جلوگیری از افتادگی پوست صورت

مدت زمان مطالعه 1,6 دقیقه

پوست یکی از مؤثرترین عوامل در زیبایی و ظاهر هر فرد بوده و بیشتر از هر عضو دیگری در بدن در معرض اکسیده شدن و صدمه دیدن است. افتادگی و شل شدن پوست یکی از بزرگترین معضلاتی است که ذهن هر شخص زیباپسندی را به خود مشغول می کند.

دلایل بسیاری از جمله استعمال دخانیات، افزایش سن، ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، کاهش وزن غیرعلمی، عوامل محیطی و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند منجر به افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن بشوند. برای جلوگیری از افتادگی پوست روش های زیادی وجود دارد. در این مقاله به مفیدترین ماسک های خانگی که می توانید به منظور جلوگیری از افتادگی پوست، با صرف کمترین هزینه و وقت تهیه کنید، پرداخته می شود.

عوامل مؤثر در افتادگی پوست

عوامل مؤثر در افتادگی پوست

عوامل مؤثر در افتادگی پوست

افتادگی پوست در تمام نقاط بدن یکی از مهمترین نشانه های پیری است. شل شدن پوست منجر به چین و چروک می شود و در زیبایی اندام و ظاهر افراد تأثیر بسزایی می گذارد. در ادامه به علل و عواملی که افتادگی و شل شدن پوست را در پی دارند، اشاره می شود.

  • افزایش سن و کند شدن سنتز کلاژن
  • از بین رفتن خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست
  • ضعیف شدن عضلات بدن
  • بارداری
  • مصرف بیش از حد دخانیات
  • مصرف مشروبات الکلی
  • چاقی
  • کاهش وزن سریع
  • قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید
  • رژیم غذایی نامناسب
  • استفاده نادرست از محصولات مراقبتی و بهداشتی
  • کم نوشیدن آب
  • استرس

شما می توانید با رعایت رژیم غذایی مناسب، استفاده از محصولات بهداشتی مرغوب، ورزش، بخور گرفتن، ماساژ صورت و استفاده از ماسک های مغذی از شل شدن و افتادگی پوست خود جلوگیری کنید. برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B، جوانه گندم و ماش را در دستور غذایی خود بگنجانید و از عوامل استرس زا دوری کنید.

ماسک های طبیعی برای جلوگیری ازافتادگی پوست

ماسک های طبیعی برای جلوگیری ازافتادگی پوست

ماسک های طبیعی برای جلوگیری ازافتادگی پوست

ساخت ماسک های صورت در خانه سرگرم کننده است، به علاوه شما می توانید با کمترین هزینه، برای پوست خود ماسکی مفید و کاربردی بسازید. انواع میوه ها، پودر کاکائو، قهوه و چای می توانند ماسک های مفیدی برای پوست شما باشند.

  • ماسک صورت موز

موز مملو از ویتامین A برای از بین بردن لک های تیره و نرم کردن پوست، ویتامین B برای از بین بردن خشکی پوست، ویتامین E برای کاهش چین و چروک و پتاسیم برای مرطوب کردن و آبرسانی به پوست است؛ بنابراین موز می تواند یک ماسک طبیعی و مغذی برای نرم و لطیف کردن پوست شما باشد.

ماسک صورت موز: ابتدا یک موز متوسط کاملا رسیده را خوب له کنید، سپس آن را به آرامی روی پوست گردن و صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک 10 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید و با دستمال نرم خشک کنید.

ماسک صورت موز و ماست: یک چهارم فنجان ماست، دو قاشق غذاخوری عسل و یک موز متوسط را با هم خوب مخلوط کنید و روی پوست بمالید. این ماسک برای درمان آکنه و جوش بسیار مؤثر است.

  • ماسک صورت سرکه سیب

از زمان های قدیم از سرکه برای سفت کردن پوست استفاده می شده است. سرکه سیب برای پاکسازی و درخشندگی پوست مفید است.

ماسک صورت سرکه: یک قاشق سرکه سیب را با دو فنجان آب مخلوط کرده و سپس آن را به عنوان محلول شستشوی پوست استفاده کنید. می توانید این محلول را روی پوست بمالید و 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد صورتتان را بشویید.

  • ماسک صورت شیر خشک

شیر سرشار از کلسیم است و می تواند پوست شما را جوان و شاداب کند.

ماسک صورت و بدن شیر: یک چهارم فنجان شیر خشک را با میزان کافی آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. صورت و گردن خود را کاملا با این خمیر بپوشانید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود؛ سپس آن را آب گرم به آرامی بشویید.

  • ماسک صورت جو پرک

اگر به دنبال روشی آسان و سریع برای برای درخشان کردن پوست خود هستید حتما این ماسک را در خانه تهیه کنید.

ماسک صورت جو پرک: یک دوم فنجان آب کاملا داغ را با یک سوم فنجان جو پرک مخلوط کنید. بعد از دو تا سه دقیقه که جو کاملا در آب ته نشین شد، دو قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. یک لایه نازک از ماسک را روی صورتتان بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب ولرم به آرامی صورتتان را شستشو دهید.

  • ماسک صورت ماست

برای پاکسازی و سفت شدن پوست می توانید مقداری ماست را روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک صورت ماست: یک قاشق مرباخوری ماست، یک چهارم برش پرتقال، مقداری پالپ پرتقال و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید. این ماسک را 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد به آرامی پوستتان را بشویید. این ماسک برای پاکسازی منافذ و درخشان شدن پوست بسیار مفید است.

  • ماسک صورت خردل

دانه های خردل مملو از مواد ضدباکتریایی هستند و این ماسک برای درمان التهاب، آکنه و حساسیت پوستی مؤثر است. قبل از استفاده از این ماسک آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کرده و چند دقیقه صبر کنید؛ اگر به آن حساسیت نشان ندادید برای صورت استفاده کنید.

ماسک صورت خردل: مقداری دانه خردل آسیاب شده را با آب مخلوط کرده تا به صورت خمیر درآید؛ سپس آنرا روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه باقی بماند. این ماسک موجب التیام و تسکین پوست و همچنین سفت کردن آن می شود.

  • ماسک صورت لیمو ترش

لیمو ترش حاوی دو هیدروکسی اسید AHA و BHA است که برای از بین بردن سلول های مرده، جوش های سرسیاه، آکنه و درخشان کردن پوست مفید هستند.

ماسک صورت لیمو ترش: یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین را با یک قاشق آب لیمو ترش مخلوط کنید و روی پوست ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک صورت لیمو و عسل: آب نصف یک لیمو ترش را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی پوست بمالید؛ 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید. این ماسک برای جلوگیری از افتادگی پوست مفید است.

  • ماسک صورت تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین ماسک ها برای از بین بردن خشکی پوست و سفت کردن آن است.

ماسک صورت تخم مرغ: برای پوست های خشک از زرده تخم مرغ، پوست های چرب از سفیده تخم مرغ و پوست های طبیعی از کل تخم مرغ استفاده کنید. ابتدا تخم مرغ را خوب هم بزنید و بعد مقداری آبلیمو یا عسل به آن اضافه کرده و روی پوست ماساژ دهید؛ بگذارید این ماسک 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب ولرم آن را بشویید.

  • ماسک صورت ماست و توت فرنگی

ماسک صورت ماست و توت فرنگی

ماسک صورت ماست و توت فرنگی

این ماسک به پوست شما لطافت و زیبایی می بخشد و آن را شفاف و درخشان می کند.

ماسک صورت توت فرنگی: مقداری توت فرنگی رسیده را با سه قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده مخلوط کرده و دو قاشق ماست به آن اضافه کنید. این مخلوط خمیری را روی پوست بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه باقی بماند، سپس با آب سرد صورتتان را بشویید. می توانید باقی مانده ماسک را برای استفاده بعدی در یخچال نگهداری کنید.

  • ماسک صورت خمیرمایه یا مخمر

این ماسک برای پوست های چرب و پاکسازی منافذ بسیار مؤثر است.

ماسک صورت مخمر: هفت گرم خمیر مایه را با چند قطره آبلیمو و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا به صورت خمیر درآید؛ سپس آن را روی پوست بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه باقی بماند و بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید.

  • ماسک صورت عسل

عسل ماده مغذی و مفیدی است که می توانید آن را برای جلوگیری ازافتادگی پوست، درخشان کردن و پاکسازی پوست استفاده کنید.

ماسک صورت عسل: دو سوم فنجان جو پرک را در نصف فنجان آب داغ بریزید و پنج دقیقه آنرا بجوشانید تا جو با آب مخلوط شود. نصف یک سیب، دو قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ را در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید؛ سپس جو پرک گرم را به آن اضافه کنید. این ماسک را روی پوست بمالید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد به آرامی شستشو دهید. ماسک عسل برای جوان سازی پوست بسیار مفید است.

  • ماسک خامه

این ماسک برای جلوگیری از افتادگی پوست و جوان سازی آن مؤثر است.

ماسک خامه: یک موز رسیده را با یک چهارم فنجان خامه و محتویات کپسول ویتامین E خوب مخلوط کنید. این ماسک را 10 تا 15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورتتان را بشویید.

سخن پایانی

برای داشتن پوستی سفت و زیبا علاوه بر استفاده از ماسک های طبیعی باید پوست خود را به صورت مداوم ماساژ دهید. ورزش یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از افتادگی پوست صورت و بدن است. فراموش نکنید که قبل از خواب پانزده دقیقه پوست صورت را برای بهبود گردش خون و سفت ماندن عضلات صورت ماساژ دهید.

برای جلوگیری از افتادگی پوست می توانید از قهوه، آب خیار، آلوئه ورا و آب گوجه فرنگی نیز به عنوان ماسک استفاده کنید. استفاده از ماسک های طبیعی را حتما در برنامه روزانه خود بگنجانید تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات