پودر ژلاتین برای چاقی صورت؛ از خواص، طرز استفاده و نحوه مصرف تا تاثیر گذاری در یک ماه

مدت زمان مطالعه 0,6 دقیقه

ژلاتین از استخوان حیوانات بدست می آید و مادهای مغذی است که در شکل های متنوعی چون ورق ژلاتین، پودر ژلاتین و کپسول ژلاتین تولید می شود و در دسترس همه افراد می باشد. برای تهیه ورق ژلاتین، ابتدا پودر نهایی ژلاتین را در آب حل کرده و در مرحله بعد به شکل ورقه هایی آن را پرس می کنند. ورق ژلاتین به راحتی در دسترس نیست و باید آن را سفارش داد . ژلاتین پودری برای مراقبت از پوست و چاقی و پری صورت تاثیر زیادی دارد و می توان با مصرف مناسب آن صورت چاقی داشت.

کپسول ژلاتین کاربردهای فراوانی در درمان بیماری های استخوانی مانند آرتروز، شکستگی استخوان، پوکی استخوان و تقویت مفصل استخوان و ناخن دارد و به راحتی در دسترس افراد است. برای تقویت پوست و مو نیز می توان از کپسول های ژلاتین استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد پودر ژلاتین و خواص آن برای چاقی صورت صحبت کنیم.

پودر ژلاتین چیست ؟

پودر ژلاتین چیست ؟

پودر ژلاتین چیست ؟

پودر ژلاتین خالص یک ماده بدون مزه و طعم خاصی است که از آن می توان برای مراقبت از پوست استفاده کرد. به کار بردن ژلاتین و پودر ژلاتین برای تهیه خوراکی هایی مانند بستنی، پاستیل و بستنی سبب قوام این خوراکی ها شده و می توان آن ها را در شکل های متنوعی تولید کرد. بر اساس نوع خوراکی می توان از ژلاتین ورقه ای یا پودر ژلاتین استفاده نمود. مزیت پودر ژلاتین این است که به صورت یکنواخت در غذا یا خوراکی در حال تهیه پخش می شود ولی ژلاتین ورقه ای به خاطر شکل مستطیلی که دارد تمام سطح خوراکی را پوشش نمی دهد.

مزایا و خواص پودر ژلاتین برای چاقی و پر شدن صورت

مزایا و خواص پودر ژلاتین برای چاقی و پر شدن صورت

مزایا و خواص پودر ژلاتین برای چاقی و پر شدن صورت

پودر ژلاتین یا ژله به دلیل داشتن اسید آمینه های ضروری بدن فواید بسیاری برای سلامتی استخوان ها، محافظت از پوست و سایر بافت های بدن دارد. وجود اسید فولیک در پودر ژلاتین برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو موثر می باشد؛ همچنین این ماده سرشار از ویتامین های گروه B بوده که برای درمان افسردگی های خفیف و کاهش استرس است.

طرز استفاده از پودر ژلاتین برای چاقی صورت به چه صورت می باشد؟

طرز استفاده از پودر ژلاتین برای چاقی صورت به چه صورت می باشد؟

طرز استفاده از پودر ژلاتین برای چاقی صورت به چه صورت می باشد؟

یکی از روش های چاق کردن صورت مصرف ژله است که به وفور در فروشگاه های مختلف عرضه می شود. از آنجایی که برخی از افراد علاقه ای به این نوع ژله ها ندارند توصیه ما استفاده از پودر ژلاتین برای تهیه ژله است. پودر ژلاتین یک جایگزین عالی برای پودرهای ژله آماده است که برای پر کردن صورت کاربرد دارد. پودر ژلاتین را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید و هر نوع ژله ای را با طعم دلخواه خود تهیه کنید. نحوه چاق شدن صورت با مصرف پودر ژلاتین به این ترتیب است که هر روز صبح ناشتا مقداری ژله ای را که با پودر ژلاتین تهیه کرده اید را برای حداقل یک ماه مصرف کنید.

خواص ژلاتین و عسل

خواص ژلاتین و عسل

خواص ژلاتین و عسل

همانطور که گفتیم ژلاتین یک ماده مفید کلاژن دار است که برای پیشگیری و درمان بیماری های مربوط به استخوان و مفاصل کاربرد زیادی دارد. از دیگر کاربردهای این ماده تهیه ماسک عسل و ژلاتین برای بهبود پوست های خشک است. این ترکیب خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می تواند برای تقویت پوست های حساس و خشک بسیار مفید باشد. عسل خاصیت نرم کنندگی دارد و برای درمان التهابات پوستی و لطافت پوست به کار می رود. یکی دیگر از خواص ژلاتین و عسل درمان خشکی پوست حاصل از آفتاب سوختگی است؛ همچنین از ماسک ژلاتین و عسل می توان برای پیشگیری از ایجاد چروک و نقاط سیاه روی پوست استفاده کرد.

برای افزایش خاصیت رطوبت رسانی این ترکیب بهتر است به آن مقداری روغن زیتون اضافه کنید و سپس ماسک را روی صورت بگذارید. در ادامه نحوه تهیه ماسک عسل و ژلاتین و مواد لازم را شرح می دهیم.

مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و ژلاتین

مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و ژلاتین

مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و ژلاتین

  1. یک قاشق غذا خوری ژلاتین
  2. یک قاشق چای خوری عسل
  3. یک قاشق چای خوری روغن زیتون

نحوه تهیه ماسک ژلاتین و عسل

نحوه تهیه ماسک ژلاتین و عسل

نحوه تهیه ماسک ژلاتین و عسل

برای تهیه این ماسک بهتر است از پودر ژلاتین استفاده شود؛ زیرا آب کردن ورقه ژلاتین کمی دشوار است. به دو روش به شرح زیر می توانید ماسک ژلاتین و عسل را تهیه کنید و برای چاق کردن صورت استفاده نمایید.

  1. روش اول: هر سه ماده را در ظرفی با هم دیگر مخلوط کرده و هم بزنید تا ماسک غلیظ و یک دست شود. در مرحله بعد ماسک را روی صورت قرار دهید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید سپس با آب صورت را به خوبی بشویید.
  2. روش دوم: در ظرف مناسبی مقدار نصف قاشق چای خوری پودر ژلاتین، یک قاشق چای خوری عسل خام و یک قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی را ترکیب کنید. بعد از تهیه ماسک مقداری از آن را با یک براش آرایشی روی صورت قرار دهید. این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت بگذارید تا خشک شود؛ سپس ابتدا ضورت را با آب گرم و سپس با آب سرد به خوبی شستوشو دهید. در مرحله بعد مقداری عصاره رز روی صورت استفاده کنید و در نهایت برای رطوبت پوست 3 تا 4 قطره روغن آرگان روی صورت بزنید. برای داشتن پوستی نرم، صاف و صورت چاق می توان روزانه از این ماسک استفاده کرد.
جمع بندی
جمع بندی بحث پودر ژلاتین برای چاقی صورت

جمع بندی بحث پودر ژلاتین برای چاقی صورت

ژلاتین یک ماده کلاژن دار است که از استخوان حیوانات بدست می آید و به شکل ورقه ژلاتین، پودر ژلاتین و کپسول ژلاتین تهیه می شود. یکی از کاربردهای مهم این ماده علاوه بر درمان دردهای استخوانی مثل آرتروز، استفاده از نوع پودری آن برای چاق کردن صورت و مراقبت های پوست و مو است. در این مقاله نحوه و طرز مصرف پودر ژلاتین را برای چاقی صورت بیان کردیم؛ گفتیم که با استفاده از پودر ژلاتین می توان انواع ژله ها را در طعم های متنوع تهیه کرد و به منظور چاق و پر کردن صورت آن را هر صبح به مدت یک ماه مصرف نمود.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات