کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

مدت زمان مطالعه 1,6 دقیقه

تمام محصولات در دو مدل اصل و تقلبی در بازار وجود دارد؛ که معمولا از جنبه های گوناگونی با هم تفاوت دارند و باید هنگام خرید کالا با دقت این تفاوت ها را بررسی کرد. استفاده مداوم از ضد آفتاب های اصل می تواند در کاهش بیماری های پوستی و ابتلا به انواع سرطان پوست موثر باشد.

ابتلا به سرطان پوست در  افرادی که پوست کک و مک دارند  بسیار بیشتر است؛ بنابراین این افراد باید از ضد آفتاب های اصل استفاده کنند و بیشتر مواظب پوست خود باشند. افراد با پوست سبزه یا سیاه در مقایسه با سفید پوستان به دلیل بالا بودن میزان ملانین پوست شان کمتر در معرض سرطان هستند.

در این مقاله قصد داریم نحوه تشخیص کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی و مشخصات و ویژگی های کرم ضد آفتاب اصل را بررسی کنیم.

نحوه تشخیص کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی

نحوه تشخیص کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی

نحوه تشخیص کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی

برای اینکه بتوانید به درستی کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی را تشخیص دهید در اینجا چندین روش کاربردی را معرفی می کنیم.

1. قیمت کرم ضد آفتاب تقلبی

اگر هنگام خرید کرم ضد آفتاب متوجه شدید که فروشنده با قیمتی ارزان تر از قیمت بازار اصرار به فروش محصول دارد، بدانید که حتما محصول ایرادی دارد. چرا که محصولات آرایشی بهداشتی اصل که از خارج وارد می شود مشمول هزینه های زیادی می شود و بعید است که قیمت ارزانی داشته باشند. البته در نظر داشته باشید که لزوما قیمت بالای یک محصول دلیلی بر اصل بودن آن نیست؛ بنابراین برای خرید کرم ضد آفتاب اصل بهتر است روش های دیگر تشخیص محصول اصل و تقلبی را هم امتحان کنید.

2. بررسی بسته بندی ضد آفتاب

زمانی که اقدام به خرید کرم ضد آفتاب می کنید یعنی هزینه ای برای حفظ سلامت پوستتان کرده اید؛ پس برای اینکه خرید خوبی داشته باشید باید به صورت دقیق محصول را بازرسی کنید. ابتدا روکش پلاستیک کرم ضد آفتاب را بررسی کنید که از لق نبودن پلاستیک آن مطمئن شوید. معمولا پوشش پلاستیکی کرم ضد آفتاب تقلبی خیلی شل است؛ سپس سراغ جلد مقوایی کرم بیایید و اطلاعات مربوط به سایت اصلی برند و مارک ضد آفتاب را جستجو کنید.

هنگامی که وارد سایت برند شدید تصاویر مربوط به جلد مقوایی و تیوپ کرم ضد آفتاب را از زوایایی مختلف بررسی کنید و تیوپ و جلد مقوایی کرم ضد آفتابی که می خواهید بخرید را با تصاویر داخل سایت مطابقت دهید. در ساخت کرم ضد آفتاب اصل نکات زیادی چون تفاوت رنگ جلد و تیوپ، اشتباهات املایی (گرامری)، واضح بون نوشته‌ها، نبود هیچ گونه خط و خش بر روی جلد، تیوپ و سایر قسمت های کرم ضد آفتاب، تغییر اندازه  و فونت در رابطه با نوشته‌ ها و قرارگیری غیرمعمول برچسب‌ ها بررسی می شود؛ بنابراین برای تشخیص کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی باید این موارد را در محصولی که قصد خرید آن را دارید با نمونه های داخل سایت تطبیق دهید.

3. عطر و بو کرم ضد آفتاب اصل

در این مرحله باید درب تیوپ کرم را باز کنید و آن را بو کنید؛ کرم ضد آفتاب اصل یا باید بوی خوبی بدهد یا اینکه بوی خاصی نداشته باشد که این بهترین حالت ممکن است. استشمام بو هایی تیزو ترش نشان از بی کیفیت و نامرغوب بودن کرم ضد آفتاب است.

مشخصات و ویژگی های کرم ضد آفتاب اصل

مشخصات و ویژگی های کرم ضد آفتاب اصل

مشخصات و ویژگی های کرم ضد آفتاب اصل

برای بررسی اینکه یک ضد آفتاب اصل چه ویژگی هایی دارد، گروهی از پژوهشگران تعدادی از کرم های ضد آفتاب ساخت برندهای معروف آرایشی بهداشتی را که دارای ‌های متفاوت بودند را مورد آزمایش قرار دادند. این متخصصان دریافتند که برخی از این ضد آفتاب ها میزان SPF‌ کمتری نسبت به آنچه روی بدنه کرم درج شده و یا در تبلیغات گفته می شود، دارند. در ادامه ویژگی ها و مشخصاتی که یک ضد آفتاب اصل داشته باشد را بیان می کنیم.

  1. یک کرم ضد آفتاب اصل باید دارای میزان SPF استاندارد باشد تا در برابر دو اشعه UVA و UVB خورشید از قدرت محافظتی بالایی برخوردار باشد. بیماران مبتلا به سرطان پوست، پسویازیس، ملانوما و افرادی که به نور خورشید آلرژی دارند باید کرم ضد آفتاب دارای SPF مناسب استفاده کنند. اگر برندهای مشهور که مشتریان فراوانی دارند اقدام به کاهش میزان SPF کرم ضد آفتاب کنند ولی بر روی محصول مقدار SPF را بیشتر درج نمایند، می توانند افراد مبتلا به بیماری های پوستی را با خطر جدی مواجه کنند.
  2. ماندگاری و دوام از ویژگی های دیگر یک ضد آفتاب اصل است؛ برای حفظ سلامت پوست باید ضد آفتاب تا 3 تا 4 ساعت بتواند روی پوست دوام بیاورد و پس از آن باید مجددا از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.  برای اینکه پوست سالم و شادابی داشته باشید باید علاوه بر ضد آفتاب از وسایلی چون عینک آفتابی، کلاه آفتابگیر و لباس مناسب در آفتاب استفاده کنید.
جمع بندی
جمع بندی کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

جمع بندی کرم ضد آفتاب اصل و تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

استفاده از  ضد آفتاب در تمام فصول سال و برای هر سنی به منظور حفاظت پوست در مقابل نور خورشید و اشعه های مضر آن توصیه می شود. برای کودکان نیز کرم های ضد آفتاب مخصوص وجود دارد که برای زمانی که کودک در محیط های آفتابی هست می توان استفاده کرد. اگر می خواهید در خرید ضد آفتاب اصل موفق باشید باید به نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم اهمیت دهید و ویژگی های یک ضد آفتاب اصل را به طور دقیق بدانید.

اکثر ضد آفتاب ها حاوی دو ماده دی اکسید تیتانیوم و دی اکسید روی هستند؛ که به صورت موقتی پوست را در برابر آفتاب محافظت می کنند.

نکته مهم: برای اطمینان از اثرگذاری ضد آفتاب باید 15 دقیقه قبل از خروج از محیط سر بسته کرم ضد آفتاب را روی پوست پخش کرد تا هنگامی که در معرض نور آفتاب قرار دارید پوست از اشعه های مضر آن محافظت شود.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات