43 ق.ظ - پاسخ

      سلام از کرم ضد آفتاب آقایان یا کرم ضد آفتاب اس پی اف 50 بدون رنگ می تونین بیست دقیقه پیش از بیرون رفتن استفاده کنید.

  6. fateme 9 فروردین 1402 در 10:45 ب.ظ - پاسخ

    سلام من صورتم خشکه مدام ابرسان استفاده میکنم تا پوسته پوسته نشه
    منافذ باز روی گونهام دارم میشه بگین چ ضدافتابی استفاده کنم؟
    (ی تایمی هم روی چونه ام اگزما داشتم)

    • پشتیبانی سایت 14 فروردین 1402 در 1:44 ب.ظ - پاسخ

      سلام دکتر مراجعه کردین؟ نوع پوستتون حساس نیست؟ در صورتی که پوستتون حساسه کرم ضد آفتاب بدون رنگ یا رنگی اس پی اف 30 رو بهتون پیشنهاد می کنم.

  7. fateme 9 فروردین 1402 در 10:46 ب.ظ - پاسخ

    جوش هم میزنم علاوه بر خشکی صورت

  8. فاط 5 اردیبهشت 1402 در 11:19 ب.ظ - پاسخ

    سلام من پوست چربی دارم و یک ضد افتاب رنگی و مناسب استفاده روزانه میخوام که سبک باشه و پوشش خوبی داشته باشه چه مارکی پیشنهاد میکنید؟

    • پشتیبانی سایت 6 اردیبهشت 1402 در 3:59 ب.ظ - پاسخ

      سلام، اگر ضد آفتاب با کاور بالا مد نظرتون هست می تونید از سی سی کرم سینره استفاده کنید. اما اگر کرم ضد آفتاب با کاور متوسط هم براتون خوبه پیشنهاد می کنم از کرم ضد آفتاب رنگی اس پی اف 60 رنگی سینره استفاده کنید.

  9. محمد 8 اردیبهشت 1402 در 5:12 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقتون بخیر. متن رو کامل خوندم ولی آخرش واضح و دقیق نفهمیدم الآن من که میخوام ضدآفتاب بخرم و رنگی و بی رنگ بودنش برام مهم نیست ، از نظر میزان محافظت از پوست فرقی بین رنگی و بی رنگ (به کوچکترین مقداری) هست یا نیست؟!

    • پشتیبانی سایت 9 اردیبهشت 1402 در 11:14 ق.ظ - پاسخ

      سلام، تفاوتی بین کارایی ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ نیست. شما با توجه به سلیقه و نیازتون و نوع پوستتون می تونین ضد آفتاب مناسب رو انتخاب کنید.

    • ش 3 بهمن 1402 در 2:40 ب.ظ - پاسخ

      سلام میشه اول یه ضد افتاب بی رنگ بزنیم بعد روش یه ضد افتاب رنگی یه مارک دیگه بزنیم ؟؟

      • mohegh 9 بهمن 1402 در 2:36 ب.ظ - پاسخ

        دوست عزیز
        اگر قصد چنین کاری دارید حتما ه ویژگی‌ها و ترکیبات دو محصول توجه کنید که با هم تداخلی نداشته باشند.

  10. سبزی 26 اردیبهشت 1402 در 1:47 ب.ظ - پاسخ

    سلام پوست من شدید خشک و لک دارهست یه ضدآفتاب رنگی سبک لطفا معرفی کنید

    • پشتیبانی سایت 30 اردیبهشت 1402 در 9:04 ق.ظ - پاسخ

      سلام میتونین از کرم ضد آفتاب اس پی اف 30 رنگی استفاده کنید. در کنارش می تونین از کرم ضدلک بالای چهل سال (اگر لک هاتون ناشی از آفتاب هستش) هم استفاده کنید.

  11. شیرین 30 اردیبهشت 1402 در 11:44 ق.ظ - پاسخ

    با سلام من پوستم روشن و خشکه و لک دار ، جوش هم می زنم از چه ضد آفتابی استفاده کنم خوبه ممنون میشم پاسخ بدید ؟

    • پشتیبانی سایت 31 اردیبهشت 1402 در 7:42 ق.ظ - پاسخ

      سلام، پوستتون حساس نیست؟ یا اینکه چرب و دهیدراته؟ صبح که از خواب بیدار میشین حس کشیدگی روی پوستتون حس می کنید یا اینکه چربی؟

      • شیرین 31 اردیبهشت 1402 در 9:32 ق.ظ - پاسخ

        بیرون از خونه که میروم پوستم زود قرمز میشه و ملتهب .صبح که از خواب بیدار میشم پوستم چربه حس کشیدگی نداره.

        • پشتیبانی سایت 1 خرداد 1402 در 9:10 ق.ظ - پاسخ

          در حال حاضر از چه ضد آفتابی استفاده می کنین؟ فیلترهاش فیزیکیه یا شیمیایی؟ روتین پوستیتون چیه؟

      • شیرین 2 خرداد 1402 در 12:00 ق.ظ - پاسخ

        با سلام من از کرم ضد آفتاب مای و برای شستشوی صورت از صابون fa استفاده میکنم.

        • پشتیبانی سایت 2 خرداد 1402 در 9:39 ق.ظ - پاسخ

          سلام، استفاده از صابون رو به هیچ وجه برای شستن پوست صورت پیشنهاد نمی کنم. با توجه به توضیحاتتون پوستتون به نظر چرب و حساس دهیدراته محسوب میشه بنابراین برای تمیز کردن پوست ژل پاک کننده پوست چرب سینره رو بهتون پیشنهاد میدم (همون شیرپاک کن پوست های چرب) و بعد از پاک کردن آلودگی ها از سطح پوستتون استفاده از تونر و بعد استفاده از آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پوست چرب (در ضمن به دلیل اینکه پوستتون به نظر دهیدراته ست حتما پیشنهاد می کنم در طول روز، روزی 8 لیوان آب میل کنید) و بعد استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی اس پی اف 60 رو پیشنهاد می کنم.

  12. نگین 30 اردیبهشت 1402 در 12:27 ق.ظ - پاسخ

    با سلام . پوست صورت من هم بعضی مواقع چرب میشه هم بعضی مواقع خشکه هم جوش میزنه الان نمیدونم برای پوستم چه ضد آفتابی مناسبه که هم آبرسان باشه هم جوش نزنه آخه از جوش خسته شدم .

    • پشتیبانی سایت 31 اردیبهشت 1402 در 7:40 ق.ظ - پاسخ

      سلام، نواحی پیشانی، بینی و چونه تون چربه؟ یا اینکه مثلا فصلی پوستتون خشک یا چرب میشه؟ یا بعضی مواقع (به لحاظ هورمونی) پوستتون چرب میشه؟

  13. نگین 31 اردیبهشت 1402 در 9:37 ق.ظ - پاسخ

    بیشتر مواقع پیشانی و بینی و چونه ام چربه ولی فصل خاصی پوست صورتم قسمت خط لبخندم خشک میشه و حس کشیدگی داره .
    میشه لطف کنید بهم بگید برای شستشوی صورتم از چی استفاده کنم خوبه ؟
    و اینکه از چه کرم ضد آفتابی استفاده کنم تا جوش نزنم .متشکرم

    • پشتیبانی سایت 1 خرداد 1402 در 9:08 ق.ظ - پاسخ

      روتین پوستی که در طول روز دارید رو میشه بفرمایید؟

  14. نگین 2 خرداد 1402 در 12:07 ق.ظ - پاسخ

    قبلاً از صابون شیر برای شستشوی صورتم استفاده میکردم اما الان یک ماهه از صابون fa استفاده میکنم . ضد آفتابی هم که استفاده میکنم مای هست اما جوش میزنم .متشکرم

    • پشتیبانی سایت 2 خرداد 1402 در 9:11 ق.ظ - پاسخ

      استفاده از صابون رو برای شستن پوست صورت پینشهاد نمی کنیم به دلیل اینکه صابون باعث بهم خوردن پی اچ پوست میشه. پیشنهاد می کنم حتما از یک روتین پوستی مناسب که شامل ژل شستشو (به جای صابون)، تونر یا پاک کننده پوست (اسپری یا لوسیون) و مرطوب کننده به صورت صبح و شب استفاده کنید. صبح ها بعد از استفاده از مرطوب کننده و نیم ساعت پیش از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر استفاده از برند سینره مد نظرتونه با توجه به توضیحاتتون پیشنهاد می کنم از ژل شستشوی پوست خشک و معمولی، تونر و کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب پیشنهادی به شما کرم ضد آفتاب بدون رنگ اس پی اف 50 یا کرم ضد آفتاب اس پی اف 60 رنگیه.

  15. نگین 2 خرداد 1402 در 4:24 ب.ظ - پاسخ

    با تشکر از توضیحات کامل شما

  16. فاطمه 10 خرداد 1402 در 10:34 ب.ظ - پاسخ

    سلام،من پوستم سفیده،چربه،جوش میزنه،وقتی کرم میزنم یا با چیزی میشورم پوست پوست میشه،۳۹ سالمه،
    چه کرم ضد آفتابی، با SPF چند، رنگی یا بی رنگ بزنم؟
    دکتر ژیلا اس پی اف ۳۰ سفید خریدم ،خوبه یا با توجه به مواردی که در مورد پوستم گفتم چی بزنم؟

    • پشتیبانی سایت 13 خرداد 1402 در 8:51 ق.ظ - پاسخ

      سلام میتونید از کرم ضدآفتاب رنگی اس پی اف 60 رنگی سینره استفاده کنید.

  17. پریسا دولت زاده 13 خرداد 1402 در 11:03 ق.ظ - پاسخ

    با سلام
    من پوستم معمولی هست(نه خشک نه چرب)
    و دنبال ضد افتابی هستم که بیرنگ باشه
    میتونم از ضدافتاب مخصوص اقایان استفاده کنم؟؟یا پیشنهاد دیگری دارید

    • پشتیبانی سایت 13 خرداد 1402 در 4:19 ب.ظ - پاسخ

      سلام ضدآفتاب آقایان مناسب پوست های چرب و جوشدار هستش. در صورتیکه کرم ضد آفتاب بدون رنگ مد نظرتونه، می تونید از کرم ضد آفتاب اس پی اف 60 یا 30 بدون رنگ استفاده کنید.

  18. خانوم سربازم 19 خرداد 1402 در 8:33 ق.ظ - پاسخ

    سلام من پوستم بشدت چربه هرضدآفتابی میزنم ی ساعت بعدش بینیم چرب چرب میشه وبراق میشه.چه ضدآفتابی مناسب پوستمه.چیکارکنم اینطورنشه.ومیشه راه حلی بگین پوستم خشک شع.ازروغنی بودن پوستم خسته شدم

    • پشتیبانی سایت 20 خرداد 1402 در 9:01 ق.ظ - پاسخ

      سلام، برای کنترل چربی پوستتون پیشنهاد میشه حتما از روتین پوستی صبح و شب مخصوص پوست های چرب استفاده کنید. پوستتون رو صبح ها با ژل شستشو مخصوص پوست های چرب بشورید، بعد از تونر استفاده کنید و بعدش از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب تا هم چربی پوستتون کنترل بشه و هم اینکه پوستتون باطراوت و شاداب باشه. بعد از کرم مرطوب کننده از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست های چرب (اس پی اف 50 بدون رنگ سینره یا اس پی اف 60 رنگی سینره) استفاده کنید. شب ها هم برای پاک کردن آرایش صورت از شیرپاک کن پوست های چرب یا میسلارواتر استفاده کنید و بعدش صورتتون رو با ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های چرب بشورید و تونر و بعد مرطوب کننده پوست چرب رو استفاده کنید. به هیچ وجه برای شستن پوستتون از صابون استفاده نکنید و سعی کنید در طول روز آب به مقدار لازم میل کنید.

    • فاطمه 9 شهریور 1402 در 1:01 ق.ظ - پاسخ

      سلام من پوست معمولی دارم و زیاد جوش نمیزنم اما پوستم برای مراقبت نکردن آسیب دیده
      بنظرتون ضد آفتاب در سلامت پوست تاثیر میزاره؟ یعنی استفاده ازش به سلامت پوست کمک میکنه؟
      بعد به نظر شما چه ضد آفتابی خوبه؟
      معیار ها برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب چیعه؟

  19. مطهره 11 تیر 1402 در 9:02 ب.ظ - پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت شما
    من پوستی چرب و جوش دار دارم و روتین پوستی رو هم رعایت می کنم ولی در کل همیشه پوست صورتم چربه شما چه ضد آفتاب رنگی رو برای پوست صورت بنده تجویز می کنید با تشکر

    • پشتیبانی سایت 12 تیر 1402 در 12:33 ق.ظ - پاسخ

      سلام، پیشنهاد می کنم کرم ضد آفتاب رنگی اس پی اف 60 رنگی سینره رو استفاده کنید.

  20. وکیل چک 5 مرداد 1402 در 12:56 ق.ظ - پاسخ

    سایتتون عالیه ممنون

  21. Zahra 23 شهریور 1402 در 9:51 ب.ظ - پاسخ

    سلام من پوستم خشکه و بعضی وقتا حس میکنم کش میاد و خیلی جوش میزنم روی پیشانی گونه چانه همه جا جوش میزنم منافذ پوستم بازه ولی کم بنظرتون ضد افتاب چی بزنم ؟؟؟؟

    • mohegh 9 بهمن 1402 در 3:44 ب.ظ - پاسخ

      دوست عزیز
      از نوع پوستتون مطمئن هستین؟
      جوش زدن و منافذ باز معمولا در پوست چرب اتفاق می‌افته نه خشک

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات