درمان پیری پوست

مدت زمان مطالعه 1,6 دقیقه

کرم تخصصی بالای 40 سال چه مفهمی دارد؟

«زندگی از 40 سالگی آغاز می‌شود». این جمله را افراد، به خصوص افراد، با ورود به دهه پنجم زندگی‌شان کاملا درک می‌کنند. دهه‌ای پر از تجربه‌های شگفت‌انگیز، برقراری ارتباط با آدم‌های جدید و گرفتن تصمیم‌های از سر پختگی و منطق. در این سن آدم‌ها در هر انتخابی، از دوست گرفته تا استفاده از یک کرم ساده‌ی روزانه، بیش از اندازه دقت به خرج می‌دهند. انتخاب محصولات مراقبت از پوست در این مقطع باید سنجیده باشد. گرچه همه ما، در هر سنی نیازمند استفاده از محصولات مراقبت از پوست مطمئن با فرمولاسیون دقیق، برای حفظ زیبایی طبیعی هستیم، اما از 40 سالگی به بعد رنگ و رخ زندگی کمی تغییر می‌کند و به محصولاتی نیاز داریم تا جای پایِ خط و خَش روزگار روی پوست‌‌مان را از بین ببرند. محصولاتی که روی‌شان نوشته شده است «مخصوص افراد بالای 40 سال»…

چه افرادی باید از کرم‌های تخصصی افراد بالای 40 سال استفاده کنند؟

بیشتر افراد با دیدن جمله «مخصوص افراد بالای 40 سال» روی انواع محصولات مراقبت از پوست، تصور می‌کنند حتما باید سن‌شان از 40 بگذرد تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. لطفا اگر دهه سوم یا چهارم زندگی‌تان را پشت سر می‌گذارید، از نوشته روی کرم‌های تخصصی مراقبت از پوست فرار نکنید. عبارت «مخصوص افراد بالای 40 سال» به شما می‌گوید یک محصول قوی‌تر و موثرتر پیش روی‌تان قرار گرفته است. اگر به دلیل عدم مراقبت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید، مصرف سیگار، عوامل ژنتیکی، داشتن رژیم غذایی نامناسب، عدم خواب کافی، مصرف الکل و قرار گرفتن در محیط‌های آلوده در هر سن و سالی، احساس می‌کنید خطوط پررنگ و لکه‌های ریز و درشت روی پوست‌تان ایجاد شده، نیازمند استفاده از این محصولات هستید. برای اینکه بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم سن پوست‌تان را اندازه‌گیری کنید.

جلوگیری و درمان چین و چروک
استفاده از کرم های درمانی برای جلوگیری از پیری پوست

سنِ پوست شما چقدر است؟

 تکنیک‌های علمی و میکروسکوپیِ زیادی وجود دارند که سن پوست شما را محاسبه می‌کنند. راستش را بخواهید اصلا مهم نیست شما چند سال دارید، سن پوست شما ممکن است بر اثر آلودگی‌های محیطی، رخدادها، مسائل روانشناختی یا تماس مکرر با مواد شیمیایی، بالا رفته باشد. در این صورت، اگر می‌خواهید مانع صعود بیش از حد نمودار پیری پوست‌تان شوید، باید انواع کرم‌های مراقبت از پوست را آگاهانه انتخاب کنید. برای محاسبه سن پوستی‌تان از این لینک استفاده کنید.

چه نشانه‌های پوستی نیازمند استفاده از کرم‌های مراقبتی افراد بالای 40 سال است؟

برای اینکه بتوانید انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای داشته باشید، لازم است به نشانه‌هایی که هر روز روی پوست‌تان آشکار می‌شود بیشتر دقت کنید. اگر این نشانه‌ها را دارید حتما از محصولات مراقبت از پوست بالای 40 سال استفاده کنید:

  • نازک شدن پوست
  • خشک شدن بیش از حد پوست
  • ایجاد خطوط قابل مشاهده در پوست
  • ایجاد لکه‌های ریز پوستی
  • ایجاد لک‌های بزرگ ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید

حساسیت های پوستی در 40 سالگی را بشناسید

زمانی که مشاهده تغییرات اساسی در پوست‌ شروع می‌شود، یعنی وقت آن رسیده که تصمیمات جدی بگیرید. این تغییرات عبارت است از:

  • از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست
  • ایجاد افتادگی در پوست
  • بارز شدن چین و چروک اطراف لب و دور چشم
معرفی کرم های تخصصی مخصوص افراد بالای 40 سال سینره
کرم های تخصصی مخصوص افراد بالای 40 سال سینره از افتادگی و ایجاد خطوط پوستی جلوگیری می کنند.

پس از مواجهه با پوستی آسیب دیده چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

زمانی که درگیر انجام کارهای روزانه هستیم، پشت میزکارمان نشستیم، روی صندلی بانک یا در مطب پزشک منتظریم، در صف نانوایی ایستادیم، هنگام خرید، به وقت آشپزی و… پوست‌مان با هزار و یک ماده شیمیایی در تماس است. بنابراین کنار همه کارهای‌مان نباید مراقبت از پوست را فراموش کنیم. مراقبت از پوست‌های آسیب دیده یا به عبارتی پوست‌های با سن بالای 40 سال، نظم و ترتیب خاص خودش را دارد. به این صورت که روزانه:

اول: به یاد داشته باشید، پوست تمیز و پاکیزه کمتر در معرض آسیب قرار دارد. بنابراین صورت خود را با پاک کننده‌های مناسب یا ژل‌های مخصوص، شستشو دهید.

دوم: مرطوب نگه داشتن پوست یک اصل مهم برای پوست‌های بالای 40 سال به شمار می‌رود. حتما از یک مرطوب کننده مناسب افراد بالای 40 سال استفاده کنید. آن‌ها خاصیت کاملا درمانی دارند. پوست شما زمانی که خشک، زبر، پوسته پوسته و تحریک‌پذیر می‌شود، این کرم مرطوب کننده است که به داد شما خواهد رسید.

سوم: پوست زیر چشم به دلیل نازک بودن، زودتر از پوست سایر نواحی دچار آسیب و چین و چروک می‌شود. بنابراین استفاده از کرم دورچشم یک امر ضروری به حساب می‌آید. بسیاری از کاربران با دیدن این محصول می‌پرسند: «آیا استفاده از کرم دور چشم برای تمام افراد ضرورت دارد؟» در پاسخ به این سوال دکتر Marisa Garshick دارای برد تخصصی پوست و مو در نیویورک می‌گوید: «استفاده از کرم دور چشم ممکن است برای همه ضروری نباشد. اما آن را به کسانی که در سن میانسالی قرار دارند و نگران تیرگی و پف زیر چشم‌شان بوده یا متوجه تغییراتی در ناحیه زیر چشم‌شان هستند، توصیه می‌کنیم.» این محصول به از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم‌ها کمک زیادی می‌کند.

چهارم: اگر پوست شما دارای لک و جای جوش است به یک لایه بردار، روشن‌کننده و کرم ضد لک مناسب هم نیاز دارید.( اینجا می‌توانید به تفصیل درباره لک‌های پوستی و ضدلک‌ها بخوانید.)

پنجم: کرم ضدآفتاب را هرگز فراموش نکنید. پوست‌های حساس و آسیب دیده به شدت نیازمند ضدآفتاب هستند. پیشنهاد می‌شود از ضدآفتاب‌های بی رنگ استفاده کنید تا بتوانید مقداری مناسب (دو انگشت) از آن را روی پوست بمالید. سپس اگر قصد دارید آرایش کنید از ضدآفتاب‌های رنگی استفاده کنید.

به جز دور چشم و مرطوب کننده، از چه کرم‌هایی به صورت روتین برای پوست‌های بالای 40 سال استفاده کنیم؟

یکی از سؤالات پر تکرار خانم‌ها و آقایان با پوست آسیب دیده و بالای 40 سال، این است که از چه محصولاتی به عنوان محصولات مراقبتی هر روزه استفاده کنند؟ آن‌ها به انتخاب‌هایی با قیمت مناسب نیاز دارند و دل‌شان نمی‌خواهد محصولاتی را خریداری کنند که زیاد به کارشان نمی‌آید. بنابراین اولین کرمی که به آن‌ها معرفی می‌شود کرم ضد چروک است. این محصول بهترین راه برای درمان چین و چروک بوده و از ایجاد خطوط جدید پیشگیری می‌کند. اغلب این کرم پپتیدهایی دارند که به پوست کمک می‌کند مرتب خودش را احیا کند.

 

کرم دور چشم مخصوص افراد بالای 40 سال


پیشنهادات تکمیلی برای استفاده روزانه افراد بالای 40 سال

پوست ما با افزایش سن، حساس‌تر، ضعیف‌تر و شکننده‌تر می‌شود. کرم شب یک فرصت طلایی است تا بتوانید از آسیب دیدگی بیش از حد آن جلوگیری کنید. توصیه می‌شود این محصول را قبل از خواب استفاده کنید تا در طی شب، پوست توانایی بازسازی خود را افزایش دهد و از مواد مفید داخل کرم تغذیه کند. این کرم‌ها معمولا پوست را بازسازی و شفاف می‌کنند. پیشنهاد بعدی ما به شما، استفاده از کرم‌های محکم کننده است. خیلی‌ها به آن‌ها کرم‌های مخصوص لیفت هم می‌گویند. آن‌ها هم مانند کرم شب، محصولی برای پیشگیری و درمان افتادگی پوست هستند. البته این ادعا که کرم یا لوسیونی بتواند پوست افتاده و شل شما را، یک شبه، به پوست محکم و سفت تبدیل کند کاملا غلط و دور از ذهن است. در استفاده از این محصول لازم است صبور باشید و به آن فرصت بدهید تا با ترمیم شبکه‌های پروتئینی، استحکام پوست را افزایش دهد و پپتیدهای به کار رفته در آن افتادگی و چروک‌های صورت را از بین ببرد.

کرم محکم کننده پوست
جلوگیری و درمان افتادگی پوست

بهترین کرم تخصصی بالای 40 سال حاوی چه ترکیباتی هستند؟

اگر پوست آسیب دیده دارید یا بالای 40 سال هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از خرید محصولات مراقبت از پوست، ترکیبات آن را به دقت مطالعه کنید. این کرم‌ها همراه هر روز شما هستند و گاهی ممکن است مجبور باشید، روزی چند مرتبه، از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین بهتر است حاوی عصاره‌های طبیعی به منظور آبرسانی به پوست باشند. در بهترین انواع این کرم‌ها اسیدهای آمینه، ترکیب امگا سه و امگا شش (ویتامین F) و پرو ویتامین‌ها و روغن‌هایی مانند آرگان وجود دارد. گرچه این ترکیبات تنها مختص انواع کرم‌ها نیست، بلکه محصولات دیگر مانند سرم‌ها و ماسک‌ها هم ممکن است غنی از آن‌ها باشند.

استفاده از سرم‌های تقویتی برای پوست‌های با سن بالای 40 سال

رادیکال‌های آزاد حاصل از اشعه فرابنفش نور خورشید یکی از دلایل اصلی پیری پوست است. برخی از سرم‌های تقویتی با داشتن ویتامین‌های E و C به ترمیم و کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کنند. معمولا این محصولات حاوی رتینول یا ویتامین A، پپتیدها، کلاژن و اسیدهای آمینه هستند. همچنین آن‌ها نمی‌گذارند پوست شما بیشتر از این دچار پیری، خشکی و شکنندگی شود.

استفاده از ماسک‌های جوان‌ساز و ضد پیری پوست

در بین محصولات مراقبت از پوست، استفاده از ماسک‌های جوان‌ساز و ضدپیری بسیار رایج است. این محصولات دارای خاصیت مرطوب کنندگی و آب‌رسانی قوی هستند و از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می‌کنند. توصیه می‌شود افرادی که دارای پوست بسیار خشک هستند هر شب، از این ماسک‌ها استفاده کنند.

روش‌های تهاجمی برای درمان پوست‌های آسیب دیده

در صنعت زیبایی، روش‌های زیادی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد. زمانی که به مطب یک متخصص پوست مراجعه کنید، یکی پس از دیگری، با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

بوتاکس: رایج‌ترین روشی است که برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. سم بوتولینوم با قرار گرفتن در زیر پوست، عضلات صورت را به طور موقت فلج می‌کند. این کار ممکن است عوارضی از جمله عدم ایجاد تقارن در صورت، فلج شدن بیش از حد عضلات و افتادگی پوست صورت شود. بنابراین استفاده از این روش، کمی ریسکی است.

جراحی: جراحی‌های پوست صورت یکی دیگر از روش‌هایی تهاجمی است. از عوارض آن می‌توان به هماتوم، تورم صورت، درد بسیار، ایجاد ناهمواری‌هایی در نواحی صورت و گردن، ایجاد نکروز پوستی (از بین رفتن پوست)، بهم خوردن تقارن طبیعی صورت، تجمع خون‌آبه زیر پوست و آسیب‌دیدگی به اعصاب اشاره کرد.

لیفت: این عمل بدون انجام بیهوشی در کلینیک‌های زیبایی و مطب پزشکان انجام می‌شود. روش‌های مختلفی دارد و دارای دوره نقاهت طولانی است. برخی از افراد برای اینکه پاسخ مناسبی بگیرند باید در چندین مرحله این کار را انجام دهند.

تزریق ژل: این روش با تزریق بوتاکس فرق دارد و برای از بین بردن خطوط پیشانی و خنده استفاده می‌شود. لازم است بدانید زمان اثرگذاری ژل‌ها بسیار کوتاه است و هر ماه یا هر دو ماه به تمدید نیاز دارد.

بهترین و ساده‌ترین راه مراقبت از پوست‌های بالای 40 سال

 در میان روش‌های نام برده، بهترین راه برای درمان و جلوگیری از پیری پوست، استفاده از کرم تخصصی بالای 40 است. شما با قیمتی مناسب می‌توانید یک روتین پوستی خوب و سالم داشته باشید. برند سینره کار شما را در انتخاب و تهیه محصولات آسان کرده است. تمام آنچه لازم دارید را می‌توانید از ما بخواهید. گزینه‌هایی که برای شما در نظر گرفتیم را به ترتیب می‌نویسیم با کلیک روی این لینک می‌توانید درباره‌شان اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

  1. کرم ضد چروک
  2. کرم مرطوب کننده
  3. کرم دور چشم
  4. کرم محکم کننده
  5. کرم مغذی شب
  6. کرم ضد لک

نتیجه مراقبت‌های پوستی در  طولانی مدت آشکار می‌شود. زمان می‌گذرد و پوست هم سن و سال‌های‌تان، به دلیل عدم استفاده از کرم‌های مراقبتی پوست و افزایش سن، نازک می‌شود، رطوبتش را از دست می‌دهد و دیگر مثل سابق کلاژن‌سازی نمی‌کند، اما شما از پوست شاداب‌تری برخوردار هستید. حتی اگر وقت را هم برای مراقبت از این اندام ظریف و گسترده بدن از دست دادید، ما آن را برای‌تان جبران کردیم. می‌توانید از کرم تخصصی برای خانم های بالای 40 سال استفاده کنید. این کرم‌ها دارای خواص درمانی هستند و از بروز چین و چروک، لکه‌ها و سایر آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. استفاده از آن‌ها به تمام افرادی که نه تنها بالای 40 سال هستند، بلکه بر اثر عوامل مختلف دچار آسیب‌های شدید پوستی شدند توصیه می‌کنیم. از آن‌ها استفاده کنید تا همیشه جوان بمانید.

یک دیدگاه

  1. نفیسه 27 آذر 1402 در 12:39 ق.ظ - پاسخ

    عالی بود

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات