نشانه های لک صورت

مدت زمان مطالعه 2,6 دقیقه

نشانه های لک صورت چیست؟

لک های روی پوست به دلایل متفاوتی ایجاد می شوند. یکی از دلایل ایجاد این لک ها، تجمع رنگدانه در پوست است. رنگ پوست به وسیله رنگدانه ملانین فراهم می شود. در بسیاری از افراد، این رنگدانه به صورت یکسان توزیع شده و رنگ پوست را متعادل نگه می دارد اما در برخی افراد این تعادل از بین رفته و منجر به ایجاد لک می شود. علاوه بر رنگدانه ها، افزایش سن، بارداری، مصرف داروهای هورمونی و اشعه ی آفتاب نیز در ایجاد لک های پوستی بی تاثیر نیستند. بسیاری از افراد با وجود این لک ها اعتماد به نفس و احساس زیبایی خود را از دست می دهند. برای همین به دنبال راهی مطمئن برای درمان قطعی لک صورت خود می گردند. محصولات آرایشی بهداشتی زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برای از بین بردن لک صورت استفاده می شوند. کرم های ضدلک یکی از انواع این محصولات هستند که نوع با کیفیت آن ها بسیار مناسب و کاربردی است. برند سینره با سال ها تجربه در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست، کرم های ضدلکی با منشاء گیاهی تولید کرده که اثر آن در کوتاه ترین زمان ممکن ظاهر می شود. این فراورده حاوی ویتامین A و آلفا هیدروکسی اسید است و به بازسازی پوست و درمان لک صورت کمک شایانی می کند.

شایع ترین انواع لک صورت و روش های درمان آن ها

1- فرکل (کک و مک)

این لک ها معمولا در اثر قرارگیری در معرض نورخورشید ظاهر می شوند. رنگ این لک ها قهوه ای روشن است و بیشتر در مناطق باز بدن مانند صورت، گردن و دست ها مشاهده می شوند. درمان این لک ها ساده نیست و گاهی نیاز به لیزر دارد. اما برای جلوگیری از افزایش و تشدید آن ها می توان از کرم ضدآفتاب استفاده کرد.

2- علت لک صورت در بارداری

تغییرات هورمونی در زمان بارداری، باعث ایجاد لک در نواحی پیشانی و گونه می شود. این لک ها تا مدت ها بعد از بارداری ادامه پیدا کرده و ممکناست هرگز برطرف نشوند. کرم های ضدلک حاوی آلفاهیدروکسی اسیدها، مواد لازم جهت ساخت و ساز سلول ها را در اختیار پوست قرار داده و سلول های مرده پوست را بازسازی می کند. علاوه بر این کرم ها، مصرف سبزیجات و میوه های تازه نیز می تواند تا حد زیادی به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

3- لک های جای جوش

دسته ای از لک ها وجود دارند که بعد از خشک شدن جوش ها ایجاد می شوند. نوع جوش نیز در ایجاد این لک ها موثر است. برای مثال افرادی که جوشهای خود را درمان نمی کنند و عادت به دست کاری جوش های صورتشان دارند، در معرض لک های بیشتری قرار می گیرند. کرم های ضدلک و درمان های خانگی لک صورت مانند استفاده از آب خیار، روغن درخت چای، سفیده تخم مرغ و گیاهانی مانند شنبلیله به بهبود و درمان این لک ها کمک می کنند.

4- لک های ناشی از قرص های ضدبارداری

بعضی از خانم ها با مصرف قرص های ضدبارداری دچار لک روی پوست صورت خود می شوند. این لک ها گاها پس از قطع مصرف این قرص ها از بین نرفته و ممکن است تا سال ها بعد نیز باقی بماند. استفاده از کرم های حاوی کمپلکس مواد روشن کننده، به بهبود تیرگی های ناشی از این لک ها کمک می کند. کرم ضدلک و روشن کننده سینره حاوی ویتامین های A و C، امگا 3 و امگا 6 است و مقاومت پوست را در برابرلک های صورت افزایش می دهد.

5- لک های ناشی از آفتاب

بعضی از لک های پوستی در اثر قرارگیری در معرض نور آفتاب نمایان می شوند. مطالعات بالینی نشان داده ، در ماه های تابستان که پوست به مدت طولانی در معرض اشعه ی ماوراء بنفش است، تعداد لک های صورت تشدید می یابد. دراکثر مواقع استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب از ایجاد این لک ها پیشگیری می کند. اما در صورت بروز لک ها راه های درمان بسیار زیادی وجود دارد. یکی ازموثرترین کارها برای درمان تخصصی لک صورت، استفاده از کرم های ضدلک مناسب است. محصولات ضدلک روند ملانین سازی پوست را کند و مواد مغذی مورد نیاز سلول ها را تامین می کنند. کرم ضدلک سینره در فرمولاسیون خود مجموعه این ویژگی ها را در برگرفته و از مواد روشن کننده با منشا گیاهی استفاده کرده تا درمان سریع لک صورت در کوتاه ترین زمان ممکن ظاهر شود.

6- لک های ناشی افزایش سن

با افزایش سن، لایه میانی پوست ضخامت اش را از دست داده و لک های تیره روی سطح آن ایجاد می شود. این لک ها معمولا از سنین 40 سالگی شروع شده و با افزایش سن نمایان تر می شوند. استفاده از ماسک خانگی مانند عسل وآلوئه ورا به تجدید سلول های پوستی کمک کرده و آن ها را تا حد زیادی برطرف می کند. علاوه بر درمان های خانگی، روش های سریع تری مانند استفاده از کرم های ضدلک نیز به کاهش لک ها و یکدست کردن پوست کمک می کند. کرم ضدلک مخصوص افراد بالای 40 سال سینره، مجموعه ای منحصر به فرد از مواد روشن کننده گیاهی است که با اثرات آنتی کسیدانی قوی خود قادر است از اکسیداسیون چربی ها و ایجاد رنگدانه در سلول های پوستی جلوگیری کند. برای استفاده از این کرم، کافی است هر صبح و شب مقدار مناسبی از آن را روی پوست خود بمالید تا پس از مدتی تاثیر فوق العاده آن را روی پوست صورت خود احساس کنید.

بهترین روش های درمان خانگی لک صورت

1- از بین بردن لک صورت با خمیر دندان

تریکلوسان یکی از محتویات خمیر دندان است که خاصیت ضدباکتری داشته و به رفع لک صورت کمک می کند. همچنین ترکیبات دیگر موجود در خمیردندان، قرمزی و تورم پوست را کاهش داده و پوست را یکدست می کند.

2- سرکه سیب برای لک صورت

سرکه سیب با داشتن مواد ضدعفونی کننده و ضدالتهابی، به برطرف شدن لک صورت کمک می کند. این داروی اثربخش خانگی، جای جوش و علت لک صورت را شناسایی و پاکسازی می کند و باعث می شود پوست صورت صاف و شفاف به نظر برسد.

3- روغن آرگان برای لک صورت

روغن آرگان حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان های زیادی است که چربی پوست را کنترل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. استفاده از روغن آرگان از لک های روی صورت جلوگیری کرده و تاثیر به سزایی در جوان ماندن پوست می گذارد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، استفاده از کرم ضدلک مناسب، به کاهش رنگدانه سازی و بهبود تیرگی های روی پوست دست، صورت، گردن و سینه کمک می کند.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات