ماسک خاک رس و گلاب

مدت زمان مطالعه 0,2 دقیقه

شاید از شنیدن این خبر که می توان از خاک رس به عنوان ماسکی معجزه آسا برای زیبایی پوست بهره برد، شگفت زده شوید! این روزها زیبایی و مراقبت از پوست صورت با استفاده از ماسک های طبیعی به امری متداول تبدیل شده است. در این بین در مراکز مراقبت از پوست و پاکسازی می توانید انواعی از لایه بردارهای خاک رس را پیدا کنید. به عنوان مثال ماسک خاک رس به رنگ صورتی به دلیل بافت سبک خود و در عین حال خاصیت شگفت انگیزش در ترمیم عمقی سلول های پوست صورت به عنوان یک ماسک ملایم و مناسب برای انواع پوست استفاده می شود. در طب سنتی ایران نیز به استفاده از ماسک خاک رس جهت سلامتی و شادابی پوست صورت تاکید فراوان شده است.

حالا تصور کنید ماسک خاک رس را با استفاده از گلاب غنی تر سازیم. گلاب بهترین درمان برای شفافیت و سفت شدن پوست است. ترکیب خاک رس به همراه گلاب علاوه بر سفید شدن پوست صورت از افتادگی های ناشی از پیری پوست هم جلوگیری کرده و با تقویت عضلات صورت نشانه های مهم پیری در پوست را به تعویق می اندازد. ماسک خاک رس و گلاب با تأمین مواد معدنی و مغذی مورد نیاز پوست به سلامتی و شادابی آن کمک فراوانی می کند. در این نوشتار قصد داریم مروری بر طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب برای سفیدی و از بین بردن لک صورت پرداخته و نگاهی کوتاه به عملکرد این ماسک در زیبایی پوست بیندازیم.

خواص و فواید ماسک خاک رس و گلاب برای پوست

خواص و فواید ماسک خاک رس و گلاب برای پوست

خواص و فواید ماسک خاک رس و گلاب برای پوست

بهتر است قبل از بیان طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب با خواص و فواید این ماسک بیشتر آشنا شویم. در ابتدا باید گفت ماسک خاک رس در رنگ ها و انواع متفاوتی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای خواص مربوط به خود هستند. به عنوان مثال خاک رس سفید که به خاک چینی هم معروف است سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، سیلیکا و روی است.

استفاده از خاک رس فولر در لایه برداری و پاکسازی پوست سبب شفافیت و درخشان شدن آن می گردد. افراد با پوست های حساس و نازک باید از خاک رس صورتی یا قرمز استفاده کنند این خاک دارای مواد معدنی بسیاری است و پس از استفاده از آن پوست صورت دچار سوزش یا قرمزی نخواهد شد. نوع دیگر خاک رس که کاربرد زیادی در پاکسازی پوست صورت دارد خاک رس بنتونیت نام دارد و گفته می شود که این خاک رس از خاکستر آتشفشان قدیمی تشکیل شده است و حاوی کلسیم، پتاسیم، آهن، سدیم و آلومینا می باشد.

گلاب نیز از طریق باز کردن منافذ آلوده و بسته صورت به عمق سلول های پوست نفوذ کرده و به پاکسازی عمیق منافذ از چربی ها و آلودگی ها می پردازد. گلاب دارای خاصیت آبرسانی قوی بوده و استفاده از آن برای افراد دارای پوست خشک همواره توصیه می شود. گلاب مایعی شفا بخش برای پوست های حساس و مبتلا به اگزما و درماتیت است چرا که گلاب از خاصیت ضد التهابی و آرامش بخشی برخوردار بوده و در کوتاه ترین زمان پس از استفاده هر گونه سوزش و قرمزی پوست را رفع می کند.

ماسک ترکیبی از خاک رس و گلاب خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی و جوانسازی پوست صورت دارد. این ماسک در حین لایه برداری سلول های مرده پوست به پاکسازی منافذ پوست از چربی های اضافی پرداخته و سبب سفید شدن و بر طرف کردن لک های پوست صورت می شود. مهمترین فایده این ماسک سفت کردن پوست های شل و افتاده صورت است که تأثیر زیادی در جوانسازی صورت دارد.

طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب

طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب

طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب

تهیه این ماسک بسیار ساده بوده و برای این منظور تنها کافی است تا یک قاشق غذاخوری از خاک رس نرم را به همراه نصف قاشق غذاخوری گلاب مخلوط سازید. دقت کنید غلظت این ماسک باید به اندازه ای باشد که بتوان به راحتی لایه ای از آن را با استفاده از براش روی پوست صورت قرار داد.

طرز استفاده از ماسک خاک رس و گلاب

طرز استفاده از ماسک خاک رس و گلاب

طرز استفاده از ماسک خاک رس و گلاب

این ماسک علاوه بر آبرسانی و تسکین التهابات پوستی، از طریق لایه برداری ملایم خود سبب لطیف و سفید شدن پوست صورت شده و آن را عاری از انواع لک خواهد کرد. به خصوص آنکه گلاب با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی خود سبب درخشندگی و شفاف شدن پوست صورت می شود. به هنگام استفاده از ماسک خاک رس و گلاب باید توجه داشت که:

پس از ساخت ماسک خاک رس و گلاب با استفاده از براش و یا دست لایه ای نازک از آن را روی پوست خود قرار دهید.

حدود ده دقیقه تا یک ربع به آن زمان بدهید تا ماسک به طور کامل روی صورت خشک شده و پوست صورت از خواص مفید آن بهره مند شود.

در آخر، ماسک را حتماً با آب سرد بشویید. توجه کنید که شستن ماسک خاک رس و گلاب با آب گرم سبب خشک شدن بیش از اندازه پوست صورت می شود.

در ضمن قبل از استفاده از ماسک حتماً صورت خود را از مواد آرایشی و یا انواع چربی و آلودگی به خوبی پاک کنید. همچنین می توانید قبل از گذاشتن ماسک از طریق اسپری آب روی پوست صورت کمی آن را مرطوب سازید.

در پایان شستشوی ماسک، حتماً از مرطوب کننده و در صورت بیرون رفتن از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

میزان تأثیر گذاری ماسک خاک رس و گلاب چقدر است؟

میزان تأثیر گذاری ماسک خاک رس و گلاب برای پوست

میزان تأثیر گذاری ماسک خاک رس و گلاب برای پوست

ماسک خاک رس و گلاب با قدرت فراوان در جذب آلودگی ها و چربی های اضافی در عمق منافذ پوست نفوذ کرده و با تمیز کردن منافذ صورت از بروز جوش ها و ایجاد لک های پوستی جلوگیری می کند.

به همین علت از این ماسک به عنوان یک لایه بردار کارآمد به هنگام پاکسازی پوست صورت استفاده فراوان می شود. این ماسک برای پوست های حساس و نازک بسیار مناسب بوده و علاوه بر شفافیت و سفید کردن پوست صورت سبب از بین رفتن لک ها و جای جوش ها می شود.

استفاده از ماسک خاک رس و گلاب می تواند شما را در داشتن پوستی جوان و شاداب بهره مند سازد. خاک رس به عنوان یکی از بهترین ماسک ها برای پاکسازی و تصفیه پوست از چربی ها و آلودگی های موجود در بافت و منافذ صورت می باشد. در صورتیکه پوست صورتتان خشک است می توانید از چند قطره روغن طبیعی در این ماسک استفاده کنید.

کلام آخر

چنانچه به دنبال ماسکی لایه بردار و مناسب برای پاکسازی و سفید کردن پوست هستید استفاده از ماسک خاک رس و گلاب بهترین پیشنهاد است. تنها دقت کنید استفاده متوالی از این ماسک ممکن است سبب خشک شدن بیش از اندازه پوست گردد. همواره پس از پایان پاکسازی استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید.

یک دیدگاه

  1. پرسپولیس 25 آبان 1402 در 8:37 ب.ظ - پاسخ

    لایک

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات