ماسک کدو حلوایی، کارایی، طرز تهیه و نحوه استفاده

مدت زمان مطالعه 1 دقیقه

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در خانه با ترکیب مواد موجود به پوست خود رسیدگی کنید و از هر فرصتی برای شاداب تر کردن و زیباتر کردن پوست صورت خود استفاده می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که می خواهیم طرز تهیه ماسک کدو حلوایی را برای شما بگوییم تا بتوانید در فصل کدو حلوایی که پاییز و زمستان است، علاوه بر اینکه از آن به صورت خوراکی استفاده می کنید، پوست خود را نیز به کمک آن بهتر از پیش کنید.

کاربرد و فواید ماسک کدو حلوایی چیست؟

کاربرد و فواید ماسک کدو حلوایی

کاربرد و فواید ماسک کدو حلوایی

هوای سرد پاییز و زمستان معمولاً پوست را خشک و کدر می کند. استفاده از ماسک های صورت یک راه کار عالی برای درمان خشکی پوست است اما تهیه ماسک های آماده ممکن است کمی گران باشد. کدو حلوایی یا کدو تنبل، یکی از بهترین مواد مورد استفاده برای تهیه ماسک صورت است. کدو حلوایی نه تنها پوست شما را لایه برداری می کند، بلکه به حذف آلودگی ها و سلول های مرده پوست نیز کمک می کند و هم چنین باعث می شود تا پوست شما روشن و درخشان شود. کدو حلوایی فواید زیادی برای پوست دارد. سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها است که همه این ترکیبات می توانند به آرامی پوست شما را لایه برداری کنند، بروز آکنه را کاهش دهند، تولید چربی اضافی را کنترل کنند، ظاهر لکه های ناشی از آفتاب و پیری را کاهش دهند و پوستی روشن تر و سالم تر برای شما به ارمغان بیاورند.

کدو حلوایی هم چنین حاوی آنزیم هایی است که به آرامی پوست های مرده را از بین می برد. با این کار پوست نرم و صاف زیر آن، نمایان می شود. این محصول سرشار از ویتامین C و K است و می تواند به محو شدن لکه های ناشی از تابش آفتاب و لکه های پیری کمک کند و منجر به برخورداری از پوستی روشن تر و سالم تر شود.

طرز تهیه ماسک کدو حلوایی در منزل

طرز تهیه ماسک کدو حلوایی

طرز تهیه ماسک کدو حلوایی

اگر پوستی معمولی، خشک یا چرب دارید، یک ماسک پایه کدو حلوایی تهیه کنید. این ماسک برای انواع پوست عالی است زیرا به آرامی لایه برداری می کند. هم چنین به حذف آلودگی های اضافی و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. بعد از این ماسک، احتمالاً متوجه می‎ شوید که پوست شما نرم تر و روشن تر به نظر می رسد. برای تهیه ماسک کدو حلوایی به طریقه زیر عمل کنید:

  • کدو حلوایی را تمیز بشویید و یک تکه از آن را پوره کنید.
  • یک قاشق غذاخوری کدو حلوایی پوره شده را در یک فنجان یا کاسه کوچک بریزید.
  • یک  قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.
  • به  پوره کدو حلوایی و عسل، می توانید مواد دیگری هم اضافه کنید تا کاربرد وسیع تری داشته باشد از جمله اینکه:
  • اگر آکنه دارید، یک قاشق چای خوری سرکه سیب خام به مخلوط بالا اضافه کنید. سرکه سیب به حفظ تعادل pH طبیعی پوست شما کمک می کند و هم چنین باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد.
  • اگر پوست خشکی دارید، یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E به مخلوط بالا اضافه کنید. این روغن بسیار آبرسان و مرطوب کننده است. هم چنین می تواند به درمان پوست آسیب دیده کمک کند.
  • همه مواد را با چنگال به خوبی مخلوط کنید.
  • صورت و دستان خود را با آب گرم و شوینده ملایم صورت بشویید. صورت خود را خشک کنید، سپس ماسک را با نوک انگشتان روی پوست صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید تا ماسک 15 دقیقه روی صورت شما بماند.
  • آن را با آب ولرم بشویید. سپس مجدداً صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست شما بسته شود، بعد با یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید.
  • پس از این کار، می توانید از تونر یا مرطوب کننده معمول استفاده کنید.
  • می توانید این ماسک را حداکثر 2 تا 3 بار در هفته به کار ببرید.

طرز تهیه ماسک کدو تنبل و ماست

تهیه ماسک کدو تنبل و ماست

تهیه ماسک کدو تنبل و ماست

اگر می خواهید پوستی نرم و صاف داشته باشید، از ماسک کدو تنبل و ماست استفاده کنید. این ماسک با لایه برداری ملایم سلول های مرده پوست که باعث خشکی و کدر شدن پوست شما شده اند، به پوست نرمی و لطافت می دهد. برای تهیه ماسک کدو تنبل و ماست، از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  1. با چهار قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل ارگانیک شروع کنید.
  2. به آن دو تا چهار قاشق ماست معمولی اضافه کنید. اگر می توانید، سعی کنید از ماست یونانی پر چرب استفاده کنید، زیرا بهترین مرطوب کننده برای پوست شما می تواند باشد.
  3. به مخلوط فوق، دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید.
  4. نصف قاشق چای خوری پودر دارچین به مواد بالا اضافه کنید.
  5. ترکیبات فوق را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.
  6. ابتدا دستان خود را بشویید، سپس صورت خود را بشویید. صورت خود را خشک کنید، سپس ماسک را با انگشتان روی پوست صورت بمالید. مراقب باشید ماسک به پوست حساس اطراف چشم مالیده نشود.
  7. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت شما خشک شود.
  8. ماسک را با آب ولرم و حرکات دورانی بشویید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند . صورت خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید، در صورت تمایل از یک تونر و مرطوب کننده صورت استفاده کنید.
  9. بقیه ماسک را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید و ظرف چند هفته از آن استفاده کنید. می توانید هفته ای یک تا دو بار از این ماسک استفاده کنید.
سخن پایانی

بسیاری از میوه ها و صیفی جات علاوه بر اینکه مواد مغذی خوبی برای بدن هستند، می توانند ماسک های کاربردی و سودمندی نیز برای پوست صورت باشند. کدو حلوایی با توجه به ویتامین ها و مواد مغذی که دارد، نه تنها باعث ترمیم سلول های پوست صورت می شود، بلکه می تواند به حفظ و نگهداری رطوبت پوست کمک کند و در نتیجه پوست را شفاف و درخشان کند. نکته ای که در خصوص استفاده از ماسک های مختلف باید مدنظر داشته باشیم این است که باید در هنگام استفاده از آن ها صبور باشیم تا شاهد نتایج شگفت انگیزی شویم.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات