برس رژگونه را چطور تمیز کنیم؟

مدت زمان مطالعه 0,1 دقیقه

برس رژگونه انواع مختلفی دارد و برندهای مختلف اقدام به تولید برس رژگونه کرده اند. برای استفاده بهتر از رژگونه باید هر چند وقت یک بار، برس رژگونه را تمیز کرد. برس رژگونه موهای بلند و نرمی دارد که از آن برای رنگ دهی و برجسته کردن گونه ها استفاده می شود. برس رژگونه یکی از وسایل آرایشی است که باید به موقع تمیز شود. درصورتی که این برس به موقع تمیز نشود ممکن است سبب ایجاد آکنه روی پوست شود. برای تمیز کردن برس رژگونه اقداماتی انجام می شوند که در این مقاله به توضیح مختصری از آن ها می پردازیم.

تمیز کردن برس رژگونه

برای تمیز کردن برس رژگونه لازم است که ابتدا برس رژگونه را زیر آب ولرم بگیرید. هنگام شستن برس دقت داشته باشید که قسمت فلزی دسته برس را زیر آب نگیرید چون انجام این کار ممکن است باعث خرابی چسب آن شود. بهتر است برای پاک کردن تمام آرایش برس رژگونه، آب را روی موهای برس بگیرید. توجه داشته باشید که باید موهای قلمو به صورت عمودی به جهت پایین جریان آب خم شوند چون اگر آب با فشار زیادی روی قلمو وارد شود می تواند به موهای برس آسیب برساند. هم چنین نباید هنگام شست وشو قلمو از آب داغ استفاده کرد زیرا گرما باعث آسیب رساندن به قلمو می شود. ابتدا درون ظرفی مقداری آب (یک چهارم فنجان) بریزید.

حال به اندازه یک قاشق چای خوری شامپو بچه را به داخل ظرف اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید. سپس باید نیمی از موهای برس را در این مخلوط فرو کرده و بچرخانید و با استفاده از انگشتان دست، آرایش یا هر گونه آلودگی را از قلمو بشویید. حال موهای قلمو را با آب ولرم بشویید تا کاملا تمیز شوند. برای این که قلمو کاملا تمیز شود، لازم است قلمو چندین بار با آب ولرم شسته شود. شستن قلمو را باید تا زمانی انجام دهید تا آبی که از بین موها عبور می کند، تمیزشود.

تمیز کردن برس رژگونه

تمیز کردن برس رژگونه

بهتر است برای خشک کردن رطوبت برس رژگونه پس از شستشو، از یک حوله تمیز استفاده کنید. به این صورت که حوله را در اطراف موهای خیس برس رژگونه بپیچید و با استفاده از انگشتان دست، به آرامی آن را فشار دهید. پس از انجام این کار اگر مشاهده کردید که موهای برس شکسته شده، لازم است که دوباره موهای برس را شکل دهید. یعنی با استفاده از انگشتان دست، موهای برس را صاف و پخش کنید تا به حالت اصلی خود برگردند. سپس باید صبر کنید تا قلمو خشک شود. برای خشک کردن قلمو، آن را روی پیشخوان، به صورت آویزان قرار دهید. هنگامی که موهای برس رژگونه خشک شدند، آن ها را حالت داده و از برس استفاده نمایید.

نکات مهم در ارتباط با تمیز کردن برس رژگونه

نکات مهم در ارتباط با تمیز کردن برس رژگونه

نکات مهم در ارتباط با تمیز کردن برس رژگونه

  • هنگام خشک کردن موهای برس رژگونه، نباید قلمو را به صورت عمودی نگه دارید، به دلیل این که انجام این کار باعث می شود آب به داخل قلمو برود، در نتیجه باعث پوسیدگی یا زنگ زدن آن می شود. هم چنین انجام این کار باعث شل شدن چسب قلمو می شود.
  • مکانی که برس رژگونه را خشک می کنید باید دارای تهویه خوب باشد. برای مثال اگر قلمو در محلی مانند حمام خشک شود، ممکن است قلمو به مقدار کافی تحت جریان هوا نباشد که این امر باعث کپک زدن و بد بو شدن قلمو می شود.
  • از آن جایی که گرمای بسیار زیاد باعث خراب شدن فیبرها می شود، بنابراین توصیه می شود که برای خشک کردن موهای برس رژگونه از اتو یا سشوار استفاده نشود.
  • قبل از خشک کردن قلمو یا حتی هنگام شست وشو قلمو، بهتر است که قلمو با محلول سرکه و آب ضد عفونی شود. (در این صورت نباید نگران بوی تند سرکه باشید، چون پس از خشک شدن قلمو، بوی سرکه از بین می رود.)
  • از برس های رژگونه باید به درستی نگهداری شود. هنگامی که قلموها خشک هستند، آن ها را در یک لیوان به صورت عمودی قرار دهید. (از قرار دادن قلموها به سمت پایین خودداری کنید چون این امر باعث کج شدن موهای قلمو می شود.) هم چنین اگر قصد دارید که قلموها را در کیف خود قرار دهید، بهتر است که آن ها را به حالت افقی قرار دهید.
نتیجه گیری

برس های رژگونه باید به صورت منظم شست و شو شوند. اکثر متخصصان پوست توصیه می کنند که باید هفته ای یک بار، برس های رژگونه تمیز شوند تا باعث ایجاد آکنه و جوش روی پوست صورت نشوند. برس های رژگونه را می توان با پاک کننده هایی ملایم مانند شامپو بچه تمیز کرد. بعد از شستن موهای برس رژگونه اجازه دهید تا موهای برس کاملا خشک شوند و به حالت اصلی برگردند. برای خشک شدن آن، بهتر است که برس رژگونه را روی پیشخوان آویزان کرده تا به صورت کامل خشک شود.

امیدواریم از مطالعه این مقاله در سایت سینره استفاده لازم را برده باشید، درصورت بروز هرگونه سئوال در این زمینه لطفا سئوال خود را در بخش نظرات پایین سایت ثبت تا در اولین فرصت پاسخ شما دوستان را بدهیم.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات