ماسک ماست برای پوست صورت

مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

انسان از گذشته تا کنون، همواره به‌دنبال راز زیبایی بوده است. در گذشته زیبایی با آرایش‌های سنگین تعریف می‌شد؛ اما این روزها مفهوم زیبایی به‌کلی دچار تغییر شده است. به نظر خیلی از افراد، زیبایی یعنی داشتن پوست سالم! در اکثر مواقع همین زیبایی با استفاده از ماسک‌های خانگی که از مواد طبیعی ساخته‌ می‌شوند به دست می‌آید.

ماسک ماست در برابر دیگر ماسک‌های خانگی برای صورت، بسیار پرخاصیت است و از محبوبیت فراوانی برخوردار است. روشن شدن پوست، جوانسازی و افزایش طراوت و شادابی پوست، تنها بخشی از مزایای استفاده از ماست در ترکیبات ماسک‌های خانگی است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی چند ماسک ماست برای صورت بپردازیم. با مجله سینره همراه باشید.

بهترین ماسک‌های ماست برای صورت

خواص ماسک تنها برای پوست نیست. استفاده از ماسک‌های ماست می‌تواند به سلامت مو نیز کمک کند. پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین‌های گروه B و ویتامین D از جمله ترکیبات موجود در ساختار ماست هستند که به سلامت بیشتر پوست کمک می‌کنند.

شاید برایتان سوال شده باشد که ماسک ماست چند دقیقه باید روی صورت بماند؟ زمان ماندن این ماسک روی صورت بسته به ترکیبات آن، بین 10 تا 30 دقیقه متغیر است. بیایید نگاهی به طرز تهیه چند ماسک صورت خانگی با ماست بیندازیم:

ماسک ماست و قهوه

برای تهیه ماسک ماست و قهوه و برخورداری از مزایای این ترکیب‌ها در کنار یکدیگر، باید ۴ قاشق غذاخوری پودر قهوه را با ۲ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. اگر می‌خواهید ماسکتان بافت خمیری‌تری داشته باشد، یک قاشق غذاخوری عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید.

حالا به کمک یک براش، ماسک به‌دست‌آمده را به‌اندازه مساوی روی پوستتان بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوستتان باشد.

ماسک ماست و قهوه

بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز به‌صورت ضربه‌ای خشک کنید. هر هفته یک بار این ماسک را استفاده کنید تا نتایج مدنظرتان حاصل شود.

به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع ماسکی، باید صورتتان را با یک شوینده که مناسب نوع پوستتان است، به خوبی بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

اگر پوست حساسی دارید، این ماسک دقیقا مناسب شماست. این ماسک علاوه‌بر اینکه خاصیت جوانسازی دارد، می‌تواند تا حد زیادی یک لایه‌برداری طبیعی روی پوستتان انجام دهد. آبرسانی عمقی از دیگر مزایای استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و ماست است.

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

برای داشتن این ماسک شگفت‌انگیز، یک عدد تخم‌مرغ را بشکنید و سفیده آن را از زرده جدا کنید. حالا به‌اندازه یک قاشق غذاخوری، ماست به سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید.

با استفاده از یک براش سیلیکونی، ماسک را به‌صورتتان بزنید و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوستتان استراحت کند. سپس به‌خوبی با آب ولرم صورتتان را بشویید و با یک حوله به‌صورت ضربه‌ای پوستتان را خشک کنید.

اگر پوست چرب دارید، ماسک صورت جو دوسر و ماست می‌تواند در جذب چربی اضافی پوستتان به شما کمک کند. به‌دلیل حضور جو دوسر موجود در این ماسک، منافذ پوست تا حد زیادی بسته می‌شود. از طرفی جوش‌های زیر پوستی نیز بسیار کمتر خواهد شد.

از جو دوسر در ترکیبات بسیاری از اسکراب‌ها نیز به کار می‌رود؛ چون می‌تواند لایه‌برداری اساسی برای پوست انجام دهد. آبرسانی قوی، کاهش خارش و التهاب که در نتیجه حساسیت پوستی اتفاق می‌افتد، از دیگر مزایای استفاده از ماسک‌هایی که در ترکیبات خود جو دوسر دارند.

ماسک صورت با ماست و جو دوسر

برای تهیه ماسک جو دوسر و ماست، ۲ قاشق غذاخوری ماست را به همراه ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر را با یکدیگر به‌خوبی ترکیب کنید. این ماسک باید برای مدت 30 دقیقه روی پوستتان بماند.

پس از گذشت این مدت زمان نیم‌ساعته، پوست خود را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک برای افرادی که دارای پوست چرب هستند، دو بار در هفته مجاز است و افرادی که دارای دیگر انواع پوست هستند، می‌توانند از این ماسک هر هفته یک بار استفاده کنند.

ماسک زردچوبه و ماست برای صورت

زردچوبه یکی از همان ادویه‌هایی است که در خانه همه ما کاربرد گسترده‌ای دارد. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است و در محصولات بسیاری برای درمان التهاب پوست، پسوریازیس و آکنه به‌کار می‌رود.

ماسک زردچوبه و ماست برای صورت

برای تهیه ماسک زردچوبه و ماست، ابتدا 3 قاشق غذاخوری ماست کم‌چرب را با یک قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید. حالا ماسک به‌دست‌آمده را برای مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از این مدت اجازه دارید پوستتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک ماست و آب لیمو ترش

از لیمو ترش به‌عنوان بمب ویتامین C یاد می‌شود. این ویتامین می‌تواند لک‌های پوستی را تا حد زیادی برطرف کند. اگر می‌خواهید پوستتان را یکدست و روشن‌تر کنید، می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماست ماست و آب لیمو ترش

برای تهیه این ماسک، ۳ قاشق غذاخوری ماست را با آب لیموی نصف یک لیموترش ترکیب کنید. ماسک را به‌مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و پس از آن با آب ولرم بشویید. استفاده از مرطوب‌کننده پس از استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

ماسک صورت با ماست و موز

موز یکی از میوه‌هایی است که خواص بسیاری جهت جوانسازی پوست و درمان چین و چروک‌های پوستی دارد. از سوی دیگر ماسک موز و ماست برای صورت می‌تواند دقیقا مشابه ضدآفتاب برای پوستتان عمل کند. برای تهیه این ماسک، نصف یک موز را با پشت چنگال به‌صورت یکدست له کنید.

ماسک صورت با ماست و موز

سپس ۴ قاشق غذاخوری ماست را با موز له‌شده ترکیب کنید. می‌توانید به‌اندازه ۲ قاشق چای‌خوری عسل را به این ماسک اضافه کنید تا تاثیر آن چند برابر شود.

سپس ماسک را به‌مدت 20 دقیقه روی پوستتان استراحت دهید. پس از این مدت اجازه دارید صورتتان را با آب ولرم بشویید. استفاده از مرطوب‌کننده پس از این ماسک بسیار توصیه می‌شود.

ماسک ماست و آووکادو برای صورت

این ماسک در دسته ماسک‌های صورت لوکس قرار می‌گیرد. آووکادو در ساختار خود دارای اسیدهای چرب امگا 3 است و در صورتی که برای یک ماسک پوستی، با ماست ترکیب شود می‌تواند رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر کند. همچنین می‌تواند پوست را تا حد زیادی نرم کند.

ماسک ماست و آووکادو برای صورت

برای تهیه ماسک آووکادو و ماست، می‌توانید نصف یک عدد آووکادو را در ظرفی با یک چنگال له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری ماست را به‌همراه یک قاشق غذاخوری عسل با آووکادوی له شده ترکیب کنید. این ترکیب باید بافت خمیری داشته باشد.

برای مدت زمان 20 دقیقه ماسک را روی پوستتان بگذارید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت با ماست و آرد

اگر پوست چربی دارید، از پاکسازی پوستتان با این ماسک غافل نشوید.. همچنین این ماسک می‌تواند تا حد زیادی لک پوست و آکنه را از بین ببرد.

ماسک صورت با ماست و آرد و ماست و نشاسته دقیقا به یک صورت تهیه می‌شود. ۲ گرم آرد را در ظرفی با ۲ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید تا هم بزنید تا یک خمیر غلیظ حاصل شود.

ماسک صورت با ماست و آرد

سپس ماسک حاصل‌شده را برای مدت زمان 10 دقیقه روی پوست خود استراحت دهید. پس از این مدت می‌توانید صورتتان را با آب گرم بشویید. استفاده از این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند، هفته‌ای دو بار و برای افرادی که پوست خشک دارند، هفته‌ای یک بار مجاز است.

ماسک صورت گلاب و ماست

گلاب یکی از جمله موادی است که می‌تواند مانند تونر عمل کند و PH پوست را تنظیم کند. ترکیب گلاب با ماست، یک ترکیب شگفت‌انگیز است که موجب برطرف شدن جوش صورت و التهابات پوستی می‌شود.

برای تهیه ماسک ماست و گلاب باید یک قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس ماسک را برای مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و پس از آن با آب ولرم صورتتان را بشویید. این ماسک را می‌توانید هر هفته یک بار استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

ماسک صورت ماست و خیار

خیار به‌تنهایی یک آبرسان قوی است که می‌تواند باعث از بین رفتن لک‌های سرسخت پوست شود. از بین بردن چین و چروک‌ها نیز می‌تواند نتیجه استفاده از ماسک‌های پوستی خیار باشد. اگر می‌خواهید یک ماسک سریع خانگی با ماست و خیار بسازید و وضعیت پوست خود را چندین برابر بهتر کنید، کافیست مراحل زیر را طی کنید.

ماسک صورت ماست و خیار

یک عدد خیار متوسط را با مخلوط کن به خوبی میکس کنید تا کاملا له شود. سپس یک قاشق غذاخوری ماست به خیار له‌شده اضافه کنید و پس از ترکیب مواد، ماسک را برای مدت 25-20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

بعد از گذشت این مدت می‌توانید پوستتان را با آب ولرم بشویید. ضمنا استفاده از این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند، به‌شدت توصیه می‌َشود؛ زیرا باعث لایه‌برداری و کنترل چربی پوست نیز می‌شود.

ماسک صورت توت فرنگی و خیار

اگر پوست چربی دارید که دچار جوش شده یا حتی پوست خشکی دارید که به‌سرعت به عوامل خارجى واکنش داده و ملتهب می‌شود، ماسک توت فرنگی و ماست برای صورت انتخاب معرکه‌ای است. مراحل زیر را دنبال کنید تا با این ماسک پوست خود را رطوبت رسانی کنید.

دو عدد توت فرنگی رسیده را با چنگال یا میکسر له کنید. حالا یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری ماست به توت فرنگی‌ها اضافه کنید. از این ماسک هر هفته یک بار برای انواع پوست استفاده کنید و هر بار ماسک را به‌مدت 15 دقیقه روی صورتتان قرار دهید. سپس می‌توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نخی تمیز به‌صورت ضربه‌ای خشک کنید.

خواص ماست برای پوست

استفاده از ماست چه به‌صورت خوراکی و چه به‌صورت ماسک، مزایای زیادی برای پوست دارد. پیش‌تر به مواد مغذی موجود در ماست اشاره کردیم. در ادامه به بررسی خواص ماست برای صورت می‌پردازیم:

افزایش رطوبت پوست

طبق تحقیقاتی که متخصصان انجام داده‌اند، افزایش رطوبت پوست تنها یکی از خواص بی‌شمار ماست برای پوست است که در نتیجه این رطوبت‌رسانی، پوست تا حد زیادی جوان می‌شود. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست در اثر استفاده از ماسک ماست برای صورت، در حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

روشن شدن پوست

در صورتی که شما از ماسک‌های پوستی که در ترکیباتشان ماست دارند، به‌صورت مرتب و به‌درستی با توجه به نیاز پوستتان استفاده کنید، لک‌های پوستتان از بین رفته و پوستتان روشن‌تر می‌شود.

یکدست شدن پوست

اگر به‌خاطر اینکه پوست چرب دارید، به‌صورت مداوم جوش می‌زنید یا به‌خاطر اینکه مدام در معرض آفتاب هستید، لکه‌هایی روی پوستتان پدیدار شده، مواد مغذی و پروبیوتیک‌های موجود در ماست می‌توانند اوضاع پوستتان را تا حد زیادی بهتر کنند.

نکات استفاده از ماسک ماست برای پوست

اول از هر چیز باید بدانید که ماستی که استفاده می‌کنید، باید کم‌چرب باشد. ماست پرچرب ممکن است پوستتان را تحریک کند و همین امر موجب بدتر شدن وضعیت پوستتان از جمله جوش و آکنه شود.

دومین موردی که باید در نظر داشته باشید، حساسیت به ماست است. عده بسیار کمی دچار حساسیت پوستی به ماست هستند. با این حال بهتر است قبل از استفاده از ماسک، آن را روی بخش کوچکی از پوستتان تست کنید. در صورتی که پوستتان واکنش‌هایی نظیر التهاب و قرمزی نشان نداد، می‌توانید ماسک را روی صورتتان بزنید.

نکته سومی که باید در نظر داشته باشید، این است که بدانید نه‌تنها ماسک ماست، بلکه تمامی ماست‌ها باید به‌اندازه مصرف شوند. اگر پوست خشک و حساسی دارید، استفاده بی‌رویه از محصولات پوستی باعث می‌شود سد دفاعی پوستتان تخریب شود که این یک ضرر غیر قابل جبران به شمار می‌رود. سعی کنید از هر نوع ماسکی با توجه به نوع پوست و نیاز پوستتان استفاده کنید.

استفاده از ماسک ماست برای مدت بیشتر از 30 دقیقه ممنوع است؛ زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود. ماست‌های طبیعی بهترین گزینه برای ماسک ماست هستند و ماست‌های پرچرب و میوه‌ای که دارای مواد نگهدارنده هستند، به هیچ عنوان نباید استفاده شوند.

اگر به لبنیات حساسیت دارید، بهتر است از ماسک ماست استفاده نکنید و در صورتی که پس از استفاده از آن، روی صورتتان خارش و سوزش را حس کردید، بهتر است سریعا پوست خود را بشویید.

ممکن است دلیل این امر، حساسیت به اسید لاکتیک موجود در ماست باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که می‌توانید پس از تهیه ماسک، آن را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

نکات استفاده از ماسک ماست برای پوست

هر چند وقت یک بار باید از ماسک ماست استفاده کرد؟

این سوال، هیچ پاسخ مشخصی ندارد. اینکه چند بار در هفته یا در ماه از ماسک ماست استفاده کنید، کاملا به نوع و نیاز پوستتان بستگی دارد.

برای مثال افرادی که پوست چرب دارند و دچار آکنه و جوش شدیدی هستند، اجازه دارند با رعایت نکات گفته‌ شده در بخش قبل، دو بار در هفته از ماسک ماست استفاده کنند. افرادی که پوست خشک یا حساس دارند، پس از انجام تست حساسیت، می‌توانند تنها یک بار در هفته از ماسک ماست استفاده کنند.

فواید ماست برای صورت زیاد است، به شرطی که به‌ درستی از آن استفاده شود و در مصرف آن زیاده‌روی نشود. ماسک‌های طبیعی از آنجایی که با مواد ارگانیک تهیه می‌شوند، هیچ ضرری ندارند. با این حال اگر از چنین ماسک‌هایی استفاده می‌کنید، زیاده ‌روی ممنوع است. زیاده‌روی در استفاده از این ماسک‌ها باعث می‌شود که سد دفاعی پوستتان تخریب شود و پوستتان بی‌نهایت حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر از پیش خواهد شد.

با ماست پوستی درخشان داشته باشید

در این مطلب به بررسی چند طرز تهیه ماسک ماست پرداختیم. این نکته را به یاد داشته باشید که نیازی نیست برای داشتن پوست خوب و سالم هزینه هنگفتی بپردازید. تنها کاری که باید بکنید، این است که ماسک‌های طبیعی خانگی را در روتین پوستی خود قرار دهید تا پوستتان بتواند از مواد طبیعی بهره‌مند شود.

 

سوالات متداول

ماسک ماست چند بار در هفته باید استفاده شود؟

اگر پوست چرب دارید، می‌توانید دو بار در هفته از ماسک ماست استفاده کنید. در غیر این صورت هفته‌ای یک بار استفاده از این ماسک کافی است.

 

آیا لازم است پیش از استفاده از ماسک ماست، صورت خود را با شوینده بشویم؟

بله. بهتر است پیش از استفاده از هر نوع ماسکی، صورتتان را با شوینده مناسب مخصوص پوستتان و آب گرم بشویید تا منافذ پوستتان باز و آماده دریافت مواد مغذی شوند. پس از استفاده از ماسک‌هم صورتتان را با آب ولرم بشویید و سپس با یک حوله نخی به‌صورت ضربه‌ای خشک کنید. استفاده از مرطوب‌‌کننده فراموش نشود!

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات