فیشال صورت

مدت زمان مطالعه 0,2 دقیقه

هرگاه حرف از زیبا شدن به میان می‌آید، بسیاری از افراد را می‌بینیم که کنجکاوانه به دنبال پیدا کردن راه‌های آن هستند و حاضرند با صرف هزینه و وقت، خود را هر چه بیشتر به معیارهای آن نزدیک کنند. واقعیت این است که زیبایی مفهومی است منتج از یک مجموعه تناسبات در فیزیک و ظاهر افراد. هر چقدر که یک شخص بدن متناسبی داشته باشد ولی اگر از اجزای صورت بدفرمی برخوردار باشد نمی‌توان گفت که او زیباست. پس زیبایی یک مقوله کاملاً چند وجهی است؛ البته که همه انسان‌ها با شکل و ظاهری به عبارتی زیبا و دوست داشتی هستند ولی بهره بردن از استانداردهای جهانی در قد و وزن و پوست و مو می‌تواند آن‌ها را یک سر و گردن بالاتر از بقیه نگاه دارد.

یکی از ویژگی‌های افراد زیبا، برخورداری از پوست لطیف و شاداب است. هر چند که عوامل مختلفی در زیبایی و لطافت پوست مؤثر هستند نظیر ژنتیک، سن و سال، تغذیه و…؛ با این حال با انجام یک سری کارها و درمان‌های مکمل، می‌توان از پوستی به غایت بهتر و لطیف‌تر برخوردار بود. یکی از کارهایی که چندسالی است رواج پیدا کرده و خوشبختانه به دلیل تأثیرات مثبت و شگرفی که داشته بین همه خصوصاً خانم‌ها به شدت متداول شده، فیشیال پوست صورت است. در این نوشته سعی می‌کنیم ببینیم فیشیال پوست صورت چیست و چه مراحلی دارد.

فیشیال چیست؟

فیشیال صورت

فیشال صورت چیست؟

پوست صورت هر شخص ممکن است در طول زندگی به دلایلی نظیر تغذیه نامناسب، استرس، آفتاب سوختگی یا حتی اصلاح صورت دچار جوش، لک یا آلودگی شود؛ فیشیال صورت روشی است که می‌تواند تا حدود زیادی صدمات وارد شده را ترمیم کند.

فیشیال صورت در حقیقت روش درمانی است که در طی آن با استفاده از بخار آب و ماسک‌های درمانی متنوع، جوش‌های سرسیاه خارج شده و پوست پاکسازی می‌شود، پوست‌های مرده صورت لایه برداری می‌شوند و به دلیل وجود ماسک‌های متفاوت و بخار آب، پوست آبرسانی و تغذیه می‌شود. تمام این مراحل و اتفاقات در انتها منجر به برخورداری از پوستی جوان‌تر و سالم‌تر از قبل می‌شود.

مزایای انجام فیشیال پوست صورت

  • کاهش استرس و فشارهای روانی
  • پاکسازی پوست صورت
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • بهبود گردش خون صورت، به دلیل انجام ماساژ حین فیشیال
  • جوانسازی پوست
  • سم زدایی پوست
  • درمان آکنه و از بین بردن لک‌های آن از روی پوست
  • از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید
  • باز کردن همه منافذ پوست
  • لایه برداری پوست
  • سفت کردن پوست صورت
  • از بین بردن ورم و سیاهی زیر چشم
  • نرم شدن و درخشندگی پوست صورت به دلیل استفاده از ماسک در طول فیشیال
  • افزایش قابلیت جذب پوست

مراحل فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت

مراحل فیشال صورت

برای انجام هرگونه کارهای بهداشتی و درمانی روی پوست صورت، مهم ترین گام انجام آن نزد افراد متخصص و باتجربه است تا نتایج دلخواه حاصل شود. در ادامه به مراحل مختلف فیشیال پوست صورت می‌پردازیم:

  1. انجام مشاوره با متخصص زیبایی پوست: این اولین گام شما برای فیشیال است. در این مرحله از مشاوره، ممکن است سؤالاتی را در قالب یک فرم به صورت کتبی پاسخ دهید که شامل داروهای مصرفی، رژیم غذایی، میزان آبی که در طول روز می نوشید و مکمل‌ها و ویتامین‌هایی که برای زیبایی پوست استفاده می‌کنید، می‌شود.
  2. مقدمات انجام کار و پاکسازی پوست از آلودگی: بعد از این که مشاور زیبایی شما تا حدودی با سبک زندگی و مراقبت‌هایی که از پوست خود می کنید، آشنا شد، نوبت به این می‌رسد که با پوشیدن لباس‌های مخصوص آماده پاکسازی پوست خود از هرگونه آلاینده و مواد آرایشی، شوید. در این مرحله، موهای شما کاملاً با یک حوله یا سربند پوشیده و محصور می‌شوند تا کرم‌ها و ماسک‌های مخصوص فیشیال پوست به آن‌ها نفوذ نکنند.
  3. بررسی پوست و تشخیص نوع آن: حال که پوست شما از هر گونه آلاینده یا لوازم آرایشی پاک شده است، مشاور زیبایی، با استفاده از یک لامپ پرنور به بررسی نوع پوست شما می‌پردازد. پوست افراد با هم متفاوت است، بنابراین ممکن است شما دارای پوست خشک یا چرب باشید یا این که پوست شما حساس یا طبیعی باشد. همچنین مشاور در این مرحله، شرایط پوستی شما را نیز بررسی می‌کند تا ببیند آیا پوست شما دارای جوش‌های سرسیاه یا سرسفید یا آکنه است یا خیر. همچنین پوست شما از نظر آسیب‌های پوستی ناشی از تابش آفتاب و پیری پوست و کم آبی بررسی می‌شود.

پس از این مرحله، مشاور زیبایی شروع به انتخاب کرم‌ها و ماسک‌هایی می‌کند که می‌تواند در انجام پروسه فیشیال به پوست شما کمک کند.

فیشال صورت

فیشیال صورت

  1. یکی از دستگاه هایی که در روند فیشیال پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاهی است که بخار آب گرم از آن متصاعد شده و با قرار گرفتن صورت شما در مقابل این دستگاه، علاوه بر این‌که به دلیل بخار متصاعد شده ریلکس می‌شوید، جوش‌های سر سیاه و جوش سرسفید و آکنه‌های پوستی شما هم نرم شده و استخراج آن‌ها ساده‌تر می‌شود.
  2. لایه برداری از دیگر مراحل فیشیال صورت است که در فرایند آن از مواد شیمیایی یا مکانیکی استفاده می‌شود، مواد لایه بردار مکانیکی دارای دانه‌های زبر و شن مانند هستند که پس از مالیده شدن به پوست، سلول‌های مرده را از روی پوست پاکسازی می‌کنند. این مدل لایه برداری در خلال فرایند بخاردهی به پوست هم انجام می‌شود. در لایه برداری شیمیایی از آنزیم‌ها و مواد شیمیایی برای گسستن پیوند بین سلولی سلول‌های پوست صورت استفاده می‌شود. درمان ملایم با این آنزیم‌ها هم می‌تواند در خلال فرایند بخاردهی به پوست اتفاق بیافتند.
  3. عملیات استخراج: در این مرحله، متخصص زیبایی شما، اگر لازم ببیند جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از پوست خارج می‌کند. این عمل ممکن است برای برخی دردناک باشد مخصوصاً کسانی که دارای پوست‌های حساس یا نازک هستند. در هر حال اگر عملیات استخراج به درستی انجام نشود، ممکن است باعث پارگی مویرگ‌ها و تغییر رنگ نواحی از پوست شود.
  4. ماساژ صورت: این عمل با وارد کردن ضربه‌های آهسته به پوست انجام شده و علاوه بر اینکه منجر به کاهش استرس و ایجاد آرامش می‌شود، سلول‌های پوست و ماهیچه‌های صورت را نیز تحریک می‌کند.
  5. استفاده از ماسک صورت: معمولاً ماسکی که در این مرحله استفاده می‌شود به نوع پوست شما بستگی دارد؛ برای پوست‌های حساس یا پیر و هم‌چنین پوست‌های چرب یا خشک، ماسک‌های جداگانه‌ای موجود است.
  6. مرحله پایانی: در این مرحله، متخصص زیبایی بنا به نیاز پوست شما تونر، سرم، مرطوب کننده یا کرم ضدآفتاب استفاده می‌کند.

عوارض انجام فیشیال

فیشیال صورت

عوارض فیشال صورت

معمولاً فیشیال صورت هیچ گونه عوارضی ندارد؛ تنها ممکن است بعد از انجام این عمل پوست شما کمی قرمز شود؛ فقط هنگام انتخاب مشاور پوست مراقب باشید و از افراد متخصص کمک بگیرید.

هر چند وقت یک بار به فیشیال نیاز دارید

این مسأله به چند فاکتور بستگی دارد:

  • نوع پوست شما: اگر پوست چربی دارید، احتمالاً مستعد آکنه هستید، پس بهتر است هر دو هفته یک بار فیشیال را انجام دهید. ولی اگر پوست مختلط، خشک یا معمولی داشته باشید، می توانید ماهی یک بار این کار را انجام دهید.
  • وضعیت پوست شما: نیاز شما به فیشیال بستگی به وضعیت پوست شما دارد، وضعیت پوست شما یعنی این که آیا جوش‌های سرسیاه یا آکنه دارید یا این که پوست شما تیره شده است یا خیر و…
  • اهداف مراقبت‌های پوستی: اگر خواهان پوستی جوان و زیبا هستید، باید مراقبت‌های پوستی خود را از سنین کم شروع کنید. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر، به توصیه‌های متخصص پوست خود گوش دهید و بر طبق دستورالعمل آن پیش بروید.
  • میزان بودجه: تعداد دفعات فیشیال شما با میزان بودجه و توان مالی شما رابطه مستقیم دارد، معمولاً انجام فیشیال در کلینیک‌ها هزینه بر است، پس اگر بودجه محدودی دارید، هر دو هفته یک بار فیشیال صورت را انجام دهید.

مواردی که قبل از انجام فیشیال باید مراقب آن باشید

  • قبل از انجام فیشیال، سعی کنید مقدار کمی از مواد مصرفی در طی فرایند فیشیال را روی پوست بازوی خود تست کنید تا مطمئن شوید به این مواد حساسیت ندارید. این کار خصوصاً برای افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند، لازم است.
  • به کلینیک‌ها و سالن‌های متخصص و حرفه‌ای فیشیال بروید زیرا آن‌ها می‌توانند نوع پوست شما را تشخیص دهند و نیازهای آن را برآورده کنند. حتی اگر می‌خواهید یک فیشیال کاملاً معمولی هم انجام دهید تا تازگی و طراوت به پوست شما بازگردد، باز هم به طور اتفاقی به سالنی که اطلاعی از عملکرد آن ندارید، نروید.
  • اگر به موادی حساسیت دارید یا از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتماً قبل از شروع فیشیال، آن را با مشاور خود در میان بگذارید.
  • اگر باردار هستید حتماً به مشاور پوستی خود اطلاع دهید تا از مواد بی‌ضرر برای این دوران استفاده کند.
  • بعد از انجام فیشیال، از نور خورشید دوری کرده و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر در صورت خود سوختگی یا خراشیدگی دارید، استفاده از فیشیال را به بعد از بهبودی کامل آن موکول کنید.
  • حداقل یک یا دو روز قبل از انجام فیشیال، صورت خود را با صابون نشورید.
سخن پایانی

اگر خواهان پوستی جوان و باطراوت هستید، بهتر است مراقبت‌های پوستی را در برنامه‌های بهداشتی خود قرار دهید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای مراقبت از پوست خود می‌توانید انجام دهید، فیشیال است. فیشیال پوست صورت را حتماً زیر نظر متخصص این کار انجام دهید. سعی کنید این عمل را به طور روتین دنبال کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات