ماسک نشاسته خالی برای چروک و شفافیت پوست – طرز تهیه، خواص و روش استفاده

مدت زمان مطالعه 0,5 دقیقه

برای اینکه روند پیری بر زیبایی طبیعی غلبه نکند، اکثر خانم ها و حتی آقایان به انواع روش ها و وسایل آرایشی بهداشتی متوسل می شوند. شاید هنوز همه نسبت به این موضوع آگاهی نداشته باشند که آنچه ما به صورت روزمره در آشپزخانه استفاده می کنیم، می تواند به اندازه کرم ها و ماسک های صنعتی، زیبایی و شادابی پوست را برای ما به ارمغان بیاورد. یکی از این محصولات نشاسته است. نشاسته می تواند به عنوان یک ماسک طبیعی استفاده شود تا نه تنها از پیری زودرس پوست صورت جلوگیری کند، بلکه جایگزین تزریق دردناک و گران قیمت بوتاکس نیز باشد.

به همین دلیل در این مقاله بیشتر درخصوص خواص ماسک نشاسته و طرز تهیه آن با شما صحبت خواهیم کرد.

خواص ماسک نشاسته برای پوست

خواص ماسک نشاسته

خواص ماسک نشاسته

باید بدانید که نشاسته حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی مختلف است که بر پوست تأثیر مثبت می گذارند و آن را جوان می کنند. این محصول به دلیل خاصیت جادویی آن نه تنها برای درمان چین و چروک و افتادگی پوست مناسب است، بلکه برای پوست های جوان نیز یک ابزار عالی خواهد بود و از آن ها در برابر پیری زودرس محافظت می کند. بنابراین تهیه ماسک نشاسته یک روش عملی و کارا برای درمان چین و چروک پوست و بازیابی شفافیت پوست است.

ویتامین C موجود در ماسک نشاسته به عنوان یک ماده محافظ عمل می کند و پوست را از رادیکال های آزاد پاکسازی می کند. علاوه بر این، این ویتامین به بازسازی سلول های پوست کمک کرده و از پیری زودرس آن ها پیشگیری می کند.

ویتامین PP موجود در ماسک نشاسته پوست را تحریک می کند و در کاهش واکنش های اکسیداسیون بدن شرکت می کند و روند طبیعی مرگ بافت های سلولی را کند می کند.

کولین موجود در ماسک نشاسته از گروه ویتامین ها محسوب می شود که ترشح غدد چربی را تعدیل می کند و از براق شدن پوست صورت جلوگیری می کند.

آهن موجود در ماسک نشاسته خون رسانی به پوست را تحریک می کند و سلول های پوست را با اکسیژن اشباع می کند.

پتاسیم موجود در ماسک نشاسته یک عنصر کلیدی در حفظ تعادل طبیعی رطوبت پوست است که باعث شادابی و در نتیجه شفافیت بیشتر پوست صورت می شود.

مجموعه کربوهیدرات های موجود در ماسک نشاسته منبع انرژی برای سنتز سلول های جدید است و در واقع یک ابزار بازسازی برای پوست صورت به شمار می آید.

ماسک نشاسته ضد چروک و شفاف کننده پوست

ماسک نشاسته ضد چروک و شفاف کننده پوست

ماسک نشاسته ضد چروک و شفاف کننده پوست

مواد لازم برای تهیه 

  1. نشاسته: دو قاشق غذاخوری سرخالی
  2. آب: یک لیوان

طرز تهیه برای ماسک نشاسته ضد چروک و شفاف کننده پوست

قبل از هر چیز، نشاسته باید جوشانده شود، برای این کار لازم است پودر آماده شده نشاسته را در نصف لیوان آب بریزید و ترکیب را با دقت مخلوط کنید و پس از اینکه نشاسته در آب حل شد، آن را درون ظرفی بریزید و ظرف را روی شعله ملایم قرار دهید، سپس آب باقی مانده را به آن اضافه کنید. این مخلوط باید با حرارت ملایم بجوشد تا قوام پیدا کند.

ترکیب حاصل را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید، یک قسمت از آن را به صورت گرم روی پوست صورت خود بمالید، فقط مراقب باشید تا حرارت آن به اندازه ای نباشد که ایجاد سوختگی کند. باقیمانده ماسک نشاسته را در ظرفی دربسته درون یخچال قرار دهیدو طی دو روز آینده به همان شیوه از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که این ماسک باید به مدت نیم ساعت روی پوست صورت بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید و پوست خود را خشک کنید.

سخن پایانی

برای اینکه پوستی شاداب و جوان داشته باشیم حتماً نباید هزینه های گزافی را بپردازیم و تنها کافی است با کمی صبر و حوصله، با موادی که در خانه داریم، ماسک های سودمندی را برای پوست صورت خود تهیه کنیم. یکی از این مواد نشاسته است که به دلیل بالا بودن میزان ویتامین ها و مواد مغذی آن، می تواند یک ماده کاملاً اثربخش در درمان چین و چروک های پوستی و بازیابی شفافیت پوست صورت باشد. شما می توانید ماسک نشاسته را با مواد دیگری نیز ترکیب کنید تا فواید آن دو چندان شود.

2 دیدگاه

  1. ماروسی 30 فروردین 1402 در 10:36 ق.ظ - پاسخ

    سلام کدام نشاسته؟

  2. Hosna 3 خرداد 1402 در 3:58 ب.ظ - پاسخ

    ویتامین c داخل نشاسته؟؟؟؟ این مقاله رو کی نوشته ؟ آخه مگه نشاسته ویتامین سی داره

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات